2018-09-13 20:10
nie mogą zrozumieć, że lepsza infrastruktura dla rowerów --> więcej osób na rowerach --> mniej samochodów --> mniejsze korki
2018-09-13 20:20
że będzie więcej osób na rowerach. W takie upały znacznie lepiej jedzie się w klimatyzowanym samochodzie. U mnie rower od zeszłego roku stoi w piwnicy i najcudowniejsza infrastruktura nie skusi mnie by na niego wsiadać. Nie chce mi się. A wy chcecie mnie do tego zmusić.
2018-09-13 20:48
Kluczyki od samochodu Ci chowają i każą na rower wsiadać? Chcesz jechać (a raczej stać w korku) w klimatyzowanym samochodzie - proszę bardzo. Jest jednak mnóstwo osób, które z chęcią przerzuciłyby się na rower, gdyby tylko miały sensowną infrastrukturę do jeżdżenia. A czym więcej osób wybierze rower - tym lepiej dla Ciebie.
2018-09-13 21:24
owszem, zabierają mu kluczyki
bo chleje
2018-09-14 06:45
Infrastruktury dla rowerów w cholerę a pies z kulawą nogą z niej nie korzysta. Zmarnowane pieniądze.
2018-09-14 07:26
Tak? Wczoraj mijałam kolesia na rowerze na Sobieskiego. Jechał bez świateł i jakichkolwiek odblasków. A było już ciemno. Gdy zaczniecie przestrzegać przepisów, a przede wszystkim mieć ubezpieczenie rowerowe OC, jak w przypadku samochodów, to może będę Was popierać Jesteście totalnie roszczeniową grupą. Piszę to jako kierowca i pieszy.
2018-09-14 10:48
Kierowcy powodują _najwięcej_ wypadków śmiertelnych. Nawet 100 tyś jeździ bez OC. Takie są fakty. OC dla rowerzystów? Może jeszcze dla pieszych, co?
2018-09-14 11:44
Wśród rowerzystów (zwłaszcza rekreacyjnych) jest wielu posiadaczy samochodów.
Również ci niekiedy miewają problemy ze zrozumieniem, że rower to nie tylko sport, ale przede wszystkim - z korzyścią dla wszystkich - transport.
2018-09-13 21:07
Ale chodzi przede wszystkim oto by się zemścić za odwalenie projektów rowerowej metropolii z BO.
Tą mała mieścinę holenderska można porównać co najwyżej do Sopotu. Polska nigdy Holandią nie będzie. Ale może mieć
Ale chodzi przede wszystkim oto by się zemścić za odwalenie projektów rowerowej metropolii z BO.
Tą mała mieścinę holenderska można porównać co najwyżej do Sopotu. Polska nigdy Holandią nie będzie. Ale może mieć rozwiązania jakie mają Niemcy ,Hiszpanie, czy nawet Skandynawia czy np. Londyn który jest ogromnym miastem ,ale wprowadza bardzo nowoczesne rozwiązania w mieście .
Tak właśnie się manipuluje informacjami.np taki gdzie tam ma być przejazd rowerowy skoro ani po jednej ani po drugiej stronie niema drogi rowerowej :) Ale robi się zdjęcie wykadruje i dopisze co trzeba.
2018-09-14 11:47
ale zachowanie komunikacyjne wielu jego mieszkańców możesz skutecznie zmienić, dbając nie tylko o infrastrukturę, ale prowadząc odpowiednio skonfigurowane działania perswazyjne.
Czekam na konkretne
ale zachowanie komunikacyjne wielu jego mieszkańców możesz skutecznie zmienić, dbając nie tylko o infrastrukturę, ale prowadząc odpowiednio skonfigurowane działania perswazyjne.
Czekam na konkretne propozycje rozwiązań, bez względu na to, czy były podpatrzone w Holandii (tam też są różne miasta), Londynie, Skandynawii czy w wielu innych krajach, w których rower przeżywa renesans (m.in. w związku z innowacyjnymi rowerami wspomaganymi elektrycznie).
2018-09-13 21:38
Wszystkie inwestycje w infrastrukturę rowerową są bezcelowe: rowerzyści mając ścieżki i tak jeżdżą po równoległych ulicach t.j. Wielkopolska w Gdyni, czy wyjazd z miast przez Chwarzno. Chamsko blokują ruch i stwarzają zagrożenie...
2018-09-13 21:49
2018-09-13 22:04
2018-09-13 22:13
2018-09-13 22:24
2018-09-14 11:50
z przejściem na drugą stronę ulicy.
Codzienne wożenie się samochodem zawęża pole widzenia i wyobraźnię dzieci i młodzieży.
Choroby cywilizacyjne mają wówczas znakomite warunki rozwoju.
2018-09-13 22:48
Przede wszystkim miasto potrzebuje urbanistów z prawdziwego zdarzenia ,którzy stworzyli by plany rozwoju infrastruktury miejskiej na co najmniej 20 lat - potem władz które trzymały by się planów przez nich opracowanych. Na razie działania władz nie mają nic wspólnego z jakimikolwiek planami i przypominają raczej grę pod zamówienie dorażne.
2018-09-13 22:51
Dawniej jak sie chcialo jezdzic rowerem to nic nie przeszkadzalo nawet brak infrastruktury dzis roszczeniowcom przeszkadza wszystko
2018-09-14 11:51
Głośno domagają się respektowania praw, które są im stopniowo odbierane przez lobby infrastrukturalne dbające głównie o "przepustowość" dla pojazdów a nie dla zwykłych ludzi, którzy poruszają się nie tylko i nie głównie samochodami.
2018-09-14 00:19
Mieszkałem w "rowerowej stolicy Europy", miałem tam rower którym wygodnie poruszałem się po mieście.
Wyjaśnię więc podstawowe różnice dlaczego Gdańsk nigdy nie będzie Amsterdamem.
Po pierwsze Amsterdam
Mieszkałem w "rowerowej stolicy Europy", miałem tam rower którym wygodnie poruszałem się po mieście.
Wyjaśnię więc podstawowe różnice dlaczego Gdańsk nigdy nie będzie Amsterdamem.
Po pierwsze Amsterdam jest płaski jak stół. Nie ma tam ani jednej górki, rowerem jedzie się więc lekko, jadąc spokojnym tempem nie trzeba się spocić. Gdańsk niestety to góry i doły, nawet tam gdzie wydaje się że jest dośc płasko (np. ciąg Grunwaldzkiej), w rzeczywistości pokonuje się kilkanaście-kilkadziesiąt metrów różnicy poziomu (sprawdzane na mapach topograficznych).
Po drugie pogoda - klimat. Na pierwszy rzut oka całkiem podobny, ale jednak tam łagodniejszy.
Nie tak gorące letnie dni w Amsterdamie pozwalają dojechać do pracy nie będąc spoconym.
Z kolei zimą dużo krócej niż u nas leży śnieg. No i tam jest dość sucha i przyjemna jesień (choć chłodna), podczas gdy u nas jesień to silne wiatry i ciągle deszcz.
Ogólnie - klimat tam jest znacznie bardziej sprzyjający żeby dojechać rowerem do pracy bez ryzyka zgrzania się czy przemoczenia.
Bo infrastruktura już w Gdańsku jest i to całkiem niezła. Wszędzie można dojechać ścieżkami rowerowymi, narobiono jakiś pasów i różnych cudów.
A jednak ludzie nie jeżdżą i nie będą jeździć.
Model zamieszkania w Gdańsku to mieszkanie na Chełmie, Matarni, Morenie i praca w Centrum. Dobre 100m różnicy poziomów w pagórkowatym terenie, co oznacza że rower ani nie daje prędkości, za to daje konieczność brania prysznica i w pracy i po powrocie.
I nawet mimo to że pracuję w firmie gdzie mamy prysznic i gdzie trzymać rowery, że do pracy mam 18km, że mam dobrą kondycję - to do pracy nie jeżdżę.
Droga w jedną stronę (z przebieraniem i prysznicem) to nieco ponad godzina, samochodem 20min.
Wolę pojechać szybko samochodem, a zaoszczędzone 1.5h przeznaczyć na przejażdżkę rowerem wieczorem po lesie - zdrowo i miło. A nie wąchając spaliny.
2018-09-14 08:18
Świetny komentarz. Dlatego nie mam nic przeciwko, aby zapaleńcy - osoby, które są wstanie sprostać tym przeciwnościom, o których wspomniałeś - sobie jeździli rowerami i oczekiwali poprawy infrastruktury, ale wciskanie
Świetny komentarz. Dlatego nie mam nic przeciwko, aby zapaleńcy - osoby, które są wstanie sprostać tym przeciwnościom, o których wspomniałeś - sobie jeździli rowerami i oczekiwali poprawy infrastruktury, ale wciskanie tego do gardła wszystkim, którzy jeżdżą samochodem, sugerowanie ekstremów w stylu wydzielenia pasa z Al. Grunwaldzkiej na DDR, staje się męczące i właśnie to powoduje narastanie konfliktów i agresji pomiędzy tymi grupami.
2018-09-14 11:57
to oni konkurują o przestrzeń w mieście głównie między sobą.
Przesuwanie granicy kompromisu na rzecz niezmotoryzowanych to jedyny sensowny kierunek przekształcania przestrzeni miejskiej.
2018-09-14 16:26
Grunwaldzka akurat jest płaska, nawet we Wrzeszczu niepotrzebne są tam przerzutki
więc dlaczego by o nią nie zadbać i nie zrobić porządnego szlaku rowerowego?
Jak kto woli furą, niech se jeździ furą, a ci co
Grunwaldzka akurat jest płaska, nawet we Wrzeszczu niepotrzebne są tam przerzutki
więc dlaczego by o nią nie zadbać i nie zrobić porządnego szlaku rowerowego?
Jak kto woli furą, niech se jeździ furą, a ci co mogą i chcą rowerem, zasłużyli
na premię za nie wytaczanie fury i nie zapychanie, nie zasmradzanie Grunwaldzkiej.
Pas dałby lepszą widoczność rowerzystów. Niestety, tylko estakada, jak w Londynie albo jak w Xiamen dała by jazdę bez świateł, zatrzymań się, jednostajną. Tymczasem nawet nad morzem, gdzie nie ma skrzyżowań, durnie narobili przeszkadzajek.
2018-09-14 09:04
Bladego pojęcia nie masz o tym kraju jak i nawet o swoim . Polska nigdy nie będzie Holandia ale może być i będzie takim krajem zachodnim jak wszystkie inne.
2018-09-14 09:30
A z tekstu to wywróżyłeś o której dojeżdża do pracy? Typowe. Też jestem blachosmrodem jak to określasz i mój czas dojazdu jest bardzo podobny, bo wybrałem sobie takie godziny pracy aby jeździć, zanim zaczną się największe korki.
2018-09-14 10:02
z Amsterdamem - wszystko prawda, dodał bym jeszcze nie ma takich spalin!
w Gdańsku masz za daleko, ja jadę 10-12km (100-200m różnicy wysokości w zależności od wariantu trasy) i zajmuje mi to 1,5-2h razem.
z Amsterdamem - wszystko prawda, dodał bym jeszcze nie ma takich spalin!
w Gdańsku masz za daleko, ja jadę 10-12km (100-200m różnicy wysokości w zależności od wariantu trasy) i zajmuje mi to 1,5-2h razem. Komfort w stosunku do auta nieporównywalny.
Nie zgodzę się natomiasto co do infrastruktury, zaraz zacznie się jesień i moja droga zmieni się w błotny trakt. Do tego po drodze mam pełno nierówności, potem muszę jechać jezdnią z samochodami jadącymi 60km/h...
2018-09-14 11:56
im więcej ludzi będzie jeździło w Gdańsku rowerem a nie samochodem, tym bardziej poprawi się jakość życia innych mieszkańców Gdańska.
Dlatego warto realizować program rozwoju miasta stawiający na zwiększanie
im więcej ludzi będzie jeździło w Gdańsku rowerem a nie samochodem, tym bardziej poprawi się jakość życia innych mieszkańców Gdańska.
Dlatego warto realizować program rozwoju miasta stawiający na zwiększanie roli rowerów w zaspokajaniu codziennych potrzeb mobilności jego mieszkańców: wydawać pieniądze na tworzenie widzialnej i niewidzialnej infrastruktury rowerowej oraz na promocję takiego sposobu dojeżdżania do pracy oraz do innych celów podróży.
Jaki jest sens podwożenia samochodem dzieci do szkoły położonej w odległości mniejszej niż 3-5 km od domu? No jaki?
Samochody rodziców wożących dzieci do szkół to ok. 40% pojazdów w porannym szczycie. To nie ma sensu.
2018-09-14 13:58
Dla malych dzieci 3-5km do szkoly to jest kawal drogi. Nie kazdy rodzic pusci samego 8- latka autobusem, zakladajac ze w ogole jest takowy. Czesto nie ma, wiec odwoza dzieciaki autami.
2018-09-15 12:36
dla 10 letniego rowerzysty to 10-15 minut.
Tak jak spacer do szkoły z odległości kilometra.
Korona z głowy nie spadnie.
Warto zadbać o bezpieczeństwo wokół szkół redukując liczbę miejsc do parkowania samochodów i poziom dopuszczalnej prędkości.
2018-09-14 15:43
Cały kraj generalnie jest płaski ale i aut mają masę jeżdżących.Mimo to smrodu spalin się nie boją i dojeżdżają nawet dyrektorzy firm rowerami bo ruch to zdrowie i to wszędzie.Infrastruktura jest ale bez stojaków i niekompletna.Brak spójnej ciągłości tras w każdym kierunku.A już 18 km w 20min to jakiś sen
2018-09-14 09:34
Gałęzie zalegają nad ścieżką rowerową na Ofiar Grudnia 70. Niepołomicką tak wyremontowano, że rowerem przejechać to duży wyczyn. Mam wrażenie,że W Gdańsk Południe te drogowe potworki nie są przyjazne rowerzystom. Trzeba
Gałęzie zalegają nad ścieżką rowerową na Ofiar Grudnia 70. Niepołomicką tak wyremontowano, że rowerem przejechać to duży wyczyn. Mam wrażenie,że W Gdańsk Południe te drogowe potworki nie są przyjazne rowerzystom. Trzeba jeździć agresywnie i być czujnym na dziury w jezdni, nie dawać się spychać na pobocze/ krawężnik i walczyć z kierowcami o miejsce na tych ch.... drogach ( raczej nierowerowych ). Daleko i długo jeszcze do dobrych i bezpiecznych tras rowerowych. A te z kostki brukowej są pozapadane i nikt o nie nie dba.
2018-09-14 09:38
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.