2021-08-23 18:39
ale ludziom, którzy zostali przez niego zatrudnieni nie chcą potem dać 100 zł podwyżki. Taki kraj.
2021-08-24 22:34
To była Pani, ale fakt, żenada, firmy consutlingowe w Polsce to jest poziom 0.
2021-08-23 18:40
W zamian za serwis należy iść do kibla i go zas**c będzie ok
2021-08-23 18:41
My nie chodzimy do takich restauracji. Wybieramy restauracje gdzie my mamy wybór. Gdy obsługa jest miła, zawsze dajemy napiwek, ale jest to nasz wybór, a nie restauratora.
2021-08-23 18:43
Bardzo dobre rozwiązanie tylko moim zdaniem powinno to stanowić 10% wartości zamówienia ale nie mniej niż 10 zł .
2021-08-23 18:52
Po pierwsze - napiwek zostawiamy wtedy gdy z obsługi jesteśmy zadowoleni.
Jeśli na obsługę czekamy nieakceptowalnie długo czy obsługa jest niemiła - napiwku się nie zostawia.
Po drugie - wysokość napiwku
Po pierwsze - napiwek zostawiamy wtedy gdy z obsługi jesteśmy zadowoleni.
Jeśli na obsługę czekamy nieakceptowalnie długo czy obsługa jest niemiła - napiwku się nie zostawia.
Po drugie - wysokość napiwku uzależnia się od jakości obsługi.
Jeśli wszystko jest OK to dajemy te 5-10% a jeśli jest naprawdę super to można dać i 15-20%.
Stała opłata "za serwis" odbiera klientowi możliwość "oceny" obsługi.
Odebranie możliwości oceny natomiast negatywnie wpływa na obsługę - nie ma różnicy czy zachowasz się dobrze - napiwek (opłata za serwis) będzie taka sama.
A jak wiemy "po równo" to "komunizm".
A komunizm to niewypał i przeżytek.
Zatem w 100% jestem przeciwny opłacie "za serwis" w restauracji.
2021-08-23 18:57
Tylko raz sie z czyms takim spotkalem i wiecej sie tam nie pojawilem, konkretnie Cozzi Ristorante - pseudorestauracja, gdzie dostalem makaron z mikrofali. Nie ukrywam, ze zatkalo mnie - nigdzie, ale to nigdzie nie spotkalem sie z takim chamstwem ze strony wlasciciela.
2021-08-23 19:02
Irytuje mnie tłumaczenie, że za granicą albo na zachodzie tak jest. Na zachodzie nie trzeba też iść do szpitala ze swoimi sztućcami i jedzeniem, ludzie nie zagryzają się nawzajem z zawiści jak Polacy, i nikt nie pluje na
Irytuje mnie tłumaczenie, że za granicą albo na zachodzie tak jest. Na zachodzie nie trzeba też iść do szpitala ze swoimi sztućcami i jedzeniem, ludzie nie zagryzają się nawzajem z zawiści jak Polacy, i nikt nie pluje na drugiego tylko dlatego, że myśli lub czuje inaczej. Przykład więc nie na miejscu.
Ja daję napiwki - jeśli jestem zadowolona. I chcę, aby to była moja decyzja, a nie jakiś i**otyczny, obowiązkowy "serwis". Za samą pracę ma płacić zatrudniający. Nie ja...
Ktoś napisał o pani sprzedawczyni - dlaczego nie dajemy napiwku za ładne zapakowanie. Owszem, ja daję. Kwiaciarce, jak bukiet jest udany. Pani z warzywniaka, jak mi ładne pomidory wybierze. Panu w kiosku, jeśli wyciąga mi z uśmiechem dziesięć gazet, z których kupię dwie. Ale wielu nie mogę, bo im pracodawca zabrania. Nie mogą mieć swoich pieniędzy przy sobie, nadwyżki z kasy zabiera firma, i tym podobne.
A co do samego zwyczaju napiwkow dla kelnerów - jest starszy, niż również "nieobowiazkowe" koperty dla lekarzy, bombonierki dla pielęgniarek czy serwisy obiadowe lub laptopy dla wychowawczyni w szkole na koniec roku...
2021-08-23 19:07
Ta kasa idzie na leasing kolejnego BMW a nie dla biednej kelnerki
2021-08-24 22:36
Albo na białą kreskę.
2021-08-23 19:10
To nie może być obligatoryjne - jak jestem zadowolony z usługi w restauracji zawsze daję około 10 % napiwku i pytam kelnerkę czy na pewno ten napiwek ( płacę kartą ) trafi do jej kieszeni :)
2021-08-24 06:01
ci powiedzieli kumple z pod nocnego ? no widzisz jacy światowcy ,nie to co ty dzbanie malinowy xd
2021-08-23 19:16
Gdy Pani redaktor Haponiuk zwiedza knajpy, to pisze o cenach dań, zatem dlaczego nie podacie nazw restauracji, które doliczają opłaty za serwis? Nagle to dyshonor dla tych miejsc?
2021-08-24 02:28
Czegoś się obawiają.. ?
2021-08-24 20:31
Ja bym chciała znać restaurację zatrudniającą panią "menadżerkę" Ewę, z pewnością omijałabym ją i jej knajpę szerokim łukiem za pokaz profesjonalizmu, jakim się popisała w artykule. Tak pani Ewo, zawsze można zmienić pracę.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.