2014-06-07 06:38
Wyznawcy Najświętszego Samochodu, nie dajcie się. Wasza wiara pozwala Wam z radością w oczach rowerowych heretyków na obcierkę wyprzedzać, pasy i ścieżki rowerowe pod każdym kątem i w każdym miejscu zastawiać... nie
Wyznawcy Najświętszego Samochodu, nie dajcie się. Wasza wiara pozwala Wam z radością w oczach rowerowych heretyków na obcierkę wyprzedzać, pasy i ścieżki rowerowe pod każdym kątem i w każdym miejscu zastawiać... nie dopuścicie chyba, o Wy, nadludzkie ciężary w cenie paliwa dla wspólnego dobra ponoszący, by jakieś marne krechy na poboczu miały Was ograniczać!
2014-06-07 07:23
Juz niedlugo Gdansk zacznie przypominac Kopenhage...
2014-06-08 07:22
gdyż transport rowerowy, pomimo różnych nieśmiałych inicjatyw jego miłośników, nadal jest tu traktowany jako temat dla propagandy wyborczej. Proste zestawienie nakładów na rozwój infrastruktury transportowej w podziale na poszczególne środki transportu mówi o tym dobitnie. Kopenhagi w Gdańsku tak prędko nie będzie, jeśli w ogóle.
2014-06-07 07:38
Bo dotąd zjeżdżając z dwupasmowego ronda Sobieskiego na trzypasmowy dojazd do skrzyżowania Hucisko kierowcy zajmują pasy "jak kto chce" i właściwie nikt nie wie, jak tam jechać (moim zdaniem na prawy i środkowy pas, bo lewoskręt się tam dopiero pojawia)?
2014-06-07 07:52
Kolejna madrosc ludzka
2014-06-07 12:34
2014-06-07 07:53
Pomijam bezsens dokładania czegokolwiek na Hucisku, bo tam trzeba odejmować raczej. Bardziej bym się jednak cieszył, gdyby oznakowanie poziome nie było malowane plakatówkami i było zawsze dobrze widoczne.
2014-06-07 16:16
Odejmować najlepiej samochody :-)
2014-06-07 08:18
Na Hucisku powinny być podziemne przejścia dla pieszych i rondo.
2014-06-07 08:29
na Ołowiankę warto zbudować kładkę pieszo- rowerową i ciąg komunikacyjny dla pieszych i rowerzystów wzdłuż kanału Raduni do dworca PKP.
2014-06-07 11:38
W Norwegii w każdym mieście powyżej 30-tysięcy na wjeździe do centrum jest fotoradar. Automatycznie za każdy wjazd jest pobierana opłata, która przychodzi miesięcznie elektronicznie.
Jak by u nas takie coś
W Norwegii w każdym mieście powyżej 30-tysięcy na wjeździe do centrum jest fotoradar. Automatycznie za każdy wjazd jest pobierana opłata, która przychodzi miesięcznie elektronicznie.
Jak by u nas takie coś wprowadzili (marzenie!!) to ruch drogowy w rejonach centr miast spada o 80%. Panów w szrotach nie stać na 2 złote za parking, a co dopiero płacić 2 zyle za każdy wjazd do centrum. Takim sposobem byśmy rozwiązali problem notorycznych korków i parkowania byle gdzie i byle jak.
Niestety Norwegia to kraj mądrych władz i ludzi, Polska już tak niekoniecznie.
2014-06-07 12:43
Sztokholmie i Goteborgu na pewno.
2014-06-07 12:53
dobija do 10 mln. Kraje bardzo bogate bo mają surowce. Mają też super rozwinięta komunikację zbiorową. Jak się powołujesz na Szwecję to ciekawe czy byś chciał mieć kontrolę sprzedaży alkoholu..
2014-06-07 17:17
Jest jedno przejście podziemne zaraz obok, które autor artykułu od roku intensywnie próbuje zasypać.
2014-06-07 08:31
o warunkach funkcjonowania miasta. Hejterom proponuję liczyć lajki i dislajki - może to im da do myślenia.
2014-06-07 08:39
"Nieuchronni uczestnicy ruchu drogowego" ? Zło konieczne?
2014-06-07 10:46
dyskusja o udogodnieniach dla rowerów = inspiracja do dyskusji na temat sposobu funkcjonowania miasta przyjaznego dla mieszkańców, a nie tylko lub głównie dla osób chcących korzystać lub korzystających z samochodów.
2014-06-07 08:39
a nie z kompleksami pomyśleć o przebudyniowaniu tego skrzyżowania. Np dwupoziomowo...Jest to jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań i to pod okiem radnych!!!
2014-06-07 08:41
2014-06-07 10:48
a nie tylko lub głównie o zwiększeniu przepustowości jednego skrzyżowania. Dwupoziomowe rozwiązania są masakrycznie kosztowne i tworzą tylko złudzenie poprawy ruchu - dla samochodów, ale nie dla mieszkańców.
2014-06-07 15:02
samochody jadące od strony Elbląskiej dostaną (kiedyś) Nową Wałową z tunelem. Od strony Elbląga na Zaspę i Przymorze - tunel pod Martwą Wisłą. Morena ma średni dojazd, ale omijający centrum. Chełm - no niestety, ich potencjalna trasa dojazdu do Wrzeszcza została zabudowana budownictwem mieszkaniowym.
2014-06-07 09:00
Często jeżdżę i samochodem, i tramwajem, i rowerem. Tym ostatnim środkiem transportu Hucisko pokonywałem po chodniku - zawsze jadąc wolniej, a przy większym tłoku po prostu z niego schodząc.
Czemu ma służyć
Często jeżdżę i samochodem, i tramwajem, i rowerem. Tym ostatnim środkiem transportu Hucisko pokonywałem po chodniku - zawsze jadąc wolniej, a przy większym tłoku po prostu z niego schodząc.
Czemu ma służyć ta zmiana? Hucisko i tak jest wystarczająco niebezpiecznym miejscem pełnym agresji bez rowerzystów na ulicy. Bardzo dobrą rolę "rowerowej obwodnicy" pełni nowa trasa wzdłuż 3 Maja (i zdecydowanie spełnia swoją rolę). Jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się po prostu ścieżka rowerowa - wydzielona na chodniku lub z boku pasa ruchu.
Gdybyśmy żyli w idealnym świecie wszystko byłoby ok, a rozwiązanie - super. Ale niestety, żyjemy w świecie, gdzie na drogach nie brakuje nierozważnych i nie znających przepisów kierowców oraz rowerzystów. I nawet niech będzie to 10% wszystkich - to wystarczy.
2014-06-07 10:49
przez skrzyżowanie - niekoniecznie samochodem. Pieszym i kierowcom nie zaszkodzi, rowerzystom pomoże. Wszystkim może pomóc poszerzenie wyobraźni - również Tobie, szanowny Rowerzysto.
2014-06-07 15:07
na setkę przejazdów raz zostałem otrąbiony przez jakiegoś słoika. Doszło do tego, że dzień w dzień miałem "eskortę" w postaci autobusu miejskiego, osłaniającego mnie w tunelu pod trasą W-Z (naprawili już te dziury?). Zanim ktoś mnie zbluzga - o 5:30 w stronę Tczewa trasa jest pusta, więc nikt na mnie nie czekał, aż "łaskawie zjadę".
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.