• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie Biura: O4 Coworking w Olivia Business Centre

Joanna Puchala
8 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Do dyspozycji najemców jest również recepcja z poczekalnią. Do dyspozycji najemców jest również recepcja z poczekalnią.

W kolejnym odcinku cyklu Trójmiejskie Biura odwiedzamy O4 CoworkingOlivia Business Centre w Gdańsku. W poprzednim pokazywaliśmy, jak wygląda wnętrze biura redakcji Trojmiasto.pl. Następny już za miesiąc.



O4 Coworking jest jedną największych przestrzeni coworkingowych w Polsce. Oprócz oferowania miejsca do pracy prowadzi projekty wspierające nowe firmy, studentów i młodych przedsiębiorców, prowadzi warsztaty i konferencje oraz stwarza przestrzeń do spotkań i networkingu.

O4 Coworking zlokalizowane jest w jednym z największych kompleksów biurowych w Trójmieście, gdzie do dyspozycji najemców zostało oddane 5 tys. m kw. przestrzeni dopasowanej do potrzeb różnych branż lub firm. Przestrzeń O4 Coworking jest przeznaczona zarówno dla dużych, jak i niewielkich podmiotów, w tym również tych początkujących. Ważnym elementem przestrzeni jest integracja najemców, którzy mogą nawiązywać nowe znajomości i współpracować ze sobą.

- Chociaż O4 jest częścią Olivia Business Centre, to jest to zupełnie inna przestrzeń skierowana do osób lub firm. Model funkcjonowania centrum sprzyja rozwojowi przedsiębiorczej społeczności, którzy mogą łączyć prowadzenie biznesu z realizacją wspólnych zainteresowań. Organizujemy słodkie poniedziałki, owocowe wtorki oraz cykliczne wydarzenia, takie jak: wspólne śniadania, integracje, networking. Organizujemy warsztaty, a nawet spotkania z planszówkami. Mamy także programy: Olivia Sports oraz Klub Ambasadora, gdzie korzystający z przestrzeni coworkingowej mogą realizować wspólne pasje i zainteresowania - podkreśla Dagmara Rybicka, communication manager w Olivia Business Centre.

Przestrzeń współdzielona w trzech budynkach



O4 Coworking mieści się w czterech budynkach Olivia Business Centre. Na 13 piętrze w Olivia Six do dyspozycji przedsiębiorców zostało oddane 700 m kw. przestrzeni. Oprócz wydzielonych przestrzeni biurowych znalazła się tutaj kuchnia, cztery sale konferencyjne oraz przestrzeń wspólna, która może służyć zarówno odpoczynkowi lub integracji, jak i wspólnej pracy.

  • Sala konferencyjna w Olivia Six.
  • W strefie wejściowej umówieni goście mogą zostać poczęstowani kawą lub herbatą, czekając na spotkanie.
  • Sale konferencyjne są różnej wielkości, tak by dopasować je do potrzeb najemców.
  • Jednym z udogodnień są także budki telefoniczne.
  • Wnętrze zostało urządzone z dbałością o najdrobniejsze szczegóły.
  • Wydzielone strefy kuchenne są do dyspozycji najemców.
  • Wykończenie ścian świetnie współgra z industrialnym stolikiem.
  • Miedziane lampy dopełniają aranżację wnętrza.
  • Przestrzeń kuchenna służy nie tylko spożywaniu posiłków, ale i integracji najemców.
  • Przestrzeń wspólna została zaplanowana tak, by umożliwiać zarówno pracę, jak i spotkania towarzyskie.
  • Przestrzeń do pracy wspólnej.
  • Z niektórych pomieszczeń rozpościera się widok na Gdańsk.
  • Każda z sal konferencyjnych ma motyw przewodni.
  • Wielkość biur jest dopasowana do wielkości zespołów.
  • Niektóre firmy wynajmują po kilka mniejszych pokoi projektowych, zamiast wybierać dużą wspólną przestrzeń.


Na pierwszym piętrze budynku Olivia Star znajduje się przestrzeń do pracy współdzielonej o pow. około 600 m kw. Aranżacja wnętrza uwzględnia dziewięć biur dla niewielkich np. trzyosobowych zespołów oraz większych - do 32-osobowych zespołów. Oprócz kuchni znajduje się tu również wypoczynkowa część wspólna oraz jedna sala konferencyjna. Z kolei przestrzeń biurowa 04 Coworking, która mieści się w budynku Olivia Four, zajmuje powierzchnię 2,5 tys. m kw. W tym miejscu przygotowano miejsce dla 38 firm różnej wielkości, które mają do dyspozycji także osiem sal konferencyjnych. Największa z nich może pomieścić 200 osób. Na obu kondygnacjach znajdują się także kuchnie oraz strefy relaksu. W tym budynku przewidziano również pomieszczenie zwane webinar corner, czyli wyposażone i dostosowane do potrzeb najemców studio multimedialne.

Od 30 października O4 Coworking powiększyło się o kolejną przestrzeń, tym razem przeznaczoną dla kobiet.

- O4 Flow to pierwszy w Polsce coworking przeznaczony dla firm zarządzanych przez kobiety. Do dyspozycji przedsiębiorczych kobiet oddane zostało 500 m kw., osiem biur, dwie sale konferencyjne, session room, przestrzeń typu open space oraz strefa relaksu - dodaje Dagmara Rybicka.
  • Przestrzeń komunikacyjna została zaaranżowana w ciekawy sposób.
  • Sala konferencyjna, która może pomieścić około 200 osób.
  • Jedna z sal konferencyjnych
  • Firmy mają wspólny grafik spotkań integracyjnych.
  • Przestrzeń komunikacyjna
  • Kuchnia
  • Jedna z sal konferencyjnych
  • Jedna ze stref wspólnych
  • W jednej z przestrzeni wspólnych znajdują się piłkarzyki
  • Strefa rekreacyjna
  • Budka telefoniczna


Aranżacja wnętrza



Aranżacja wnętrza współdzielonych przestrzeni do pracy jest zachowana w nowoczesnym tonie. Nie brakuje też innowacyjnych rozwiązań, które usprawniają pracę przedsiębiorców.

Z niektórych pomieszczeń rozpościera się widok na główną arterię Gdańska, co dodatkowo podkreśla prestiżowy charakter miejsca.

- Projekt naszej pierwszej przestrzeni był autorstwa niezależnej agencji architektonicznej. Od tamtego czasu wiele się nauczyliśmy i wciąż udoskonalamy naszą przestrzeń. Przyświecają nam głównie dwie zasady: różnorodność potrzeb oraz funkcjonalność. Staramy się wprowadzać rozwiązania, dzięki którym przyjemnie, wygodnie oraz efektywnie się pracuje i spotyka. Naszym celem jest budowanie wizerunku O4 na podstawie satysfakcji pracujących tu niesamowitych, kreatywnych ludzi, a nie designu jako wartości samej w sobie - mówi Dagmara Rybicka.
"Trójmiejskie Biura" to cykl, w którym pokazujemy wnętrza biur znajdujących się na terenie Trójmiasta i jego okolic. Rozmawiamy o estetyce i funkcjonalnych rozwiązaniach, które ułatwiają codzienną pracę. Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.puchala@trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (41) 8 zablokowanych

  • (5)

    Ooo jakie piekne korpokazamaty

    • 65 18

    • (4)

      Rano mam brainstormowy meeting dotyczący approvalu mojego reportażu i trochę obawiam się feedbacku, bo tekst napisałem wczoraj na ASAP-ie podczas wymuszonego crunch-timeu. Boję się, że wyjdzie z tego niezły fakap.

      • 39 2

      • a będziesz miał buy-in od stejkholderów? (1)

        • 16 1

        • Nie, ich negatywny sentyment był ogłoszony na ostatnim briefingu

          • 2 0

      • a drutning szefing za avansing?

        • 12 5

      • Sytuacja zero-jedynkowa.

        • 1 0

  • a fachowców brakuje (4)

    • 35 5

    • No jak brakuje :) (3)

      Masz przeciez pelno project managerow, incident specialistow, process specialistow, brand managerow, problem managerow, application ownerow itp :))) nic, ze to tylko ludzie od generowania pustych spotkan i zerowych tresci. Kto pracuje lub pracowal w korpo ten wie.

      • 14 6

      • Wszystkie wymienione przez ciebie role to mogą być świetni specjaliści (2)

        Może spotkałeś słabych i zły dotyk boli

        • 5 3

        • Problem w tym, że te role są zupełnie zbędne, a co najwyżej powinny być marginalne (1)

          dla konkretnych ról fachowców tj. inżynierów w korpo technicznym czy księgowych lub analityków w korpo bankowym. A są wyniesione ponad te role. Księgowy do rozliczeń nie potrzebuje problem managera, ale bez księgowego problem manager nie może istnieć. Bo jak tu uzasadnić swoją konieczność bytu w organizmie korpo? Wyszukać problem, z którym styka się księgowy i bohatersko "zarządzać" owym problemem :) Czyli zawracać głowę o status i zadawać pytania typu co należy zrobić, aby problem rozwiązać. Nie mylić z rozwiązaniem problemu, bo oczywiście rozwiązanie pozostaje po stronie fachowca czyli księgowego. Bez problem managera, księgowy i tak wie, ze musi rozwiązać problem.

          • 15 0

          • Jeszcze guzik wiesz o sprawach, o których piszesz.

            • 1 6

  • Przestrzeń komunikacyjna wygodna jak balkony w teatrze Szekspirowskim

    • 39 4

  • Uwielbiam takie motywujące napisy, dzisiaj po ich przeczytaniu będę miał pałera na kolejny tydzień.

    Żadne dedlajny mi nie straszne!

    • 53 2

  • czy tylko ja mam wrażenie (4)

    że te wszystkie coworkingi, przestrzenie, aranżacje, eventy, deadline-y to dorabianie teorii do czegoś co jest od podstaw mega słabe.....; Moim zdaniem tu w każdym przypadku ma zarobić Wynajmujący, a nie najemcy

    • 80 7

    • wszyscy po troszku zarabiaja :)

      • 4 5

    • właśnie największa firma upada

      zajmująca się wynajmowaniem takich przestrzeni na świecie, wework czy jakoś tak

      • 6 2

    • Czy myślisz że ktoś wydawałby kupę kasy na wybudowanie czy dzierżawę budynku, na wyposażenie go, w innym celu niż po to, żeby

      na tym zarobić?

      • 3 0

    • Biurko za jedyne 1600 ;)

      + opłaty, parking oraz salka na godziny. Istny startupowy raj ;)

      • 1 0

  • szklo i metal (1)

    gdzie tu przyjaznosc? dorabianie teori do czegos co jest tak naprawde zaprzeczeniem przyjaznosci biura

    • 38 9

    • nie no lepiej mniej szkla i siedziec w ciemnej dziupli przy swietle lampy...

      • 5 3

  • ...księga ulicy mówi: kto choć raz pracował w korpo,

    ....ten wie co to ciężka orko.

    • 31 5

  • Uffff. Już się bałem, że nie ma piłkarzyków!

    • 43 0

  • Po co to komu?! (2)

    1. Potrzebuję lokalu na biznes usługowy.
    ->Mam tylko opcje najmu/dzierżawy za gigantyczne pieniądze
    2. Potrzebuję lokalu na biznes w oparciu o handel "za ladowy".
    -> jw.
    3. Potrzebuję przestrzeni magazynowej
    -> j.w.
    4. Potrzebuję przestrzeni produkcyjnej
    -> j.w.

    Pozostaja jeszcze strefy ekonomiczne ale to temat bardzo mało przejrzysty i nie dla każdego.

    A co-working to się nadaje tylko na usługi niematerialne, a te można wykonywać ze swojej wynajmowane kawalerki, albo rodzinnego domu (o ile mamy chociaż to).

    • 16 4

    • sytuacja wydaje się całkiem prosta - miejsca coworkingowe powstają, bo jest na nie zapotrzebowanie

      • 5 3

    • Prosta odpowiedź

      Bo istnieją osoby myślące inaczej, niż Ty. Tobie wygodniej będzie pracować z kawalerki, a komuś innemu w coworkingu. Nie widzię pola do hejtu ani dla jednych, ani dla drugich. Jest popyt - jest podaż

      • 1 0

  • A co z ergonomią ?

    Artykuł bardzo pomocny w temacie jak urządzić klatkę dla mojego chomika.
    Współczuję ludkom z korporacji konieczności pracy w takim doświadczalnym terrarium. Brakuje tylko jeszcze pomieszczeń do stymulacji prądem i badania odruchów bezwarunkowych...

    • 34 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane