• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Uzupełnią ścieżkę wzdłuż Potoku Oruńskiego

Joanna Skutkiewicz
2 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W ramach nowej inwestycji powstanie brakujący odcinek ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. W ramach nowej inwestycji powstanie brakujący odcinek ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego.

Miasto Gdańsk ogłosiło przetarg na realizację brakującego odcinka ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Inwestycja powinna zostać zakończona w maju przyszłego roku. W ubiegłych latach powstały już dwa odcinki drogi ze Zbiornika Augustowska w kierunku Parku Oruńskiego, a nowe przedsięwzięcie połączy oba miejsca.



W poprzednich latach w ramach Budżetu Obywatelskiego powstały dwa odcinki trasy. Pierwszy, o długości około 250 metrów, powstał pod koniec 2017 roku i kosztował około 348 tysięcy złotych. Kolejny, około 350-metrowy, został zrealizowany rok później za ponad 961 tysięcy złotych. Trzeci, ostatni odcinek asfaltowej ścieżki, zostanie sfinansowany z budżetu miasta. Poprowadzi on od ogródków działkowych do okolic amfiteatru w Parku OruńskimMapka.

Zasady bezpiecznej jazdy po drodze rowerowej



Ogłoszono właśnie przetarg, który wyłoni wykonawcę tej inwestycji. Zakres przetargu obejmuje nie tylko samą ścieżkę pieszo-rowerową o długości około 650 metrów, lecz także budowę oświetlenia LED, montaż ławek oraz umocnienie skarp Potoku Oruńskiego. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie ona gotowa w maju 2021 roku. Mieszkańcy Gdańska będą mogli wówczas skorzystać z nowej drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego.

- Planowana inwestycja jest brakującym elementem trasy rowerowej prowadzącej z Łostowic z rejonu zbiornika AugustowskaMapka do Parku OruńskiegoMapka - mówi Remigiusz Kitliński, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej. - W przyszłości trasa rowerowa wzdłuż Potoku Oruńskiego połączy się w okolicach zbiornika Świętokrzyska z trasą wzdłuż alei Adamowicza, tworząc doskonałą pętlę rekreacyjną oraz wygodny dojazd na dolny taras miasta zlokalizowany wśród zieleni, z dala od zgiełku ulicznego.

Zakończona inwestycja we Wrzeszczu



Zakończono budowę drogi rowerowej i remont jezdni na al. Grunwaldzkiej. Wyremontowany został odcinek o długości ok. 600 metrów. Prace objęły budowę dwukilometrowego odcinka drogi rowerowej od ul. KołobrzeskiejMapka do ul. Braci LewoniewskichMapka po wschodniej stronie, jadąc w kierunku Oliwy, a także wymianę nawierzchni jezdni, przebudowę zjazdów i chodników, budowę sieci wodociągowych, wymianę krawężników na kamienne. Prace kosztowały około 1.1 mln złotych.

Oliwa. Powstanie droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej



Zakończyła się modernizacja jezdni i budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej Zakończyła się modernizacja jezdni i budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej

Opinie (59)

  • DDR to powinni uzupełnić wzdłuż Kołobrzeskiej i Świętokrzyskiej (6)

    A nie na bzdury kasę wydawać

    • 35 36

    • Przecież to co robią to jest właśnie równoległe do Świętokrzyskiej więc można tamtędy jechać (2)

      zamiast smród samochodów z ulicy wdychać. Jak dla mnie super opcja i wolę takie rozwiązanie niż drogę wzdłuż ulicy.

      • 12 1

      • (1)

        Oczywiście, że to dobra alternatywa do jazdy obok aut, jednak jestem zdania, że wzdłuż Świętokrzyskiej też powinna powstać DDR. CHoćby z tego względu, że zjeżdżając Havla nie mamy żadnej kontynuacji.

        • 4 1

        • Dokładnie tak

          Jest tylko chodnik z możliwością poruszania się po nim rowerów, który jednak na wysokości Netto zwęża się tak, że już jechać się tam nie da, a jeżdżenie ulicą tamtędy to samobójstwo

          • 4 2

    • takie teksty może tworzyć tylko jakiś prowokator antyrowerowy

      lub troll mający kłopoty z własnymi emocjami

      • 2 2

    • Kto ma ram działkę (1)

      • 0 1

      • Ja!

        Przepiękne widoki

        • 3 0

  • świetnie :)

    bardzo dobra informacja ! :)

    • 57 3

  • alez to wszystko wolno idzie (3)

    500 metrów rocznie? tak to nigdy infrastrultury rowerowej miec nie bedziemy

    • 37 9

    • W Gdynii też się tyle buduje (2)

      Ale w ciągu 5 lat

      • 5 3

      • Nie mierzymy się do gorszych tylko do lepszych. (1)

        • 5 1

        • Po Gdyni się lepiej jeździ niż po Gdańsku rowerem

          całe centrum można pięknie jezdnią jak człowiek objechać,a w Gdańsku?
          Po brukowanym deptaku dla pieszych przejazd jest co najwyżej możliwy,
          w sezonie z kramami, ogródkami restauracyjnymi i milionem turystów.

          • 1 2

  • Świetna wiadomość

    brakowało tego odcinka, szczególnie po obfitych deszczach

    • 45 0

  • Szanowna Redakcjo: ścieżki rowerowe to są w lesie (6)

    a tu mowa o drodze rowerowej, nie ścieżce !

    • 26 8

    • mowa tu o co najwyżej drodze pieszo-rowerowej (1)

      nie ma to wiele wspólnego z drogami rowerowymi.

      droga dla rowerów to trasa przeznaczona dla rowerzystów,
      droga pieszo-rowerowa to tak na prawdę zwykły chodnik dla pieszych z "nakazem" jazdy po nim rowerem.

      • 7 5

      • Nie pieszych? jeżeli pieszo-rowerowa?

        • 1 0

    • Tam jest jeszcze dojazd do ogródków działkowych

      Czyli ulica nieutwardzona .

      • 2 2

    • tutaj jest mowa o ciągu pieszo rowerowym (1)

      piesi i rowerzyści będą tam korzystać z tego korytarza ruchu niezmotoryzowanych na równych prawach. Wyzwaniem jest uporządkowanie parkowania samochodów na dolnym odcinku tej trasy - w niedziele gdy jest impreza w parku oruńskim, bywa tam niezły Sajgon.

      • 1 0

      • jak równych prawach? skoro pierwszeństwo ma pieszy ;)

        • 0 2

    • Ale to włąśnie jest ścieżka w lesie.

      Na razie póki nie ma tam wybudowanej drogi jest tylko ścieżka wydeptana przez ludzi chodzących wzdłuż potoku.

      Ścieżka jest trochę rozjeżdżona samochodami ciężarowymi które na siłę pchają się na przełaj przez las aby sobie skrócić dojazd (lub ominąć korki). Ale to nadal tylko ścieżka przez las.

      • 0 1

  • Koszt (1)

    W 2017 zbudowano 250 metrów za 348000, w 2018 odpowiednio 350m za 961tys strach pomyśleć ile będzie kosztować ostatni odcinek Czyżby inflacja dzięki Mateuszowi klamczuszkowi

    • 13 14

    • to zasługa frau Dulkiewicz, to ona ustawia przetargi. Co na to prokuratura? też umoczona??

      • 0 3

  • (2)

    Ale drogie te ścieżki

    • 13 3

    • warto wiedzieć, że produktywność nakładów na budowę dróg dla rowerów i promowanie korzystania

      z tego środka transportu miejskiego cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności. Każdy przejazd rowerem generuje korzyści zewnętrzne - wpływa na poprawę jakości życia wszystkich mieszkańców. Brawo Gdańsk!

      • 2 0

    • 100x tańsze są niż jezdnia

      są nawet tańsze niż chodniki z kostki.

      • 3 0

  • Dlaczego budują DDR kosztem chodników? (4)

    Grunwaldzka ma 3 pasy wystarczyło 1 przemalować na DDR. Tak robi się w całym cywilizowanym świecie.

    • 12 31

    • najpierw zacznij jezdzic rowerem a potem zabieraj glos w sprawie drog rowerowych

      • 7 2

    • Tak, tak się robi, (1)

      By rowerzyści ich nie używali... Dokładnie tak zrobili w Londynie i Nowym Jorku (i w Gdańsku na Jana Pawła, gdzie ruch jest duży) i dopóki nie zainwestowali w fizyczne bariery (wysokie krawężniki, jak na Alei Adamowicza, czy donice), nikt tymi pasami się nie poruszał. Nie żyjemy w Danii, ani Holandii, rower nie jest u nas podstawowym środkiem transportu, jak chcesz przekonać ludzi do jazdy na dwóch kółkach, musisz zapewnić im infrastrukturę psychologicznie dla nich bezpieczną, co oznacza niestety oddzielenie ruchu. Wspólna infrastruktura sprawdza się tylko w strefach tempo 30, ale i tak zawsze znajdzie się ktoś, kto pojedzie chodnikiem.

      • 8 2

      • Nie zmyślaj

        Na całym świecie tylko praktycznie pasy w jezdni się robi i wszędzie to znakomicie funkcjonuje. Nawet w Utrechcie który jest uważany za stolicę "odseparowanych" tras rowerowych rezygnuje się z nich na rzecz właśnie pasów w jezdni.

        • 3 0

    • ponieważ ruch pieszy na tym odcinku Grunwaldzkiej i wielu innych miejscach ma charakter kropelkowy

      czyli jest pomijalnie mały. Dzisiejszy tekst mówi głównie o ciągu pieszo-rowerowym wzdłuż dna doliny potoku oruńskiego , który jest tworzony niezależnie od sieci ulic, po których poruszają się samochody.

      • 1 1

  • ścieżka rowerowa (4)

    po ścieżce rowerowej chyba nie mogą poruszać się auta? a patrząc na ruch samochodowy na tym odcinku to jest raczej ulica niż droga pieszo rowerowa

    • 20 5

    • jeśli tam poruszają się samochody, to jedynie sporadycznie - ich kierowcy powinni jechać wolno (1)

      i nie wpływać w jakikolwiek sposób na komfort i poczucie bezpieczeństwa niezmotoryzowanych. Być może to będzie pierwsza ulica rowerowo-piesza, na której kierowcy nie będą dominować i będą akceptować swoje miejsce w szeregu.

      • 1 0

      • Niestety to jest popularny skrót Pozwalający dojechać na Ujeścisko bez stania w korku na ulicy Małomiejskiej i Świętokrzyskiej.

        Ruch jest tam dość duży (kilkadziesiąt samochodów na godzinę), co gorsza w większości są to ciężarówki/dostawczaki (zaopatrzenie sklepów, kurierzy itp) bo nisko zawieszone samochody osobowe mają pewne problemy z przejechaniem właśnie tym dziurawym odcinkiem na którym dopiero planują kłaść asfalt.

        Wiem bo sam codziennie dojeżdżam tą drogą do pracy, oczywiście na rowerze, bo nie pchał bym się w te dziury samochodem.

        Gdy dziury zostaną wyrównane to obawiam się, że będzie tam stał korek od Traktu aż do Hawla.

        • 0 1

    • Działkowicz 21 (1)

      A jak mamy się dostać do działek ?? ( z materiałami na budowe domku czy innym ciężkim sprzeętem).

      • 1 2

      • Dziłkowicz 22

        Wjazd na działki jest z drugiej strony, od ulicy Kampinowskiej.

        Poza tym to nie są działki budowlane, tam się chodzi piechotą anie jeździ z ciężkim sprzętem.

        • 1 0

  • Trochę sobie nie wyobrażam jak droga znad potoku ma się połączyć z Adamowicza ? (3)

    Wzdłuż Świętokrzyskiej nie ma drogi rowerowej, można Havla w górę ścieżką ale wtedy przez Warszawską nie mamy drogi dla rowerów .... pętle w Gdańsku coś nam nie idą.....

    • 5 1

    • (1)

      Trochę kiepsko czytasz - połączy Park ze zbiornikiem Augustowska, a nie Al. Adamowicza

      • 2 0

      • Sam kiepsko czytasz

        "W przyszłości trasa rowerowa wzdłuż Potoku Oruńskiego połączy się w okolicach zbiornika Świętokrzyska z trasą wzdłuż alei Adamowicza, tworząc doskonałą pętlę rekreacyjną oraz wygodny dojazd na dolny taras miasta zlokalizowany wśród zieleni, z dala od zgiełku ulicznego."

        Czego nie rozumiesz? Wizji Remigiusza? Jak katarynka zawsze wrzuca na koniec takie bzdury, bo wie, że za nawet 20 lat to nie powstanie. Tak jak Nowa Jabłoniowa i obwodnica Łostowic, znane tylko z planów od 30 lat.

        • 0 1

    • Pewnie przez Zakoniczyn

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum