Gdańsk podsumował rowerowy 2020 rok
W 2020 roku gdańszczanie jeździli na rowerach więcej niż rok wcześniej. Tak w każdym razie wynika ze statystyk opublikowanych przez miasto. Gdańsk podsumował również zrealizowane inwestycje rowerowe w postaci tras i dróg dla rowerów.
Ogłoszenia: Rowery i akcesoria
Liczby mówią same za siebie: mieszkańcy Trójmiasta coraz chętniej wsiadają na rowery. Być może przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa, która zmusza do przeorganizowania najróżniejszych aspektów życia i zmian nawyków. Wydaje się, że ograniczenia związane z liczbą pasażerów w komunikacji zbiorowej mogą wpływać na to, że rower staje się coraz wygodniejszym i bardziej dostępnym środkiem transportu w obrębie aglomeracji.
Wzrost zainteresowania jazdą rowerem wśród mieszkańców Trójmiasta zauważyły także osoby zajmujące się tą branżą zawodowo: właściciele sklepów rowerowych, sprzedawcy i mechanicy. Już od wiosny mieli ręce pełne roboty, a w magazynach w całej Europie zaczęło brakować rowerów.
Więcej rowerów na drogach Gdańska
Rosnącą tendencję potwierdzają także statystyki sporządzone na podstawie danych z 30 liczników rowerowych umieszczonych w różnych miejscach Gdańska. W pasie nadmorskim uroczyście powitano milionowego rowerzystę, któremu podarowano tort, bezalkoholowego szampana oraz zestaw upominków w postaci oświetlenia, zapięcia i torby rowerowej. Po 19 kwietnia, czyli bezpośrednio po zniesieniu obostrzeń związanych z jazdą na rowerze, ruch w pasie nad morzem wzrósł aż 10-krotnie.
Rowerowy 2020. Co przyniesie 2021?
Również zeszłoroczna akcja Kręć kilometry dla Gdańska okazała się zdecydowanie rekordowa. W rywalizacji wzięły udział 352 firmy, 26 szkół, 9 uczelni oraz 33 dzielnice miasta: razem 4 tys. 614 aktywnych uczestników. Gdyby zsumować kilometry pokonane przez rowerzystów, okazałoby się, że ponad pięć razy pokonali odległość na księżyc i z powrotem.
Gdańsk. Drogi rowerowe będą regularnie odśnieżane
Zrealizowane inwestycje rowerowe
W ciągu 2020 roku oddano do użytku 15.9 km nowych tras rowerowych w 17 miejscach. Najdłuższą trasą rowerową w Gdańsku, która powstała w ubiegłym roku kalendarzowym, jest 2,5-kilometrowy odcinek wzdłuż al. Pawła Adamowicza.
Tylko w ramach programu "Węzły Integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska" zrealizowano trzy inwestycje: 1.2 km odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Potokowej (od PKM Brętowo do ul. Słowackiego), 1.5 km drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej (od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej) oraz 400 m wzdłuż ul. Podwale Przedmiejskie.
W trakcie realizacji jest kolejnych 12.2 km tras dla rowerów, z których najdłuższą będzie 6.6 km Wiślana Trasa Rowerowa.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie wybrane
-
2021-01-24 10:04
Rozwój infrastruktury w Gdańsku stoi
Nic się nie dzieje. Znaczy zrobiono druga nitkę między zaspa a przymorzem na grunwaldzkiej ale to nie była jakaś bardzo istotna inwestycja. Wiele nie zmieniła. Kołobrzeskiej mimo zapowiedzi nikt nie ruszył. Budowlanych także.
Ogólnie lipa.
A nie - wymalowano pas na matemblewskiej LOL.
Kiedyś Gdańsk należał do polskiej czołówki. Teraz spoczął na laurach. Leniwie poprawiają co już było zrobione ale poza tym to lipa.- 9 0
-
2021-01-25 20:00
Jeżeli robią was w konia , to nie rozumiem
jak można udawać, tyle lat ? Jak można ? a jednak ! Ha ha ponad wartością jakąkolwiek, bo wartość to in plus . ale nie dla wszystkich , TAK !
- 0 0
-
2021-01-24 11:46
A Wyspa Portowa nadal z tylko jedną trasą.
Trzy dzielnice są skazane na Most Siennicki z ciągiem, na którym nie miną się dwie przyczepy!
Tak naprawdę trasa wzdłuż mostu wantowego to zadanie "na wczoraj". Wystarczy poszerzyć o 1,5 metra z jednej strony. Bo jak zaczną kolejny remont Siennickiego (tak, "pseudoremont" z 2015 r. zaczyna wychodzić na jaw!), to będzie słabo.- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.