• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje rowerowe Gdyni na rok 2020

Kamila Lulińska
22 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020. Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020.

Początek roku to czas, w którym władze miast zatwierdzają plany inwestycyjne, które realizowane będą w ramach budżetu na rok bieżący. Znamy już plany dotyczące inwestycji rowerowych w Gdańsku oraz Sopocie. Udało nam się dowiedzieć, nad czym aktualnie debatują władze Gdyni i jakie zmiany w infrastrukturze rowerowej planują.



Czego według Ciebie brakuje w infrastrukturze rowerowej?


Aktualnie Gdynia nie zatwierdziła jeszcze planów inwestycyjnych dotyczących rowerzystów na rok bieżący. Jednakże udało nam się uzyskać informacje, jakie plany inwestycyjne oraz akcje społeczne mają szanse na realizację w roku 2020.

Usprawnienia w sieci dróg rowerowych z dużymi szansami na realizację




Cena roweru. Na co zwrócić uwagę?



Akcje społeczne dla rowerzystów



  • Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" od 2 marca do 25 października - strona www akcji
  • "Rowerowy Maj" - akcja zachęcająca dzieci do docierania do szkoły na rowerach, hulajnogach, rolkach itp.


Gdynia ponownie nagrodzi rowerzystów



Inne usprawnienia dla rowerzystów:



- Najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa i wygody jazdy rowerem są nowe fragmenty, które uspójniają istniejącą sieć tras rowerowych. - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Ma to swoje odzwierciedlenie w liczbach z liczników rowerowych.
  • Pas rowerowy na ul. Świętojańskiej z ograniczeniem ruchu dla samochodów (ruch dla aut obywać się będzie tylko w jedną stronę, od ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego)
  • Pasy rowerowe na ul. 3 Maja (od Jana z Kolna w obu kierunkach)
  • Wydłużenie pasa rowerowego na al. Piłsudskiego od ul. Prusa do bulwaru
  • Utworzenie ciągu pieszo-rowerowego od ul. Słowackiego do Placu Grunwaldzkiego
  • Uzupełnienie oznakowania ścieżek rowerowych w gdyńskich lasach
  • Montaż kolejnych samoobsługowych stacji naprawy rowerów
  • Odnowienie oznakowania poziomego na istniejących trasach rowerowych

Opinie (51)

Wszystkie opinie

  • Słowo-klucz z 1 akapitu: plany (1)

    kiedyś sporo się poruszałem w Gdyni na rowerze i ścieżek z prawdziwego zdarzenia mi brakowało wszędzie. Teraz już jest lepiej, ale nadal nie można powiedzieć, że płynnie. Jak tyko te plany zostaną wdrożone - będzie super. Tak trzymać!

    • 15 9

    • Bylo tragicznie i jest tragicznie

      Miasto udaje, że coś robi

      • 5 4

  • Tak ścieżka rowerowa na (2)

    Świętojańskiej jest bardzo potrzebna bo przecież taki ped**arz nie może pojechać już istniejąca ścieżka na Władysława IV.
    Jedna nitka świętojańskiej zakorkuje całe centrum miasta

    • 19 43

    • A może łatwiej (1)

      jeśli "samochodziarz" pojedzie już istniejącą 3-pasmową jezdnią na Władysława IV? Za to odwiedzający ogródki na Świętojańskiej będą mogli oddychać świeżym powietrzem...

      • 19 3

      • Po co masz jeździć morską jak możesz Wiśniewskiego. Jeżdżę świętojańska iz taka sama prędkością co samochody, bo tam jest ograniczenie do 30 km. Na miejscu włodarzy bardziej zadbalbym o istniejące ddr, korzenie drzew niszczące asfaltowe chodniki z czasów gierka, zamienione na ciągi pieszo rowerowe to tragedia, plus milion "chop" dla wjazdow do posesji samochodziarzy, plus ciągle parkowanie d**ili na morskiej

        • 2 0

  • (1)

    Brakuje przed wszystkim remontu i budowy nowej ścieżki wzdłuż torów od Wzgórza do 10 Lutego aleją 17 Grudnia.

    • 14 0

    • Coś słyszałem że na razie tam zrobią mikro odcinek

      Zjazd z al. 17 Grudnia do ulicy Batorego. Zawsze coś, żeby to się chociaż nie kończyło ślepo i można było włączyć się do ruchu w cywilizowany sposób.

      • 2 0

  • Przynajmniej Gdynia stawia na normalną inrastrukture rowerową w formie pasów ruchu

    a nie jak sopot czy gdansk w bezsensowne, powolne, mało komfortowe i niebezpieczne różowe esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskich chodnikach.

    • 13 23

  • A pytał ktoś kierowców ZKM o opinię?

    Już teraz w kilku miejscach jest krytycznie z manewrowaniem.

    • 9 10

  • nieroby urzednicze (2)

    Polaczyc kwiatkowskiego z wisniewskiego od ulicy hutniczej

    • 16 1

    • Tam by musiał być pewnie wiadukt za kilkanaście mln zł (1)

      A te opisywane tutaj inwestycje są bardzo niskokosztowe, ciekawe czy miasto będzie musiało 1 mln zł na nie wydać. Najdłuższe odcinki, czyli Kwiatkowskiego i Dąbka w ramach R-10 są, z tego co wiem, głównie za pieniądze unijne.

      • 1 0

      • wmq, żadne kilkanascie mln

        wystarczy przedłużyć o 50m oba chodniki techniczne, na zjazdach z estakady
        mówi się o tym o wielu lat i nikt w UM nic z tym nie robi, włącznie z oficerem rowerowym
        prościej pomalować kostkę brukową na starowiejskiej i udawać że powstała droga rowerowa
        nie znam rowerzysty który lubi jeździć po bruku, zwłaszcza w ruchu miejskim i gdy jest po deszczu, rewelacyjny pomysł, starowiejska ...
        brak w Gdyni myślenia koncepcyjnego, wykonuje się ruchy pozorne w stylu pomalowania kawałka asfaltu zamiast ustalić priorytety zadań do wykonania
        przejazd rowerem przez tory, na wysokości estakady, powinien mieć najwyższy priorytet !

        • 0 2

  • Byle by nie budowali kolejnych anty pieszo-rowerowych ścieżek rowerowych na których korzystają jedynie samochodziarze (1)

    Ja czekam na pierwszą w 3miescie prawdziwą drogę dla rowerów. Może się doczekam.

    • 16 5

    • Proponuje cala Swietojańska DLA rowerow,rolek I innych urzadzen.Samochody wyrzucic Na obwodnice a stamtad dowoz jezdzavych autami beda dowozic riksze rowerowe do centrum miasta do szpitali,pracy.szkol,przedszkoli.

      • 1 1

  • (5)

    Ciągle tylko ścieżki rowerowe. a kierowcy są głęboko w d..pie. nic się nie robi w centrum. Ścieżki do Chyloni bez sensu raz jedną stroną raz drugą stroną ulicy Morskiej, a rowerzysta ( nie każdy ) i tak jedzie jak baran raz jak pasuje ulicą, a następnie ścieżką. Nawet nasza niby policja nie reaguje bo też ma to w wielkim poważaniu.

    • 5 26

    • ścieżki rowerowe wbrew pozorom są właśnie budowane dla i tylko z myślą o kierowcach. (3)

      rowerzyści i piesi na nich tracą.

      • 1 2

      • Jak są zrobione dobrze, to ruch rowerowy się znacznie zwiększa (2)

        Tracą tylko profesjonaliści, którzy kupują specjalne stroje i rowery za kilkanaście tys. zł, ci, którzy nie boją się jeździć jezdnią.

        • 1 0

        • ale takich zrobionych dobrze w 3miescie nie ma

          • 0 1

        • Guzik prawda tracą wszyscy którzy po prostu znają przepisy i umieją jeździć. Wszystko robi się pod nieudaczników i lajzy które dostają paniki jak w strefie 30 muszą pojechać po ulicy. Po co wchodzi się w d.. i**otom którzy nawet w strefie zamieszkania tratuja ludzi na chodniku?

          • 0 1

    • Jak droga rowerowa przeskakuje na drugą stronę ulicy

      To jak najbardziej prawidłowo kontynuują jazdę jezdnią. Niestety. Drogi rowerowe muszą być ciągłe, a nie że skaczą z jednej strony na drugą.

      • 3 0

  • Finlanie największą inwestycjąs będzie zakup 1000 litrów białej farby (3)

    • 25 3

    • Nudne to (1)

      • 3 3

      • Zgadza się, ale prawdziwe...

        • 2 2

    • ale suchar

      ziewam

      • 1 1

  • Skąd Oni biorą tyle farby. Fabryki nie nadążą z produkcją!

    • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum