• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie drogi rowerowej na Słowackiego

Kamil Gołębiowski
24 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Taka mijanka nie tylko nie należy do komfortowych, ale jest na stromym odcinku wprost niebezpieczna, nie tylko z uwagi na rowerzystów i nielicznych tam pieszych, ale również, a może przede wszystkim, ze względu na pędzące auta. Taka mijanka nie tylko nie należy do komfortowych, ale jest na stromym odcinku wprost niebezpieczna, nie tylko z uwagi na rowerzystów i nielicznych tam pieszych, ale również, a może przede wszystkim, ze względu na pędzące auta.

Niedawno opublikowaliśmy naszą relację z trasy od Galerii Bałtyckiej aleją Żołnierzy Wyklętych, Potokową i Rakoczego na Morenę. Nasza wizyta w terenie pokazała nie tylko plusy, ale też bezlitośnie obnażyła braki jej prowadzenia i wykonania. Dziś zajmiemy się ważnym odgałęzieniem tej trasy, czyli ulicą Słowackiego do Złotej Karczmy.



Czy trasa rowerowa na Matarnię jest potrzebna?

Ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest przedłużeniem al. Żołnierzy Wyklętych, zobacz na mapie Gdańska mija Niedźwiednik, zobacz na mapie Gdańska i prowadzi do Złotej Karczmy, będącej domem dla IKEI i pozostałych sklepów mieszczących się w Matarnia Park Handlowy, jednocześnie jest to siedziba wielu zakładów przemysłowych. Tam mieści się też siedziba Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, są tam osiedla mieszkaniowe i ogródki działkowe. Kolejnymi generatorami ruchu osobowego, jak i dostawczego są leżące dalej Matarnia, zobacz na mapie Gdańska Firoga zobacz na mapie Gdańska oraz oczywiście Port Lotniczy. zobacz na mapie Gdańska

Złota Karczma jako istotna część łańcucha mobilności tego rejonu Gdańska nie ma do dziś sensownego miejskiego połączenia rowerowego z dolnym tarasem miasta.

Nasz objazd rozpoczynamy od skrzyżowania ulic Góralska-Potokowa-Słowackiego. zobacz na mapie Gdańska Tam, jadąc z Wrzeszcza, kończy się wydzielona droga dla rowerów, a za skrzyżowaniem, w kierunku Złotej Karczmy prowadzi chodnik. Na tym odcinku Słowackiego to ulica wyjątkowo intensywnie używana przez samochody i - szczególnie jadąc pod górę - naprawdę mało kto będzie chciał ryzykować zdrowie i życie i jechać po jezdni. A ryzyko, jak się okazuje, nie jest tam wyimaginowane.

Od samego początku chodnik jest wąski, ale przynajmniej ruch pieszy jest na nim minimalny.

Nie każdy daje radę pedałować pod górę, niektórzy już w tym miejscu decydują się zejść z roweru.  Nie każdy daje radę pedałować pod górę, niektórzy już w tym miejscu decydują się zejść z roweru. 
Dalej niewiele się zmienia, a jeśli już, to na gorsze.

Gdybyśmy wybrali się tam wcześniej, to nasza wycieczka nie skończyłaby się pisaniem tekstu, tylko pobytem w szpitalu. A to, co widzimy, to rezultat zapewne niegroźnego wypadku. Zdarzały się tam już znacznie poważniejsze w skutkach. Gdybyśmy wybrali się tam wcześniej, to nasza wycieczka nie skończyłaby się pisaniem tekstu, tylko pobytem w szpitalu. A to, co widzimy, to rezultat zapewne niegroźnego wypadku. Zdarzały się tam już znacznie poważniejsze w skutkach.
Nie dość, że bariera umieszczona jest w przestrzeni chodnika, zabierając prawie połowę jego szerokości, to jeszcze chroni głównie kierowców, kosztem pieszych i rowerzystów. Prawdziwe oblicze priorytetów transportowych Gdańska mało gdzie pokazuje się dobitniej.

Stłuczka na Słowackiego to chleb powszedni dla gdańskich służb. Rocznie dochodzi tu do ponad 300 różnego rodzaju zdarzeń drogowych. Stłuczka na Słowackiego to chleb powszedni dla gdańskich służb. Rocznie dochodzi tu do ponad 300 różnego rodzaju zdarzeń drogowych.
Przekraczanie (słusznie ograniczonej) dozwolonej prędkości jest tam nagminne, a co najmniej współwinna jest temu zachęcająca do nadmiernego rozpędzania się infrastruktura. Sprawcami najczęściej nie są tu wcale pijani przestępcy bez prawa jazdy, ale przeciętni, zwykli kierowcy. A gdyby projektujący i zatwierdzający taką drogę odpowiadali jako osoby współwinne wypadków - czy wtedy tak samo ochoczo podpisywaliby dokumenty, jak dotychczas?

I tak samo jest dalej, aż do ronda Jacka Kaczmarskiego. zobacz na mapie Gdańska Po drugiej stronie nie ma nawet chodnika na całej długości. Dlatego tym razem objeżdżamy i dokumentujemy tylko jedną stronę ulicy.

Na razie lepiej nie będzie

Jeżeli chodzi o miejską trasę na Matarnię to nie ma nawet planów jej budowy.

Ul. Cytrowa, skrzyżowanie z ul. Słowackiego. Miejsce nie zachęca do jazdy. Chodnik z kostki fazowanej, wysokie krawężniki. Przystanek bez jakichkolwiek rozwiązań rowerowych. Ul. Cytrowa, skrzyżowanie z ul. Słowackiego. Miejsce nie zachęca do jazdy. Chodnik z kostki fazowanej, wysokie krawężniki. Przystanek bez jakichkolwiek rozwiązań rowerowych.
- Główne trasy rowerowe w Gdańsku są realizowane zgodnie z przyjętą przez Radę Miasta Strategią Realizacji Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (SR STeR). Dokument ten powstał w oparciu o szeroki udział społeczny, a Biuro Rozwoju Gdańska jako autor zostało za jego przygotowanie nagrodzone przez środowiska rowerowe Złotą Szprychą. SR STeR nie przewiduje budowy drogi rowerowej na odcinku leśnym ul. Słowackiego - mówi Anna Iwanowska z Urzędu Miasta w Gdańsku.
Chętnym do jazdy na rowerze zaleca się jazdę lasem po stromiźnie

- Połączenie rowerowe ze Złotej Karczmy do Wrzeszcza funkcjonuje i jest poprowadzone przez tereny leśne i Matemblewo. Oddalenie tej trasy od ruchliwej ulicy Słowackiego z jednej strony podnosi jej atrakcyjność ze względu na walory krajobrazowe i ciszę, z drugiej strony nachylenie podjazdu jest większe niż przy ulicy Słowackiego. Z uwagi na wymogi Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego na odcinku tym musiała zostać zastosowana nawierzchnia szutrowa - dodaje Iwanowska.
Urząd Miasta obiecuje, że widoczne na naszych zdjęciach uszkodzenia barierek będą niezwłocznie naprawione.

W ostatnich latach na ul. Słowackiego (na całej długości - brak danych za sam odcinek leśny) dochodzi rocznie do trzystu kilkudziesięciu zdarzeń drogowych, czyli statystycznie niemal codziennie do jednego. W 2016 było ich 370, w 2017 - 329. W 2017 roku wykonano tu śrutowanie jezdni, co znacznie poprawiło przyczepność nawierzchni. Jak widać, nie na wiele się to zdało. Słowackiego, jak każda szeroka ulica, zachęca do szybkiej jazdy, jednak na odcinku leśnym - głównie kierowców aut.

  • Za ul. Góralską, wzdłuż ul. Słowackiego, rowerzyści poruszają się praktycznie wyłącznie po chodniku.
  • Nie każdy daje radę pedałować pod górę, niektórzy już w tym miejscu decydują się zejść z roweru. 
  • Tak wygląda sytuacja w Brętowie.
  • Taka mijanka nie tylko nie należy do komfortowych, ale jest na stromym odcinku wprost niebezpieczna, nie tylko z uwagi na rowerzystów i nielicznych tam pieszych, ale również, a może przede wszystkim, ze względu na pędzące auta.
  • Gdybyśmy wybrali się tam wcześniej, to nasza wycieczka nie skończyłaby się pisaniem tekstu, tylko pobytem w szpitalu. A to, co widzimy, to rezultat zapewne niegroźnego wypadku. Zdarzały się tam już znacznie poważniejsze w skutkach.
  • Stłuczka na Słowackiego to chleb powszedni dla gdańskich służb. Rocznie dochodzi tu do ponad 300 różnego rodzaju zdarzeń drogowych.
  • Ul. Cytrowa, skrzyżowanie z ul. Słowackiego. Miejsce nie zachęca do jazdy. Chodnik z kostki fazowanej, wysokie krawężniki. Przystanek bez jakichkolwiek rozwiązań rowerowych.

Miejsca

Opinie (229) 8 zablokowanych

  • od lat jeżdżę ze złotej karczmy do wrzeszcza przez las.... (19)

    • 97 8

    • (3)

      Kościerską ? To musisz mieć nogi jak słoń. I byc niewrażliwym na smród z kanalizacji :)

      • 4 18

      • (1)

        Wystarczy czytać ze zrozumieniem, jedzie w dół.

        • 22 0

        • Heh, w punkt :)

          • 2 2

      • Kościerska nie zawsze wali

        tylko czasami ;)
        A pod górkę to ja na swoich chudych nogach podjeżdżam, mając 59 lat,, tylko na końcowym odcinku zazwyczaj prędkość mi spada poniżej 10.

        • 2 0

    • (3)

      A jak ktoś ma szosę? To w zębach?

      • 9 8

      • To niech kupi przełajówkę albo MTB :)

        A tak bardziej na serio, brakuje tam DDR, szczególnie, że nie ma za bardzo alternatywnej drogi.
        No chyba że się wpakujesz do PKM, ale to już cała osobna historia...

        • 11 6

      • (1)

        To niech idzie pieszo.

        • 8 8

        • ty porzuć samochód i idź pieszo

          • 0 0

    • (1)

      W zimę też?

      • 5 3

      • Wystarczy że jest deszczowa pogoda. Albo roztopy na wiosnę.

        I wtedy ta droga w lesie zamienia się w jeden wielki syf.

        Zapraszam wtedy tą miejską ekspertkę do pedałowania tam.

        Popedałujesz ze mną Anka ?

        • 19 4

    • a dajcie trase dla rowerów (2)

      Tylko nie zapomnijcie dowalić kilku kamer żeby dobrze było widać jak rowerzyści sie zabijają jadąc w dów albo jeszcze lepiej jak ci co będą frunąć w dół będa ładować sie na tych co jadą do góry. A no i kamery obowiązkowo online... nic tylko brać popcorn i oglądać zawody po nagrodę darwina

      • 1 5

      • Kamery powinny być (1)

        nad jezdnią, jako odcinkowy pomiar prędkości. Wtedy wszystkim idiotom, dla których dopuszczalne na tym odcinku 70km/h to za wolno, zrzedną miny.

        • 8 1

        • I wtedy nawet rowerem da się tam jeździć

          ale miękka polityka wobec przestępców drogowych doprowadza do takiego stanu rzeczy.

          • 3 1

    • bezpieczeństwo przede wszystkim! (3)

      A np. boję się jeździć sama lasem.. dziecko moje również lasem nie pojedzie.. ścieżka byłaby rewelacyjnych rozwiązaniem. dziwie się ,że nie została zbudowana wówczas kiedy słowackiego było remontowane.. było to ogromne rozczarowanie!

      • 9 4

      • (2)

        1. Słowackiego nie była remontowana tylko budowana od nowa na odcinku leśnym.
        2. Była oddana z bardzo dużym opóźnieniem. To było rozczarowanie, o ścieżkach dla rowerów wtedy w zasadzie nikt nie myślał bo ruch rowerowy był mały. Takie były czasy.
        3. Nie budowanie ddr-ów ani nawet nie zostawianie na nie miejsca to nawet teraz standard przy nowych ulicach i osiedlach.

        • 2 2

        • jak nie myśleli jak zrobili w tym samym czasie kawałek od ronda delasalle i kawałek u góry przy lidlu

          • 4 0

        • Wówczas budowa tego odcinka kosztowała ponad 300mln

          Na temte czasy to był bardzo duży wysiłek dla miasta. Trzeba było wybierać: albo robimy porządnie ulicę albo po taniości bez oświetlenia by umocnić dodatkowo skarpy i zrobić ddr. zrobili to co było najważniejsze. A najważniejsze było wygładzenie zakrętów, oświetlenie i 2 pasy w każdą stronę. Mało kto pamięta jak to wyglądało wcześniej.

          • 2 1

    • Trójmiasto znowu napuszcza na siebie rowerzystów, kierowców i pieszych (1)

      Szczujecie się wzajemnie ku uciesze bydła.

      Naprawdę nie macie na tym portalu innych pomysłów na poprawę czytności i zachowania minimum przyzwoitości komentujących?

      Ostatnio napuszcza liście na siebie zielonojadów i mięsożerców.

      • 1 2

      • nie napuszczają, tylko piszą o ważnym problemie

        • 0 0

  • (1)

    Trasa przez matemblewo ma dodatkowe przewyzszenia i przy zlej pogodzie nie jest dla każdego. To nie jest infra rowerowa a trasa turystyczna. Na potokowej nie ma pasów rowerowych, jest za to pozapadana jezdnia . wysepki potęgują niebezpieczne sytuacje bo nie ma się jak pomieścić w przewezeniach. Gdańsk...

    • 69 9

    • Urzędnicy nie widzą problemu...ręce opadaja

      • 18 3

  • Skończcie (6)

    Skończcie już z tymi trasami dla rowerów. Miasto nie ma już ważniejszych inwestycji

    • 82 184

    • (4)

      Jeśli miasto nie ma już ważniejszych inwestycji, to niech tym bardziej zajmą się trasami dla rowerów.

      • 24 8

      • (3)

        Trasy dla rowerów to wyrzucanie pieniedzy w bloto dla małej, roszczeniowej grupki imbecyli...

        • 14 51

        • '(...) roszczeniowej grupki imbecyli...'

          Dziwne, od razu pomyślałam o wszystkich tych kierowcach aut, dzięki którym na Słowackiego - regularnie niczym w zegarku - dochodzi do stłuczek, wypadków i korków...

          • 41 7

        • Zauważ że koszty napraw szkód na Słowackiego wyrządzonych przez "roszczeniową grupki imbecyli" zwanych kierowcami wraz z kosztami pracy służb i i śrutowaniem dróg już DAWNO przekroczyła koszt budowy DDR na tym odcinku. Rozwiązanie pernamentne? walnąć 50 + 6-8 leżących policjantów w obu kierunkach (tutaj ograniczenie do 30) problem solve, pernamentnie.

          • 18 12

        • '(...) roszczeniowej grupki imbecyli...'

          Zmień Lekarza lub udaj się po prostu do weterynarza gdyż zwykły lekarz nie wiele poradzi na twój ciężki przypadek , jesteś mądry w necie ?

          • 9 4

    • potrzeba wiecej kosciolow

      po co komu cokolwiek innego?

      • 3 2

  • Trasy rowerowe dla facetów po 40 (10)

    Janki przestańcie już leczyć Swoje kompleksy z tymi rowerami

    • 55 122

    • (1)

      Jestem Janek, jeżdżę Saabem

      • 9 4

      • To jeździj ostrożnie, bo jak zarysujesz, albo rozbijesz, to tata się zdenerwuje.

        • 7 3

    • Mam lat 69 (4)

      Nadal pracuję zawodowo i od dobrych 20 lat jeżdżę 9 km w jedną stronę do pracy i z pracy rowerem szosowym.. Przez cały rok, oprócz dni kiedy leży śnieg. Z tego tytułu moje auto ma rocznie o 6000 km mniejszy przebieg.

      • 32 3

      • A ja mam 143 lata (2)

        z czego 78 spędziłem w klasztorze Shaolin. Jestem oazą spokoju. Ale jak widzę durne historyjki terrowerzystów, to mnie nosi.

        • 17 26

        • jak cienosi to idz do lekarza...

          odglowy

          • 13 8

        • Tyle, że ty piszesz bzdety

          a człowiek koło 70 przekonuje, że możnaa nie mieć nerwicy i żyć w zdrowiu długie lata. Jak się porównaa to co napisałeś, z tym co napisał 69-latek, recepta wydaje się oczywista i nie jest to raczej klasztor shao-lin.

          • 3 0

      • za to ty masz o tyle wiekszy.....

        nie polecam

        • 4 2

    • Siedzisz za biurkiem, może będąc zawodowym kierowcą... i na siedząco wracasz do domu (1)

      Potem wiadomo piwko, późna kolacja. Później masz 40 lat, idziesz na badania okresowe:

      -cukier za wysoki;
      -trójglicerydy za wysokie;
      -cholesterol za wysoki;
      -nadwaga;
      - pierwsze arytmie;
      - problemy z "hydrauliką"

      I nagle okazuje się że żona ma gdzieś w szafce drugi telefon.. także.. Panowie 30 min 3 x dziennie intensywnego ruchu.. Nie zawiedziecie się.

      • 19 8

      • Jestes zazdrosny ze zona ma dwa telefony?

        • 3 7

    • Leczyć kompleksy rowerami?

      Co ty bredzisz?

      • 4 1

  • Jak ktoś sobie jedzie na wycieczke to przez las (duktem leśnym) można jechać..... (4)

    do zastosowań komunikacyjnych trasa jednak się nie nadaje.
    Raz że na około,
    dwa nawierzchnia tylko pod mtb,
    trzy przejezdność uzależniona od pogody.
    cztery stromy podjazd raczej tylko dla wprawionych w boju.

    • 89 6

    • Ścieżka rowerowa nie zmieni zbyt wiele (2)

      Podstawowa bariera nie do przejścia dla malkontentów zostanie - góra nie stanie się bardziej płaska, nawet jeśli zrobią ścieżkę rowerową.

      • 8 16

      • Zawsze się znajdzie jakiś chłopski filozof (1)

        Nawet szkoda klawiatury na tłumaczenie, że wpływ na poruszanie się ma nawierzchnia i jednostajność nachylenia

        • 2 0

        • dla fur zrobili łagodny podjazd, dle kolei tym bardziej (przy okazji zabierając nam dobrą acz dzik ścieżkę rowerową, skladajac klamliwe obietnice, że oddadzą pas techniczny), dla nas nie uznali za warte zachodu

          bo ONI "wyrośli" z roweru

          dlaczego takie "myślenie" jest niemożliwe w Danii? bo tam w parlamencie lobby rowerzystów jest większe niż jakiekolwiek inne. to ludziom trzeba poprzestawiać we łbach, reszta przyjdzie automatycznie za tym.

          Mevo doch komm sofort, może trochę pomozesz

          • 5 0

    • dodaj do tego bezpieczeństwo.
      nie każdy ma odwagę tam sam/ej jechać
      po ciemku?

      • 0 0

  • A nie można przez las zrobić drogi rowerowej... (6)

    ... przebudowując już istniejące ścieżki?
    Przecież jeżdżenie rowerem czy na rolkach tuż obok aut to masakra, co chwila utrudnienia, smród, hałas no i ryzyko potrącenia.

    • 87 7

    • (1)

      nie można. biedni leśnicy nie mieli by jak wywozić drzewo z lasu

      • 20 2

      • cichcem.

        • 3 2

    • A nie można by wyciąć las i zrobić wielki asfaltowy plac, tylko dla rowerów - zeby rowerzyści w ludzkich warunkach sie mijały ? (3)

      • 6 18

      • mam lepszy pomysł. (1)

        ze słowackiego zrobić drogę dla rowerów.
        kierowcy niech sobie smrodzą gdzie indziej.

        • 27 6

        • właśnie ci roszczeniowi kierowcy, pogonić ich ;)

          • 14 5

      • Gdyby nie to, że dokładnie to się robi dla kierowców

        To może jeszcze by miało jakiś sens.

        • 7 4

  • pani Anna Iwanowska z Urzędu Miasta w Gdańsku

    pewnie nie bardzo wie co o tej drodze (w lesie) mówią sami leśnicy, którym miasto kiedyś wcisnęło taką trasę, a teraz się wypina na próby jako takiego jej utrzymania.
    Poza tym droga bywa zamykana ze względu na wycinki, których, jak wiadomo jest ostatnio więcej w TPK.

    • 37 5

  • Odcinek leśny.... (16)

    Odcinek leśny (nie chodzi o samą drogę w lesie), a dokładnie jego nachylenie jest jednym z powodów, dla których nie jestem w stanie jeździć rowerem do pracy. Dom na dolnym, praca na górnym tarasie.
    Nie jestem wyczynowcem, nie mam kondycji, ale z chęcią przesiadłbym się z auta na rower, gdyby tylko wspinaczka rowerowa na tym odcinku była łatwiejsza. Na wyciągarkę nie ma tam szans, autobusy raczej też nie zaakceptują rowerzysty na odcinku jednego przystanku (Niedźwiednik - Złota Karczma), więc pozostaje auto.

    • 60 8

    • akurat wzdłuż słowackiego nachylenie nie jest duże. podjazd jest długi ale nie jest stromy.
      Przez las (matemblewską) jest bardziej stromo ale tu głównym problemem jest i tak nawierzchnia.

      • 10 4

    • Wyciagarka... (4)

      Moze jeszcze Panicz życzy sobie drinki na trasie?

      • 16 27

      • bo czemu nie ograniczony ignorancie? (2)

        • 7 7

        • I właśnie za taką postawę wszyscy wami gardzą (1)

          • 7 7

          • Toba gardzą nawet tirowki

            • 2 2

      • Dlaczego?

        Dlaczego od razu tak reagujesz? Dlaczego Panicz?
        Jestem kierowcą i w 95% przypadków trasę pokonuję samochodem.
        Pozostałe % to komunikacja zbiorowa, rower, albo własne nogi.
        Jako kierowca cieszę się, że dostałem Trasę Słowackiego, Tunel pod Martwą Wisłą, Trasę W-z... to są kolosalne inwestycje.
        Inwestycje dla rowerzystów (czy pieszych) są nieporównywalnie mniejsze.
        Wiem, że wyciągarka w tym miejscu nie ma szans na powstanie, ale czy to powód abyś Ty reagował na wspomnienie o niej w ten sposób? Żebyś próbował mnie obrazić (nie udało Ci się).
        Ja bym chciał zmienić proporcje mojego poruszania się po mieście, zrezygnować z auta, częściej korzystać z roweru. Czy to źle, że na Twojej drodze byłoby o jedno auto mniej?
        Czy ja jadąc rowerem, stanowię dla Ciebie problem?

        • 5 1

    • kup se rower elektryczny (1)

      albo pod górę zasuwaj autobusem, a na dół rowerem
      jest jeszcze opcja popracować nad kondycją

      • 16 4

      • Nie przeczytałes, co napisał o autobusach... Komentujesz po pierwszym akapicie?

        • 3 0

    • Na początku zawsze boli, ale wystarczy jeździć regularnie i po miesiącu już wjedziesz bez problemu.

      Brzuch spadnie, zdrowie poprawi - same plusy.

      • 11 5

    • Elektryk

      Można kupić rower elektryczny. Włączać wspomaganie pod górę a na pozostałych odcinkach - wyłączać

      • 5 1

    • Potrzebny czas (3)

      Przeciętny rowerzysta wyrobi sobie formę w ciągu 2-3 tygodni.
      Pierwszy raz weż sobie policz więcej czasu i jak się skończą przełożenia to poprowadź końcówkę. Drugi raz będzie gorszy, ale trzeba przetrwać. Potem powoli coraz lepiej.
      3-4 dojazdy do pracy w tygodniu i forma wzrośnie. Co więcej, od 3 dnia będziesz bił własne rekordy, nawet po 3 miesiącach będzie się to zdarzać.
      Ja mając 59 lat wracam z pracy Wielkopolską w Gdyni i nawet lubię ten podjazd, ale tam jest dobry ddr. Czasem wyprzedzam samochody sunące w korku i się cieszę. Słowackiego jest dłuższa, ale do pokonania przez każdego, może nie za pierwszym razem.

      • 4 1

      • Słowackiego jest prawie płaska, byłaby idealna na ddr. wprawny cyklista utrzyma tam V:20km/h, mniej wprawny pojedzie 12-15, co i tak jest spoko tempem.

        • 1 0

      • (1)

        klucz - białko + węgle po wysiłku

        np. skyr lub jog grecki z piątnicy + płatki albo węgle jakie tam kto lubi i mięśnie rosną same

        • 1 0

        • węgle przed białko po

          ale to nie tyczy dojazdu do pracy 40 minut, raczej porząddnej przejażdżki 3h, z padaaniem na pysk po powrocie

          • 1 0

    • Kup rower ze wspomaganiem elektrycznym

      Ceny nie są aż tak niebotyczne, żeby użytkownik samochodu nie mógł sobie na to pozwolić.

      • 2 0

    • rower wspomagany elektrycznie może pomóc

      Już niedługo ruszy MEVO

      Wtedy wróć do tematu

      • 1 0

  • (6)

    Od strony Wrzeszcza do Złotej Karczmy rowerem można dojechać leśnymi ścieżkami. Ale później dojechanie z ul. Słowackiego do ronda turbinowego na Budowlanych to tylko dla bardzo odważnych i zdesperowanych. Może ten kawałek Urząd Miasta ująłby w swoich planach rozbudowy infrastruktury rowerowej?

    • 57 2

    • zgodnie z obietnicami urzędników. ten fragment jest już od czerwca 2017r. zrobiony :D

      • 15 0

    • Było parę lat temu głosowanie - którą drogę trzeba zrobić w pierwszej kolejności. (2)

      Wygrała Kołobrzeska a druga była Budowlanych.

      Obie nadal nie zrobione.

      A głosowanie z 10 lat temu było robione.

      Brawo Adamowicz !!

      • 24 0

      • (1)

        niedługo nie będzie już Adamowicza :)

        • 4 2

        • Jaka ulga

          Bo następny będzie chodzącym ideałem

          • 8 0

    • można by, ale zamist tego zrobi się Akcję Promocyjną! :)

      • 2 1

    • rondo turbinowe

      Sporo osób tam jeździ łącznie ze mną . Raptem 1,5km...

      • 1 0

  • Rowerowi roszczeniowcy... (31)

    Jak się nie podoba to idźcie na pieszo, albo korzystajcie z komunikacji miejskiej...

    • 60 110

    • (15)

      Pojadą samochodem i będziesz stał w jeszcze większym korku. Ale to przekracza możliwości twojego pojmowania świata.

      • 56 10

      • W punkt. Za to później będzie szlochał jeden z drugim, że droga z/do pracy zajmuje najmarniej godzinę dziennie.

        Jeśli nie dłużej...

        • 31 4

      • dokladnie (9)

        uswiadom to sobie, ze duza czesc rowerzystow ma i prawo jazdy i samochod.
        Ale to wlasnie komunikacja zbiorowa i rowerowa jest przyszloscia miast, bo inaczej wszyscy utkniemy w korkach.

        • 32 7

        • cofanie w tył jest przyszłoscia komunistow - tak (8)

          ale w rzeczywistosci to praca zdalna, wiadukty nad drogami i ogromne parkingi podziemne naziemne pietrowe.

          A nie rowerki na wzgorzach zima. Nie kazdy jest fanatykiem, hobbysta.

          • 6 18

          • (4)

            A jak dojedziesz samochodem do takiego parkingu jak wszystkie drogi będą zablokowane przez samochody, rower to jest przyszłość poruszania się po dużych aglomeracjach miejskich.

            • 14 6

            • rower plus kolej plus rower metropolitalny (3)

              Dla dużych aglomeracji przyszłością jest przedstawiony w tytule tego wpisu system.

              MEVO w tym roku ruszy i otworzy oczy wielu niedowiarkom

              • 13 6

              • mevo srewo (1)

                Skończ już z tymi żenującymi reklamami swojej firemki. Ile ci płacą za wpis pod każdym artykułem?

                • 2 11

              • Równie dobrze mógłby się tu GAIT reklamować.

                Ludzie się rzucą, bo to świetna alternatywa dla autobusu z SKM, albo dojazdów na krótkie dystanse. Stówa za rok niemartwienia się o mój rower przypięty w dziwnych miejscach? Bez problemu :)

                • 2 2

              • Huangzhou

                jeden bilet na metro autobus tramwaj rower miejski

                • 0 0

          • (2)

            jeśli ludzie w niedalekiej przyszłości będą pracowali zdalnie to tym bardziej będą potrzebne miejsca rekreacyjne gdzie można uprawiać sport, w tym ścieżki rowerowe. Bo będziemy umierać na miażdżycę w wieku 25 lat.

            Po drugie - jak sobie wyobrażę że miałabym iść kilometr przez ogromny parking do samochodu, to jakoś mam wrażenie że jakość życia raczej spadnie niż się podniesie.. i nieważne czy będzie to zatęchły i ciemny parking podziemny czy betonowa patelnia naziemna.

            • 13 2

            • O pracy zdalnej wiesz dokładnie tyle, co oczymkolwiek innym, czyli nic (1)

              Praca zdalna daje szansę odzyskania dwóch godzin dziennie, które można z powodzeniem spożytkować na aktywność lokalną, nie trzeba jechać do miasta obok, żeby się polansować.

              • 3 10

              • Badania dowodzą, że praca zdalna rozwleka się w czasie, więc niczego się nie odzyskuje, a nawet wręcz przeciwnie. Nawet była całkiem mądra audycja w RG jakiś czas temu.

                • 1 0

      • mit. kolejny. (3)

        Jak zabierzesz blahosmrodom nonstop zajety, zakorkowany pas ruchu i wstawisz na to 2 pasy dla ped**arzy ktore non stop sa nie uzywane, to czy przepustowosc sie zwiekszy?

        misczu?

        • 6 22

        • dlaczego piszesz nieużywane pasy? (1)

          pas rowerowy ma - jeśli policzy się ludzi - kilkakrotnie większą przepustowość niż pas dla samochodów.

          Dlatego korki na pasach rowerowych praktycznie nie występują, chyba że niekiedy w Amsterdamie, ale się rozładowują bardzo szybko bez konfliktów typu wku*w drogowy.

          Pasy dla rowerzystów tylko robią wrażenie nie używanych - dane na temat wykorzystywania ich są zbierane i udostępniane w internecie: można sprawdzić.

          Wzdłuż głównych dróg rowerowych Gdańska jeździ codziennie kilka tysięcy rowerzystów - do sprawdzenia na stronie rowerowygdansk.pl

          Gdyby wszyscy rowerzyści przesiedli się do samochodów, to.... pojawiłby się w Gdańsku carmageddon.

          • 15 8

          • i to przy tych wszystkich zepsutych licznikach

            ten we Wrzeszczu od tygodni pokazuje "dziś przejechało 0 rowerzystw"

            • 1 0

        • Zasada "wybuduj dobrą infrastrukturę rowerową a rowerzyści się pojawią".

          • 11 1

    • Spokojna twoja (4)

      Pod górkę chętnie korzystają z komunikacji miejskiej.

      • 4 21

      • (2)

        Może ty leniuchu ale prawdziwi rowerzyści również jeżdżą pod górę

        • 10 4

        • Więc tych prawdziwych nie ma prawie wcale (1)

          • 2 6

          • Ja jestem

            Ale jeszcze nie miałem coming outu.

            • 6 1

      • jeżdżę codziennie tą trasą i jeszcze nie widziałem roweru w autobusie.
        zresztą nie wszedłby w godzinach szczytu z nim

        • 3 1

    • goń sie leszczu od rowerzystów

      • 5 4

    • Dla samochodów są tam 4 pasy. (7)

      Dla rowerów dwie płyty chodnikowe.
      Jej utrzymywanie (bardzo kosztowne) pochodzi z podatków miasta, w tym rowerzystów.
      Kto tu jest roszczeniowy?

      • 29 4

      • (5)

        I wystarczy. Policz sobie ilu ludzi dojeżdża dziennie rowerami z dolnego na górny taras a ilu transportem samochodowym/kolejowym. Słowak to nie jest górka dla niedzielnego rowerzysty.

        • 4 10

        • Słyszałeś o rowerach z napędem elektrycznym? (1)

          • 5 3

          • Albo rower albo motocykl

            Nie będę wkładał 2tysi w 'usprawnienie' i zbędne dociążenie swojego rowera.

            • 2 3

        • jak by było po czym to na pewno ilość rowerzystów by się zwiększyła.

          a jak by nie było tam jezdni to ile byłoby tam samochodów? Pewnie jeszcze mniej niż jest teraz rowerzystów

          • 4 2

        • (1)

          Bez przesady, to nie Reja w Sopocie. Każdy rower z przerzutkami podjedzie Słowaka.

          • 3 0

          • Pod słowaka to i wigry3 podjedzie, tylko pytanie czy da radę dosiadający go rowerzysta?

            • 1 0

      • na spółkę z pieszymi dodajmy

        • 3 1

    • Powiedział Janusz z przylepionym pod nosem hot-dogiem z Ikei.

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum