Propozycja trasy rowerowej po kaszubskich wioskach

Mariusz Mostek
17 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat)
Początek trasy zapowiada wspaniałą wycieczkę. Początek trasy zapowiada wspaniałą wycieczkę.

Propozycja tej trasy rowerowej powstała z myślą o tych, którzy dobrze znają już lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i szukają alternatywy na dłuższy wypad. W większości utwardzona trasa jest szybka i pozwoli nam zawitać w takie miejsca, w których, gdybyśmy znaleźli się tak po prostu, zastanawialibyśmy się, czy aby na pewno nie wjechaliśmy w czyjeś podwórko. Odkryj jesień na kaszubskiej wsi!

Pętlę zaczynamy tuż przy rondzie w Chwaszczynie. Naprzeciwko Lidla wjeżdżamy w boczną drogę, która w zasadzie jest ul. Floriana Ceynowy. Przecinamy ul. Dobrzewińską i jedziemy prosto w ul. Przyleśną, która doprowadzi nas do rozwidlenia. Skręcamy w lewo i dalej droga pokieruje nas wzdłuż Jeziora Tuchomskiego. Objeżdżamy południowy jego fragment i dojeżdżamy do plaży, gdzie możemy zauważyć lampy z panelami fotowoltanicznymi. Chętni mogą zboczyć z trasy i przejechać wąską trasą tuż przy samym jeziorze, zamiast jechać dalej asfaltową drogą pod górę.

• Widok na Jezioro Tuchomskie
  • Jezioro Tuchomskie
  • Jesienna sceneria na ścieżce przy Jeziorze Tuchomskim

Kasztanowa, Lipowa, Klonowa to kolejne ulice, którymi się poruszamy, aby ostatecznie wyjechać na rozwidleniu dróg tuż przy polu golfowym w Tokarach. Tam obieramy drogę na południe, jadąc Przodkowską i zjeżdżając w Dolną. Po lewej stronie miniemy Jezioro Kczewskie. Z ulicy Gdańskiej, tuż przed Orlenem, skręcamy w prawo w boczną drogę, która malowniczą serpentyną do góry poprowadzi nas przez Bursztynik w kierunku Kawli Górnych.

Podjazd - serpentyna z nachyleniem około 7 proc. w Kczewie Podjazd - serpentyna z nachyleniem około 7 proc. w Kczewie

Wyjedżając na asfaltową drogę w Kawlach Górnych, skręcamy w prawo, by za 500 m skręcić w lewo w ul. Leśną, prowadzącą nas przez Piekło do drogi "Na Szlaku". Możemy tam trafić na naprawdę szybkie trasy. Ruch jest praktycznie zerowy i większość czasu jesteśmy na tej drodze sami.

Fragment asfaltowej ścieżki w lesie Fragment asfaltowej ścieżki w lesie

W Otalżynie mijamy tutejsze jezioro i kierujemy się dość krętymi, polnymi, ale utwardzonymi ścieżkami do asfaltowego odcinka trasy - do ul. Szemudzkiej. Jedziemy asfaltem w kierunku Kamienia ul. Letniskową. Tuż przy północnym końcu jeziora Kamień skręcamy w prawo w ulicę Adama Mickiewicza i wpadamy na asfaltową ul. Gdańską. Jedziemy dalej Gdyńską, Ogrodową, Kwiatową, kierując się w stronę ronda w Kielnie. Tam skręcamy w pierwszy zjazd i dalej Gryfa Pomorskiego przez Warzno docieramy do ul. Jeziornej, która zamyka nam pętlę. Po własnym szlaku wracamy do miejsca startu.

• Kaszubskie pola w jesiennej scenerii
  • Jezioro Kamień
  • Polna utwardzona ścieżka w okolicach Kamienia

Mapa i ślad GPS szlaku

Parametry trasy:

- Początek i koniec trasy: Chwaszczyno, parking przy Lidlu
- Czas przejazdu trasy wraz z przerwami: 2-4 godz.
- Długość trasy: 45,3 km
- Suma przewyższeń: 390 m
- Trudność trasy: łatwa, kilka podjazdów 8-10 proc. nachylenia
- Nawierzchnia: asfalt 30 proc. trasy, utwardzone polne drogi, płyty betonowe, możliwe błoto
- Rekomendowany rower do przebycia trasy: górski lub gravel/cx

mat. Open Street Map / traseo.pl

Zobacz także

Wszystkie opinie

• sprawdze w weekend

• zachęcające

Mapa by się przydała.

Mapa jest, ale na telefonie mi też się nie wyświetla... trzeba na kompie

• ojtam, ojtam.

google mapsy nie łapią gpx na telefonie, ale można ściągnąć klm/kmx. Lepiej jedlak zainsyalować sobie jakąś apkę rowerową na telefon typu orux, locus lub inną, któta łyknie gpx i poprowadzi.

• Chetnie pojade autobusem

• Opinia wyróżniona

ściągnięta

zmodyfikowana w komoocie i wgrana do licznika. Jak temat nie spadnie z głównej, to po weekendzie podzielę się wrażeniami.

• Trasa rowerowa .

Super , zazdroszcze .

• Opinia wyróżniona

Bardzo fajne tereny, jeżdżę tam

Szkoda że duża część tej trasy przestanie istnieć, gdy zacznie się budowa drogi kaszubskiej

• 40 km? Trasa na max 2h.. (1)

Może coś na 100 200?

• Zorganizuj i daj znać co i jak.
      Pozdro!

• drogi dziadowskie (1)

brak pobocza, trzeba uwzac bo kaszubi jezdzan iebezpieczenie

• Ojojoj.

O rety. Któż to pisał! Jeżeli ktoś tak niechlujnie pisze, to jak jeździ? Odpowiedzcie sobie sami.
      Te trasę z różnymi modyfikacjami wielokrotnie pokonywałem. Nigdy nie spotkałem się z żadnymi ekscesami ze strony kierowców aut. Ruch bardzo mały, a widoki bezcenne. Zwłaszcza teraz, kiedy zrobiło się tak kolorowo w lesie. Panie i Panowie na rowery!

• Rowerem po kaszubskich wioskach

Dajcie juz spokoj z tym Mevo...