Rower i kamper w jednym. Pomysł na wakacje?

12 stycznia 2021, 7:00
Joanna Skutkiewicz

Już niedługo bikepacking może zyskać zupełnie nowe oblicze. Niemiecka firma CreaCon przyszykowała propozycję, dzięki której rowerzyści będą mogli przewieźć w przyczepce wszystko, co potrzebne do pełnoprawnego kampingowania.



Bikepacking zwykle kojarzy nam się z rowerem obwieszonym sakwami, których umocowanie może być już połową sukcesu. Możemy także podróżować z rowerową przyczepką; ta co prawda znacznie utrudni nam jazdę pod górę, ale nie będzie zaburzać równowagi. Miłośnicy podróżowania na rowerze "z bagażem" co roku obierają nowe kierunki podróży i wyruszają w świat po to, by zdobywać kolejne niezapomniane doświadczenia.

Od niedawna na rynku istnieje coś, co może spodobać się miłośnikom podróży z "obładowanym" rowerem. To przyczepka o wyglądzie nieco mniejszej lodówki, która w kilka minut zamienia się w pełnoprawny namiot. Jak zapewnia producent Scout Campera, mieści on wszystko to, czego możemy potrzebować do komfortowego "rozbicia obozowiska" w terenie. Jest tam miejsce do spania oraz, w zależności od modelu, od 350 do 550 litrów przestrzeni załadunkowej. By zrobić sobie małe albo całkiem duże wakacje, pojechać w nieznane, odwiedzić zupełnie nowe miejsca, nie musimy być wcale zależni od zewnętrznego zakwaterowania. W dobie pandemii może być to szczególnie przydatne.

Rowerowe postanowienia na 2021




Raz, dwa, wakacje



Potrzeba zaledwie trzech minut, żeby zamienić kompaktową przyczepkę w wakacyjne mieszkanie dla rowerzysty. W pięciu krokach rozłożymy i utwierdzimy swoje lokum w podłożu. Produkt jest wodoodporny, a miejsce do spania znajduje się około 50 cm nad ziemią. Największymi zaletami Scout Campera mają być jednak niezależność i wolność, jakie daje możliwość użytkowania go. Spontaniczne wyprawy mogą zyskać nowy wymiar, gdy jedynym przygotowaniem do drogi będzie podpięcie przyczepy do roweru.

Szkielet konstrukcji oparty jest o produkty CarPlan Construct, używane przede wszystkim w branży motoryzacyjnej. Ich cechą charakterystyczną jest lekkość przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Konstrukcja przystosowana jest do użycia wraz z rowerem elektrycznym. Sam produkt waży, w zależności od modelu, od 15 do 19 kg, a jego ładowność wynosi od 81 do 85 kg.

Rowery elektryczne - hit czy kit?



Jak na razie producent przygotował wersję jednoosobową, tj. z pojedynczym miejscem do spania. Występuje ona w dwóch modelach: Scout compact i Scout center. Trwają jednak prace nad stworzeniem modelu dla dwóch osób, który nazywać się będzie Scout comfort. Produkt nie jest obecnie dostępny w sprzedaży w Polsce. W sklepie przygotowanym przez producenta kosztuje 4.5-4.8 tys. euro. Chcielibyście wyruszyć takim w podróż?

Mogłeś jeszcze nie czytać