• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem po Gdańsku. Dwie nowe drogi w przyszłym roku

mia
22 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na ul. 3 Maja zostaną wyznaczone pasy ruchu dla rowerów, oddana zostanie także rowerowa "obwodnica" biegnąca wzdłuż torów kolejowych. Na ul. 3 Maja zostaną wyznaczone pasy ruchu dla rowerów, oddana zostanie także rowerowa "obwodnica" biegnąca wzdłuż torów kolejowych.

Droga rowerowa biegnąca przy Potoku Oruńskim i możliwość przejażdżki wzdłuż kanału Raduni - takie udogodnienia czekają na gdańskich rowerzystów w nadchodzącym roku.



Zobacz jak budowana jest rowerowa "obwodnica" w centrum Gdańska.

Można zaryzykować stwierdzenie, że centrum Gdańska jest przyjazne rowerzystom. Są ścieżki rowerowe, są kontrapasy, można bez problemu wjechać nawet na ul. Długą. Wzrok przyciąga rowerowa "obwodnica", czyli budowana właśnie estakada dla rowerów, która biegnie wzdłuż torów kolejowych przy ul. 3 Maja.

Niestety im dalej od centrum, tym ciężej żyje się fanom dwóch kółek. W nadchodzącym roku nie będzie żadnej rewolucyjnej zmiany w tej kwestii, choć powstaną dwie drogi, które pomogą skomunikować centrum z peryferiami.

Jak jeździ się rowerem po Gdańsku?

Osoby mieszkające na górnym tarasie ucieszy informacja o mającej powstać drodze rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Rozpoczynać się będzie przy osiedlu Moje Marzenie zobacz na mapie Gdańska i serpentynami biec doliną, w kierunku Parku Oruńskiego.

- To wyjątkowa inwestycja, bo pozwoli dostać się do centrum w oderwaniu od ruchu drogowego, który odbywa się ul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańska i Małomiejską zobacz na mapie Gdańska - mówi Remigiusz Kitliński oficer rowerowy Gdańska. - Będzie malownicza i pozwoli dostać się na górny taras stosunkowo bez wysiłku, bo nachylenie terenu w dolinie potoku jest nieco łagodniejsze.

Zaczątek tej drogi powstanie już w ciągu najbliższych miesięcy, jako ciąg rowerowo-pieszy łączący osiedle Moje Marzenie z nową pętlą tramwajową zobacz na mapie Gdańska.

Bez problemu będzie można pojechać również wzdłuż kanału Raduni, aż do samego Pruszcza Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska. Nie powstanie tam typowa ścieżka rowerowa, ale dla pieszych i rowerzystów dostępna będzie wyłożona kostką droga techniczna służąca do obsługi kanału. Jazda będzie tym przyjemniejsza, zwłaszcza, że wał znajduje się znacznie powyżej poziomu jezdni.

Trwają prace mające na celu uspokojenie ruchu drogowego na całej długości ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. W jej obrębie wytyczane są pasy ruchu dla rowerów. Budowane są także zatoczki parkingowe dla samochodów, które przedtem musiały zatrzymywać się na ulicy. Postaną też pasy dla rowerzystów wzdłuż ul. 3 Maja, od ul. Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska do Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska.
mia

Miejsca

Opinie (122) 2 zablokowane

  • jakosć wykonania tych przejazdów rowerowych woła o pomste do nieba!!wszedzie wysokie krawezniki!! (4)

    Urzędasy nadal nie rozumieją ze niema być żadnych krawężników na przejazdach rowerowych ale i wogle na przejściach dla pieszych!!W europie zachodniej od ponad 20lat niem żadnych krawężników nie tylko na przejazdach ale i na przejściach dla pieszych bo nikomu one sa niepotrzebne przeciwnie utrudniają życie .A rowerom niszczą koła!A cymbałom za kieronicą proponuje pomyśleć jak by się cieszyli gdyby na każdym skrzyżowaniu postawić progi zwalniające to by na pewno spowolniło zapędy piratów drogowych ale jednak sie tego nie robi!!W niektórych miejscach po interwencji zmniejszają te krawężniki na przejazdach ale one nadal wystają!Albo co jeszcze lepiej z lewej strony prawie nie wystają a z prawej wystają 3 razy więcej czyli takie pochyła.Co za idiota mógł cos takiego wymyslec!!!Właśnie nowa droga rowerowa na Chłopskiej w jednym miejsca ma małe krawężniki a w innych większe tak jak na skrzyżowanie Piastowskiej -Chłopska 15 centymetrowe krawężniki!! PRZEJAZD ROWEROWY MA BYĆ WYKONANY NA ZERO " 0" CENTYMETRÓW RÓWNO Z ASFALTEM ULICY NA CAŁEJ SZEROKOŚCI!! W Gdańsku są jedynie 3max 4 takie miejsca wiec jednak można jak się chce! tym bardziej ze to wszystko z kasy podatników!

    • 6 2

    • (2)

      Ależ nerwus.
      Ciekawe jakie moga być przyczyny takiej frustracji:
      1. mały siusiak,
      2. niska samoocena spowodowana np. brakami w wykształceniu,
      3. mieszkanie z teściami i szwagrem na 28 m2,
      4. świadomość, że za nedzną pensję nie stać na samochód tylko na badziew na dwóch kółkach za 99 zł z marketu,

      • 2 6

      • (1)

        nie buraku mnie np pierd.. ła rama aluminiowa już drugi raz i te z****ne krawęzniki były jedną z przyczyn tego pęknięcia co ok 2 lata muszę dawać koła do centrowania o czym to świadczy?Że debile nie umieją budować dróg rowerowych jest niechlujnie na odwal nikt nie sprawdza jakości pracy liczy się tylko najtańsze i najbardziej prymitywne zrobienie drogi

        • 1 1

        • 1. Krawężniki są. I jeśli są na DDRrze dowodzą NIEKOMPETENCJI zarządów dróg. A jeśli rowerzysta się wkurzy i na swej stałej trasie zakradnie się z mizlem i młotem, i taki ostry krawężnik przytnie, a przycięte miejsce maźnie szprajem, by w nie łatwiej trafić - dostaje mandat za wandalizm. Przećwiczone.

          2. Natomiast pękanie ram wynika nie tylko z krawężników, ale też ze złej techniki jazdy niedzielnych rowerzystów (oczywiście ścieżki są przecież głównie z myślą o takich!). Krawężniki nie są przeszkodą dla rowerzystów kumatych.

          Jeśli na przednim kole nie masz sakw, kosza, albo innego obciążenia, jeśli nie masz tam źle nastawionego amortyzatora, nie musisz narażać widelca ani ramy. Naucz się przód podrywać przed przeszkodą, to bardzo proste. Tył też możesz chronić ale to nieco trudniejsze.

          • 1 1

    • nie rób wody z mózgu i nie obrażaj innych

      krawężniki pozostały w niewielu miejscach, na wielu trasach zostały zniwelowane do zera. A twoje zaślepienie nienawiścią pozostaje aktualne: ten twój nick do wielka ściema, gdybyś faktycznie jeździł rowerem, to byś nie wylewał żółci w takich ilościach. Bujaj się sam w swoim światku.

      • 0 0

  • Prezent na gwiazdke dla rowerzystów !!! Na ulicy grunwaldzkiej na drodze rowerowej (3)

    zlikwidowano kostke z dziurami która była az do skrzyzowania z miszewskiego !!Zamiast niej wylano gładki asfalt.Oficerek rowerowy razem z innymi urzedasami pewnie skoczył po rozum do głowy :)Przez 3 lata niereagowali na poprawe tego poronionego pomysłu az tu nagle bez fanfarów bez mediów pocichu za asfaltowali wszystkie dziury.!!I co nagle sie okazało ze bedne dzrwanw juz niepotrzebują odwodnienia:) ten co jest autorem tego pomysłu powinien za to wyleciec zroboty albo zaplacic z własnej kasy !!

    • 5 2

    • Tylko co na to drzewa? Tam powinna być metalowa kratka, tak jak dalej na tej drodze. (1)

      Ale cieszę się bardzo. Ta kostka to wymysł bezmózga.

      • 1 0

      • Jeśli to asfalt wodoprzepuszczalny (a wszystko na to wskazuje) to drzewom raczej nie zaszkodzi.

        • 1 0

    • o autorze jakiego pomysłu piszesz?

      o tym, który zamontował kratkę, czy o tym, który pomyślał by ją czymś zastąpić? Mam wrażenie, że nienawiść cię zaślepia. Dawno chyba rowerem nie jechałeś, tylko udajesz praworządnego.

      • 1 0

  • Będzie droga na Matarnię

    Powstanie w ramach budowy trasy Słowackiego , połączy się ona z leśna trasą przez Matemblewo , która łączy się z dr na węźle Matarnia i z nową prowadzącą do Lotniska

    • 3 0

  • Kiedy droga rowerowa z prawdziwego zdarzenia na Długich Ogrodach?

    • 1 2

  • Proponuje budować drogi "łatające dziury"

    Proponuje budować drogi "łatające dziury" w sieci ścieżek rowerowych
    tzn. nie twierdzę że ścieżka przy 3-go maja nie jest potrzebna ale równolegle koło dwrca/ krewetki są ścieżki ( wiem, wiem głownie uczęszczane przez pieszych , no ale jednak....)
    Chodzi mi o odcinki tzw. " martwe ......niby ścieżki są ale tu i ówdzie brakuje po kilkaset metrów między jedną ścieżką a drugą........ścieżki urywają się bądź zaczynają w polu, trawniku, jezdni, a dalej wielkie nic

    przykład:
    1.ścieżka zaczynająca się przy ul. Do studzienki ( pod Jantarem)-potem można jechać np. na Miszewskiego czy Grunwaldzką

    2. Gdańsk Jasień ....odcinek od Biedronki przez Zabornie.......niby od Karczemek do centrum mamy ciąg ścieżek , ale po środku dziura .....szkoda

    • 3 1

  • MAŁOMIEJSKA (5)

    Małomiejska w okolicach myjni samochodowej (trochę przed i trochę za)to chyba jakieś nieporozumienie jeśli chodzi o gdańskie szlaki rowerowe.W końcu ta droga prowadzi do jednych z głównych dzielnic.Znam praktycznie wszystkie zakątki Gdańska i wydaje mi się,ze ta ulica (zwłaszcza na tym odcinku) woła o pomstę do nieba jeśli chodzi o komunikację rowerową.O samej jezdni nie mówię bo ruch na niej jest MASAKRYCZNY więc z rowerem lepiej się tam nie zapędzać(w myśl zasady,że nie "czy" rozjadą lecz "kiedy").Natomiast pobocze ,które mogło by służyć do jazdy przypomina dno górskiego cieku.

    • 1 1

    • Kolejka linowa (4)

      Tam dlatego przez całą Orunię aż do pętli przy Havla planuje się budowę szybkiej kolei linowej, zapewniającej bezpieczne przemieszczanie się rowerzystów w wagonikach. Nie będą narażeni na jazdę w rowach, rozjechanie i ochlapywanie błotem. Nie będą narażeni na łakome spojrzenia biednych mieszkańców Orunii.

      Bo tam, gdzie ścieżki już są, buduje się równoległe, a tam gdzie są niezbędne Budyń ze świtą dokona cudu.
      Uff, prawie jak WOJT!

      • 0 1

      • To jest ochydne i beznadziejne (3)

        Czytając ten tekst to po stylu wiem że to ty Super Mario , najgorsze jest to że podszywasz się podemnie jako WOJT2. Nie wiem o co ci chodzi że każdy napisany mój kometarz na temat infrastruktury rowerowej rzucasz paskudną i chamską krytykę. To co tu pisze to są fakty i moje obserwacje a ja Gdańsk znam dośc dobrze i piszę tu prawdę , a twoje kometarze są po prostu obleśne i nieprwadziwe. Do tej pory je znosiłem ale mam już ich dość więc cię proszę przestań bo twoje teksty są po prostu wyssane z palca i nie mają nic wspólnego z faktami. Lepiej idź do psycholga bo terapia by ci się przydała

        • 0 0

        • (2)

          Po prostu przeraża mnie twoje nastawienie. Czy nie jest idiotyzmem budować "trasę rowerową" na pomostach betonowych i wyrzucić na to kupę kasy zamiast budować w miejscach, o których setki ludzi pisały w ramach STER?

          Tu gdzie teraz pracuję, mogę przejechać 25 km po ścieżkach rowerowych w wielu kierunkach w większości oddzielonych od chodników, a o kontrapasach i innych cudach na pomostach nikt nie słyszał. Mało tego, nikt nie narzeka i nie wychwala infrastruktury i nikt się nie kłóci jak na tym portalu, bo to po prostu jest i dobrze funkcjonuje.

          • 0 0

          • (1)

            Po prostu mówie jak jest a jak ci się nie podoba droga wolna. Gdańsk idzie do przodu pod względem infrastruktury rowerowej i jestem dumny z tego że moge tu mieszkać a jeśli chodzi o obwodnicę to pomost był tam koniecznością bo nie ma innej możliwości ominięcia przystanku tramwajowego i muru oporowego obok niego.Z pomostu będzie też piękny widok na miasto , co może być też atrakcją turystyczną dla przyjeznych rowerzystów , których tu też nie brakuje. To także może być początek szlaku Eurovelo 9.

            • 0 0

            • Jedynie mówisz, jak ktoś napisał, ,że kiedyś będzie...a nie jak JEST. Jest to program STER, z którego jak dotąd, 2 lata, NIC nie wynikło.

              Zacznij odróżniać demagogię i prymitywny PR faceta, który w reklamie ciągnął samolot od faktów. Amber Gold nic ci nie mówi$$$

              • 0 0

  • Sopot perla Bałtyku ! (1)

    A kiedy tranzyt przez Sopot ?

    • 2 0

    • Tranzytowa Armii Krajowej to niebezpieczny zygzak.

      Ale najniebezpieczniejsze jest połączenie AK z drogami Gdańska, koło KUNIA-CI0TY. Tam jest wręcz groźnie.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum