• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa remont trasy rowerowej łączącej Orłowo z Sopotem

Patryk Szczerba
12 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prace na miejscu trwają od kilku dni. O tym, kiedy się zakończą, zadecyduje pogoda. Prace na miejscu trwają od kilku dni. O tym, kiedy się zakończą, zadecyduje pogoda.

Trwa przebudowa ścieżki rowerowej w parku Kolibki zobacz na mapie Gdyni. Prace dotyczą 100-metrowego fragmentu z najtrudniejszym podjazdem, gdzie zamiast żwiru pojawi się wodoprzepuszczalna, mineralno-żywiczna nawierzchnia. Niebawem trasa zostanie też lepiej oznakowana.



Często jeździsz rowerem pomiędzy miastami w obrębie Trójmiasta?

Droga rowerowa łącząca Orłowo z Sopotem wzdłuż nadmorskiego klifu została otwarta w 2013 roku. Kosztowała ok. 2,5 mln zł. Od początku wzbudzała mieszane uczucia wśród rowerzystów. Z jednej strony cykliści cieszyli się, że wreszcie powstało połączenie, z drugiej wskazywali, że przy większych opadach zastosowana nawierzchnia będzie problemem.

Nie ma asfaltu, bo nie pozwoliły przepisy

To tłuczeń o grubości 10 cm wraz z podbudową 20-25 cm. Dlaczego nie zastosowano innej grubości lub nie położono asfaltu? Urzędnicy przekonywali, że projekt, którego opracowanie trwało blisko cztery lata, musiał być uzgadniany m.in. z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska i Urzędem Morskim, gdzie nikt przychylnie do asfaltu czy bitumicznej drogi na terenie chronionym według urzędników się nie odnosił.

Lata eksploatacji pokazały, że decyzja o zastosowaniu żwirowej nawierzchni nie była najlepsza. Szczególnie widoczne było to na stromym podjeździe w okolicy istniejących schodów dla pieszych. Tam zapadały się nawet grube koła rowerów górskich.

Nowa nawierzchnia pozwoli na łatwiejszy przejazd na stromym wzniesieniu. Nowa nawierzchnia pozwoli na łatwiejszy przejazd na stromym wzniesieniu.
W tym roku zdecydowano, że droga zostanie wyremontowana właśnie na tym najbardziej newralgicznym odcinku, gdzie spadek wynosi 15 procent. Urzędnicy tłumaczą tym razem, że na asfalt nie zgadza się wojewódzki konserwator zabytków, ale obiecują, że znaleźli kompromisowe rozwiązanie.

100 tys. zł za 120 metrów nawierzchni

- W miejscu stromego podjazdu trwa układanie ekologicznej, wodoprzepuszczalnej, mineralno-żywicznej nawierzchni typu Ekoway. Wydajemy na remont 100 tys. zł - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Alternatywa dla drogi rowerowej na wzniesieniu musiałaby przez pół kilometra przebiegać po plaży, więc szanse na jej powstanie są niewielkie. Alternatywa dla drogi rowerowej na wzniesieniu musiałaby przez pół kilometra przebiegać po plaży, więc szanse na jej powstanie są niewielkie.
Prace powinny zakończyć się 20 października, ale wiele zależy od pogody. By ułożyć nawierzchnię potrzeba 24 godzin bez opadów i temperatury powyżej 7 stopni.

- Jest droga, dlatego zastosujemy ją tylko na określonym fragmencie. Resztę trasy będziemy chcieli poprawiać, nie zmieniając podłoża. Mam nadzieję, że w tym roku uda się nam poprawić oznakowanie od schodów na łączniku z Sopotem do molo, bo rowerzyści narzekają, że gubią się tam - dodaje Furkal.
Aleja Kukowskiego częściową alternatywą

Przypomnijmy, że rok temu udało się wyremontować równoległą aleję Witolda Kukowskiego zobacz na mapie Gdyni, która biegnie nad samym morzem. Tyle że trasa kończy się na plaży, a do Sopotu brakuje 500 metrów. Plany na budowę trasy są, ale na tym się kończy. Nie ma ani uzgodnień, ani tym bardziej projektów.

Urzędnicy obiecują, że w najbliższym czasie zostanie również poprawione oznakowanie. Urzędnicy obiecują, że w najbliższym czasie zostanie również poprawione oznakowanie.
- Aby mogło powstać brakujące 500 metrów, konieczne są uzgodnienia z Urzędem Morskim, który musi wydać zgodę na budowę. Inwestycja w tym miejscu jest dość skomplikowana, ponieważ plaża jest wąska i podczas sztormów woda dociera aż do linii lasu, co grozi podmyciem trasy - tłumaczył rok temu Sebastian Drausal, ówczesny rzecznik gdyńskiego magistratu.
Czytaj też: Trasy po plaży nie będzie

Miejsca

Opinie (60)

  • (5)

    "...na asfalt nie zgadza się wojewódzki konserwator zabytków" czy tylko ja tu dostrzegam absurd?! Pół Sopotu zabetonowano, ale droga rowerowa między miastami to już ingerencja w zabytki? Leśne zabytki?

    • 83 5

    • Zrobili g**no i po 3 latach trzeba remontować. I znowu, zamiast porządnie, to zrobią kolejne g**no i za 3 lata znowu remont. Koniec końców trzeba będzie położyć tam asfalt, ale co wydali pieniądze to wydali. Gdyby mieli płacić ze swoich, to już dawno zrobione byłoby porządnie.

      • 25 1

    • nieżyciowy kraj (3)

      • 6 1

      • (2)

        Taka jest wlasnie wladza w Gdyni..

        • 8 5

        • Mylisz się, władza w Gdyni jest bardzo życiowa - doskonale dba o własny interes :)

          • 10 1

        • To nie wladza robi problem ale nadlesnictwo, jak zwykle prawicowcy maja problem z logicznym mysleniem

          • 0 0

  • (3)

    "Prace powinny zakończyć się 20 października, ale wiele zależy od pogody. By ułożyć nawierzchnię potrzeba 24 godzin bez opadów i temperatury powyżej 7 stopni".

    Absurd goni absurd. Skoro takie są wymogi technologiczne to dlaczego nie robiono tego w lipcu?

    • 65 3

    • (2)

      Gdyby robili w środku sezonu narzekałbyś, że latem przejazdu nie ma.

      • 6 9

      • (1)

        Człowieku - tam jeden rowerzysta na godzinę jeździ.

        Takiego bubla w życiu nie widziałem. A teraz 100 tys zł idzie na remont tego dziadostwa !!

        Nie mieszkam w Gdyni - więc to nie z moich podatków. Ale że nikt nie odpowiada za projektowanie tego czegoś - to jakieś CBA by się przydało.

        • 7 4

        • Jeden na godzinę? Chyba byłeś tam w środku tygodnia o 5 rano..

          • 4 0

  • (2)

    na ch... asfalt w środku parku? za słabo się wam już tam pędzi terroryzując spacerujących? wszystko musicie zabetonować?!

    • 15 55

    • (1)

      Po to, że ta droga to nie tylko rekreacyjna, a komunikacyjna, gdzie warunki powinny pozwalać na jazdę bez względu na pogodę. A uwierz mi, po błocie nie najlepiej się jeździ...

      • 18 0

      • To jedź sobie wzdłuż głównej Alei

        • 0 1

  • przejezdżam tam codziennie rowerem, tempo jak za komuny.

    4 pracowników i jeden kierownik, co jadę to on zawsze z papierosem.
    to jest sto metrów? robią tylko górkę która pewnie i tak spłynie. robi oczywiście MTM:)

    • 38 1

  • szczur kiedy ścieżka rowerowa między bulwarem a Orłowem??? (2)

    • 40 3

    • Niedasie

      • 15 1

    • Dla Ciebie linie promowa zrobia ;)

      • 3 6

  • Ciekawe kto zaplaci za te szkody (2)

    Czy ten kto opracowal dokumentacje projektowa w bledny sposob cz moze firma, ktora ja wykonala? Bo na pewno nie urzednik , ktory wydal pozwolenie na budowe. Ktos powinien za to zaplacic, że nowa infrastruktura po kilku latach od wykonania nie nadaje sie do uzytku. Skandal. Okreslenie "remont" sugeruje , ze urzad miasta Gdyni zdecydowal sie na odnowienie za pieniadze podatnikow zle wykonanej sciezki...

    • 23 2

    • Ty Obywatelu (1)

      • 4 1

      • A czy Ktoś z UM Gdynia zna takie slowo: GWARANCJA

        • 2 2

  • Jaki problem jest w utwardzeniu drogi? (5)

    Na reja w sopocie jest i nikomu nie przeszkadza.
    Na polnooc od wejherowa jest kilka fajnych waskich drog asfaltowych przez srodek lasu (nie wiem przez kogo budowanych) ktore nikomu nie przeszkadzaja.
    To nie chodzi o to zeby rezerwowac pas o szerokosci 10 m, robic infrastrukture jak pod ciezarowki, oswietlenie, slupki, murki, krawezniki, tylko zeby droga byla utwardzona i nie plynela po kazdym deszczu.

    • 31 1

    • No takie kombinacje

      • 2 0

    • (1)

      To co sie da w innych miastach u Szczurka "sie nie da". Tu zawsze jest jakas wymowka dlaczego czegos nie robią albo dlaczego sie nie udalo

      • 8 2

      • Święte słowa.

        • 3 2

    • Tu chodzi o unikatowy teren nadmorski

      Wara od rezerwatu

      • 0 0

    • Ścianki larsena wbić na tym podmywanym odcinku plaży i tam ścieżkę ciągnąć. Na oksywiu dało się to zrobić. Mądre głowy w Urzędzie Morskim nie wiedzą pewnie o tym, że rocznie poziom wody podnosi się o 3mm, po 10 latach mamy 3 cm co przy sztorm zaleje np. Ustka i pewnie Sopot

      • 0 1

  • Bardziej odpowiada mi trasa czerwona czyli alternatywna. (1)

    • 6 6

    • No i fajnie

      Spacer 500 mi po plaży dobrze ci zrobi

      • 0 1

  • (2)

    A co z brakującym fragmentem od Wielkopolskiej w stronę Orłowa?! Al..Zwycięstwa niebezpiecznie a chodnikiem nie wolno. Panie prezydencie nie da się?

    • 32 0

    • Chyba się nie da. W Gdyni jedno się dało- Lotnisko, ale się nie udało

      • 7 2

    • niedasie

      j.w.

      • 0 2

  • nowa trasa, miliony w błoto

    i już remont?!

    • 20 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum