• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej

Joanna Skutkiewicz
10 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kręty odcinek drogi rowerowej został przebudowany. Na zdjęciu stan sprzed tegorocznego przedsięwzięcia. Kręty odcinek drogi rowerowej został przebudowany. Na zdjęciu stan sprzed tegorocznego przedsięwzięcia.

Przebudowano fragment drogi dla rowerów wzdłuż al. Zwycięstwa na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. Odcinek o długości nieco ponad 100 metrów został wskazany przez rowerzystów jako niebezpieczny ze względu na liczne, ciasne zakręty. Obecnie trwają prace wykończeniowe na tym odcinku drogi.



Podczas audytu rowerowego, przeprowadzonego w październiku 2019 r., użytkownicy wskazali ten fragment drogi jako niebezpieczny. Na wysokości tzw. figurki na Wzgórzu św. Maksymiliana dochodziło do kolizji i potrąceń, zwłaszcza wtedy, gdy nie dopisywały warunki atmosferyczne. Problem wynikał głównie z racji obecności aż siedem zakrętów na przewężonym o pół metra (z 2,5 do 2 m) odcinku.

  • Porównanie stanu drogi dla rowerów na Wzgórzu św. Maksymiliana przed przebudową i na końcowym etapie inwestycji.
  • Porównanie stanu drogi dla rowerów na Wzgórzu św. Maksymiliana przed przebudową i na końcowym etapie inwestycji.

Zimą, gdy chodnik i droga rowerowa zostały pokryte śniegiem, a co za tym idzie, ukryte zostały oznaczenia poszczególnych części ścieżki, zaobserwowano, w jaki sposób rowerzyści pokonują ten fragment wzdłuż al. Zwycięstwa. To stało się punktem wyjścia do zaplanowania nowego projektu i rozpoczęcia przebudowy kłopotliwego miejsca.

Obecnie trwają prace wykończeniowe na tym odcinku. Poszerzono drogę dla rowerów, zredukowano liczbę zakrętów z siedmiu do zaledwie dwóch, a nawierzchnię z kostki zamieniono na asfalt.

Projekt wykonała firma Urban Media, a budową zajęła się firma MTM SA. Realizację koordynował Zarząd Dróg i Zieleni Gdynia. Łączny koszt inwestycji wyniósł 140 tys. zł.

Badania Klimatu Rowerowego. Weź udział w ankiecie

Opinie (63) 10 zablokowanych

  • Zaczyna być normalnie

    • 28 8

  • lubię kiedy projektuje się na podstawie ścieżek wytyczanych przez ludzi, a nie zmusza na siłę (1)

    do przechodzenia/przejeżdżania w nienaturalny sposób

    • 43 2

    • jednak 2 oosby lubią zmuszać ludzi do chodzenia nienaturalnie

      patorodzice was w kakao robili najwyraźniej skoro nienawidzicie ludzi

      • 0 1

  • (3)

    No jasne. Przecież przed budową poprzedniej wersji nie dało się tego przewidzieć. nie dało!!11one

    • 46 3

    • (2)

      projektant tego bubla wzgórze to był wybitnej klasy i**ota

      • 14 1

      • ale większość tras w Polsce jest w takim standardzie.

        • 3 3

      • Zawsze do usług.

        MTM

        • 10 0

  • 140 tys ?!

    "Nie za tanio" ?

    • 21 4

  • w końcu (2)

    jadąc tam slalomem w kier centrum mozna było wpaść na rowerzystę jadącego w przeciwnym kierunku.

    • 12 5

    • Jeżeli wpadasz na drugiego rowerzystę na ścieżce rowerowej

      to albo ty, albo on nie potraficie po niej jeździć. I to jest niebezpieczne, bo jakby nie patrzeć to są też jakieś tam prędkości. Jazda rowerem, tak jak samochodem, też wymaga wyobraźni.

      • 4 5

    • chyba ....

      czas zdać egzamin na kartę rowerową co ? i wykupić OC bo skoro 3,14 lisz takie farmazony to cię te gacie na łeb uwierają ;P

      • 1 7

  • Niemożliwe. To da się prosto prowadzić trasy rowerowe? ;) i jest odseparowana od chodnika. wow

    to już technologia wręcz kosmiczna ale 3miasto poszło do przodu z tą inwestycją. jakieś 50lal. :D
    jeszcze trochę i będziemy jak Holandia....z lat 70 ubiegłego wieku.

    7 zakrętów na 100 metrach? To się nazywa rozmach

    • 27 3

  • (4)

    jak są zakręty to trzeba zwolnić a nie gnać ile fabryka dała, przed przejazdami przez skrzyżowania powinno być więcej zakrętów żeby zwolnić rowerowców, a przejazd przez jezdnię powinien być za przejściem dla pieszych wtedy wszyscy będą bezpieczni

    • 24 20

    • (1)

      to dlaczego jezdnia idzie najprostsza droga? Mozna tez taki zygzak zrobic?

      • 10 0

      • W Holandii esowanie toru jazdy samochodów jest częstym środkiem uspokajania ruchu

        w nowoprojektowanych osiedlach mieszkaniowych. Takie rozwiązania stosuje się zgodnie z praktykowaną tam od kilkunastu lat nową filozofią bezpieczeństwa ruchu drogowego: tzw. bezpieczeństwem systemowym, znanym w naszym kraju pod nazwą "wizja zero". W Skandynawii wdraża się od kilku lat rozwiązania określane sformułowaniem "vision beyond zero" (wizja ponad zero), która zakłada priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i rowerzystów w projektowaniu infrastruktury ulicznej miasta.

        • 0 0

    • ok. pod warunkiem że kierowcy będą dokładnie do takich samych prędkości zwalniać przejeżdżając przez każde skrzyżowanie (1)

      wtedy jestem za, a za przekroczenie prędkości o 5kmh zabierać prawka

      • 8 4

      • niech rowerzyści zwalniają na przejściach i skrzyżowaniach do prędkości pieszego

        a na drogach honorują prędkości 50 (na Wielkopolskiej szaleńcy jeżdżą szybciej) oraz 30 i 20, bo ich też ograniczenia dotyczą

        • 2 4

  • niedopuszczalne (1)

    esy floresy szlaczki zygzaczki rowerowe to nasze dobro narodowe. powinny zostac dla potomnych i powinny byc wpisane na liste naszego dziedzictwa narodowego. nigdzie na swiecie czegos takiego nie. to co coś niepowtarzalnego. turysci z za granicy przyjezdzaliby ogladac i podziwiac te arcydzieło naszej polskiej mysli infrastruktury drogowej....

    • 17 1

    • Niepotrzebnie podtrzymujesz swoisty kompleks niższości występujący niekiedy w naszym społeczeństwie

      Niefunkcjonalna infrastruktura dla rowerów powstawała i powstaje nadal w bardzo wielu miastach Europy zachodniej. W Wielkiej Brytanii są nawet tworzone specjalne wydawnictwa pokazujące różne absurdalne rozwiązania stosowane przez projektantów. W Trójmieście dzięki przeprowadzonemu audytowi polityki rowerowej (w tym również infrastruktury rowerowej Gdyni) zgodnie z metodologią BYPAD ta ostatnia inwestycja pokazuje, że angażowanie mieszkańców korzystających z rowerów do oceny warunków komfortu i bezpieczeństwa ruchu cyklistów przynosi dobre owoce.

      • 0 0

  • "Liczne ciasne zakręty" jak te na zdjęciach? (12)

    Zaiste nie do przejechania dla rowerzysty bez minimum 20 lat praktyki.

    • 24 20

    • Taki jesteś mądry? (6)

      to spróbuj wyminąć się na takiej szykanie z innym rowerzystą.

      zapewniam cie że nawet przy niewielkiej prędkości jest to kłopotliwe i często prowadzi do niebezpiecznych sytuacji.

      • 9 4

      • Jeśli nie można bezpiecznie wykonać manewru to należy z niego zrezygnować. (3)

        • 6 9

        • i część ludzi bardzo zwalniała a teraz nie musi

          • 4 0

        • Odróżniasz pojęcie wyminąć od wyprzedzić? (1)

          Jak niby zrezygnować z wyminięcia? Zawrócić?

          • 0 0

          • Zatrzymać się i zejść z drogi.

            • 0 0

      • Dostosuj prędkość do warunków (1)

        i po problemie

        • 2 1

        • a może buduj normalną ścieżkę taką jak jezdnia obok a jak nie umiesz nie buduj i nie marnuj publicznych pieniędzy za tę przebudowę powinni zapłacić d**ilni projektanci węzła wzgórze maksymiliana w nowej wersji

          • 1 1

    • (3)

      Nie masz pojęcia o czym mówisz. Pewnie projektujesz ścieżki rowerowe.

      • 4 1

      • Nie obrażaj mnie i nie imputuj, że projektuję to co w Gdyni nazywa się "infrastrukturą rowerową" (2)

        Mam wrażenie, że od piczątku nie chodziło o rowerzystów a o działania PRowe i nabijanie "ścieżko-kilometrów" żeby przytulić jakąś kasę z UE.
        Żaden rozsądny rowerzysta nie uzna tych malowanek na asfalcie, ani różowej kostki bauma na chodnikach za bezpieczną.
        Co do mojego wcześniejszego komentarza - te wspomniane zakręty to najmniejszy problem.

        • 4 5

        • sądząc z wpisów na tym portalu malowanie pasów rowerowych na jezdni jest polecane przez wielu (1)

          rowerzystów jako jedyne słuszne rozwiązanie. Nie ustawiaj się więc w roli "jedynego rozsądnego rowerzysty" oceniającego malowanki na asfalcie za niebezpieczne. Ustal zeznania: czy wolisz malowanki na asfalcie czy też esy floresy na chodniku z nawierzchnią bitumiczną, która obecnie jest najczęstszym rodzajem nawierzchni nowych dróg dla rowerów tworzonych w Gdyni poza szerokością jezdni.

          • 0 0

          • Wolę prawidłową infrastrukturę - fizycznie oddzieloną od jezdni i chodnika

            Bez zbędnych krzyżówek z pieszymi.

            • 0 0

    • nie, nie jak te na zdjęciach tylko inne

      • 0 0

  • i niech mi ktoś powie teraz... jak trzeba być niekompetentnym żeby to tak zaprojektować jak było wcześniej (5)

    robił to ktoś po szkole kucharskiej czy może rolniczej?

    czy może było to specjalnie tak zrobione po to by zniechęcić do roweru?

    • 23 2

    • Kasa

      Robimy ulice a później kanalizę i kasa x 2. I tu to samo.Ludzie po studiach kierunkowych i takie decyzje. Kasa, ktoś ma interes za nas wszystkich kase.

      • 2 1

    • Pewnie wizualizacji nie było i są tego efekty (1)

      • 0 1

      • była tylko dla tzw inżynierów rower to taki pojazd zabawka może sobie jechać po szlaczku jak pijany najważniejsze że samochodziki mają szeroką autostradę na której niektórzy próbują uczynić ze swoich 20 letnich rzęchów bolidy formuły 1 taranując przy okazji przystanki czy zabijając się na drzewach

        • 0 1

    • robiła to pracownia niejakiego kosiedowskiego dyletanta architektonicznego pod każdym względem jak widać ten ich węzeł nad którym były takie ochy i achy to dla innych użytkowników drogi niż kierowcy samochodów kompletna porażka ile tam już było zmian najpierw musieli kompletnie pozmieniać ustawienia sygnalizacji dla komunikacji miejskiej bo pieszo można było szybciej obejść ten węzeł niż trolejbusem pokonać teraz trzeba prostować wszystkie kretyństwa na ścieżkach rowerowych i dobudować ścieżkę wzdłuż władysława IV od liceum nr X do stacji SKM bez konieczności podjazdów pod jakieś wzniesienia i turlania się zniszczonym chodnikiem kończącym się na budzie z fast foodem jeszcze powinni zrobić normalny najazd na ten wiadukt przy kapliczce bo pokonywanie dwóch zakrętów po 90 stopni to porażka kompletna i usunąć to drzewo co stoi na środku ścieżki po drugiej stronie ulicy

      • 2 1

    • opinię napisał ktoś, kto nigdy w życiu nie popełnił żadnego błędu i nigdy się do popełnienia błędu nie przyznał

      po prostu mi kogoś takiego żal.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum