Jarmark walczy o Złoty Certyfikat

5 listopada 2008 (artykuł sprzed 12 lat)
rb

Jarmark św Dominika, wiekowa impreza, która co roku przyciąga miliony turystów, walczy o Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Zwycięstwo może przynieść imprezie i jej organizatorom wymierne korzyści.



W gronie walczących o laur i, po raz pierwszy w historii konkursu, o 780 tys. zł na kampanię promocyjną znalazło się pięć "produktów turystycznych" w tym dwa reprezentujące Pomorze - Jarmark i Oblężenie Malborka. Konkurować będą one z łódzką Manufakturą, Szlakiem Zabytków Techniki i Operą Wrocławską.

- Zwycięzca może liczyć na szeroko zakrojoną kampanię medialną m.in. na antenie TVN, na łamach Newsweeka, w radiu czy na bilbordach - mówi Wojciech Kreft, dyrektor biura zarządu Pomorskiej Regionalne Organizacji Turystycznej. - Nagroda jest barterowa, co oznacza, że nie otrzymuje się "żywej" gotówki tylko jej równowartość w postaci reklamy i promocji.

Nominowana piątka nie jest przypadkowa, są to wydarzenia i miejsca kulturalne, których ranga jest niepodważalna. By stanąć w szranki o Złoty Certyfikat trzeba było najpierw zostać laureatem "zwykłego" certyfikatu POT. Jarmark został nim 3 lata temu, dlatego teraz może mierzyć wyżej i ubiegać się o najwyższe wyróżnienie.

Kapituła konkursu jest liczna i skupia osoby ze środowisk dziennikarskich, specjalistów z branży turystycznej i marketingowców. Ostateczne wyniki poznamy 20 listopada br.

rb