stat

Trójmiejscy blogerzy, których warto czytać

24 marca 2020, 17:00
Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz

W poszukiwaniu zajęcia niektórzy przeglądają internet o wiele częściej niż dotychczas. Możemy spędzać godziny na śledzeniu napływających przez całą dobę informacji na temat obecnego koronawirusa albo skierować uwagę na coś, co przyniesie nam chwilę wytchnienia i poszerzy nasz horyzont. Przedstawiamy cztery blogi trójmiejskich twórców, których warto znać i czytać.



Spotkania, koncerty i warsztaty online


Natalia Hatalska, hatalska.com



Natalia Hatalska jest analityczką trendów, autorką bloga hatalska.com i bestsellerowej książki "Cząstki przyciągania". W środowisku marketingowców nikomu nie trzeba jej przedstawiać. Analizuje trendy w temacie social mediów, marketingu, ale nie stroni również od tematów społecznych, psychologicznych i dotyczących badań naukowych, które również sama prowadzi.

W 2016 roku powołała do życia instytut badań nad przyszłością - Infuture Hatalska Foresight Institute [siedziba znajduje się w Gdańsku - dop. red.], który definiuje najważniejsze trendy i wskazuje ich konsekwencje dla gospodarki, kategorii rynkowych czy konkretnych marek.

Na blogu znajdziecie tematy podzielone na poszczególne kategorie, co ułatwi znalezienie wam tego, co naprawdę was interesuje. Ogromną zaletą treści prezentowanych przez autorkę bloga jest ich merytoryczność. Niezależnie, w jakiej branży pracujecie, uczycie się czy prowadzicie firmę, warto zapoznać się najnowszą mapą trendów i dowiedzieć się czegoś więcej np. o generacji Z.

Cytat z bloga:
Ci, którzy choć raz byli na jakimś moim wystąpieniu, wiedzą, że często mówię o tym, żeby nie skupiać się wyłącznie na swojej kategorii, a inspiracji szukać szeroko. Trendy nie dzieją się bowiem w ramach jednej kategorii. Dzieją się po prostu, wszędzie. Najlepszym przykładem może być tu chociażby wirtualna rzeczywistość - technologia napędzana głównie przez gry i szeroko pojętą branżę rozrywkową. Można by więc zamknąć się tylko na ten obszar i nie śledzić już nic poza nim. Ale takie działanie byłoby i krótkowzroczne, i niewłaściwe.

Piotr Bucki, bucki.pro



Piotr Bucki szkoli i prowadzi autorskie wykłady i spotkania w tematyce szeroko rozumianej komunikacji. Konsultuje projekty i biznesplany, wykłada na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Bierze udział jako prelegent w wielu konferencjach związanych z marketingiem, wystąpieniami publicznymi czy komunikacją.

Czytaj też: Czego można się nauczyć online, siedząc w domu?

Piotr Bucki jest absolwentem m.in. studiów podyplomowych na SWPS z Psychologii Społecznej i to właśnie psychologia w połączeniu z komunikacją jest głównym tematem jego wpisów na blogu. Z łatwością ilustruje, jak funkcjonuje nasz mózg w wielu codziennych sytuacjach i jak nasze zachowania mogą być wykorzystywane np. w reklamie. Do regularnej lektury polecamy cykl "Tak tylko mówię": to krótkie formy, które skłaniają do refleksji, jednocześnie dostarczając merytorycznej wiedzy.

Cytat z bloga:
Ty podczas prezentacji, rozmowy, szkolenia czy warsztatu też nie masz udawać. Masz się stawać. Być najlepszą prelegencką i autentyczną wersją siebie. Może zabrzmi to jak bieda-coaching, ale i tak ci to powiem! Musisz odnaleźć swoją unikalną częstotliwość. Z tą prawdziwą będzie rezonować świat. Ta udawana będzie trudna do zniesienia. Autentyczna postać sceniczna to ty w twojej najlepszej, najprawdziwszej postaci. Taki, jaki jesteś. Taka, jaka jesteś. Ze znajomymi, przy których możesz być najbardziej sobą. Ze swoimi charakterystycznymi słowami, powiedzeniami, a nawet gestami.

Olka Kaźmierczak, olkakazmierczak.com



Olka Kaźmierczak dała się poznać szerszemu gronu, kiedy przez lata tworzyła kampanię dla dużych marek, głównie z zakresu mody. Założyła dwie firmy, akademię biznesu mody Fashion PR Talks i kolektyw strategiczny Pop Up Grupa. Jest także autorką cyklu wywiadów, które pojawiły się w polskim magazynie "Vogue". Od 2019 prowadzi cykl szkoleń i artykułów na blogu poświęconych strategii osobistej. Termin ten jest wymyślony przez autorkę bloga:

Cytat z bloga:
Strategia osobista to celowe i świadome dowodzenie własnym życiem przy znajomości siebie, czyli swoich wartości, mocnych i słabych stron, potrzeb i marzeń. Strategia osobista odpowiada m.in. na pytania, jaki jest mój życiowy cel, którą drogą do niego pójdę oraz czego będę w związku z tym potrzebować?
Jeśli więc chcecie lepiej zrozumieć siebie, wyznaczyć cele i zrozumieć, co tak naprawdę jest dla was ważne, warto zajrzeć na tego autorskiego bloga. Wydaje się, że to idealny czas na tego typu przemyślenia.

Jacek Kłosiński, klosinski.net



Gdy wejdziemy na bloga klosinski.net, pierwsze, co zobaczymy, to rzecz jasna zdjęcie autora i napis: "Nazywam się Jacek Kłosiński. Pomagam w kreatywnej pracy". Jest w tym dużo prawdy, bo na blogu znajdziemy wiele informacji na temat darmowych programów graficznych, planowania swojej pracy, o tym, dlaczego spada nam kreatywność i jak ją pobudzić. To blog, który równie dobrze się czyta osobom niebędącym z branży kreatywnej, jak i tym, którzy na co dzień czerpią z tej wiedzy.

Czytaj także: cykl InstaTrójmiasto - inspirujący ludzie z sieci

Informacje, które przekazuje Jacek Kłosiński, sprawdzą się także w codziennych zadaniach, jak np. zaprojektowanie zaproszenia czy podstawowej grafiki na nasz profil w social mediach. Znajdziemy tutaj wpisy w szeroko rozumianych kategoriach: produktywność, rozwój, kariera, kreatywność, design i biznes. Autor, oprócz pisania bloga, prowadzi również szkolenia, tworzy kursy, poradniki i doradza przedsiębiorcom oraz prowadzi zajęcia na uczelni.

Cytat z bloga:
Żyjemy w świecie, w którym dobre pomysły są na wagę złota. Gonimy za innowacją, cenimy nieszablonowe myślenie i ludzi z otwartą głową. Na blogu opisuję techniki kreatywne i metody ułatwiające twórczą pracę. Tak, bycia pomysłowym też możesz się nauczyć.
Ile blogów czytasz regularnie?
5%

5-10 blogów

11%

1-3 blogi

0%

1-2 blogi, głównie moich znajomych

3%

kilka blogów branżowych

6%

czytam różne blogi, na które akurat trafię

75%

nie czytam blogów

zakończona

łącznie głosów: 564