stat

Wydostań się z nowych pokoi ucieczek

22 czerwca 2015 (artykuł sprzed 4 lat)
Michał Jelionek

Gdyński Walkout

Ostatnimi czasy to jedna z popularniejszych form rozrywki, która w zawrotnym tempie zyskuje coraz więcej zwolenników. Na godzinę rzeczywistość zamienia się w świat zaczerpnięty z filmów czy gier komputerowych, a naszym zadaniem jest rozwiązanie zagadki. Mowa oczywiście o tajemniczych pokojach ucieczek, których w Trójmieście powstaje coraz więcej. Zamień się w Sherlocka Holmesa i zmierz się z intrygującymi zagadkami w jednym z 8 nowych obiektów, które prezentujemy poniżej.



Zagubiony Hipis, Cela Śmierci, Pokój Lalek czy Szpieg w PRL-u - to tylko kilka nowych pokoi zagadek, które czekają na głodnych zagmatwanych i tajemniczych historii. Zasady gry są bardzo proste: rozwiązujemy zagadkę - wydostajemy się na zewnątrz. Brzmi banalnie. Jednak po wejściu do gry szybko uświadomimy sobie, z jak zawiłą i skomplikowaną historią właśnie się mierzymy. A przekonały się o tym osoby, które spróbowały swoich sił w pierwszym trójmiejskim pokoju ucieczki - Escaperooms.pl, czy otwartych chwilę później: Walkout i try to Escape.

Czytaj także: Zabaw się w Sherlocka i odwiedź nowe pokoje ucieczek

Uczestnicy zostają zamknięci w specjalnie zaaranżowanych, nierzadko przerażających i mocno enigmatycznych pomieszczeniach. Od tego momentu rozpoczyna się ich walka z czasem. Tylko poprawne rozwiązanie szeregu skomplikowanych łamigłówek ułożonych w spójną i logiczną całość umożliwi odryglowanie drzwi. Na poznanie historii pokoju mamy aż i tylko 60 minut (w niektórych pokojach rozgrywka trwa 45 minut). Zatem wyostrz swoje zmysły, zabaw się w detektywa i wejdź do gry. Zegar tyka.

Poziom trudności? Trudny, nawet bardzo trudny. Trzeba się mocno nagimnastykować, aby rozwiązać łamigłówki. Zresztą, oceńcie sami. Tym, którym udało się złamać zagadkę - czapki z głów. Dla ułatwienia, nad przebiegiem gry czuwa mistrz gry, który inwigiluje nasze poczynania. Czasami uczestnicy mogą liczyć na drobne podpowiedzi.

GDAŃSK

Let Me Out
Pokoje: Kasyno, Japonia, Zagubiony Hipis
Ceny: 99 zł / grupa (od poniedziałku do niedzieli)
Grupy: 2-4 osób
Czas gry: 45 minut
Miejsce: ul. Spichrzowa 28 zobacz na mapie Gdańska

- "Japonia" to nic innego jak smak orientu w centrum Gdańska. Gracze przenoszą się do Azji, aby śladami Ninja odkryć tajemnice zamknięte w pudełkach. "Kasyno" to natomiast totalny underground. Wyobraźcie sobie pokój z filmów, taki na zapleczu restauracji, półmrok, stół do pokera i dużą kasę w puli. To właśnie czeka na naszych graczy. Nowy pokój - hipisowski - mimo panującego w nim relaksującego i kolorowego klimatu, to pokój, w którym podnieśliśmy poprzeczkę. To miejsce dla doświadczonych graczy - wyjaśnia Aleksandra Wronka z Let Me Out.

Questrooms
Pokoje: Katastrofa w przestworzach, Zaginiony prezent
Ceny: 99 zł / grupa (od poniedziałku do czwartku), 119 zł / grupa (od piątku do niedzieli)
Grupy: do 6 osób
Czas gry: 60 minut
Miejsce: ul. Startowa 4A zobacz na mapie Gdańska

- Aktualnie posiadamy dwa pokoje, jednak już w lipcu planujemy otwarcie kolejnych dwóch. Będą to pomieszczenia zupełnie inne niż wszystkie dotychczasowe, ponieważ są tworzone z myślą o 1,5-godzinnej grze, w której będzie mogło uczestniczyć od 6 do 8 osób. Ponadto, uczestnicy będą zaczynać grę w różnych miejscach. Dopiero po czasie spotkają się i dokończą zadanie razem. Każdy z pokoi jest inny tematycznie i stworzony tak, aby dostarczał rozrywki zarówno nowym graczom jak i tym doświadczonym. W pokojach poza standardowymi kłódkami zastosowaliśmy między innymi elektronikę, która dostarcza jeszcze większych emocji - mówi Dariusz Reich z Questrooms.

Room of Plenty
Pokoje: Pokój Ludwiga
Ceny: 150 zł / grupa (od poniedziałku do niedzieli)
Grupy: 2-4 osób
Czas gry: 60 minut
Miejsce: ul. Stolarska 6A/7 zobacz na mapie Gdańska

- Goście, którzy wchodzą do pokoju przenoszą się w czasie do roku 1969. Przed oczami mają prawie nietknięty pokój Ludwiga Plentego. Znajdują się w nim oryginalne przedmioty z epoki i mała część zbioru pamiątek z podróży naszego bohatera. Sama możliwość zabawy oryginalnymi eksponatami i genialnymi wynalazkami Plentego stanowi nie lada atrakcję. Początkowo goście są dość onieśmieleni, seans jest wszak bardzo intymnym przeżyciem. Wchodzi się do prywatnego mieszkania nieznanej osoby i szpera w jej osobistych rzeczach. Dość szybko jednak przeważa chęć poznania losów globtrotera, a w uczestnikach odzywa się natura detektywa. Pobyt nie wywołuje klaustrofobicznego lęku ani stresu związanego z presją czasu, a jedynie ciekawość niespodzianek ukrytych przez Ludwiga - wyjaśnia Wojtek Godek z Room of Plenty.

Enigmat Escape
Pokoje: Skarb Gdańskich Korsarzy, Cela Śmierci, Alicja w Krainie Czarów
Ceny: 99-119 zł / grupa (od poniedziałku do czwartku), 109-129 zł / grupa (od piątku do niedzieli)
Grupy: 2-5 osób
Czas gry: 60 minut
Miejsce: ul. Juliusza Słowackiego 1A zobacz na mapie Gdańska

- W "Celi Śmierci" zostaniecie zamknięci w pomieszczeniu, w którym skazańcy oczekują na wykonanie wyroku śmierci. Macie ostatnią szansę wydostać się z celi i udowodnić swoją niewinność. W pokoju "Skarb Gdańskich Korsarzy" przeniesiecie się do XV-wiecznego Gdańska. Kapitan korsarskiej karaweli prawdopodobnie ukrył gdzieś cenny skarb. Załoga musi go odnaleźć i uciec ze statku, aby uniknąć królewskiej klątwy. W trzecim pokoju, czyli "Alicja w Krainie Czarów", główna bohaterka pozostawiła tajemnicze wskazówki, które prowadzą do Krainy Czarów, gdzie czyha niebezpieczeństwo. Macie godzinę na ucieczkę. Nasza oferta jest zróżnicowana pod względem trudności oraz panujących w pokojach klimatów. Od bajkowego nastroju, poprzez średniowiecze, po współczesne, mroczne więzienie - tłumaczy Sebastian Piepióra z Enigmat Escape.

Z kamerą Trojmiasto.tv odwiedziliśmy m.in. pokoje try to Escape.

Try to escape


GDYNIA

ExitRooms
Pokoje: Garderoba Gwiazdy, Pokój Lalek
Ceny: 89 zł / grupa (od poniedziałku do czwartku), 109 zł / grupa (od piątku do niedzieli)
Grupy: 2-4 osób (dopłata za piątą osobę wynosi 25 zł)
Czas gry: 60 minut
Miejsce: ul. Starowiejska 19/6 zobacz na mapie Gdyni

- W naszej ofercie znajdują się dwa pokoje, które charakteryzują się oryginalnością. Niepowtarzalnych zagadek nie znajdziecie nigdzie indziej. Każdy z pokoi posiada zupełnie inną fabułę, którą gracze odkrywają krok po kroku, co pozwala tworzyć niesamowity klimat. Staraliśmy się urządzić i dobrać wszystkie szczegóły do tematu pokoju oraz do czasów, w które przenosi nas rozgrywka. Przykładowo, w "Garderobie Gwiazdy" - lata 60. XX w. - dbałość o szczegóły oraz zapewnienie rozrywki najbardziej wymagających uczestników było naszym priorytetem - mówi Robert Mras z ExitRooms.

Outscape
Pokoje: Sekret Białej Damy, Klinika Doktora Hais'a
Ceny: 99 zł / grupa (od poniedziałku do czwartku), 119 zł / grupa (od piątku do niedzieli)
Grupy: 2-4 osób (dopłata za piątą osobę wynosi 20 zł)
Czas gry: 60 minut
Miejsce: ul. Świętojańska 114/7 zobacz na mapie Gdyni

- Nasze pokoje staraliśmy się urządzić tak, aby oddać nastrój i klimat miejsc, które mają przedstawiać. "Sekret Białej Damy" ukazuje hotel w starym zamczysku, a w nim pogrążony w ciemnościach pokój nr. 13, z którego wydobywają się tajemnicze dźwięki. Skrywaną przez wieki tajemnicę mieszkanki tego pokoju, zamkniętej w nim za to, że zakochała się w zwykłym robotniku, uda się rozwikłać tylko poznając liczne sekrety "Białej Damy". Natomiast "Klinika Doktora Hais'a" to miejsce, które przenosi nas w lata 60. ubiegłego wieku. Sadystyczny doktor pod przykrywką praktyki lekarskiej prowadzi na masową skalę nielegalne zabiegi. Jego pokątna klinika zostaje namierzona przez śledczych, więc lekarz musi ją opuścić i uciekać. Zadaniem graczy jest poznanie wszystkich zakamarków kliniki i odnalezienie bezpiecznej drogi ucieczki - tłumaczy Michał Winkler z Outscape.

SOPOT

Exit Plan
Pokoje: Cela, Garnizon, Tajemnica Detektywa Joe White'a, Upside Down
Ceny: 99 zł / grupa (od poniedziałku do czwartku), 109 zł / grupa (od piątku do niedzieli)
Grupy: 2-4 osoby
Czas gry: 60 minut
Miejsce: ul. Bohaterów Monte Cassino 5A zobacz na mapie Sopotu

- Exit Plan to aż cztery pokoje ucieczek. Każdy z nich ma inny stopień trudności, własną fabułę, jak również unikalne zagadki. Zależało nam na tym, aby każdy z naszych gości mógł znaleźć coś dla siebie, niezależnie od stopnia zaawansowania. We wszystkich pokojach zadbaliśmy o najmniejsze szczegóły przy ich tworzeniu. Najczęściej wybieranym przez naszych gości pokojem jest "Garnizon", w którym oprócz zagadek, na gości czeka mnóstwo eksponatów z okresu około II wojny światowej. Cała fabuła jest osadzona właśnie w tym okresie. "Upside Down" to unikalny na skalę kraju pokój, w którym wszystko jest do góry nogami. Meble zamiast na podłodze znajdują się na suficie, a do pokoju wchodzi się przez drzwi zawieszone odwrotnie. Czasem klienci pytają nas, czy nie doświadczą - znanego z domku w Szymbarku - uczucia zawrotów głowy. Bez obaw, zadbaliśmy, aby pomieszczenie nie wywoływało takich sytuacji i umożliwiało naszym gościom swobodną zabawę. Najtrudniejszym z pokoi w Exit Plan jest bez wątpienia pokój Cela, który jest odzwierciedleniem celi więziennej. Jeszcze nikomu nie udało się z niego wyjść bez podpowiedzi. Pokój czeka na zwycięską grupę. Pokojem najchętniej wybieranym przez osoby zaczynające przygodę z Exit Plan oraz rodziny z dziećmi jest pokój "Sekret Detektywa Joe White'a" - zdradza Ewa Nowotka z Exit Plan.

RUMIA

Pokój Ucieczki
Pokoje: Szpieg w PRL-u, Zaginiony Podróżnik
Ceny: 90-100 zł / grupa (od poniedziałku do czwartku), 110-120 zł / grupa (od piątku do niedzieli)
Grupy: 2-5 osób
Czas gry: 60 minut
Miejsce: ul. Roszczynialskiego 3/1

- Pokój "Szpieg w PRL-u" przenosi nas do pierwszej połowy 1983 roku, czyli jesteśmy świadkami końcówki stanu wojennego. Goście tego pokoju wcielają się w rolę agentów kontrwywiadu, a ich zadaniem jest odnalezienie dowodów na to, że osoba zajmująca to biuro jest szpiegiem obcego państwa. Klimat tego pokoju tworzą autentyczne meble, skrzynie wojskowe oraz drobiazgi z tamtych czasów. Nasz drugi pokój, czyli "Zaginiony Podróżnik" jest urządzony na mieszkanie należące do sławnego podróżnika. Od jakiegoś czasu nie dawał jakichkolwiek oznak życia, więc jego przyjaciele, w których wcielają się nasi goście, mają za zadanie dowiedzieć się w ciągu godziny, co się z tą osobą stało. W tym pokoju nie tylko trzeba wykazać się zdolnością do logicznego myślenia, ale także posiadać szeroką wiedzę ogólną. Znajomość mapy i geografii nie są konieczne, aby znaleźć wyjście z tego pokoju. Liczy się przede wszystkim spostrzegawczość i umiejętność nieszablonowego myślenia - mówi Marta Stefaniak z Pokoju Ucieczki.

Swoich sił spróbowaliśmy również w pierwszym trójmiejskim pokoju ucieczek.

EscapeRooms