• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz jak powstawał spot promujący Gdańsk

14 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Część materiału do spotu była realizowana na greenboxie. Część materiału do spotu była realizowana na greenboxie.

Długi Targ, Żuraw nad Motławą, Stocznia, czy arena piłkarskich mistrzostw Europy, m.in. te miejsca promują Gdańsk w spocie zrealizowanym na 2014 rok. - Mieliśmy dużą swobodę w realizacji projektu, a do tego mogliśmy liczyć na sprawną współpracę. To spowodowało, że wyszedł ciekawy materiał - mówi Tomasz Dęga, szef firmy Lokomotion.pl, która zajęła się jego realizacją. Ogrom pracy włożony w powstanie projektu prezentuje materiał jego końcowej obróbki.



We wszystkie najważniejsze miejsca miasta wybieramy się z głównym bohaterem filmu - papierowym samolocikiem, który jest symbolem Miasta Wolności. A do tego daje możliwość pokazania Gdańska z lotu ptaka. Taka idea przyświecała powstaniu nowego spotu promującego stolicę województwa pomorskiego. Miasto po raz kolejny, właśnie za pomocą ruchomych obrazów, stara się reklamować tak w Polsce, jak i zagranicą.

- Na początku trzeba było podjąć decyzję, czy generujemy komputerowo model 3D samolotu, czy nagrywamy prawdziwy. Dzięki technice slow motion zrealizowaliśmy drugą koncepcję. Zrobiliśmy ponad 300 prawidłowych ujęć, z których w spocie znalazło się... siedem - opisuje Tomasz Dęga z firmy Lokomotion, która zrealizowała projekt.

Tworzenie spotu to jednoczesne zdjęcia w studio i plenerze. Te drugie stanowią tło, a zarazem są wizytówkami Gdańska. Poza tradycyjnymi, jak: Żuraw nad Motławą czy Stocznia i Długi Targ są również te nowoczesne, czyli PGE Arena oraz Fontanna Czterech Kwartałów. W sumie zdjęcia zajęły pięć dni, podczas których trzeba było zmagać się m.in. ze zmienną pogodą, czy... ćwiczeniami Formozy.

ZOBACZ SPOT PROMUJĄCY GDAŃSK

- Podczas zdjęć lotniczych przy latarni przy wyjściu z portu, trafiliśmy na ćwiczenia Formozy. Musieliśmy się tłumaczyć, że nie filmujemy ich, tylko przygotowujemy materiał promocyjny - dodaje Dęga.

Postacie pojawiające się w spocie oraz wspomniany papierowy samolot były filmowane na zielonym tle, tzw. greenboxie. Dzięki temu autorzy zdjęć: Radek PołomskiMichał Czacharowski (zdjęcia lotnicze) mogli uzyskać pełną kontrolę nad kadrowaniem i odpowiednio zestawić je z tłem.

Wszystkie dodane efekty możemy zobaczyć w filmie ukazującym od kuchni tworzenie spotu. Dzięki pracy Alana KrawczykaPawła Rutkowskiego z Lokomotion.pl, można było w pełni pokazać słoneczny Gdańsk, tak dobrze znany mieszkańcom i turystom z tegorocznego lata.

Materiał prezentuje końcową obróbkę spotu wykonanego przez Lokomotion.pl, który w 2014 r. promuje Gdańsk.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (17)

  • (2)

    Przykre....

    • 2 20

    • (1)

      chyba Ty

      • 3 3

      • chyba on

        z miasta john

        • 1 0

  • (1)

    pytam sie kto za to zapłacił ? chłopcy i dziewczęta adamowitza znów wydają nie swoje !!! bo każdy filmowcem zostac może, wymyslec szaloną nazwę dla firmy i poczuć się kreatorem .... boszsz co za badziew
    ps .... dodalbym wiecej ptakow ;)

    • 8 17

    • dzialania promocyjne od dawien dawna opieraja sie na guscie przyslowiowych janusza i teresy .... kto jest za to odpowiedzialny ? jak zyc panie adamowitz, jak zyc ;)

      • 1 5

  • co ten spot promuje? oszustwo? (4)

    bo wynika z tego, że Gdańsk potrzebuje retuszu, żeby wyglądać atrakcyjnie.
    można śmiało założyć, że jest tam ciągle ponura pogoda, skoro ktoś zdecydował, że trzeba nałożyć ładne chmurki i dodać słońce.

    • 6 11

    • ta firma tak robi filmy - zerknij na ich strone

      wiekszosc to retusz i podkrecanie przekrecanie prawdy ekranu, prawda..

      • 1 6

    • (2)

      Spot nie jest żadnym oszustwem. Spróbuj cwaniaku zdobić chociażby dobrze naświetlone zdjęcie (o filmie nie wspominając), na którym będzie dobrze naświetlone błękitne niebo i budynki czy osoby. Nie da się.

      Najlepiej pisać o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia. Bo narzekać każdy portrafi...

      • 5 1

      • jak sie czlowiek z materia obył przynajmniej 3 lata i eksperymentowal swego czasu

        to zrobi realnie wygladajace niebo. Podkreslam realnie a nie jak w reklamie serka.
        Uwazaj teraz.
        Fotograf, ktory posilkuje sie glownie fotoshopem to nie fotograf.

        • 0 0

      • jak chcesz zrobic z Gdanska Lizbone to jest to oszustwo.

        Tam jest calkiem inne swiatlo. prawda ekranu prawda?

        • 0 0

  • Jak dla mnie OK :) (3)

    Oczywiscie patrzac na komentarze jak zwykle wszytsko żle, lepiej nic nie robić

    • 9 3

    • art sponsorowany kolego (2)

      to tak jakbys chwalil reklamy.

      • 1 1

      • (1)

        A co jest złego w reklamach? Są nawet specjalne festiwale, gdzie wyświetla się same reklamy i wybiera najlepsze.
        Ja uważam, że ta reklama jest bardzo dobrze zrobiona. I tak, chwalę ją :)

        • 6 1

        • bo ci placa klakierze

          • 0 3

  • duzo lepsze ujecia z Gdanska (1)

    nagrywam vhs-ska. Porownanie kosztow 1:0 dla mnie. dziekuje.

    • 1 5

    • ile miasto przepuscilo na rzecz prywatnej firemki?

      od czego mamy w urzedzie ludzi? sa pr-owcy, sa kamery i niejeden model by sie znalazl, np taka chodzaca promocja miasta. Mozna pokazac ze u nas ludzie maja po 7 mieszkań i nakrecic w kazdym inną czesc reklamy.

      • 1 5

  • o co wam chodzi?

    filmik calkiem przyjemny, a jaki Gdansk jest na prawde to juz inna sprawa.......

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Targi Rzeczy Ładnych (2 opinie)

(2 opinie)
15 zł
Kup bilet
targi

Wielka Szama na Stadionie - wielkie otwarcie sezonu w Gdańsku! (12 opinii)

(12 opinii)
street food

Kwiat Jabłoni "Nasze ulubione kluby" (11 opinii)

(11 opinii)
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdańszczanka Natalia Capelik-Muianga swoją medialną karierę zaczęła od programu: