stat

Blisko 6 mln zł od Energi dla Lechii

10 października 2017 (artykuł sprzed 2 lat)
jag.

Lechia Gdańsk

Najnowszy artukuł na ten temat

Sportowcy szukają pomocy u kibiców. Zbiórki na sprzęt i wyjazdy

Blisko 6 milionów złotych otrzyma Lechia Gdańsk od Energi SA z tytułu dwóch umów sponsoringowych zawartych na sezon 2017/18. Kwota nie jest zależna od wyniku sportowego. Jak czytamy w postanowieniach: "najważniejszym czynnikiem generującym ekwiwalent reklamowy jest obecność firmy i logo marki na koszulkach zawodników drużyny na wysokości klatki piersiowej". W kontrakcie zapisano także m.in. reklamę sponsora na tylnej szybie klubowego autokaru, co zostało uwzględnione we właśnie zaprezentowanej nowej wersji tego pojazdu.



SPRAWDŹ, JAK LECHIA PRÓBUJE POZBYĆ SIĘ 13,5 MLN ZŁ DŁUGU?

W październiku weszła w życie już druga umowa, która została podpisana między Lechią Gdańsk a Energą SA, dotycząca sezonu 2017/18 w ekstraklasie. Obie związane są ze "sponsoringiem drużyny piłki nożnej". Przyznają klubowi pieniądze za promocję koncernu energetycznego. Nie ma zapisów, mówiących o wynikach, czy związanych z tych dodatkowych premii, za wypełnienie konkretnego celu sportowego.

"Promocja odbywa się na wielu płaszczyznach. Najważniejszym czynnikiem generującym ekwiwalent reklamowy jest obecność firmy i logo marki Energa na koszulkach zawodników drużyny na wysokości klatki piersiowej" - czytamy w obu kontraktach.
Pierwsza umowa obowiązywała od 8 lipca do 30 września tego roku. Gwarantowała Lechii 1 milion i 50 tysięcy złotych (kwota bez VAT). Drugi kontrakt został zawarty od 1 października do 30 czerwca 2018 roku (bez VAT). Wypłata z tego tytułu to: 4,8 miliona złotych. Łącznie zatem, za trwający obecnie sezon, klub zainkasuje blisko 6 mln zł.

PRZECZYTAJ, JAKIE OCZEKIWANIA W LIPCU, PRZY PODPISYWANIU UMOWY MIELI PREZESI ENERGI I LECHII

Prezes Energi i wiceprezes Lechii podopisują umowę o współpracy


RÓWNIE HOJNY DLA LECHII JAK ENERGA JEST GDAŃSK. W 2017 ROKU MIASTO ZAPŁACIŁO KLUBOWI ZA PROMOCJĘ OKOŁO 6 MLN ZŁ.

Energa tak m.in. wyjaśnia powody angażowania się w to przedsięwzięcie:

"Zaproszenie do współpracy Lechii Gdańsk SA wynika z kilku czynników. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez sport, jest jedną z najefektywniejszych form promocji, a (...)to jedyny klub piłki nożnej w Gdańsku, który gra w najważniejszych rozgrywkach krajowych.

Dodatkowo Energa SA realizuje politykę społecznej odpowiedzialność biznesu, czyli angażuje się w projekty ważne dla lokalnej społeczności.

Współpraca sponsoringowa pomiędzy Lechią Gdańsk, a Grupą Energa trwa nieprzerwanie od 2008 roku, co oznacza dla marki sponsora bardzo duże powiązanie z marką, prestiżem i sukcesami klubu, których na przestrzeni tych lat nie brakowało. W ostatnich latach skuteczność tej współpracy została poddana badaniu efektywności działań sponsoringowych i każdorazowo, poniesione koszty zwracały się kilkukrotnie, co daje Grupie Energa pewność, że planowana kooperacja przyniesie oczekiwane korzyści".

ZA WYNIKI W SEZONIE 2016/17 EKSTRAKLASA WYPŁACIŁA LECHII PONAD 10 MLN ZŁ

Do najważniejszych postanowień umowy należy zapis przyznania Enerdze tytułu "Głównego Sponsora Lechii Gdańsk", na zasadach wyłączności tj. bez możliwości przyznawania jakiemukolwiek innemu podmiotowi tego samego miana.

POLSKA AWANSOWAŁA NA MUNDIAL. ZAGRAŁ PIŁKARZ LECHII GDAŃSK

Piłkarze prezentują logo sponsora na koszulkach meczowych (z przodu, na klatce piersiowej), na strojach treningowych oraz wszystkich innych, w których zawodnicy drużyny oraz sztab szkoleniowy występują jako klub.

Ponadto Energa ma prawo używania marki Lechia Gdańsk, w tym logo klubu oraz wizerunku drużyny we wszelkich działaniach informacyjnych, promocyjnych i reklamowych w okresie obowiązywania umowy i przez okres 6 miesięcy po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy.

Wśród szczegółowych uregulowań odnośnie ekspozycji logo sponsora są zapisy dotyczące eksponowanie jego: m.in. na biletach, papierach firmowych klubu, kalendarzach, bandach reklamowych i na telebimach podczas meczów, strojach dzieci wyprowadzających piłkarzy na prezentację, czy tylnej szybie autokaru drużyny. Ten ostatni warunek spełnia właśnie nowy autokar Lechii. Jest nawet zapis, ile minimum postów miesięcznie na Facebooku ma mieć logo sponsora.

RAFAŁ WOLSKI STRZELIŁ GOLA ARMENII I USTALIŁ WYNIK MECZU ELIMINACJI MISTRZOSTW ŚWIATA NA 6:1.

Typowanie zakończone 3 pkt.

Piłka nożna - Ekstraklasa
Legia Warszawa 1:0 LECHIA Gdańsk
15 października 2017, godz. 18:00
HIT

Tak typowano 521 typowań

48% Legia Warszawa
22% REMIS
30% LECHIA Gdańsk

jag.