• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: zerwana umowa z operatorem. System zawieszony

Maciej Korolczuk
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie
Z roweru Mevo mieszkańcy 14 pomorskich gmin korzystali przez siedem miesięcy. Zerwanie umowy oznacza, że system zostanie zawieszony. Z roweru Mevo mieszkańcy 14 pomorskich gmin korzystali przez siedem miesięcy. Zerwanie umowy oznacza, że system zostanie zawieszony.

Po analizie prawnej i ekonomicznej Obszar metropolitalny zdecydował się zerwać umowę z NB Tricity - operatorem Mevo. To oznacza, że system nie będzie działał do momentu wyboru nowego operatora. Własnością OMGGS pozostaną 1224 rowery, 660 stacje postoju oraz aplikacja i strona internetowa Mevo.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zarząd Obszaru Metropolitalnego zdecydował o rozwiązaniu umowy z Nb Tricity na zarządzanie Rowerem Metropolitalnym MEVO. W ocenie zarządu, popartej analiza prawną i ekonomiczną, jest to jedyna szansa na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu - czytamy w uzasadnieniu decyzji.

Mevo kosztowało na razie blisko 10 mln zł



Do tej pory OMGGS zapłaciła spółce NB Tricity 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - Ok. 650 tys.

- Stanęliśmy przed trudną decyzją: z jednej strony na szali leży bowiem interes publiczny i środki publiczne, z drugiej: dobro jakim jest rower metropolitalny - mówiła na poniedziałkowej konferencji prezydent Gdańska i prezes Obszaru Metropolitalnego Aleksandra Dulkiewicz. - Spółka NB Tricity od dłuższego czasu spóźniała się ze zobowiązaniami. Nie wykonywała umowy w sposób należyty. Częściowe odstąpienie od umowy spowodowane jest tym, że chcemy uratować przejęty majątek, a więc 1200 rowerów, stacje oraz system informatyczny, a następnie znaleźć nowego operatora systemu.

W poniedziałek pismo informujące o zerwaniu umowy na Mevo zostało skutecznie dostarczone do spółki NB Tricity. Prawdopodobnie od poniedziałku nastąpi przerwa w funkcjonowaniu systemu. Jak długo, na razie nie wiadomo.

- Traktujemy te 7 miesięcy jako naukę i doświadczenie na przyszłość - dodaje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Tak jak wcześniej informowaliśmy, nie ma zagrożenia, by przepadło dofinansowanie unijne (ok. 17 mln zł). Zostało ono bowiem przesunięte na budowę węzłów integracyjnych.

- Od kilku miesięcy oferowaliśmy różne rozwiązanie spółce, by umożliwić dalsze jego działanie. Niestety w zamian dostaliśmy układ restrukturyzacji, który był nie do zaakceptowania - przyznaje Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. - Zgodnie z umową spółka musi udostępnić dostęp do aplikacji. Liczymy też, że spółka wypłaci wniesione przez mieszkańców opłaty i ureguluje zadłużenie. Żadne przedpłaty się nie zmarnują.
W ocenie Zarząd Obszaru Metropolitalnego - popartej analiza prawną i ekonomiczną - jest to jedyna szansa na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu. W ocenie Zarząd Obszaru Metropolitalnego - popartej analiza prawną i ekonomiczną - jest to jedyna szansa na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu.

Mevo: zawieszone funkcjonowanie systemu



Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni podkreślił, że Obszar jest zdeterminowany, by mieszkańcy szybko mogli korzystać z roweru w jego pełnym zakresie.

- Chcemy opracować strategię, by rozpocząć działanie systemu w oparciu o 1224 rowerów, które już mamy. Potrzeba jednak czasu, by to wypracować. Mamy świadomość, że to rodzi rozczarowanie mieszkańców, ale na dziś to była jedyna możliwa decyzja.
Decyzja podjęta przez Obszar oznacza, że nastąpi przerwa w funkcjonowaniu systemu Mevo, do czasu znalezienia nowego operatora.

W związku z zerwaniem umowy wartość kontraktu została ograniczona do 20 proc. (ok. 8 mln zł). Tyle też wynosi wysokość kary umownej, jaką spółka musi zapłacić Obszarowi.

Obszar wystąpił też do banku obsługującego NB Tricity o przelanie na konto ponad 4 mln zł gwarancji bankowej.

Problemy finansowe operatora Mevo



O problemach spółki NB Tricity, będącej operatorem systemu roweru metropolitalnego Mevo pisaliśmy na początku października, gdy prezes Paweł Orłowski przedstawił Obszarowi Metropolitalnemu propozycję restrukturyzacji spółki. Zakładała ona umorzenie 90 proc. zadłużenia wobec wierzycieli, spłatę pozostałych 10 proc. w ratach oraz anulowanie wszystkich odsetek.

W ubiegłym tygodniu Obszar poinformował, że na przedstawione warunki nie wyraża zgody. Podtrzymał za to deklarację o trójstronnym spotkaniu z bankiem kredytującym działalność NB Tricity, by wypracować korzystny harmonogram spłaty zadłużenia oraz płatności za projekt. OMGGS podkreślił też, że wciąż oczekuje od NB Tricity dotrzymania wcześniej składanych zapewnień o dostawie pozostałych rowerów oraz dotrzymywania wymaganych w umowie parametrów obsługi systemu Mevo.

Opinie (980) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ha ha ha (27)

    zima idzie! kto miał zarobić, już zarobił

    • 922 45

    • Co z moją kasą na koncie??? (10)

      • 65 5

      • zrzucaliśmy się wszyscy na upadłość (6)

        niestety

        • 49 5

        • biorę dzisiaj rower i muszę wyjeździć moje 5,50 złotego (1)

          • 42 3

          • To się leczy

            • 2 17

        • Gdańsk gnije (3)

          • 39 18

          • (2)

            Ale kudłaty wygląda kwitnąco. Jak zblazowany dziedzic. Gdyby prezydenci miast dostawali Nobla za lewackość, a nie gupią obsługę rowerów....

            • 47 16

            • Za 4 lata będzie miał włosy do pasa (1)

              • 11 4

              • I do tego dwa bidony szpilki i Grodzka 2

                • 4 1

      • (2)

        Zainwestuj w Amber Gold

        • 18 7

        • (1)

          Wolę SKOKi albo burdel w Republice Banasiowej

          • 4 6

          • Tak Cię wychowali robaku

            • 2 1

    • (8)

      W Gdańsku delegatura cba, cbś powinny mieć całodobowe dyżury w każdej dzielnicy

      • 77 13

      • To bylby zamach na demokracje (6)

        • 45 8

        • zamach jest taki, że ktoś powinien odpowiadać za ten niewypał

          personalnie

          • 51 1

        • Co OTUA na to? (3)

          • 37 5

          • brr

            pierdzi w stolek

            • 9 0

          • Pałować.

            • 3 0

          • Nie doniósł jeszcze swojego stanowiska.

            • 1 0

        • I konstytucję i otuę. W tym poście opuszczam tuleję Wielki Moderatorze

          • 13 5

      • Każda inwestycja powinna mieć od razu 3 kopie dokumentów - dla abw, cba i CBŚ :-)

        • 16 0

    • ha ha

      Tragedia w kilku aktach , coś co było wiadome od początku ,że ma upaść , tu chyba powinno wkroczyć CBA ...

      • 30 3

    • (1)

      Jedyna nadzieja w kolorowych rydwanach,tyko kto będzie je napędzał(ciągnął)?

      • 29 3

      • Będą jeździć tylko z góry...

        • 3 0

    • dlaczego na to miast mówią "mała Sycylia" ? (1)

      A gdzie była analiza prawna i ekonomiczna przed podpisaniem kontraktu ? ( ale nie taka na "na zamówienie" tylko transparentna ,która miałaby chronić miejskie inwestycje przed "wtopą" )

      • 32 5

      • Jak śmiesz twierdzić, że

        mała

        • 3 2

    • (1)

      Gdzie jest kur*a moje pięć baniek??

      • 4 3

      • Jakie Twoje?

        Co najwyżej Twoje było 5 złotych, a biorąc pod uwagę że w projekcie brała udział cała aglomeracja, to nawet 4 złotych twoich w tym nie było.

        • 0 3

  • Podobny wałek był z Tristarem - "firma" bierze miliony, i ogłasza upadłość. (43)

    I oczywiście nikt za to nie beknie, żaden urzędas.

    • 894 41

    • (21)

      Ale tristar działa I się cały czas rozwija

      • 33 116

      • hahaha (16)

        • 88 15

        • To, że Ty tego nie widzisz, nie znaczy, że nie działa (15)

          Tristar przyspieszył ruch w Trójmieście, wszystkie mierzalne dane to wskazują. To, że Ty nie widzisz, że zyskałeś 8% czasu (czyli 5 minut na każde 60 minut), to niczyja wina. Co Ty oczekiwałeś, że nagle pokonasz tę trasę 60-minutową w 20 minut? Dzieckiem jesteś?

          • 63 72

          • (12)

            Przejedź się autem w nocy. Nie ma już jak kiedyś pomarańczowych świateł. Przejazd o 4 z Gdyni do Gdańska to 25 minut na pustej drodze. Zielona fala to kibel. Bo jadąc około 60 stoisz na wszystkich światłach , jadąc ponad 85 da radę dopiero.

            • 105 32

            • 25 minut z Gdyni do Gdańska to mega szybko (4)

              Obudź się, Trójmiasto to już nie wygon i twór miastopodobny, przejedź przez jakiekolwiek większe miasto kilkanaście kilometrów w 25 minut. Takie rzeczy chyba tylko u nas.

              • 34 20

              • Przeciez on napisal o nocy. W warszawie na 4-pasmowkach nie przejedziesz kilkunastu km w 25min xd? Bez tristara?

                • 35 9

              • co ty bredzisz? 25 minut to szybko? W nocy? (2)

                • 4 3

              • a byłeś kiedykolwiek w mieście?

                takim normalnym, zagranicznym mieście z klasyczną urbanistyką

                • 1 1

              • tak, to ekstremalnie szybko, trzeba jechać wspomniane 85 km/h i nie stawać na czerwonych światłach, na ograniczeniu 50 km/h, żeby tak szybko dojechać z Gdyni do Gdańska

                • 0 1

            • (4)

              Pomarańczowych świateł nie ma i nigdy nie było. Są żółte

              • 19 21

              • (1)

                DArek DAlton.

                • 9 4

              • papiery są żółte, nie światła

                • 2 1

              • Tak, żółte jest w przepisach, ale w rzeczywistości pomarańczowe.

                • 9 0

              • ten się znowu uaktywnił

                Wróciłeś ze Sreberka?

                • 4 0

            • w tym roku jechałem przez Pruszków

              jedna główna droga i same skrzyżowania ze światłami . Jadąc zgodnie z przepisami prawie cały Pruszków przejechałem w zielonej fali. Pewnie tam nasz tristar pojechał.

              • 2 0

            • 85?

              mandat 100-200 zł + 4 punkty karne.

              • 0 0

          • (1)

            zapomniales dodac ze przyspieszył ruch tylko samochodowy

            • 5 6

            • nie no

              piesi też szybciej przez przejścia biegaja:D

              • 41 0

      • Tak samo jak ty

        rozwijasz jakieś wizje niepoparte żadnymi faktami.

        • 6 5

      • Tak jak ty i wszyscy mieszkańcy Trójmiasta głodujący na tych samych ludzi od 20 lat

        • 21 6

      • "działa"

        • 6 5

      • Pomiary odcinkowe ...

        Jak TriStar działa to opowiedz nam jak działają pomiary odcinkowe ;)

        Na obwodnicy (od Chyloni po Rusocin) musi to być uruchomione, bo to co tam odp@#$ "szybcy-bezpieczni" to masakra ...

        • 0 0

    • (9)

      Tristara fenomenem jest to że za 35 milionów złotych udrożnił ruch w Trójmieście o 8,9 % i teraz uwaga!!! W Wrocławiu za 2 mln złotych zamontowano w mieście liczniki zmiany świateł ,które wiszą przy skrzyżowaniach. Dzięki temu ruch usprawniono o 30 procent. Można? Już wiecie czemu tak bardzo pro peowskie jest pomorze? To tylko jeden przykładów z setek tysięcy marnotrawienia pieniędzy.
      Proszę spojrzeć co wyprawia się w Gdyni...likwidują parki by budować parki, kupują hamaki i ławki z USB za jakie kwoty?? Kawałek metalu wygiętego by pełnić funkcję ,,opieraka" to kwoty 8 tysięcy złotych...
      Ps. Nie jestem pisowcem.

      • 149 23

      • We Wrocławiu też pozwężano masę ulic (3)

        Wiem, że to ponad Twoją głowę, ale zwężanie ulic paradoksalnie udrażnia inne, serio.

        • 29 15

        • (2)

          Co w Gdyni zwęża? Zwężona przez d**ilne ścieżki Starowiejska?

          • 14 16

          • Zwężona z 1 pasa do 1 pasa? (1)

            Ty ten nabiał to chyba mały masz.

            • 19 3

            • a mi pasuje zwęzenie do jednego pasa "wylotówki" do Pruszcza Gdańskiego

              Jak jadę z Oruni do Wrzeszcza to wszystko stoi przed Sandomierską a ja jak pan śmigam przez centrum.

              • 0 1

      • (3)

        30%? to chyba te liczniki zakrzywiają czasoprzestrzen. Jak patrzysz na zegarek, to szybciej dojezdzasz do celu? :)

        • 16 8

        • We Wrocławiu zmiana świateł trwa dłużej (2)

          Więcej przejeżdża pojazdów. A u nas przykładowo na radunskiej czasem jeden przejedzie skrecając w lewo bo wszystkich blokuje.

          • 10 3

          • (1)

            Ale to nie ma nic wspólnego z licznikami. A im dłużej jadą pojazdy, to tym bardziej cierpia na tym piesi i rowerzysci. Czas nie jest z gumy, można nim tylko gospodarować. Kwestia priorytetow

            • 5 5

            • to ze dłuzej postoisz ale wiecej przejedzie

              każde dodatkowe zatrzymanie i ruszenie to zmarnowane sekundy.

              • 0 0

      • Własnie je zdejmują ;)

        To była bardzo niewygodna prawda, jak TANIO mozna usprawnić ruch (światła z podaniem czasu ich zmiany).

        ale już urzędnicy wrocławscy załatwiają ten problem - właśnie je demontują, bo nowe światła już nie będą miały tej informacji ... a żeby było równo w całym mieście to stare zmieniają na takie bez ;)

        NIK tam się należy ;)

        ... ja p@#$ w co za poj@#$ kraju żyję

        • 2 1

    • (2)

      Po użyciu przez ciebie określenia "urzędas widać", że jesteś prostym człowiekiem.

      • 10 26

      • Prosty i krzywy.

        Z tym twierdzeniem zgadzam się,urzędasy to pokrzywieni ludzie w swoim myśleniu i działaniu.Wyprostuj się!

        • 17 4

      • Fakt jest do czego się przyczepić. Zmieniło to faktycznie sens mojego postu. Lepiej Ci Panie miodek?

        • 9 6

    • Uwielbiam ludzi którzy bekają wszystkich

      Beknąć to Ty sobie możesz sam, co najwyżej po obiedzie :)

      • 11 9

    • (1)

      Masz jakies informacje o korupcji albo niegospodarnosci, że ktoś musi "bekać"? Za bezpodstawne oskarżenia ty też możesz beknac cwaniaczku

      • 3 12

      • Marika , uspokój się. Nie będziesz w sejmie

        • 6 2

    • Żaden Tristar nie pomoże, gdy kierowcy są kretynami i nie potrafią ruszyć na zielonym (4)

      Albo blokują skrzyżowania. Ze nie wspomnę o braku umiejętności poruszania się po rondach, albo skrzyżowaniach równorzędnych

      • 6 1

      • (2)

        Słyszałeś o ograniczonym zaufaniu na drodze ?

        To jak wszyscy ruszają równo jak się tylko włączy światło zielone to mokry sen kontrolerów ruchu - tzw idealny model przepływu pojazdów - w życiu niemożliwy do zrealizowania choćby z tego względu, że każdy samochód ma inna charakterystykę nabierania prędkości.

        • 0 6

        • raczej każdy kierowca ma inna charakterystykę odkładania telefonu.....

          • 5 0

        • Bzdury. Czytaj ze zrozumieniem.

          Chodzi o ruszenie. A nie nabieranie prędkości

          • 4 0

      • a poco mam gnać ze skrzyżowania skoro za chwile będę hamował na czerwonym

        a są jeszcze tacy co wyprzedza by w kolejce stanąć na pierwszym miejscu. To dopiero chore współzawodnictwo.

        • 2 0

  • Ciekawe kto odda opłaty (11)

    Czy skazane są na wieczne nieoddanie

    • 359 17

    • Żyjesz w Polsce (1)

      • 20 3

      • chyba w

        Platfusowie

        • 15 9

    • Tez chciałabym widzieć co z abonamentem.

      • 16 2

    • Dokładnie, (1)

      Co z moim rocznym abonamentem??

      • 20 1

      • Przepadł

        Bankructwo na tym polega...

        • 25 3

    • nikt

      Nie odda. Mevo umarlo I juz nie wroci

      • 8 0

    • Masz wooolne sądy (4)

      Walcz. Otua pomoże.

      • 27 6

      • Wolne sądy są... (1)

        ... za wolne. Zanim się sprawa pojawi na wokandzie to moje 20zł będzie warte 2gr :)

        • 17 1

        • A jak się sprawa zakończy to się nie zakończy bo juz ziemi nie będzie.

          • 2 1

      • Problem z sądami jest taki, że działają w ramach prawa... (1)

        Jak prawo jest ujowe, to i sąd na niewiele się zda. Wałek od początku był widoczny, że NB Tricity to spółka wydmuszka. Jakiś śmieszny kapitał zakładowy.

        Ale zobaczymy, może NB będzie chciało zachować resztki wiarygodności w Polsce i oddadzą pieniądze.

        • 7 4

        • "Problem z sądami jest taki, że działają w ramach prawa...
          Jak prawo jest ujowe" Widać, że nie byłeś na żadnej sprawie. Do sądu nie idzie się po sprawiedliwość tylko po wyrok. Kto się o to otarł ten wie.

          • 6 1

  • prosze o info ile operator winny jest miastu milionow zlotych z kar ktorych nie zaplacil. (5)

    • 338 16

    • masz wszystko napisane w artykule. pisać umie ale czytać już nie? (1)

      • 36 14

      • właśnie jest tak napisane, że nie wiadomo

        Zapłacili 9,6 mln, ale obnizyli do 20% czyli 8 mln i tyle samo wynoszą kary ... chociaz do tej pory dostali 900 tys i max za tyle samo moga dostac za drugi etap.

        • 19 0

    • Czytanie ze zrozumieniem. (1)

      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nextbike-operator-Mevo-prosi-wierzycieli-o-uklad-n138529.html

      • 5 9

      • założe się że ty i tak nic z tego nie rozumiesz

        tylko przytaczasz co kto napisał z sensem czy bez

        • 1 0

    • Decyzja o przygotowaniu wniosku o ogłoszenie upadłości Spółki Zależnej podjęta została ze względu na to, że wskutek: (i) odstąpienia przez Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot (Stowarzyszenie) od Umowy "Świadczenie polegające na dostawie, uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" składającego się 4080 rowerów czwartej generacji z napędem elektrycznym i 660 stacji rowerowych, o zawarciu której Emitent informował w raporcie bieżącym nr 18/2018 z dnia 18 czerwca 2018 r. (Umowa), (ii) nałożenia przez Stowarzyszenie kar umownych w łącznej wysokości 22.187.259 zł, o których Spółka informowała w raporcie bieżącym ESPI nr 22/2019 z dnia 28 października 2019 r., Spółka Zależna stała się niewypłacalna, gdyż utraciła zdolność do wykonywania swoich zobowiązań pieniężnych.

      • 1 0

  • (23)

    Gdyby nie to, ze nie da się jezdzic na rozładowanej baterii, to system pewnie by przetrwał. Byłby po prostu mniej popularny, bo niektórzy siła samych nóg nie daliby rady, ale masa ludzi wciąż by z tego korzystała i system dopinalby się zapewne finansowo.

    • 318 30

    • (14)

      Tja, jeździć rowerem o wadze 30kg bez baterii i jeszcze za to płacić... A wystarczyło dać "normalne" rowery jak w Londynie, Rzymie, czy choćby Krakowie

      • 124 8

      • (9)

        "Normalne rowery" to byłoby wyrzucanie pieniędzy w błoto. Taki to mam swój. Impreza ma sens tylko w przypadku, gdy 100% to elektryki.

        • 25 92

        • aha, swoim rowerem też jeździsz od A do B i o nim zapominasz, czy po niego wracasz? ile masz swoich rowerów na mieście?

          • 44 0

        • (1)

          Jakoś we Wrocławiu czy Warszawie mają wzięcie.

          • 13 1

          • tam jest płasko

            • 9 4

        • Elektryka moglbys sam se tez kupic

          Ale pewnie nie stac....

          • 0 4

        • (3)

          wolę diesle

          • 6 1

          • Eko (2)

            Diesel jest eko !!!Wydala najwięcej co2 a tym żyją rośliny zzielone!!!

            • 8 0

            • (1)

              Najwięcej CO2? LOL

              • 0 0

              • Najwięcej emitują co2 kierunkowskazy jak się nie uzupełni w nich płynu.

                • 1 1

        • no i super że masz swój

          ale swoim np wieczorem nie pojadę do Brzeźna czy innej Chylonii, a wypożyczonego przynajmniej mi nikt nie ukradnie.
          a tak serio to dużo ludzi mających swoje rowery i tak korzysta z roweru miejskiego bo jest wygodny z założenia.

          • 0 0

      • No tak, w sumie o to mi chodziło. Normalne rowery. Tak jest np. W Lublinie i Białymstoku i nie ma problemu.

        • 19 5

      • o ile się nie mylę (1)

        miasta o których wspomniałeś nie mają takich wzniesień jak u nas. Ja mam podobny rower i jeżdżę nim tylko dlatego, że ma wspomaganie. Wcześniej wogóle nie jeździłem i takich osób na pewno jest więcej.

        • 11 2

        • Fakt, ze w Lublinie i Białymstoku na pewno jest mniej wzniesień niż w Gdańsku. Jakby nie było, jak widać system rowerów elektrycznych nie przetrwał. Standardowe rowery byłyby nie dla każdego, ale zapewne działałoby to bez problemu.

          • 7 1

      • Powiem ci, że by się dało, gdyby te rowery były lżejsze

        albo napęd elektryczny rzeczywiście byłby wspomagającym, coś na zasadzie zwykłego roweru z zamontowanym zestawem do konwersji na napęd elektryczny, czyli silnikiem w tylnym kole. Cały zestaw to około 6 kg, także takie rowery byłby trochę lżejsze niż to co mamy teraz, już nie mówiąc o tym, że MEVO są dosyć ciężkie jak na elektryki. Można znaleźć rowery elektryczne mające 20-21 kg wagi.

        • 8 0

    • 30kg g*wno napędzać? nie dziękuję, mam doświadczenia jak cudowne wspomaganie się wyłączy

      • 16 1

    • 30 kg łostowicką w stronę havla...albo przejazd bez naładowanej baterii z centrum, wzdłuż kartuskiej do auchan (1)

      • 9 0

      • Jakoś moja żona na zwykłym rowerze miejskim 21kg + bagaż (to będzie z 26kg razem) daje radę bez wspomagania nie tylko na wspomnianych trasach ale też Rakoczego w górę w kierunku Bulońskiej. A tu płacz o lekki podjazd kartuską w kierunku Auchan... :|

        • 1 1

    • (1)

      Bateria jest potrzebna do lokalizacji roweru. Gdyby nie to to połowa już by była pocięta na kawałki i zezłomowana.

      • 3 5

      • od tego jest inna bateria

        • 2 0

    • Jak to miało jeździć? (2)

      Od samego początku to nie miało racji bytu, pracuje w branży rowerowej i jak zobaczyłem pierwsze prototypy roweru metropolitarnego to postukałem się w czoło. Bombajska tandeta najgorszego sortu, same silniki jeszcze w miarę ale nie przy takiej kombinacji, elektronika do bani, wykonanie do bani, 3-biegowe piasty kompletnie nie sprawdzają się w trójmiejskim terenie zwłaszcza jak to coś waży ponad 30kg! To po prostu nie miało prawa działać i nie mam bladego pojęcia kto odpowiadał za projekt tego czegoś. Nawet średnio ogarnięta osobą, która interesuje się rowerami nie zaprojektowałaby takiego szajsu.

      • 17 2

      • (1)

        ZEN. Zdarza mi się jeździć niemieckim rowerem z lat 50-tych, czasem także radzieckim Uralem. Masa - niemal 20 kg, ilość biegów - 1. I wyobraź sobie, że da się.
        Śmieszne jest twierdzenie, że 3 biegi to za mało, podczas gdy jeszcze jakieś 30 lat temu przerzutka to było "coś", a przeciętni ludzie jakoś na rowerach jeździli.

        • 5 3

        • Fakt.

          30 lat temu Jubilatem pokonywałem 20-30 km dziennie, i to nie tylko na płaskim terenie. I jakoś nie sprawiało to mi ani moim znajomym, którzy mieli podobne rowery, większych problemów.

          • 3 1

  • Wiedziałem.. (6)

    Dobrze, że jeszcze nie instalowałem aplikacji. Miałem to w tym tygodniu zrobić, żeby raz się przejechać... Info dnia jak dla mnie. Prokuratura będzie miała co robić :)

    • 218 42

    • (1)

      Ah jaki Ty jesteś wszystkowiedzący mogłeś to napisać urzędnikom zanim podpisali umowę

      • 21 12

      • a co na to agent Tusk

        a co ja mogę zrobić

        • 10 14

    • musiałaby zamknąć i peowca Grzelaka i pisowca Szczurka (1)

      kilkudziesięciu katolubnych Kaszubów i obrotnych przedsiębiorców na urzędzie. Nie ma mocnych, nikogo nie zamkną, ba - przewiduję nagrody.

      • 10 2

      • JAki ze Szczurka pisowiec ? On oficjalnie popierał kandydatów PO w ostatnich wyborach do sejmu.

        • 4 1

    • ...

      Prokuratura nie ruszy palcem.

      • 6 0

    • Prokuratura ?

      Hahaha i jeszcze zapewnie gdanska ? Przecież Gdańska prokuratura to zakład pracy chronionej z ludźmi mającymi bardzo poważne braki z pamięcią. W sprawie Amber Gold najczęściej powtarzanym zwrotem było - nie pamietam, nie wiem oni się nie nadają nawet do pchania karuzeli, podobnie sądy. Ale nie można ich ruszyć, bo to będzie zamach na demokracje.
      otua otua otua !!!!!

      • 12 2

  • Opinia wyróżniona

    Masakra (39)

    NIestety to było za piękne, 100zł na rok to nic.
    Mam nadzieję, że szybko wybiorą operatora i do założeń mevo.

    • 284 43

    • (3)

      no szkoda, oby ktoś ogarnięty się tym zajął, bo pomysł dobry, tylko wykonanie typowo polskie :/

      • 33 10

      • raczej niemieckie :) (2)

        • 50 10

        • (1)

          techniczne chińskie :P

          • 9 1

          • ideowo europejskie, czyli niemieckie :)

            • 0 0

    • 100 pln to nic? (10)

      Ja przez 7 miesięcy się wahalem, czy stać mnie na taki wydatek rocznie. Gdy w końcu się zdecydowałem to system padł. Masakra. Zaznaczę, że pracuje i kupiłbym za swoje... Pech ale co zrobić

      • 30 65

      • (4)

        Wahałeś się 7 m-cy przed płatnością 27 gr dziennie? Jak bułkę kupujesz to też się wahasz? Ubawiłem się.

        • 117 31

        • Nie każdy kradnie i sr* kasą lub wydaje mami tati (1)

          • 14 28

          • Współczuję światopoglądu

            • 8 5

        • (1)

          rozumiem dla ciebie 30x27 gr = 100 zł

          • 0 1

          • widzę z taką matematyką pewnie ciężko uzyskać jakieś pieniądze.
            30dni*12mieś*27gr =~100zł

            • 1 0

      • Trojmiejskie lemingi (3)

        Co zrobic... no nic, nic sie nie da zrobic. Dalej glosowac na Dulkiewicz Karnowskiego i Szczurka i zyc!

        • 66 54

        • (1)

          A podobno farma trolli zamknięta

          • 22 27

          • ale mała sycylia ciągle działa w najlepsze

            • 33 12

        • kacper kuweta wyczyszczona?

          • 22 22

      • Za prad bys wiecej zaplacil...

        • 5 5

    • 100 zł za rok to nic? hahahah (15)

      jeżdzę w Wawie veturillo od 2 lat - 4 x wpłaciłem przez pomyłke 10 zł razem 40 zł, bo nie wiedziałem, jak trzeba aktywować konto.. kilka razy jechałem dłużej niż 20 min - na koncie mam 22 pln. Generalnie rower powinien być prawie za friko! Oczywiście na Sycylii za darmosą tylko ośmierniczki w winie i tylko dla wybranych osób ;)

      • 55 32

      • jest prawie za darmo (2)

        jak dla ciebie 8,3zl miesięcznie to dużo to kup własny rower i sprawdź czy będzie taniej

        • 44 16

        • (1)

          I bez żadnej gwarancji na dostępność z drugiej strony wtedy kiedy potrzebujesz i gdzie potrzebujesz? chyba sobie żartujesz...

          i nie chodzi o kwotę tylko o ekwiwalentność usług. Ale nie wiem czy to zrozumiesz

          • 37 8

          • Jak dla ciebie to za drogo, to po prostu nie korzystaj.

            • 13 17

      • (2)

        100 zł rocznie to prawie za friko

        • 19 14

        • I co masz za te 100 zł? (1)

          Nie wspominając już o tym, że dopłacasz do systemu, za który płacisz jako podatnik i który gdzie indziej funkcjonuje bez takich dopłat.

          • 23 5

          • za 100 zł, to ja mam paczki fajek na 3 miesiace

            • 1 0

      • 100 zł to nic (7)

        Tyle zostawiam wieczorem w żabce na drobne zakupy . Przykre ze to dla ciebie duża kwota

        • 13 26

        • wtakim razie kup sobie rower za własna kase leming bogaczu :) (4)

          • 12 8

          • Nie potrzebuję (3)

            Mam nowego suva :)
            Miałem kiedyś rower warty tyle co dobry samochód ale oddałem znajomym bo nie jeździłem

            • 5 12

            • (1)

              A mózg komu oddałeś?

              • 9 3

              • no jak, nikomu...oddac cos co nie istnieje?

                • 2 0

            • DNO.

              • 2 0

        • yo, ale nie każdy ma pracę w Nextbike'u

          • 10 0

        • ale po co od razu wywalać 100 zł ? przeciez nikt normalny nie jeździ rowerem w zimie więc 3 miesiące bez sensu płacić. Ja w tym roku jeździłem przez całe wakacje za 20 zł (2 mies) Gdyby system działał być może w przyszłym roku opłaciłbym czerwiec więc wyszłoby 30 zł

          • 2 0

      • ktoś na twój zasiłek musi pracować , tak wiem trudno to zrozumieć .

        Prezes nei wytłumaczył

        • 2 1

    • popierwsze matoły to niebyło grosze dziennie tylko 1,5 godziny dziennie150zł 2 godziny (3)

      każdy typowy rowerzysta potrzebuje minimum 2 godziny dziennie
      ale jak zawsze matoły nawet nie potrafią liczyc na poziomie podstawówki

      • 15 11

      • Każdy typowy rowerzysta posiada własny rower i ma głęboko te bicykle :)

        • 27 6

      • 2 godziny lub więcej (1)

        To wycieczka lub trening. Dojazd zwykle trwa krócej, bo ktoś kto do pracy dojeżdża 45 minut powinien się zastanowić nad opcją rower-zbiorkom-rower. Ktoś, kto do pracy dojeżdża ponad 30 min i robi to dla przyjemności jazdy, raczej kupi własny rower. Rower miejski jest dla turystów, lub dojazdu (sklep, muzeum, stacja, praca, rynek) i możliwości porzucenia roweru. 1,5 h dziennie to sporo, a incydentalnie można przekroczyć i zapłacić za minuty. W Londynie £2 za dobę bez abonamentu, ale jednorazowo 30min. W mevo nie chodzi o wycieczki rowerowe.

        • 11 4

        • i po co baranom tłumaczyć ?

          • 0 1

    • Hm...

      Nakładanie kar na początku to głupota.
      Nikt nie spodziewał się takiego rezultatu.
      Firmie powinno dać się szansę na rozwinięcie na coś co ma popyt.
      Teraz ktoś inny chce zarobić na próbach innej firmy.

      • 7 27

    • na pewno tym razem będzie to zrobione porządnie

      jak zawsze

      • 2 0

    • To czemu miasto wzielo apolke z o.o. z kapitalem 5000zl?

      Z czego oni oddadzą teraz karę 8mln zł?
      Kto wziął w łapę? CBA już się zajęło tym

      • 9 0

    • Te rowery i hulajnogi to zmora mieszkancow Gdyni!!

      • 0 0

  • Czy urzędnicy mają sobie coś do zarzucenia? (34)

    • 413 32

    • zasadniczo to co masz im do zarzucenia? (14)

      przetarg był. wygrywający zobligował się do wykonania usługi którą sam przedstawił w ofercie. nie wywiązał się z umowy. umowa została rozwiązana. więc co jeszcze twoim zdaniem urzędnik powinien zrobić?
      masz w ogóle pojęcie o prawie w Polsce. Co można, a czego nie?

      • 50 69

      • Nie dopuścić firemki (1)

        z kapitałem 5k oraz stworzyć normalne warunki finasowe przetargu.
        Czy to takie trudne?

        • 84 11

        • Mevo

          • 0 0

      • przetarg był źle zdefiniowany - złe kryteria (1)

        • 57 13

        • Przetarg był tak zdefiniowany aby ktoś mógł na tym zarobić....bankructwo tej inwestycji było pewne przy wyznaczonych założeniach i możliwościach inwestora ale tak się kręci lody na miliony...oczywiście za pieniądze podatnika

          • 10 2

      • Zasadniczo stworzyli

        Najbardziej i**otyczne wymagania do oceny przetargu jakie mogli. To że firma poległa to porażka, ale ktoś w urzędzie popłynął z takim stosunkiem rowerów elektrycznych i to takich, które nie mogą jeździć bez baterii.

        • 44 5

      • hasło klucz: wymagania przetargowe

        • 27 3

      • jak

        jak ja podpisuje umowe,to zastrzegam sobie terminy platnosci powiazane z jakoscia uslug. ale jak nie moja kasa i umowa z kolega . prawda co tam

        • 17 3

      • Brak logicznego myślenia, wyobraźni i wiedzy o tym jak funkcjonuje świat

        oraz brak zdolności przewidywania i unikanie odpowiedzialności, "chciejstwo", "jakośtobysizm" itp. itd. Czyli w skrócie brak kompetencji

        • 18 1

      • Przetarg pod kolesia jest zawsze zgodny z przepisami (1)

        I byle łajza z kontroli się nie przyczepki. Ochódzki już to mówił

        • 27 1

        • A kto miał zarobic to zarobił....

          • 14 1

      • Parę podstawowych rzeczy (1)

        zasadniczo (nie)określonych w warunkach przetargu.
        Po pierwsze pozwolono na start w przetargu i podpisanie umowy z firmą, która nie gwarantuje zabezpieczenia finansowego - wygrała firma o kapitale zakładowym 5000 zł. Czyli w razie niepowodzenia firma mówi "do widzenia", i tyle - i tak się właśnie stało.
        Po drugie wygrała oferta o rażąco niższej cenie od konkurentów, co powinno wzbudzić wątpliwości co do możliwości spełnienia warunków kontraktu, co w powiązaniu z poprzednim punktem powinno wstrzymać wykonanie umowy do czasu wyjaśnienia / zabezpieczenia interesów zamawiającego.
        Po trzecie umowa pozwalała na zmiany w regulaminie w czasie działania systemu (zawieszanie jego działania, zmiany w systemie rezerwacji), co jest ogromnym zaniedbaniem na etapie przygotowania systemu.
        A po czwarte (ale nie ostatnie) urzędnicy nagrodzili się za ten wspaniały system już na etapie jego wdrażania, jakby samo rozstrzygnięcie przetargu to był jakiś sukces (szczególnie biorąc pod uwagę błędy popełnione na etapie jego przygotowania).
        To są główne zarzuty dla urzędników, ale znalazłoby się jeszcze parę innych (wybór firmy, która już raz zwinęła interes w Trójmieście, brak szczegółowych wymagań odnośnie sprzętu, brak realnego wpływu na wykonawcę w przypadku niewywiązywania się z terminów, itd.)
        Była nauczka z Tristarem (system jest, ale zasadniczo nie działa tak, jak zakładano - pozostała właściwie możliwość ręcznego sterowania sygnalizacją z centrum starowania, o realnym automatycznym wpływie na regulację ruchu możemy pomarzyć). Teraz samorządy pracują nad systemem "wspólnego biletu" (w cudzysłowie, bo to w założeniach ma być jedynie platforma do płatności z wyszukiwaniem optymalnej ceny) i - wspomnicie moje słowa - to będzie podobna "piękna katastrofa" za nasze pieniądze.

        • 7 0

        • Układ jest mocny

          Argumenty świetne ...tylko w mieście łapowników , długoletnich układów to nic nie znaczy gdyż .....mieszkańcy ich nadal wybierają .To jest fenomen a włodarze są świadomi ,że kolejny "wał też przejdzie" i dalej będą na stołkach .

          • 3 0

      • Tyle, że projekt TriStar wygrała firma IT, która NIGDY nie miała do czynienia z taką inwestycją.
        Jak wygrali przetarg to szukali na gwałt po Polsce chętnych do jego realizacji ;) oczywiście po kosztach.

        Więc czego się można było spodziewać po takim wykonawcy.

        żeby było śmieszniej firma sprint, która miała już za sobą takie projekty w kilku miastach i była uważana że wygra ten przetarg przegrała go o przysłowiową złotówkę co rodziło podejrzenia, że w przetargu poufność informacji została naruszona ;)

        • 2 0

      • Ymmm

        np. mogli zapewnić sobie gwarancje bankowe na pokrycie ew. roszczeń lub poręczenie spółki matki. Zapraszam do swojej kancelarii to pana nuczę co można a czego nie, oczywiście na FV.

        • 1 0

    • (3)

      Mieliby gdyby zgodzili się na darowanie prywatnej spółce 90% kar umownych.

      • 27 6

      • (2)

        jako obywatel wołałbym darowanie tych kar (na co komu wirtualna kasa), gdyby była możliwość, że system dalej działby bez przerwy.

        • 1 24

        • Co to znaczy "działałby"? (1)

          Jak coś jest nierentowne to nie działa. Nie udało się (i nie mogło się udać bez gigantycznych nakładów) zapewnić zakładanej dostępności rowerów. Od samego początku było wiadomo, że tak będzie. Było to oczywiste dla każdego kto umie myśleć samodzielnie a jego myślenie nie ogranicza się do stwierdzenia "ale fajne rowery, oby się udało".

          • 19 1

          • No jasne, wszyscy eksperci od handlu i przetargów... Narazie nie widziałem jednak przykładów tylko wyimaginowane sytuacje, w których stawiają się eksperci z komentarzów.

            • 0 7

    • Urzędnicy, choć zabrzmi to dziwnie, zrobili wszystko w porządku (10)

      To firma, wykonawca ich oszukała. Urzędnicy wybrali uczciwie najlepszą ofertę, płacili pieniądze, wykonywali swoje zobowiązania, serio.

      • 33 51

      • (7)

        zdecydowanie nie

        • 26 12

        • (6)

          a co konkretnie?

          • 7 12

          • (5)

            Konkretnie to przetarg rozpisany tak, żeby wygrała ta konkretna firma z tą konkretną ofertą 100% elektryków.

            • 42 9

            • dokładnie, głupie warunki przetargu - wina urzędników

              • 30 3

            • przecież 2 firmy cały ofertę na 100% elektryków (3)

              to że nextbike źle się przygotował to kogo to wina?

              • 13 16

              • (1)

                Dalej nie rozumiesz, kiepsko to o tobie świadczy.

                Nie powinno być 100% elektryków i to jeszcze bez stacji z ładowaniem

                • 26 7

              • Albo 100 % elektryków, albo dziękujemy za cały system.

                • 3 10

              • xd

                A nie wydaje Ci się że trochę dziwne jest gdy firma wygrywająca wielomilionowy przetarg ma 5 tysięcy zlotych kapitału? Kiosk Ruchu byłby pewniejszym kontrahentem.

                • 29 1

      • Urzędnicy, którzy to nadzorowali, nie znają prawa Ohma. A to podstawa.

        Pozwalają na nazwanie kilku prętów, "stacją". Jednym słowem techniczna ciemnota.

        • 29 5

      • Dzczawiu sie najadles?

        Kto pusal siwz? Ja?

        • 2 1

    • Zarzucamy premie

      Nam sie nalezy.

      • 5 1

    • powiedzieli przecież

      że traktują to jako doświadczenie i naukę na przyszłość - qwa za siedem baniek

      • 9 0

    • Skoncz z ta mowa

      nianawiscia

      • 0 3

    • Tak

      Jak politycy wsiadają na rowery przed wyborami albo w innych sytuacjach albo przeciągają samoloty, to wiedz, że coś się dzieje.

      • 0 0

  • No to szlag trafił rowery miejskie :( (9)

    • 169 11

    • Jakie miasto takie rowery.

      Komunikacji w 3mieście nie ma - ani publicznej ani międzyludzkiej. Wszyscy sobie skaczą do gardeł, gdańsk gardzo gdynią, gdynia pluje na gdańsk.
      Co się dziwić, że w tej atmosferze kolejny wspólny projekt spala na panewce?

      W mętnej wodzie mnożą się przywry.

      • 18 5

    • powiem wam tak (4)

      Projekt kosztował 10 milionow. Unia (Niemcy) dala 5M a drugie 5M Polacy.
      Polacy za to kupili u Niemcow rowery i stacje za 8 milionow. I takim oto spodobem Niemcy inwestując 5M zarobili w rok 8M i jeszcze Polacy uradowani ze "dostali" pieniądze z unii

      • 19 3

      • (2)

        A wartość przejażdżek Polaków? Przecież te rowery ciągle jeździły, a opłaty były symboliczne.

        • 2 7

        • (1)

          Normalnie jak w Olt Ekspress. Dziś wiemy kto za sponsorował te tanie latanie:)

          • 13 1

          • Co sobie polatałem to moje :-)

            • 10 0

      • Profesor z d*py

        co unia dała ? od lat już więcej tam wpłacamy niż dostajemy. Odebraliśmy po części co nasze

        • 1 3

    • (1)

      Było do przewidzenia... w Małej Sycylii same wałki, a zrobić coś porządnie nie ma komu.

      • 10 2

      • w platfusowie

        nic nie może działać, bo rządzić nie ma komu

        • 8 1

    • mevo umarło

      a kto umarł ten nie żyje - i to byłby koniec, bo więcej rowerów miejskich już nie będzie

      • 3 0

  • a co z moją reklamacją ? oddajcie mi moje 2zł, nie daruję ! (11)

    • 355 20

    • (5)

      Tu 2 zł tam 2 zł i tak parę tys osób, ktoś się obłowi :-) Już przed startem tego systemu było pewne, że to lipa, a tak się śmialiście z naiwności frankowiczów i ambergoldowców. Całe pomorze to jakiś stan umysłu.

      • 58 14

      • Pomorze to stan umysłu? (1)

        Boje się pomyśleć jaki jest stan umysłu na twoim rodzinnym Podlasiu xD

        • 25 25

        • Tak, Pomorze to stan umysłu.

          Rower miejski to tylko jedna z wielu rzeczy których się u nas nie da, mimo że w innych rejonach sie da

          • 28 3

      • akurat że MEVO to lipa i paść biznesowo musi

        wiedziały dzieci i nawet przygłupie forum t.pl nie dawało systemowi żadnych szans.

        • 9 0

      • (1)

        Tu 2 zł, tam dwa złote i tak parę tysięcy ludzi - to ciągle 4-5 tys. zł. Trudno nazwać to obłowieniem.

        • 2 7

        • No nie wiem 2 zł x tylko 5000 osób to już 10000zł,jeden ma 2 zł, drugi 5, a trzeci nawet i 10zł. Do końca 28 marca 2019 ponad 27 tys. wypożyczeń i 34 tys. użytkowników, Po 1 kwietnia 2019 ponad 60 tys. zarejestrowanych użytkowników, do dnia 25 maja 2019 zanotowano ogółem 484 tys. wypożyczeń.

          • 1 1

    • mnie 4,55 zł nie oddali! Kazali na piśmie odwołać się od odrzucenia reklamacji :D

      • 18 1

    • Chłopie 2 zł ??? (1)

      Tu miliony przerobiono a Ty o 2 zł krzyczysz he he he

      • 7 14

      • tak, bo to moje 2 zł.

        • 7 0

    • .... Daj spokój... Ja straciłem 12 złotych...

      • 11 2

    • Przestań się pluć

      Mamy twój pesel

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane