Trojmiasto.pl

Rowerzyści przejechali przez Trójmiasto - Wielki Przejazd Rowerowy 2014

8 czerwca 2014 (581 opinii)
W niedzielne popołudnie tysiące amatorów "dwóch kółek" przejechało ulicami aż ośmiu miast aglomeracji Trójmiasta. Cel mógł być tylko jeden - popularyzacja jazdy na rowerze. Dwa potężne peletony cyklistów, które wyruszyły z dwóch różnych kierunków - spotkały się na mecie przy Ergo Arenie. Nasze kamery towarzyszyły cyklistom od Gdyni i Gdańska do Ergo Areny.
10 193
Trojmiasto.TV
Trojmiasto.tv

AKTYWNE TRÓJMIASTO

Opinie (581) 5 zablokowanych

  • Powiem tak (96)
    BYŁO SUUUUUUPER!!!!!!!
    5 lat
    • A któż to (14)
      tak minusuje?
      5 lat
      • kierwocy, (13)
        kierowcy którzy stali w korkach. :) a niech stoją !
        ak
        5 lat
        • Być może stała w tym korku karetka pogotowia, która jechała do twojej matki! (6)
          A niech stoi.
          5 lat
        • Głupiś (5)
          Dziś widziałem jak na przejściu dla pieszych rowerzysta niemal nie został mocno poturbowany bo zamiast tak jak stanowią przepisy zejść z roweru i przejść przez to przejście pojechał. Wymagacie coś to sami respektujcie prepisy.
          Krisu
          5 lat
          • Długo jeszcze będziecie pieprzyć o zejściu z roweru, zamiast postulować (3)
            zrobienie przejazdów rowerowych ?
            e
            5 lat
          • Przepis to przepis. (2)
            może zrób postulat, o to żeby nie karać złodziei ?
            5 lat
          • przepis to przepis
            -obraza uczuć religijnych
            -obraza prezydenta
            -zakaz moczenia nóg w fontannach (casus Lublin)
            -zakaz jazdy rowerem po mądrym i światłym wyroku sądu (5ooo siedzi w wiezieniach)
            -domiar podatkowy po błahym błędzie w PIT
            -nakaz alimentów bez powiadamiania płatnika ze odbędzie się rozprawa na ten temat (nie ma obowiązku powiadamiania)
            -nakaz przechodzenia przez jezdnie z rowerem pod pacha (opowiedz o tym przepisie np. Niemcom, Czechom, Szwedom, nawet Ruskom)

            Polanda Faso to dziwne terytorium plemienne, dzicy używają tu ifonów i laptoków zamiast tamtamów, jeżdżą beemwiczkami i audikami, a nie pirogami, ale poza tym tylko ludożerstwa tu brak. Tylko czy na pewno brak?
            5 lat
          • a co to jest laptok ? Ptak po francusku ?
            5 lat
          • Szkoda, że niemal..
            .. byłoby jednego debila mniej. Zapraszam rowerzystów na autostrady, im was mniej tym normalnym Polakom żyje się wygodniej i spokojniej. Banda roszczeniowców.
            5 lat
    • Super impreza. Widziałam faceta co jeździ ze swoim psem i specjalnie dla niego zrobił skrzyneczkę koło tylnego koła.
      5 lat
    • Miny niektórych mijanych kierowców (36)
      Bezcenne:)
      5 lat
      • Czyli to bylo na zlosc kirowcom? to proponuje teraz przemarsz pieszych sciezkami rowerowymi :) a co?
        s
        5 lat
        • błąd, chodnik jest dla pieszych, ale jezdnia jest również dla rowerzystów. Mają tam takie samo prawo przebywać jak samochody. Oczywiście, jeżeli nie ma drogi rowerowej.
          5 lat
          • przeciez wzdluz grunwaldzkiej w wiekszosci jest sciezka rowerowa, wiec po co taki przejazd?
            ms.
            5 lat
          • bo taka ilość ludzi nie zmieściła by się na ścieżce (8)
            5 lat
          • trzeba było jechać jeden za drugim (1)
            samochody też stoją w korku jak jest ich za dużo a danym odcinku a nie zasuwają po chodniku bo jest takowy obok
            Z A G
            5 lat
          • Głupiś ? Poprzeczne ulice zostałyby zablokowane na bardzo długi czas.
            e
            5 lat
          • Kupuję ten argument! (5)
            Czyli, jeśli w godzinach szczytu samochody nie mieszczą się na jezdni, to mogą jechać chodnikami i ścieżkami rowerowymi?
            zgred
            5 lat
          • to była demonstracja rowerowa. (4)
            więc po co to bicie piany?

            Raz do roku, po prostu, do samochodu w Trójmieście nie wsiadasz, i szluss.
            5 lat
          • lepiej przyznaj, ze cię załatwił argumentem, cyklisto. (1)
            5 lat
          • Jaki argument ?
            e
            5 lat
          • A ja mam prawo wsiadać do samochodu wtedy, gdy mam chęć.
            5 lat
          • Chyba raczej wtedy, gdy stać cię na benzynę.
            5 lat
          • A jechali ścieżką, czy ulicą?
            Się pytam!
            surec
            5 lat
          • chwila, to dla aut jest tylko jezdnia, dla pieszych tylko chodnik, a cudowne dzieci dwóch pedałów mogą się turlać i po jezdni, i po ścieżce, i po chodniku?
            5 lat
          • toś odkrycia dokonał.. (2)
            otóż tak! I t za przyzwoleniem ustawodawcy. Zgodnie z prawem. Oczywiście na określonych warunkach.
            Dorota
            5 lat
          • to taka ironia, rowerowe czubki nawet nie ogarniają, jak uprzywilejowani są
            5 lat
          • ogarniam zdecydowanie więcej od Ciebie, ale to i tak nie usprawiedliwia Twojego wyzywania innych od czubkow
            Dorota
            5 lat
          • A tyś dziecko trzech p....w blachosmrodziarzu, których pieścisz stopami. (1)
            e
            5 lat
          • Ludzie wrzucamy na LUZ.
            Cześć.

            A jak Gość jeździ automatem?
            To już nie 3-ch tylko 2-ch.

            Sam jestem i kierowcą i rowerzystą i wiem jak ciężko czasami jechać rowerem przy krawężniku. Ten kto projektował drogi to kompletny laik. Studzienka na studzience i wszystkie pozapadane.

            Szanujmy się nawzajem, a będzie dobrze.
            Ja
            5 lat
          • dokładnie kubusiu
            tylko tak, by innym nie zagrażać ani nie przeszkadzać
            5 lat
      • Dokładnie (4)
        Choć sam jestem kierowcą dużo częściej niż rowerzystą, uwielbiam te tępe wkur... miny kierowców, sam nie wiem czemu
        5 lat
        • naprostuję cię, tu nie chodzi o rowery (3)
          jesteś POlakiem i uwielbiasz wkur**iać innych. Oczywiście tylko do czasu gdy niczym to nie grozi. Jesteś odważny w tłumie.
          5 lat
          • zgaduję, że gdy jedzie autem, to cieszą go wku****ne miny rowerzystów ;)
            ninurta
            5 lat
          • - Zawsze jadąc autem przepuszczę rowerzystę żeby wkur... tych za mną
            - Wcale nie jestem odważny, zawsze proponuję solo gdy komuś mój sposób jazdy się nie podoba. I tu ciekawostka - przeważnie nie podoba się innym kiedy jadę w pełni przepisowo np. na jednopasmowych maks. 50km/h samochodem
            5 lat
          • może kiedys spotkamy sie solo
            5 lat
      • Miny rowerzystów pełzających pod górkę Grunwaldzkiej przy 25st upale z jęzorami na wierzchu (6)
        Bezcenne !!
        Obserwowane z przyjemnego wnętrza klimatyzowanej BM-ki
        5 lat
        • Ty może byś się tak zachowywał, ale ja przejechałam z dziećmi w wieku 6, 8 i 12 lat w tym "25 stopniowym" upale leciutko, nawet za wolno i za łatwo było, musiałam dzieci powstrzymywać. To przykre, że nie masz kondycji na tyle, by wytrzymać zwykłą słoneczną pogodę, pewnie ci niedługo serducho albo wątroba padnie i do piachu.
          5 lat
          • wszyscy umrą i zostaną tylko Wierni Rowerzyści
            dzień sądu rowerowego
            5 lat
          • to nie kwestia mojej kondycji, (1)
            w wolnych chwilach śmigam na góralu po lasach robiąc 30-40 km z górki i pod górkę. Po prostu nie jestem masochistą, żeby w upale, na asfaltowej patelni snuć się w tłoku. Rower daje poczucie wolności, kontaktu z naturą, ale na grunwaldzkiej w tym tłoku ciężko było dostrzec te zalety. Raczej sądzę że wielu było na siebie wk***nych że muszą się tak męczyć w imię hipokryzji robienia rowerowego lansu, zamiast w tym czasie śmigać gdzieś po obrzeżach miasta, albo choćby po ścieżce między lasem a morzem.
            klimatyzowana BM-ka
            5 lat
          • ....
            40 km po lesie ciekawe, w 2dni chyba...
            Nie cierpię BMW
            5 lat
        • Typowa kultura tępaka z BMW. (1)
          e
          5 lat
          • Może sprawdź sedno tego komentarza..
            .. i wpisu kierowcy BMW, wtedy mów o kulturze, tępaku w ciasnych gaciach.
            5 lat
      • lubię stać w korku, w samochodzie klima, muzyczka ja wypoczęty pachnący, a rowerzysta biedny pot po plecach leci, korzysta i wdycha świeże powietrze które wydobywa się z układu wydechowego mojego samochodu
        pepe
        5 lat
        • Mogę stać- o ile się nie spieszę. Problem jednak w tym, że przeważnie się spieszę. Ale masz rację, pepe. Klima działa, ulubiona muzyczka leci w tle. Jeśli rowerzyści lubią wdychać spaliny- ich sprawa. Jeden lubi znaczki, drugi klej do znaczków, wiadomo.
          Mija
          5 lat
        • Cały smród idzie przeważnie na inne auta - co ty sobie wyobrażasz, że nie wiem
          o tym ? Większość rowerzystów ma prawko.
          e
          5 lat
      • Raz masz satysfakcję, że nie stać Cię na samochód?^^
        Mija
        5 lat
    • na rowerze jeździć lubię, ale nie w takim tłoku. Mnie już denerwuje jak jak ktoś wlecze się przede mną na ścieżce. Ci niedzielni rowerzyści. Nie ma to jak jeździć poza sezonem.
      5 lat
      • a z jaką prędkością powinno się jeździć na ścieżce? Rower to sport dla ludzi w różnym wieku; młodsze dzieci jadą wolniej, sportowcy - szybciej; jedni śpieszą się do pracy, inni sobie jadą rekreacyjnie.. uważasz że należałoby zainstalować prędkościomierz na każdym rowerze i poustawiać znaki z dokładnie oznaczoną prędkością z jaką należy jechać po danym odcinku ścieżki? Wtedy będzie przyjemniej się jeździło? a jak się zagapisz i pojedziesz za szybko (albo za wolno) to wlepiać mandaty, bo złamałeś prawo?
        5 lat
        • rower to głównie transport a nie tylko sport (6)
          5 lat
          • dzieci do przedszkola i tesciowa do przychodni (5)
            5 lat
          • ale przypadek! (3)
            Mój syn właśnie jest w przedszkolu, gdzie pojechał rowerem SAM (starszak, przez rok jeździłem z nim ja lub Marek)

            A teściowa faktycznie pojechała do przychodni rowerem. Jest tam kierowniczką ;-) Jak będzie miała czas przeczyta ten link, ale będzie miała ubaw...
            Julka
            5 lat
          • tak to już jest, że jedni mają ubaw, a większość czeka 3 lata na endokrynologa (1)
            5 lat
          • jako córka kierowniczki przychodni ty problemów z kolejkami nie masz.
            5 lat
          • JeździłEś ?
            Nie dość że dziecko ma dwóch ojców, to jeszcze ten który się podpisuje Julka, jest cudownym dzieckiem dwóch pedałów. Będzie miał w życiu pod górkę, dobrze że ma rower, będzie łatwiej.
            5 lat
          • kanapy, fotele i telewizory
            W bulandzie jak w Chinach
            5 lat
      • Przepraszam cię bardzo, ale jak ja nie potrafię inaczej jeździć niż do powiedzmy 15 km/h bo jestem schorowana, to co? Zawalidroga? Powiem ci, że jazda rowerem wspomaga moje pooperacyjne serce, stawy i strzeże przez nadwagą i w d... mam, co myślisz o takich jak ja na drodze, nawet jak będę jechać 5 km.h. Chcę i mam prawo być zdrowa i przemieszczać się!
        5 lat
        • prawda
          prawda tylko myśl też o innych! Możesz jechać nawet te 5 km/h ale przy prawej krawędzi drogi rowerowej i NIE ZYGZAKIEM. Pozdrawiam rowerową brać! ;)
          normalny
          5 lat
      • Właśnie w tym sęk (4)
        Rowerzyści są super, ekologiczni, kochający cały świat i ludzi.
        ... dopóki jest ich mało.
        Po przekroczeniu pewnej granicy zagęszczenia ruchu nagle się okazuje, że są tacy, którzy chcą jechać szybciej, inni wolniej, jedni jadą prosto, inni zygzakiem, jedni patrzą co się dzieje dookoła, inni ze słuchawkami na uszach i obłędem w oczach gnają tylko do przodu. I cała ideologia, że rowerzyści są cacy, a kierowcy samochodów be, wali się w gruzy... bo się okazuje, że nawet ruch rowerzystów w swojej masie wymaga uporządkowania, narzuconych reguł i odpowiedzialności
        Sobrio
        5 lat
        • dlaczego niby rowerzysci mieliby sie w swoich wadach roznic od reszty Polakow? (3)
          jedyny roznica to moda, uluda, ze rowerzysci sa zdrowsi od przecietnego obywatela i poparcie lewicowych mediow (czyli wiekszosci), ktore popieraja wszelkie alternatywne wobec normalnego zycia zachowania.
          5 lat
          • są ładniejsi, bogatsi, lepiej wykształceni, szczuplejsi, panie maja ładne pupy a panowie ładne włosy

            w przeciwieństwie do zmotoryzowanych, którzy są brzydsi, biedniejsi, gorzej wykształceni, panie to kaszaloty, a panowie to łysole z brzuchem i tatuażami

            Eurostat nie kłamie
            5 lat
          • a nie mówiełem, że rowerzyści to sekta? (1)
            są wierzący, że rower daje wieczne zycie i zbawienie :) Rowerzysci - rasa panow :-)))))
            5 lat
          • a co! zazdrościsz? wystarczy przesiąść sie na rower i przestać biadolić :) miłego dzionka
            5 lat
    • Mam pytanie do rowerzystow, dlaczego nie przestrzegacie przepisow? Dzisiaj z dziecmi przechodzac przez siezke rowerowa na spach wieksza grupa z dziecmi, rowerzysci nawet nie probowali zwolnic tylko na sile probowali przejechac miedzy pieszymi, wydawalo mi sie,ze skoro pieszy juz przechodzi to rowerzysta powinien sie zatrzmac, ale widac ich przepisy nie obowiazuja...
      ar
      5 lat
      • pieszy może poczekać a kierowca / rowerzysta musi potem sięmęczyć / tracić paliwo żeby ponownie rozpędzić swój pojazd... (5)
        5 lat
        • wyobraz sobie,ze sciezka rowerowa jest ruchliwa i co ludzie maja czekac do wieczora az ruch sie zmiejszy? jezeli mamy rozumowac tak jak piszesz, to samochody niegdy nie powinny przepuszac rowerzystow... bo przeciez paliwo drozsze i trudniej wychamowac samochodem.....
          ewa
          5 lat
          • wyhamować...
            Dorka
            5 lat
          • oczywiscie wyhamowac ;)
            Podczas szybkiego pisania na klawiaturze błedy zdarzaja sie kazdemu ;)
            ewa
            5 lat
          • Ruch nawet w niedzielę nie jest ciągły. Nie przesadzaj. Na podjeździe o (1)
            nachyleniu powiedzmy 14 % na szutrze wielu słabszych kondycyjnie rowerzystów to już nie ruszy pod górę. To wejdziesz im w drogę ? Bo jako pieszy nie mam problemów z ruszeniem pod górę na nachyleniu ponad 20 %.
            e
            5 lat
          • Skoro od samochodów wymaga się aby nawet pod pelnym obciążeniem były w stanie osiągnąć i utrzymać 25 km/h na drodze ekspresowej, a 40 na autostradzie, to może wprowadźmy też obowiązek posiadania odpowiedniej kondycji u rowerzystów - nie jesteś w stanie ruszyć z miejsca na pochyłości to nie pojedziesz tą ścieżką. Proste.
            XYZOL
            5 lat
      • bo 80% tych rowerzystów
        to codzienni kierowcy, którzy wsiadają na rower od święta. I powtarzają te same fatalne zachowania.

        Inna sprawa - rozpędzenie roweru jest trochę truniejsze niż samochodu. Jak typowy polski pieszy stoi i czeka, aż ruch naokoło przejścia stanie, żeby na nie wejść, to może się nie doczekać. Rada na przyszłość - chcecie przejść, to przechodźcie, rower to nie samochod, spokojnie się z zsynchronizuje.
        pieszy kierowca
        5 lat
      • Dziwne pytanie
        Czym rozni sie rowerzysta od kierowcy czy pieszego... te same przepisy, ci sami ludzie, tak samo nie przestrzegaja przepisow niewazne w jakiej roli.
        Biorac pod uwage to, jak u nas egzekwowane sa przepisy - nie ma sensu do nich sie odwolywac. Zdrowy rozsadek, tego nam brakuje. Mysl co robisz, a Ty Redaktorze, zamiast pisac o kolejnym wypadku, opluwac lub chwalic Budynia czy Szczurka, edukuj.
        Uczestnik
        5 lat
      • A co za problem przejechać między pieszymi bez szwanku dla nich ? Robisz (1)
        z ludzi kaleki ? W Holandii nieraz widziałem jak piesi przecinali się z rowerzystami i nikt nie stanął - ani piesi, ani rowerzyści, wszystko sprawnie szło.
        e
        5 lat
    • Byłem na hipodromie w Sopocie i słyszałem tą szczytną imprezę. Wodzirej darł się jak Goebels za czasów swojej świetności. "Rowery w górę" "a teraz dzwonki" co to k..a jest? Sekta jakas? Chyba Wam naprawdę ucisk na mięsnie Koegla we łbach nieźle namieszał. Jaka siła? Jaka moc? Żałość normalnie
      jp
      5 lat
    • Tak ale na takim przejeździe rowerowym niestety niema edukacji nowych rowerzystów (1)
      a dla przypomnienia 70% rowerzystów to ci nowi bo rowery stały sie modne i to oni psuja opinie rowerzystów to oni jada rowerami pod prąd obok siebie czy szaleją na chodniku.
      niema karty rowerowej ani edukacji
      5 lat
      • edukacja odbywa się z każdym przejechanym kilometrem i przepływaną godziną
        większy staż = większe doświadczenie
        sternik morski
        5 lat
    • Piękna ścieżka rowerowa od GDYNI STOCZNIA i okolice szkoły morskiej w kierunku centrum ,brawo włodarze ,takiej ścieżki to nie widział nikt ......po prostu wstyd
      GDYNIANIN
      5 lat
  • Dobrze zę w niedziele a nie w tygodniu... (24)
    Bo by tylko ruch blokowali. Nie lubię jak rowerzysta blokuje ruch i muszę przez niego zwalniać. Takie zawalidrogi powinny jeździć po chodnikach.
    pieszy/kierowca/rowarzysta
    5 lat
    • Zauważ, (13)
      że tylko RAZ w roku.
      5 lat
      • no i całe szczęście... (12)
        kiedyś były takie bilbordy z napisem rowerzysta = pieszy. Wiec powinni po chodnikach zapierniczać a nie pchać się na jezdnię pod koła samochodu. No chyba że w wyjątkowych sytuacjach gdy nie ma chodnika. to niech się pchają pod koła, ale żeby potem nie było pretensji że samochód go przejechał..
        5 lat
        • Mam nadzieje, ze NIGDY nie parkujesz na chodniku???
          5 lat
          • unikam tegop bo wiem że chodnik jest dla pieszych. (2)
            ale tak jak pieszych się nie da usunąć z jezdni tak i aut nie usunie się z chodnika...Tak było jest i będzie...
            5 lat
          • auta wystarczy ładować na lawetę (1)
            i prowadzić akcje wyjaśniające bezsens korzystania z samochodu na krótkie odległości
            5 lat
          • jak cię nie stać - nie marudź !
            5 lat
        • Gdybyś popedałował kilkanaście km w jedną i tyle samo w drugą to może by się Tobie mózg dotlenił bo piszesz jak frustrat czekający tylko żeby komuś zepsuć humor
          Awix
          5 lat
          • dziś na rowerze zrobiłem ok 10km (6)
            i dlatego, że jestem rowerzystą / kierowca to wiem jak bardzo rowerzysta utrudnia kierowcom drogę. i sam staram się po jezdni nie jeździć rowerem. stawiam się w sytuacji kierowcy który ryzykuje wyprzedzając takiego zawalidrogę jak ja gdy jadę rowerem po jezdni.
            5 lat
          • A ja jestem pieszym/ rowerzystą i wiem ile czasami trzeba się nastać przed przejściem dla pieszych żeby hrabia się zatrzymał i przepuścił pieszego, ale i Twój i mój problem jest nie do tego tematu.
            Ludzie sie spotkali, w różnym wieku, z różnych miast często całymi rodzinami w zdrowym celu, żeby się połączyć bo za często się dzielimy i to jest fakt.
            Awix
            5 lat
          • Kłamiesz
            Ja jestem pieszym, kierowcą i rowerzystą na zmianę i bardzo często jestem przepuszczany przez kierowców na przejściu (max po piątym samochodzie).
            pierowerzowca
            5 lat
          • Bzdura (2)
            Wg. tej filozofii kierowca np. Lanosa powinien jeździć chodnikami bo utrudnia jazdę kierowcom bardzo szybkich samochodów... I w przeciwieństwie do roweru jeszcze trudniej go wyprzedzić.
            vojtol
            5 lat
          • zrób sobie badania, bo pierniczysz jak potłuczony. Spadłeś z rowera? (1)
            5 lat
          • Nie kłuć się
            Daj spokój sobie już...

            Tutaj są amatorzy kręcenia PEDAŁAMI... Nie przegadasz ich, nie wytłumaczysz że ograniczenie ruchu do 50km na godz. to duże spowolnienie dla samochodu, a jak tam się wkręci taki leszcz na rowerze co może da rade 20km wyciągnąć to tylko problem robi... Jeśli ktoś tego nie rozumie sam z siebie to cóż, niech PEDAŁUJE dalej.
            hetero
            5 lat
          • ale bzdury, rowerzysta nie utrudnia ruchu, przecie to prawowity uczestnik ruchu, ja jakoś jadać samochodem nie czuje utrudnienia. czyli pol rowerzysto pol samochodziarzu łamiesz przepisy jadąc rowerem bo sadze ,ze musisz jeździć po chodniku. A potem ludzie przeklinaja debila na chodniku ,ze rozjezdza pieszych :) Też mi rowerzysta, pirat drogowy, a raczej chodnikowy.
            rtgty
            5 lat
    • jeżeli jest ograniczenie do 50 bądź mniej to rowerzysta ma obowiązek jeździć po ulicy a nie po chodniku. Zanim będziesz się wypowiadał jakim wielkim problemem są dla Ciebie rowerzyści na drodze, zapoznaj się z prawem!
      5 lat
      • a co komu da prawo jak głowa rowerzysty bedzie pod kołami mojego samochodu leżała w kształcie naleśnika? (4)
        5 lat
        • jak bedziesz jezdzil zgodnie z prepisami nic sie nikomu nie stanie (2)
          5 lat
          • Warto też, by i część rowerzystów z kodeksem drogowym się zapoznała. Bo część uważa, że są królami szos i wszystko im wolno.
            Mija
            5 lat
          • warto zwracać uwagę nie tylko na przepisy
            ale na obecność innych osób na jezdni
            5 lat
        • to wtedy Ty będziesz pamiętał do końca życia głowę tego rowerzysty pod kołami twojego samochodu! na drodze trzeba zachować szczególną ostrożność i to dotyczy kierowców samochodowych jak i rowerzystów. Jezdnia jest dla samochodów jak i rowerów, pogódź się z tym.
          5 lat
      • otóż nież zawsze (1)
        zapoznaj się z prawem
        powaga
        5 lat
        • zgadzam się, jest szereg sytuacji kiedy rowerzysta nie powinien jechać ulicą np. gdy jest ścieżka rowerowa, wielopasmówka itp. natomiast są również sytuacje kiedy powinien, a biadolenie kierowców, że znowu widzą rowerzystę na drodze nie zmieni sytuacji, ze rowerzyści również mają prawo korzystać z ulicy
          5 lat
    • Dziś rowerzyści raz w roku zablokowali ruch, za to ty swoim śmierdzącym rzęchem pełnoletnim sprowadzonym z Niemiec (NRD) blokujesz całorocznie. nie widzisz serio różnicy?
      5 lat
    • kodeks ruchu drogowego
      jazda po chodniku (poza nielicznymi dopuszczonymi przypadkami) to wykroczenie Panie kierowco. prawo jazdy z targu czy pamięć już nie ta?
      kazik
      5 lat
  • szkoda że jechali w niedziele (1)
    w tygodniu byłoby ciekawiej i więcej osób
    szwaczka
    5 lat
  • Oczywiście zaraz pojawią się malkontenci (19)
    którzy napiszą coś o blokowaniu ruchu przez rowerzystów. I nie chodzi tu o imprezę masową,
    Powiedzcie, gdzie ci kierowcy samochodów uzyskali prawko?
    a
    5 lat
    • Normalnie zdali w przeciwieństwie do ciebie (4)
      jak ktoś nie potrafi jeździć i nie zdał to zawsze będzie bronił rowerzystów i pieszych. A jak by zdał prawko to pierwszy by pisał że rowerzysta i pieszy na jezdni to największe zagrożenie dla życia i zdrowia. Może niech rowerzyści i pieszy mają pierwszeństwo przed pociągami... po co rogatki na torach. ?
      5 lat
    • rowerzysto uwazaj na pieszych oni tez sa uzytkownikami drogi (2)
      Ostatnio zauwazylem trend,ze rowerzyscie staraja sie wymusiec pierwszenstwo przed samochodami ale rowniez przed pieszymi, kazdy uzytwkownik drogi powienen zachowac minimum ostroznosci. Jak ktos przechodzie przez sciezke w miejscu do tego wyznaczonym, rowerzysta powinien przpuscic pieszych tym bardziej dzieci, ale niestety pokazuja, ze nie maja kultury.
      s
      5 lat
      • Gdy jadę po ścieżce to denerwuje mnie gdy idą nią piesi, ale gdy zdarza mi się jechać chodnikiem, to nigdy nie wymuszam presji na pieszych, bo wiem, że to ich teren. Ale muszę powiedzieć, że młodzi rowerzyści tego nie rozumieją.
        Dorka
        5 lat
      • A po moim trupie. Jako pieszy od dawien dawna nie wpycham się rowerzystom
        zwłaszcza jak jadą pod górę i to starszym. I w ogóle nie powinno być przejść przez ścieżki (jedynie w obrębie skrzyżowań ze sygnalizacją jak w Holandii) - myślisz że wszyscy piesi u nas bez wyjątku przekraczają ścieżki na przejściach ? A jak nie ma przejścia tam gdzie chce przejść - to ma iść naokoło ? To byłby czysty absurd - pieszy przecina ścieżkę tam gdzie jest przejście przez nią, idąc do swego celu naokoło. I w Holandii - nie ma zlituj nad pieszymi - byłem, widziałem. Oczywiście nie znaczy to że zawsze - jak jadący obok rowerzysty samochód stanie, to rowerzysta jadący pasem rowerowym obok też ( i ja tak robię), ale zazwyczaj tak przecinają się ich drogi że piesi specjalnie nie muszą się zatrzymywać. Jako kierowca samochodu - zawsze przepuszczam pieszych i rowerzystów (nie tylko jak są na jezdni ale jeszcze na chodniku - ja widzę, bo nie mam widzenia tunelowego), a ci ostatni zupełnie mnie nie denerwują jak przejeżdżają przez przejścia dla pieszych, bo uważam że władze powinny ostro robić przejazdy rowerowe obok przejść.
        e
        5 lat
    • Fakt, drobiazg - cala Morska zablokowana dla np. karetek. Drobiazg ale chyba tylko dla id@oty bez wyobrazni.
      5 lat
      • obiektywizm (1)
        Jak jest jakiś maraton albo koncert, który blokuje pół centrum Gdyni to jest dobrze, ale jak jest impreza na podobną skalę ale związana z rowerami to nagle wiele osób zaczyna widzieć problemy takie jak utrudniony dojazd karetki. Jechałem w peletonie z Tczewa i zapewniam Cię, że nie było żadnej sytuacji, w której karetka musiała czekać na przejazd. Z resztą impreza była dobrze zorganizowana i przepuszczenie karetki zależałoby nie od rowerzystów ale od policji, która dbała o bezpieczeństwo i moim zdaniem stanęła na wysokości zadania.
        5 lat
        • przepuszczali np. 210 na lotnisko
          Dokładnie - w Gdańsku, jechał z rowerzystami ulicą autobus 210, który ma napięty grafik na lotnisko i nie może mieć opóźnień
          da się
          5 lat
    • myślący (3)
      ja się pytam gdzie ROWERZYŚCI przygotowywali się do uczestniczenia w ruchu drogowym !!! Nigdzie, i każdy nawet najgorszy kierowca jest o WIELE BARDZIEJ wyedukowany niż ROWERZYSTA !! Koniec i kropka !
      d
      5 lat
      • co to za idiotyczne pytanie?!
        Ja na przyklad w wieku szkolnym zdając egzamin na kartę rowerowa, a podczas studiów egzamin na prawo jazdy. Plus średnio raz w roku czytając kodeks drogowy - wybiórczo, co mnie interesuje, co uleciało lub co się zmieniło, ale czytam. I co, łyso Ci teraz?
        Dorota
        5 lat
      • cd. (1)
        ...i żeby nie było wątpliwości, 30 ur. mam już za sobą, a prawko mam od 11 lat
        Dorota
        5 lat
        • bez zastanowienia
          ciekawe, za co tu minus?
          Polska mentalność - nie 100% narodu, ale niestety i tak zdecydowanie zbyt duża część :( negowac wszystko dla samego negowania. Krytykować dla samego krytykowania, bez konstruktywnych wniosków, bez refleksji.. Przykre to
          Dorota
          5 lat
    • Dlaczego kierowcy samochodów są tacy przeciwni rowerzystom? Znam takich, co z powodzeniem pełnią rolę tego pierwszego jak i drugiego. Trochę klasy!!!!
      5 lat
      • prawda (1)
        prawdą jest, że nie wszyscy powinni jeździć po ulicach rowerem, bo niektórzy po prostu się do tego nie nadają i stwarzają niebezpieczeństwo dla siebie i innych... osoby które mało jeżdżą, nie do końca panują nad rowerem, jadą zygzakiem po ulicy z prędkością 10 km/h...
        *sam bardzo dużo jeżdżę rowerem, samochodem i motocyklem i to takie moje skromne spostrzeżenia.
        normalny
        5 lat
        • Sporo kierowców też się nie nadaje do jazdy, ale muszą mieć prawo jazdy
          aby normalnie żyć, jak mieszkańcy wsi, którzy w przeciwieństwie do nas z miast nie mają komunikacji publicznej (PKS nie obsługuje już wszystkiego). A tacy są, co chętnie wróciliby do autobusów.
          e
          5 lat
      • Źle zadane pytanie.
        Powinno być : Dlaczego rowerzyści są tak przeciwni wszystkim innym uczestnikom ruchu drogowego. Pieszym, kierowcom, rolkarzom..?
        Wystarczy wejść w komentarze pod pierwszy z brzegu artykuł pieszo-rowerowo-samochodowy. Zawsze problem mają rowerzyści.
        5 lat
  • No SUPER. (12)
    Tylko PO CO ?
    optymista
    5 lat
    • a (4)
      po jajco :)
      ;)
      5 lat
      • Odpowiedz (3)
        typowo kulturalna...swiadczaca o szacunku do pytajacego
        5 lat
        • pytający (2)
          który zadałby sobie odrobinę trudu i wysłuchał, co organizatorzy mówili ze sceny, to pytający by wiedział, po co? Takie pytania same w sobie udowadniają, że słuchać sie nie chciało, skoro pytający jest olewający, po co mu konstruktywnie od
          powiadać?
          ;)
          5 lat
          • typowe dziecko dwóch p.... nie ogarnia, ze pytający mógł w tym czasie relaksować się (1)
            na działce lub wracając z niej zauwazył bande oszołomów i chciał się dowiedziec o co chodzi z terroryzmem obcisłych gaci - zatem zapytał.
            Z A G
            5 lat
          • a co, w gimnazjum nie nauczylki samemu szukać informacji?
            powodzenia z ogórkami na działce
            dsf
            5 lat
    • tworzysz lobby, naciskasz na władzę (3)
      Adamowicz od lat nie pojawia się na scenie, gdzie rozlicza się urzędasów z obietnic. Wysyła swojego wice przydupasa. Budyń nie lubi, jak się od niego wymaga.
      Społeczeństwo Jest Nie Miłe, dla Władz.
      5 lat
      • a slyszałeś o czymś takim jak delegacja obowiązków? (1)
        po jakąs cholerę ma mieć prezydent zastępców, żeby wszędzie sam jeździć? myśl malkontencie czasem
        fgr
        5 lat
        • Budyń jeździ wszędzie tylko tam, gdzie może czuć się bezpiecznie
          czyli marnuje czas na jakieś otwarcia, przedstawienia dla prasy. Na przejazdy rowerowe też jeździł, dopóki nie zaczęły pojawiać się pytania, na które nie potrafił wyjść z twarzą. A jak prezio się denerwuje, to całe chamstwo wychodzi z niego. Dlatego unika nerwowych sytuacji.
          5 lat
    • Po nic. Siedź przy komputerze, sens większy baranie.
      5 lat
    • Po co to się nogi pocą nocą :D
      Po to byśmy żyli jak w cywilizowanym kraju - Szwecja! By ograniczyć korki i emisje spalin! By propagować sport co wpływa bezpośrednio na poprawę życia osobistego i większą produktywność jednostek w gospodarce!

      Samochodów mamy co raz więcej! Jakby się wszysyc przesiedli na rowery to byłaby szansa podróżowania autami tylko dla pasjonatów motoryzacji!
      Radek
      5 lat
  • bylo super (15)
    Przejazd rowerowy dobrze zorganizowany.Pozdrawiam wszystkich rowerzystow!:)
    5 lat
    • Czy może mi ktoś polecić jakiś niedrogi rower miejski dla początkującej kobiety? :)
      5 lat
      • Zajrzyj do dobrze zaopatrzonego sklepu rowerowego z fachową obsługą, gdzie doradzą Ci, co będzie najodpowiedniejsze dla Twoich aktualnych potrzeb. Raczej unikaj supermarketów, gdzie mają głównie tzw. tandetę komunijną i rowerowe czary-mary. Przygotuj się na koszt przynajmniej 1,5 tys.zł, jeżeli ma to być dosyć trwały i nieuciążliwy w obsłudze rower. Niektóre marki są droższe, a inne tańsze, ale głównie na cenę na wpływ osprzęt roweru, a ten, niestety, w ostatnich latach podrożał.
        5 lat
      • Może taki?
        Eurobike to firma mniej znana od Unibike, czy Kross ale ma te same części co wymienione wcześniej przy sporo niższej cenie.

        Sam mam Eurobike i jestem zadowolony.

        Pozdrawiam
        Jan
        5 lat
      • Początkująca kobieta? ;-)
        XYZOL
        5 lat
    • aż dziw bierze, że Gdańska Kampania Rowerowa to byli anarchiści z Ruchu Społeczeństwa Alternatywnego (10)
      5 lat
  • Było super. No i meta u nas ;-) ...
    z pięknej Żabianki
    5 lat
    • ale impreza chyba przerosła to miejsce
      było nas ze 30ooo
      następnym razem potrzebny będzie cały parking

      i zobaczcie i porównajcie tutejszych moto-trolli z nastawieniem niemieckich zmotoryzowanych... 200 ooo Niemców w samym Berlinie... imponujące
      tX
      5 lat
    • tylko dlaczego rozjeżdżali pieszych na chodnikach?
      gg
      5 lat
  • Fajna inicjatywa
    Oby z roku na rok była coraz większa grupa :)
    5 lat
  • tylko czemu okleili plakatami promujacymi ten przejazd, drzewa we Wrzeszczu?
    Maro
    5 lat
    • Weź pomyśl! A gdzie mili okleić skoro drzewa są przy drodze rowerowej?
      5 lat
      • są też słupy ogłoszeniowe, bilbordy itp
        ale eko-rower ma gdzieś drzewa, ważne że jedzie środkowym pasem trzypasmówki
        Z A G
        5 lat
  • Tępić rowerową zarazę! (7)
    paździoh
    5 lat
    • Tępić (1)
      Kierowców bombowców z łomotem muzycznym w środku, którzy sami tworzą korki.
      siepacz
      5 lat
    • to nie zaraza, a zwykła wysypka (2)
      pojawia się czasem w słoneczne weekendy, ale znika albo przy gorszej pogodzie, albo - zwyczajnie - w poniedziałek, kiedy trzeba

      zająć się poważnym życiem: dziećmi, pracą i domem. wtedy większość tego dzisiejszego tłumku spotkasz w samochodzie.
      5 lat
      • Poważne życie w samochodzie ? Nie rozśmieszaj mnie. (1)
        e
        5 lat
        • taka jest rzeczywistosc. od poniedzialku do piatku
          a od jesieni, przez cala zimie do wiosny i we wszystkie dni chlodno-deszowe - caly tydzien.
          5 lat
    • Ja dziś po 17 dojechałam rowerem na Witomino szybciej niż samochody ;) Korkowcy !! ;)
      5 lat

Twoja opinia

zamknij
STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

Rowerzyści przejechali ulicami Trójmiasta
Rowerzyści przejechali ulicami Trójmiasta
AKTYWNE TRÓJMIASTO
Wielki Przejazd Rowerowy w tunelu pod Martwą Wisłą
Wielki Przejazd Rowerowy w tunelu pod Martwą Wisłą
  • 1971
AKTYWNE TRÓJMIASTO

FILM CZYTELNIKA

Wielki Przejazd Rowerowy 2016
Wielki Przejazd Rowerowy 2016
AKTYWNE TRÓJMIASTO
Samochody miedzy rowerami - WPR Oliwa
Samochody miedzy rowerami - WPR Oliwa
  • 972
  • 3
AKTYWNE TRÓJMIASTO

FILM CZYTELNIKA

Wielki Przejazd Rowerowy 2015
Wielki Przejazd Rowerowy 2015
AKTYWNE TRÓJMIASTO
Wielki Przejazd Rowerowy mija Wrzeszcz
Wielki Przejazd Rowerowy mija Wrzeszcz
  • 1319
AKTYWNE TRÓJMIASTO

FILM CZYTELNIKA

Tłumy rowerzystów na Rajskiej w Gdańsku
Tłumy rowerzystów na Rajskiej w Gdańsku
  • 896
  • 4
ROWERY

FILM CZYTELNIKA

Wielki Przejazd Rowerowy 2013
Wielki Przejazd Rowerowy 2013
ROWERY
Przejazd rowerowy korkuje Trójmiasto
Przejazd rowerowy korkuje Trójmiasto
  • 837
  • 8

FILM CZYTELNIKA

Rowerzyści przejechali przez Trójmiasto
Rowerzyści przejechali przez Trójmiasto
  • 12515
  • 4