Przebudowa płk. Dąbka odkorkuje Obłuże

2 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 5 lat)
Patryk Szczerba
Najnowszy artukuł na ten temat Od piątku zamknięte ważne rondo na Pogórzu
Przebudowa skrzyżowania ma ulżyć kierowcom stojącym w korkach. Więcej zdjęć (3)

Przebudowa skrzyżowania ma ulżyć kierowcom stojącym w korkach.

fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Przebudowa skrzyżowania ma ulżyć kierowcom stojącym w korkach.

fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Dodatkowy pas na ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni w kierunku Kosakowa oraz wydłużenie prawoskrętu w kierunku ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni mają rozładować korki na Obłużu. Pieniądze na inwestycję udało się znaleźć w miejskiej kasie po latach zbywania próśb mieszkańców. Prace ruszą w przyszłym roku.



Splot płk. Dąbka i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni to najważniejsza droga dojazdowa do centrum miasta i obwodnicy z górnego tarasu Gdyni. Korzystają z niej również mieszkańcy prężnie rozwijającej się gminy Kosakowo. Nic zatem dziwnego, że ruch tam jest duży, nie tylko w godzinach szczytu.

Miasto: czekamy na lotnisko

Dlatego od wielu lat w zapytaniach kierowanych przez mieszkańców do władz miasta przewija się temat terminu przebudowy ulicy. W 2012 roku tuż przy splocie dróg udało się przesunąć przystanki autobusowe oraz postój taksówek i wykonać zatoki. Jednak wobec stale wzrastającej liczby samochodów przejeżdżających przez skrzyżowanie niewiele to pomogło. Prawdziwe zmiany w infrastrukturze miały nadejść w momencie otwarcia lotniska Gdynia-Kosakowo, które nie nastąpiło.

Planowane etapy przebudowy skrzyżowania Płk Dąbka i Kwiatkowskiego Więcej zdjęć (3)

Planowane etapy przebudowy skrzyżowania Płk Dąbka i Kwiatkowskiego

graf. Trojmiasto.pl

Planowane etapy przebudowy skrzyżowania Płk Dąbka i Kwiatkowskiego

graf. Trojmiasto.pl

Władze Gdyni przekonywały, że w związku z tym nie ma konieczności rozbudowy drogi, choć rezerwa terenowa w planie miejscowym na poszerzenie płk. Dąbka była od dawna. Tłumaczono się też brakiem pieniędzy. W tym roku sytuacja uległa zmianie. Przebudowa zaczęła być uważana za "inwestycję priorytetową", co więcej, zostały już zarezerwowane środki na realizację.

Najlepszy wariant

- Przygotowując się do inwestycji analizowaliśmy różne rozwiązania. Te, które dałoby się wprowadzić znacznie szybciej, przyniosłyby efekt, ale na krótko. Dlatego szukaliśmy długofalowego rozwiązania. Wszystkie analizy wskazują, że to jest optymalny plan - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Jaki będzie zakres inwestycji?

W ramach inwestycji zostanie przedłużony prawoskręt. Więcej zdjęć (3)

W ramach inwestycji zostanie przedłużony prawoskręt.

fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

W ramach inwestycji zostanie przedłużony prawoskręt.

fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

- Wybrana w przetargu firma do połowy grudnia tego roku będzie musiała przygotować dokumentację projektową budowy dodatkowego pasa ruchu w ciągu ul. płk. Dąbka wraz z przebudową skrzyżowania ul. płk. Dąbka z ul. Kwiatkowskiego w Gdyni. Wydłużony, aż do wysokości wjazdu na działki i teren lotniska, zostanie także prawoskręt na jezdni od strony Kosakowa. Do zmienionej geometrii krzyżówki, dostosowana zostanie sygnalizacja świetlna - tłumaczy Roman Witowski, dyrektor ZDiZ Gdynia.
Rząd może jeszcze pomóc

Prace budowlane zostały podzielony na etapy. Te zaplanowane na przyszły rok obejmą skrzyżowanie i okolice. Prawdopodobnie w 2018 roku robotnicy przeniosą się dalej w kierunku Kosakowa.

- Niezależnie od tego trzeba pamiętać, że miasto zabiega o rządowe finansowanie Drogi Czerwonej, której realizacja może jeszcze bardziej przyczynić się do odciążenia estakady i Trasy Kwiatkowskiego, czy choćby rozwiąże problem przejazdów kolejowych w Chyloni - dodaje Drausal.
Czy te rozwiązania odkorkują skrzyżowanie?
24%

tak, są one adekwatne do potrzeb

42%

trudno powiedzieć, po rozbudowie pojawi się tam pewnie więcej aut

34%

nie, w tej okolicy potrzebna jest linia kolejowa

zakończona

łącznie głosów: 574

Opinie (258) 2 zablokowane

  • Niech za inwestycje płaci gmina Kosakowo (76)

    W gminie mieszka już 10 tysięcy ludzi. Większość pracuje w Gdyni / Gdańsku, tu też załatwia sprawy.

    Niestety przez głupie przepisy podatkowe całe ich podatki trafiają do wójta Kosakowa, a Gdynia musi

    W gminie mieszka już 10 tysięcy ludzi. Większość pracuje w Gdyni / Gdańsku, tu też załatwia sprawy.

    Niestety przez głupie przepisy podatkowe całe ich podatki trafiają do wójta Kosakowa, a Gdynia musi ponosić koszty infrastruktury. Bo Pan z nowego domku w Pierduszynie musi jechać samochodem.

    W tym samym czasie Kosakowo buduje sobie kolejną nową szkołę.

    • 221 68

    • dokładnie tak (7)

      Cwaniaczkom co lecą na niskie koszty życia dziękujemy. Pracujcie sobie w kosakowie

      • 52 28

      • (6)

        buraki jestescie

        • 22 36

        • buraki to rosną na polach między Kosakowem, a Dębogórzem i Suchym Dworem. (5)

          • 34 18

          • (4)

            Żółć wątrobę zalewa, że musisz mieszkać u mamusi na 38 mkw. w bloku komunalnym w Gdyni.

            • 40 30

            • Przynajmniej nie spędza 1,5h w samochodzie by dojechać do pracy (2)

              przy drodze z uklepanego piasku

              • 21 18

              • spędza bo korki są już dużo wcześniej

                • 11 3

              • za to jak sąsiad ma sr*czkę to w sypialni ma darmowe odgłosy dżungli i nie trzeba radia włączać

                • 0 1

            • wiesz z autopsji?

              • 1 1

    • Jaka nowa szkoła

      Jaką nową szkołę??

      Wójtowi się poszczęściło i nowej podstawówki nie musi budować, bo PIS zlikwidował gimnazja. Więc piękne nowe Gimnazjum będzie budynkiem podstawówki.

      • 17 2

    • Gdyby podatki były odprowadzane po miejscu zatrudnienia to Gdynia miałaby poważne problemy (13)

      Gdynia ma jeden z najwyższych wskaźników w Polsce jeżeli chodzi o osoby, które pracują poza granicami własnego miasta

      • 18 21

      • Poważnie?! podaj proszę jakieś źródło (9)

        Chętnie przejrzę te dane i zorientuje się, jak to wygląda w całym naszym kraju

        • 20 7

        • Spradziłem w danych GUS (8)

          Gdynian pracujących poza Gdynią jest ok. 15 tysięcy (w tym ok. 7700 w Gdańsku, 2000 w Sopocie, 1600 w Warszawie, w Kosakowie jedynie ok. 270)

          W Gdyni pracuje 25000 (5000 z Gdańska, 3400 z Rumi, prawie 1000

          Gdynian pracujących poza Gdynią jest ok. 15 tysięcy (w tym ok. 7700 w Gdańsku, 2000 w Sopocie, 1600 w Warszawie, w Kosakowie jedynie ok. 270)

          W Gdyni pracuje 25000 (5000 z Gdańska, 3400 z Rumi, prawie 1000 z Kosakowa)

          Także sorry ale typek co tam pisał to głupoty same wrzuca.

          A doliczyć trzeba ilość osób dojeżdżających do szkół i osoby dojeżdżające przez Gdynię.

          • 16 6

          • fajne zestawienie! (5)

            Mogę prosić źródło do tego? Wyrocznia zwana Google mi nie wskazuje ;-(

            • 4 5

            • dane GUS rok 2011 (4)

              • 8 0

              • Mamy 2016 nie 2011 (3)

                Wtedy to był dopiero początek gdyńskiego marazmu inwestycyjnego. Ile osób zwolniono chociażby po likwidacji centrali Nordea

                • 6 10

              • Nowsze dane są podobne

                • 4 2

              • No ile? 30?

                Każdy z nich, który był coś wart, natychmiast został wessany przez inne banki

                • 2 3

              • Jak już używasz hasła "marazm inwestycyjny", to wiem, że jesteś tym trollem piszącym wszędzie komentarze.

                • 2 0

          • (1)

            W kosakowie nie ma miejsc pracy

            • 1 3

            • To sobie stwórz,

              • 1 3

      • wiekszej glupoty nie slyszalem

        • 5 3

      • zwróć uwage (1)

        co zjeżdza z bocznych ulic do roboty bo rejestrację GA ciężko spotkać

        • 2 0

        • i dodam

          o Gdańsku słowa masz przegląd tablic całej Polski plus 30% ukraina

          • 2 1

    • Gdyby iść tym rozumowaniem, to drogi w Gdąńsku musiałaby budować Gdynia (8)

      rano wszędzie tylko GA na ulicach

      • 17 9

      • Gdynia i Gdańsk wzajemnie się uzupełniają. Różnica jest niewielka. (5)

        Gdynia vs Gdańsk - wzajemne "mieszanie":
        7700 do 5000 osób to jak 140 do 100

        Gdynia vs Kosakowo
        270 vs 1000 to jak 100 do 370.

        Różnica jedna wyraźna.

        • 7 12

        • Uzupełniają? (1)

          Gdańsk sobie spokojnie bez Gdyni poradzi, odwrotnie ani trochę. Ale prawda boli i rodzi frustrację

          • 7 29

          • Ciebie d*psko boli. Jakim trzeba być frustratem żeby takie bzdety wyssane z palca pisać??

            • 11 1

        • Te liczby to z dzisiejszego totolotka? (2)

          Bo próbuję znaleźć w nich jakiś sens i trochę mi nie wychodzi.

          • 1 7

          • Liczby są z postu wyżej. To liczba gdynian pracujacych w gdańsku i liczba ludzi z kosakowa pracująych w gdyni

            • 5 2

          • o liczby z totka

            to pytaj bolka

            • 0 1

      • To tylko ja z kumplami wracamy z całonocnego bzykania panienek z Gdańska (1)

        Zapotrzebowanie jest duże bo ich faceci miękkie faje wciąż za komputerem siedzą i bzdury wypisują na forach...

        • 13 7

        • ambicje masz jak bezdomny afrykanin

          gratuluję celów życiowych

          • 1 0

    • Już płaci (4)

      Cmentarzem, i składowiskiem śmieci w Dębogórzu,

      możemy się zamienić Gdynia będzie zajmowac się ściekami i cmentarzem a my drogą

      • 20 4

      • Gdynia płąci gminie Kosakowo za użytkowanie tych obiektów. (1)

        Prawda boli?

        • 10 8

        • Ciebie coś chyba boli. Proponuję maść na ból d**y.

          • 3 5

      • (1)

        w dębogórzu jest oczyszczalnia ścieków, śmieci z Gdyni wywożone są do Eko Doliny gdzieś koło Bojana

        • 2 0

        • Dokładnie to koło Rumi - Łęczyce

          Bojano jest parę wiosek dalej, więc smród jest najpierw na Zagórzu w Rumi...

          Identycznie jest z Oczyszczalnią Ścieków - ona nie jest w Dębogórzu, a Dębogórzu Wybudowaniach i to też graniczy z Rumią - dokładnie ze Starą i Janowem. Na szczęście po remoncie mniej smrodzi niż kiedyś...

          • 0 1

    • Szczurek to ty? (4)

      • 9 11

      • Włudzik, 14:27 a ty już w internecie? (3)

        • 8 4

        • To oni w Kosakowie mają internet!? (2)

          • 2 8

          • Światłowód (1)

            a ty co masz ?

            • 9 2

            • Ja mam autobus do Gdyni

              kilka razy dziennie

              • 2 2

    • To Gdynia sobie pozwala

      Włudzik od 45 (!!!!!) lat nie zmienił częstotliwości szkieletowej linii autobusej w gminie - 146 - od kilku lat w autobusach dantejskie sceny, najgorszy szrot i ogromne opóźnienia. No i autobus co godzinkę. A co na ZKM i

      Włudzik od 45 (!!!!!) lat nie zmienił częstotliwości szkieletowej linii autobusej w gminie - 146 - od kilku lat w autobusach dantejskie sceny, najgorszy szrot i ogromne opóźnienia. No i autobus co godzinkę. A co na ZKM i Gdynia? Broni wójta! I pozuje sobie z nim w ramach jego kampanii wyborczej. Brawo. Drugi pas powinien być zrobiony jako buspas, wtedy wójta i mieszkańców Kosakowa poniekąd zmusimy do zmiany decyzji. A nie jak teraz - muszę swoją córkę pod szkołę do centrum zawieźć.

      • 12 4

    • Spokojnie, 45 procent ludzi nie melduję się w Kosakowie

      • 11 5

    • (10)

      Czytam te wasze opinie i włos się jeży na głowie. Jakim trzeba być nieszczęśliwym człowiekiem aby wypisywać takie głupoty. Autor (akurat tej wypowiedzi) zapewne korzysta z uroków plaż w Rewie i Mechelinkach i jest ok

      Czytam te wasze opinie i włos się jeży na głowie. Jakim trzeba być nieszczęśliwym człowiekiem aby wypisywać takie głupoty. Autor (akurat tej wypowiedzi) zapewne korzysta z uroków plaż w Rewie i Mechelinkach i jest ok (jeździ po drogach należących do gminy Kosakowo) ale przeszkadza mu, że oni jeżdżą po drogach Gdyni.
      To nasze społeczeństwo jest coraz gorsze, sami egoiści.
      Mimo wszystko pozdrawiam wszystkich nieszczęśliwców i życzę spokojnej jazdy do domu :-)

      • 32 2

      • Nie jazdy tylko stania w korku.

        • 1 1

      • Włos się jeży na głowie (4)

        Do Mechelinek czy Rewy na plażę jeździ się raz, max kilka razy do roku. Większość gdynian wybiera jednak swoje plaże.

        Natomiast GPU z Kosakowa korkuje Gdynię od poniedziałku do piątku. A i w weekendy jeździ po gdyńskich drogach by dostać się do centrów handlowych czy obiektów kultury.

        • 6 14

        • To znaczy ze ludzie inni niż GA nie maja prawa jeździć po ulicach???? Żenada i pomyśleć ze tacy ludzie wychowują nowe pokolenie.

          • 7 3

        • (1)

          Ale zdajesz sobie sprawę że pracując w Gdyńskich firmach przynoszą większy dochód dla miasta niż twoje podatki, tak samo jak wydając pieniądze w centrach i obiektach. Ale zawsze możecie postulować zamknięcie miasta dla

          Ale zdajesz sobie sprawę że pracując w Gdyńskich firmach przynoszą większy dochód dla miasta niż twoje podatki, tak samo jak wydając pieniądze w centrach i obiektach. Ale zawsze możecie postulować zamknięcie miasta dla nie mieszkańców :) Ciekawe jak długo te centra i obiekty będą działać...
          Lepiej naucz się i innych mieszkańców jeździć bo jak największe korki generują "miszczowie" z GA na blaszce....

          • 3 3

          • jakie podatki taka łajza moze płacić?

            • 1 0

        • gimbusie nie jesteś na koloniach? te pierdoły co wypisujesz to zapewne wytwór dyskusji całej twojej rodziny januszy

          • 0 1

      • w Rewie same kamienie

        wolę plażę w Dębkach

        • 4 4

      • (2)

        nie rozmieszja mnie. te brudne i zatłoczone plaże w Rewie i Mechelinkach ? Te jarmarczne stoiska i Janusze z parkingami na podwórkach za 5 zł. Ostatnio tam juz nawet ryba ze smażalni nie smakuje.

        • 7 3

        • (1)

          Z twojej opinii wynika że jednak tam jeździsz skoro jesteś tak dobrze wiesz co tam jest

          • 2 1

          • owszem, byłem kilka razy, głównie rowerem kiedy mieszkałem na Obłużu. Ostatni raz jakieś 3 lata temu. Z opinii znajomych wiem, że niewiele się zmieniło.

            • 1 3

    • No tak (1)

      13 tys mieszkańców Pogórza na pewno nie potrzebuje żadnych dróg.

      • 13 2

      • Dla 13 tysięcy osób wystarczą dwie dojazdówki

        Gdyby chodziło o Pogórze Górne i DOlne to wystarczą Czernickiego-Pucka, Unruga i Dąbka w obecnej postaci. Mieszkańcy tej dzielnicy mają dodakowo co kilka minut autobusy 170, 194 itd.

        Natomiast Kosakowo to

        Gdyby chodziło o Pogórze Górne i DOlne to wystarczą Czernickiego-Pucka, Unruga i Dąbka w obecnej postaci. Mieszkańcy tej dzielnicy mają dodakowo co kilka minut autobusy 170, 194 itd.

        Natomiast Kosakowo to 10 tysięcy mieszkańców z marną alternatywą komunikacji miejskiej (105 kursujące od 7 co 30 minut ale przez Morską, 146 co godzinę, 173 co godzinę-dwie itp.)

        • 5 9

    • Wyłącz w sobie cebulę! (3)

      Mówisz jakbyś miał żal do tego Pana. Przecież mieszkańcy nie tworzą polityki podatkowej, no i nie jesteśmy na tyle bogatym narodem aby wybrzydzać z pracą i domem. Większość dojeżdża do pracy samochodem i z tego co wiem, to w paliwie jest niby podatek na rozbudowę dróg. Gdzie to się podziewa?

      • 13 2

      • Właśnie podziewa się na drogach.

        Podatki drogowe w Polsce czy nawet w Stanach nie pokrywają kosztów budowy i utrzymania dróg. Jeśli chciałbyś aby wszystkie taakie inwestycje były realizowane "od razu", musiałbyś przekonać wszystkich polaków do płacenia dwukrotnie większego podatku.

        Budżet to nie jest studia bez dna.

        • 2 2

      • Dobrze prawisz! (1)

        Estakada Kwiatkowskiego powinna być drogą krajową i powinno się ją wydłużyć do ronda na Pogórzu!

        • 1 1

        • Droga krajowa do Mechelinek

          • 0 0

    • mylisz się

      A ty cwaniaczku ile razy jeździłeś przez Kosakowo albo do innych miast. Też powinieneś płacić tam podatki?

      • 4 3

    • (2)

      to prawda, prawie połowa dzieci z klasy mojego syna w gdyńskiej podstawówce dojeżdza codziennie z mamusią/tatusiem autem z Kosakowa/Mostów/Pierwoszyna itp. Szkół tam nie ma czy co ? Oczywiście wszyscy pobudowali tam domy bo tanio, a potem pół życia w aucie i zgrzytanie zębami.

      • 6 1

      • Tanio?

        • 0 2

      • a druga połowa to menele z gdyni gdzie po kumuszych rodzicach mieszkaja w blokach.

        • 0 0

    • Korki w kierunku Rumii i z Rumi do Gdyni ! (1)

      Proste rozwiązanie, drogę tkzw " pijacka " należacą do OPEC udostępnić do jazdy , poszerzyć do 2 pasów w obydwu kierunkach i zniknie problem zakorkowanej Morskiej , Hutniczej . Udrożni tez ruch pojazdów w kierunku ,

      Proste rozwiązanie, drogę tkzw " pijacka " należacą do OPEC udostępnić do jazdy , poszerzyć do 2 pasów w obydwu kierunkach i zniknie problem zakorkowanej Morskiej , Hutniczej . Udrożni tez ruch pojazdów w kierunku , Obłuża, Oksywia .

      Czyż nikt tego nie widzi ?

      Idealne rozwiązanie dla jadacych na pólwysep , kierunek Szczecin .

      • 5 3

      • No to tak...

        Droga Czerwona i OPAT - wszyscy to widzą, tylko rząd nie chce hajsem sypnąć

        • 0 1

    • najlepiej niech głupki się nie wypowiadają

      • 0 0

    • Co wy ludzue cpacie?

      Jeśli ktoś jest z Kosakowa czy Rewy to ma dokladac sie do drog w Gdyni?
      Czy wlasciciel zarejestrowanych aut w Gdyni jezdzacych po Gdansku Sopocie czy Wejherowie tez ma tam sie dorzucac?A czy ty pierdzielu jadac na

      Jeśli ktoś jest z Kosakowa czy Rewy to ma dokladac sie do drog w Gdyni?
      Czy wlasciciel zarejestrowanych aut w Gdyni jezdzacych po Gdansku Sopocie czy Wejherowie tez ma tam sie dorzucac?A czy ty pierdzielu jadac na plażę czy do Rewy na rybę nie czujesz potrzeby dolozenia sie do zniszczonych drog gminy Kosakowo?
      Problem tkwi w tym ze polnocna czesc Gdyni jest po prostu zapomniana przez wladze.A tak na marginesie,wydluzenie pasa do Gdyni nic nie da! Mega korki sa popołudniu na Kwiatkowskiego!!! DrogI to wizytowka kazdego miasta!?

      • 4 2

    • Antyszczur

      O ile redachtorek opłacany z UM niczego nie przekłamał, to wszystko pic na wodę, bo potrzebne jest przede wszystkim poszerzenie Kwiatkowskiego w górę (przynajmniej w tym kierunku) do 2 pasów. Poza tym: kiedy Rolnicza?? Panie Szczurek, pan już się skończył. Czas sobie poszukać dobrego azylu i połączenia lotniczego, najlepiej z lotniska w Kosakowie.

      • 2 1

    • To samo można powiedzieć i napisać latem w drugą stronę gdy korkujecie i użytkujecie Kosakowskie drogi i rozstawiacie parawany na naszych plażach.Pozdrawiam

      • 0 0

    • Zamiast rozwiązywać problemy lepiej napuszczać jednych na drugich

      To takie proste i prymitywne zamiast rozwiązywać problemy lepiej napuścić jednych na drugich i ludzie to kupią. Nie jest problemem ile mamy środków budżetowych w Gdyni, tylko jak i na co je wydajemy.

      • 1 1

    • Kosakowo i tak docelowo stanie się częścią Gdyni (1)

      Po co się nie zdrowo podniecać. Gmina Kosakowo za lat kilka i tak stanie się częścią Gdyni jako nowa dzielnica. Zatem jest to poniekąd inwestycja w przyszłość na następne lata. I taki właśnie sens powinno mieć inwestowanie.

      • 1 0

      • i wtedy kosakowo będzie w ciężkiej d*pie zamiast będąc kwitnącą gminą

        • 1 0

    • Zazdraszczasz?

      Przeprowadź się, będzie tanio :)
      A tak serio, to Pogórze, Babie doły, Obłuże, Oksywie, wszystko stoi - zobacz ile się tam inwestycji pobudowało. W Kosakowie raptem 3 małe osiedla na ten moment i nie ma co problemu

      Przeprowadź się, będzie tanio :)
      A tak serio, to Pogórze, Babie doły, Obłuże, Oksywie, wszystko stoi - zobacz ile się tam inwestycji pobudowało. W Kosakowie raptem 3 małe osiedla na ten moment i nie ma co problemu u nich szukać.
      Fakt, że budują następne i problem się pojawi.
      A przebudowa krzyżówki owszem, ale rondo + 2 pasy w dół do estakady zrobi jakąkolwiek różnicę.

      • 1 1

    • Tak samo jak za remonty estakady

      ale Kosakowo ma to gdzieś i budują nowe osiedla co roku bez możliwości dojazdu, niszcząc gdyńskie drogi

      • 0 0

  • tamtędy miała iść czteropasmowa TRASA (12)

    A oni wydłużają prawoskręt?! To jakieś nieporozumienie...

    • 137 8

    • Trasa dla kogo? (4)

      Kosakowo niech samo sobie buduje cztery pasy.

      Gdynia co najwyżej powinna dobudować jeden pas do skrętu i buspas.

      • 11 11

      • żartujesz? (3)

        Okoliczne dzielnice + Kosakowo. Do tego lotnisko (które kiedyś w końcu pewnie odpali) i dojazd od północy do portu. To potrzebna trasa. Widać to chociażby po codziennych kilometrowych korkach

        • 17 3

        • "dojazd od północy do portu" hahahah (2)

          skąd do portu? Kontenery z Rewy, węgiel z Mechelinek czy cargo z Pierwoszyna?

          2. Lotnisko nie odpali. Jest po prostu nieefektywne ekonomicznie. I nawet Gdynia już odpuściła.

          3. Codzienne korki

          skąd do portu? Kontenery z Rewy, węgiel z Mechelinek czy cargo z Pierwoszyna?

          2. Lotnisko nie odpali. Jest po prostu nieefektywne ekonomicznie. I nawet Gdynia już odpuściła.

          3. Codzienne korki tworzą mieszkańcy Kosakowa. Zadaniem Gdyni powinno być zrobienie buspasa do Pogórza. Jak Kosakowo chce do miasta jeździć to niech zostawia samochody na parkingu przy centrum handlowym i przesiada się w 194.

          • 19 12

          • tak, myślisz że do rewy i pierwoszyna (1)

            Towar się wozi na taczkach, czy jak?

            • 4 1

            • smutność

              jak szef zapłaci za 6h stania w korku i kolejne 14 dla czekających na miejscu, to taniej wyjdzie na nockę kogoś ogarnąć :)

              • 0 0

    • Szczurek i jego "inwestycje"

      Leczenie syfa pudrem.

      • 17 5

    • Zbudują kawałek dodatkowego pasa

      to i tak dużo, normalnie w Gdyni taka przebudowa polega na postawieniu znaków, namalowaniu na jezdni dodatkowych lini , zmiana częstotliwości światel a w najlepszym wypadku zbudowaniu garbu spowalniajacego. Pieniadze wydaje sie na niepotrzebne inwestycje np. skrzyżowanie na al Zwycięstwa czy ekranów ochronnych na obwodnicy .

      • 19 3

    • decyzje Szczurka to jedno wielkie nieporozumienie

      usmiechnij się jesteś w wariatkowie.

      • 8 2

    • Prawoskręt to lipa....

      poszerzenie Kwiatkowskiego od estakady do Dąbka i na jej rozbudowę też jest przecież miejsce bo jak się mijają dwa autobusy lub ciężarówki to strach patrzeć....moim zdaniem sam prawoskręt nic nie pomoże.

      • 20 0

    • stanie w codziennym korku na czteropasmowej trasie nie jest niczym atrakcyjnym (1)

      poszerzanie dróg tylko przesuwa korki ale ich nie likwiduje.

      Lekarstwem na korki jest wydajna komunikacja szynowa i inne rozwiązania, a nie rozbudowa wyłącznie układu drogowego.

      • 2 5

      • Tyle w kwestii teorii i ogólników, bym powiedział ...

        • 0 0

    • Gdynia od lat stoi w miejscu, nie ma żadnych inwestycji

      Wszystko poszło na niedziałające lotnisko Szczurka - z tego zostaje zapamiętany, z wyrzucenia do śmietnika stu milionów złotych naszych podatków!

      • 1 0

  • A kiedy obwodnica Witomina i tunel w Chyloni? (11)

    Widać, że jak chcemy inwestycji to trzeba mocniej cisnąć urzędników bo już zaczynają mięknąć

    • 102 8

    • Obwodnica Witomina!? Zniszczyć las chcesz? (8)

      Obwodnica Witomina nie powinna powstać. Odcięcie dzielnicy od terenów leśnych, wycięcie lasu w imię praktycznie zerowego zysku.

      Wierzysz, że gdy powstanie to korki znikną? Przesuną się po prostu bliżej Kieleckiej w jedną i bliżej Chwarzna w drugą stronę.

      Poroniony pomysł.

      • 7 14

      • wtedy trzeba zniszczyć Witomino, a na co to komu? wyburzyć i drogę 10 pasmową zrobić (5)

        żeby "gdynianie" z lasu mieli dobry dojazd do riwjery na szoping. Czy każdy z nich musi oddzielnie samochodem jechać? Nawet psy samochodami wyprowadzają na spacery.

        • 8 7

        • WIncyj pasuw! (4)

          Dwajścia pasuw. Kupiłem mieszkanie 47 metrów na Chwarznie Sokółka więc mam prawo jeździć moją Astrą gdzie chce i ile chce!!!!1111

          Niech mi mieszczuchy nie mówią jak mam jeździć!!! Będę im smrodził pod domem!

          • 8 6

          • Zlikwidować wszystkie drogi. Wtedy nie będzie korków, a kase wydamy na PRopagandę sukcesu (3)

            • 7 2

            • Po co likwidować. Obecne wystarczą (2)

              Rozwój komunikacji miejskiej, dla przejazdów do 5 km - drogi rowerowe. Tak działają teraz wszystkie miasta: od Madrytu przez Londyn Sztokholm po Helsinki. Nawet Moskwa zamierza zmienić kierunek z budowy szerokich dróg na poprawę transportu zbiorowego, wygody pieszych i rowerzystów.

              • 3 5

              • Chodzisz w bucikach plecionych z łyka czy struganych z drewna?

                • 2 4

              • Komunikacja miejska jest dla biedoty

                • 0 1

      • (1)

        Full jest lasów a miasto ma być jak najbardziej wygodne dla mieszkańców. Jeżeli komuś zależy na lasach to niech mieszka na wsi

        • 1 5

        • jak ktos zamieszkal juz na wsi, niech nie narzeka na dojazd do miasta

          proste, Witomino bylo pierwsze i ja bym sie tez nie zgodzil na niszczenie lasu, korki, halas i zanieczyszczenia, bo tani kredyciarze z zza obwodnicy chca miec wygodny dojazd

          • 1 1

    • Nie da się! (1)

      • 3 1

      • Jak się da komu trza to się da!

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.