- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (205 opinii)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (173 opinie)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (51 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (67 opinii)
- 5 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (163 opinie)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (24 opinie)
100-letnie domy na Oruni mają zostać wyburzone
Gdańscy urzędnicy zabiegają o zgodę na wyburzenie kilkunastu komunalnych budynków zlokalizowanych wzdłuż ul. Małomiejskiej i Podmiejskiej na Oruni. Wybudowane na przełomie XIX i XX wieku domy są w złym stanie technicznym. Ponieważ jednak znajdują się w gminnej ewidencji zabytków, na każdą rozbiórkę musi zgodzić się konserwator. Ten sprzeciwia się ich wyburzaniu. Pierwszy budynek został rozebrany w zeszłym roku.
Chodzi o domy pod adresem:
- Gdańskie Nieruchomości wystąpiły do wojewódzkiego konserwatora zabytków o pozwolenie na rozbiórkę budynków przy ul. Podmiejskiej 11C i 11B. Od rozpatrzenia wniosku zależne będą dalsze decyzje dotyczące tych nieruchomości - informuje Jędrzej Sieliwończyk z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Gdańskie Nieruchomości wystąpiły również do konserwatora zabytków o pozwolenie na rozbiórkę wykwaterowanych już nieruchomości przy ul. Małomiejskiej 20, 21 i 52. Konserwator wydał opinię negatywną. Gdańskie Nieruchomości ponowią wniosek, a do czasu jego rozpatrzenia sukcesywnie zabezpieczają te budynki.
Są to budynki powstałe na przełomie XIX i XX wieku, część z nich reprezentuje tzw. nurt architektury robotniczej. Wszystkie znajdują się w gminnej ewidencji zabytków, dlatego pieczę nad nimi sprawuje Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków.
- Według konserwatora skala tych rozbiórek jest problematyczna, bowiem zniknięcie kilkudziesięciu kamienic sprawiłoby, że Orunia w znacznym stopniu straciłaby swój historyczny charakter. A zabudowa z przełomu XIX i XX wieku, w dużej mierze o robotniczym charakterze, jest cenna - przekonuje Marcin Tymiński, rzecznik Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. - Dlatego pytamy, czy rozbiórka jest jedynym rozwiązaniem.
Jeden z budynków, na skrzyżowaniu Podmiejskiej z Zamiejską - dokładny adres to Podmiejska 11 i 11A - został w zeszłym roku rozebrany, chociaż konserwator nie wyraził na to zgody. Powodem był zły stan techniczny budynku po pożarze, jaki miał miejsce w październiku 2018 roku.
O pożarze informowali czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta
- W następstwie pożaru naruszona została konstrukcja budynku, który z uwagi na położenie w bezpośrednim sąsiedztwie budynków mieszkalnych, chodnika i ruchliwej drogi stwarzał bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia osób znajdujących się w jego pobliżu. W ramach prowadzonej akcji gaśniczej zrzucony został przez straż pożarną fragment budynku - narożnik, który uległ uszkodzeniu w wyniku pożaru. W związku z tym, na podstawie art. 31, ust. 5 prawa budowlanego, w dniu 8.10.2018 r. Gdańskie Nieruchomości rozpoczęły rozbiórkę budynku - wyjaśnia Sieliwończyk. - Opinia techniczna Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego potwierdziła katastrofalny stan techniczny nieruchomości, stwierdzając m.in. pęknięcia i wybrzuszenia ścian oraz nadproży, widoczne ubytki cegieł, luźne elementy nadproży i gzymsu, wychylenie od pionu ścian i schodów, ugięcia stropów, skorodowanie belek stropowych dachu.
Wojewódzki Konserwator Zabytków zgłosił jednak sprawę tego wyburzenia do prokuratury.
Co ciekawe: plac, który pozostał po wyburzeniu budynku, wykorzystują teraz kierowcy chcący skręcić w lewo z ul. Zamiejskiej w ul. Podmiejską. Na drodze widnieje bowiem zakaz takiego manewru, więc kierujący przejeżdżają przez pustą działkę, by przejechać w kierunku Traktu św. Wojciecha.
Opinie (606) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-06 15:02
dewloperka będzie miała teren (48)
- 334 154
-
2019-09-06 15:03
(12)
to teren pod Nową Małomiejską. Dlatego chcą wyburzać.
- 82 16
-
2019-09-06 17:21
Ok, niech wyburzą, skoro i tak się rozpada. Ale niech zbudują w ich miejsce identyczne, tyle, że wg nowych, trwalszych (10)
technologii. Te stare domki, gdyby były zadbane, to byłyby piękne. Zwłaszcza ten już wyburzony na Podmiejskiej 11. W porównaniu do dzisiejszych szklano betonowych bloczków dla kredytowej biedoty (taka sama klasa robotniczo-korporacyjna), te stare są stokroć lepsze.
- 34 48
-
2019-09-06 17:31
(7)
A kto ma to wybudować ?
- 20 7
-
2019-09-06 17:33
a miasto (5)
- 11 26
-
2019-09-06 18:50
A z jakieś racji? (4)
Maja budować z moich podatkow
- 32 7
-
2019-09-06 20:18
A Z moich mogą budowac
- 12 17
-
2019-09-06 20:39
A z takiej racji bo Pani Prezydent tak chce. (2)
- 3 17
-
2019-09-07 02:11
Tak właśnie wygląda Gdańsk na obrzeżach. Każdy krzyczy że inwestycje tylko w Gdańsku, że miasto się rozwija ale prawda jest taka jak na obrazkach. Można kolorować rzeczywistość w internecie ale jak się przejedzie do takich dzielnic jak Orunia, Nowy port, Brzeźno czy Stogi to prawda jest zupełnie inna. Dlatego wielu ma kompleks Gdyni i nie chcą się porównywać do Wrocławia czy Krakowa
- 14 3
-
2019-09-07 12:07
lud się domaga, lud dostanie
- 0 0
-
2019-09-07 12:07
a kto chce może, jak chcesz ty to możesz też
- 1 0
-
2019-09-07 07:50
A Tobie Starzy kupili kwadrat
czy jeszcze u nich mieszkasz?!
- 6 1
-
2019-09-07 23:37
Przyjezdni kredyciarze łapki w dół :)
- 0 0
-
2019-09-07 14:14
Byłem na spotkaniu z radnymi i prezydent ,na pytanie o budowie ulic Nowa Małomiejska oraz Nowa Świętokrzyska ( były w planie budowy nowych dróg na lata 2016-2020 na pierwszych pozycjach) nie widać było woli ,chęci ,zainteresowania tym tematem .Nie potrzebny na tą chwilę dla miasta bo żadnemu deweloperowi nie potrzebne są ,no chyba ,że powyburzają budynki i sprzedadzą tereny .Przynajmniej tak to wygląda
- 5 4
-
2019-09-06 15:04
(7)
i bardzo dobrze... w końcu
- 55 16
-
2019-09-06 17:53
(6)
A nie lepiej gdyby nie dopuszczono się zaniedbań i na tej oruni byłoby co oglądać?
- 12 22
-
2019-09-06 21:09
(5)
Nie byłoby co oglądać.
To od zawsze były budy, od których bolały oczy, jeszcze kiedyś zasiedlali je komunalni od których bolały oczy- 28 1
-
2019-09-06 22:36
(4)
Najlepsza był kobitka co w szlafroku przed gankiem fajeczkę wypalała a obok samochody stojące w korku.
- 28 2
-
2019-09-06 22:47
Oni tam nawet grillowali w szlafrokach xD
- 21 2
-
2019-09-07 00:26
Ostatnio nawet bobra wietrzyła...serio...
- 8 1
-
2019-09-07 07:12
(1)
A obok stawiała wózek z dzieckiem
- 11 0
-
2019-09-07 13:50
Ale hypokryci
- 1 0
-
2019-09-06 15:04
po to jest developerka (13)
Od tego są żeby budować co w tym dziwnego ? Szukasz taniej sensacji ?
- 43 39
-
2019-09-06 15:09
To niech budują. (11)
Tylko niech nie niszczą historycznych obiektów. Banda cwaniaków i niedouczonych kolesi. Zniszczyć, rozwalić, byle kasę przytulić. Bardzo dobrze Panie konserwatorze. Proszę pilnować historycznego Gdańska.
- 49 54
-
2019-09-06 15:15
(2)
Przecież te budynki to jest smród, one ledwo stoją, prędzej czy później same się rozwalą
- 66 18
-
2019-09-06 20:29
(1)
To trzeba było celowo nie nie doprowadzać do stanu smrodu i ruiny.!.Jak się chce to kazdy budynek można zamienić w ruinę. Ratusz na Długiej też.
- 19 18
-
2019-09-06 23:52
Celowo xDDD
Ty wiesz kto tam mieszkał przez 90% istnienia tych baraków xD? Już nie mówiąc, że połowa z nich się rozpada od wojny. Druga połowa rozlatywała się przez cały komunizm. Cud, że nigdy nie doszło tam do jakiegoś wielkiego pożaru, czy innego wybuchu gazu, bo instalacja (jeżeli w ogóle jest) też pewnie jest w opłakanym stanie.
- 25 4
-
2019-09-06 15:54
> "Proszę pilnować historycznego Gdańska."
dokladnie, a orunskie baraki zrownac z ziemia- 37 14
-
2019-09-06 16:31
Zabierzcie hochsztaplerowi
Z Torunia i dajcie na ratowanie zabytkow...i gitara
- 25 8
-
2019-09-06 16:35
historycznych obiektów??? (1)
skąd ty piszesz? z Afryki?
- 30 9
-
2019-09-06 22:22
ludzie...
Ludzie, którzy nie cenią historii i zabytków są jak zwierzęta - żyją, trawią i umierają a nic po nich nie zostaje...
- 14 18
-
2019-09-06 17:55
(3)
Jesteście ludzie tak naiwni, czy o co chodzi? Co że zaniedbane? Można wyremontować i być dumnym z historii, albo można zrównać z ziemią i zbudować niepodobna do niczego koszmar że szkła
- 20 24
-
2019-09-06 21:58
jakiej histori?
Przecież te budynki to żadna historia, a tylko ....
- 22 12
-
2019-09-06 22:38
Tam jest droga w planie
- 12 0
-
2019-09-07 18:17
Koszt remontu takiej rudery to koszt wyburzenia+postawienia nowego x 10.
- 3 1
-
2019-09-06 20:23
No budowac ale najpierw trzeba podpalenia
- 1 0
-
2019-09-06 15:05
nie za tej wladzy. (1)
pilnuja Gdańska.
- 5 20
-
2019-09-06 22:39
A co ze starą zajezdnią Arciszewskiej. Pilnujesz?
- 7 1
-
2019-09-06 15:18
Dokładnie - już się pewnie ślinią. (2)
I ostrzą piły na okoliczne drzewa :-(.
- 16 20
-
2019-09-06 16:09
(1)
po to pis uchwalal dla siebie lex deweloper zeby teraz korzystac
- 19 11
-
2019-09-06 18:19
Na racja :-).
Będę pamiętał w przyszłości :-).
- 2 0
-
2019-09-06 15:28
i bardzo dobrze niech znikną te slamsy
jakaś firma zarobi, będą piękne mieszkania dla ludzi
- 39 12
-
2019-09-06 15:29
Zburzyć (2)
I zasiać trawę.
- 25 8
-
2019-09-06 15:55
Nie da się (1)
MSSQL
- 1 2
-
2019-09-07 07:10
To ty Adrian "nie da sie"?
- 2 0
-
2019-09-06 16:34
A niby kto jak nie
dewoloper ma budowac?moze Kościół zajmie sie budownictwem dla ubogich a nie stawianiem palacow i chulaszczym zyciem.Ciekawe,drazni ciebie slowo deweloper a nie drazni pazerny i rozpasany Kosciol
- 33 9
-
2019-09-06 16:57
(1)
Zabrakło terenu na Westerplatte to trzeba szukać gdzie indziej.
- 6 12
-
2019-09-07 19:07
westerplatte pisy zgarnely dla siebie
- 1 1
-
2019-09-07 09:35
Rozebrać te rudera, tego nie da się wyremontować. Renowacja droższa od wybudowania nowego.
- 10 2
-
2019-09-06 15:02
(23)
Przecież te budynki od wielu lat są położone w rezerwie pod Nową Małomiejską - a teraz pod SKM na południe.
- 338 24
-
2019-09-06 15:08
nie kłam
- 13 39
-
2019-09-06 15:47
Walory architektoniczne zerowe (2)
Wyburzyć i poszerzyć Małomiejską. Bo na te piękne przybudówki też pewnie konserwator zgodę wydał? Rozumiem bronić ciekawych budynków ale takie robotnicze chałupy? I co z tego że stare - brzydkie i blokują rozwój miasta.
- 108 14
-
2019-09-06 17:56
O, ekspert się odezwał (1)
Już spieszę robić wg zaleceń. Skąd się tacy ludzie biorą??
- 5 45
-
2019-09-06 19:24
A Ty skąd się wziąłeś ? Z vaginy !
- 17 6
-
2019-09-06 15:57
(2)
Bzdura do kwadratu. Rezerwa jest w pewnym oddaleniu właśnie po to, by chronić tę zabudowe!
- 9 34
-
2019-09-06 16:26
Spójrz na mpzp z 2002 roku
- 4 7
-
2019-09-07 14:49
W jakim oddaleniu?
Z tyłu jest ul. Ptasia
- 4 0
-
2019-09-06 16:13
przejeżdżam tam raz w tygodniu - walory budnków jak po 2 wojnie, ruiny totalne (5)
- 70 6
-
2019-09-06 16:58
(3)
Ktoś do tego doprowadził, pewnie ci co to ciągle mówią "nie da się".
- 12 22
-
2019-09-06 17:19
Ich najemcy.
- 34 5
-
2019-09-06 20:55
Mieszkańcy (1)
- 18 0
-
2019-09-06 21:21
Raczej właściciel - odnoszę wrażenie, że to co w miarę sensownie wyglądają nie należą do miasta
- 5 8
-
2019-09-07 20:50
No i właśnie o te walory chodzi
Mozna teraz kręcić tam filmy o biedocie :)
- 1 0
-
2019-09-06 19:26
Najlepszy komentarz z 14 strony pt. niesamowita historia
- 0 2
-
2019-09-06 22:53
Nie dość że bezdomni robią sobie tam mieliny, policja do tamtejszych mieszkańców to przynajmniej raz w tygodniu przyjeżdża, z tego co wiem, to gdy miasto chciało wysiedlac to ludzie się burzyli że oni sobie poczekają żeby dostać nowe mieszkanie od miasta A nie z.rynku wtórnego. Zrównać to z ziemią powinni i tyle, nic tylko tam straszy i śmierdzi. Nawet nie ma co renowacji robić bo obecni mieszkańcy A raczej patologia spowrotem.doproawdzi do meliny...
- 30 0
-
2019-09-07 10:15
(1)
Pod rezerwę na co są przeznaczone, to się okaże po wyburzeniu ;)
- 2 3
-
2019-09-07 14:48
Tam na nic innego nie ma miejsca
Pojedź, zobacz
- 2 0
-
2019-09-07 11:00
gdyby je wyburzyli ruszyla by budowa nowej malomiejskiej a tak (2)
jest blokowana i pomyslcie czemu nie zgadza sie konserwator na wyburzenie bo po drodze jest i musiala bybyc zamknieta pizzeria Leone Lecha Kazimierczaka teraz Wałęsa Radnego Miasta PO. Mam spore podejrzenia ze tak sie zalatwia gwarancje wlasnego biznesu
- 8 4
-
2019-09-07 13:38
(1)
Nowa Malomiejska jest na poludnie od tych domów. One w niczym nie przeszkadzają.
- 1 2
-
2019-09-07 14:09
Dokładnie te domy są przy Małomiejskiej,
która ma być poszerzana i powstanie Nowa Małomiejska.
- 2 1
-
2019-09-07 12:03
Oooo to Jarek nie będzie już tam listów i przekazów doręczać.
Jak mu tam apartamentowce wybudują to tejon będzie mieć przeciążony :)
- 0 1
-
2019-09-07 22:39
Nowa ulica
Przecież tu mają być po dwa pasy ruchu w każdym kierunku plus ewentualnie połączenie pętli tramwajowej Havla z "Tesco"
- 0 0
-
2024-03-21 15:01
Orunia
Zgadzam się z opinią w 200% przecież ten teren został już przeznaczony na przyszłą inwestycje przyszłej SKM w kierunku Kowal więc po co tu tyle lamentu i nie potrzebnych komentarzy
- 0 0
-
2019-09-06 15:03
najpierw celowo przez całe lata stało i niszczało żeby na końcu zburzyć i oddać teren deweloperom. cały Gdańsk (20)
- 332 302
-
2019-09-06 15:04
samo sobie stało , samo sobie niszczało? (4)
a kto miał to remontować i za czyje pieniądze?
- 52 22
-
2019-09-06 15:09
a wiesz ile podatkow i kasy ze sprzedazy mialo miasto za budnia? (3)
- 17 47
-
2019-09-06 18:17
a wiesz ile wydatków?
- 27 4
-
2019-09-06 18:43
a wiesz, że takie rzeczy są jednorazowe? I nazywają się przejadaniem majątku. (1)
- 11 5
-
2019-09-08 08:26
na pewno wynajem dla 500plusowców to byłby interes życia !
- 0 0
-
2019-09-06 15:09
(7)
jak tak Tobie się podobają te baraki to idź w nich zamieszkaj
- 62 14
-
2019-09-06 15:56
Chętnie przytulę kilka tych domków zrobię remont i wynajmę (5)
- 18 25
-
2019-09-06 16:13
tam remont polega na zbudowaniu od nowa wiec remontuj
- 39 6
-
2019-09-06 17:33
(2)
Kup ,wyremontuj i wynajmuj- złóż ofertę .
- 27 1
-
2019-09-07 08:03
(1)
Przecież one są już zaklepane dla dewelopera. Nie kupi nie ma szans.
- 3 14
-
2019-09-07 11:54
bzdura
- 0 0
-
2019-09-07 11:03
to rób, koszty remontu ciebie zeżrą a grzyb i tak wyrosnie
- 3 0
-
2019-09-06 17:58
Barak ty widział?
- 4 12
-
2019-09-06 17:17
Na ogol (2)
deweloperom sie sprzedaje a daje sie Kosciolowi...
i to ci nie przeszkadza?- 33 5
-
2019-09-06 17:58
Tak, bo o tym jest dyskusja, brawo
- 4 1
-
2019-09-07 07:12
Matołusz
Lubie tanie działeczki od biskupa
- 6 2
-
2019-09-06 19:06
Bzdury
- 4 2
-
2019-09-07 08:16
Skutki rządów PO-PSL odczuwamy jak widac do tej pory.
Sycylia
- 2 15
-
2019-09-07 08:17
Te o których mowa, to akurat dobrze, że niszczono. Na Dolnym Śląsku mają ładniejsze chlewy. Więc czego tu żałować?!
- 11 1
-
2019-09-07 11:55
te budynki nie przedstawiają żadnej wartości historycznej
- 5 0
-
2019-09-06 15:03
(5)
Niech konserwa sam tam zamieszka to zobaczy jak miło ..
- 533 94
-
2019-09-06 15:06
(1)
Dokładnie!
- 34 7
-
2019-09-07 02:01
OStatnie takie "dziedzictwo"...
...Stało na mojej ulicy.....
Jacyś d**ilE stwierdzili, że to zabytek...
Przez co nie chcieli remontować ulicy z kocimi łbami (głucha).
Drewniany dom stał tu przez 80 lat, przez ostatnie ~10 płonął 4x......
W końcu został tylko smród i pył.
Ktoś to wykupił, postawił nową chatę......
To nie są żadne zabytki. Zabytki to na starówce.
A i**otów, który zaprojektowali i zatwierdzili na biskupiej górce i nowym wiadukcie położył kocie łby na przystankach powinni powiesić za jaja i rozstrzelać.- 17 2
-
2019-09-06 15:49
A kto miał remontować ? Konserwator ? A może to GZNK, które dopuściło do skandalicznych zaniedbań... (2)
- 11 21
-
2019-09-06 16:12
GZNK to musi mieć wpływy z czynszu żeby remontować a tam większość nie płaci a wyrzucić nie ma gdzie bo trudno gorszą norę znaleźć żeby delikwenta wykwaterować. Część też zajmuje na "dziko" bez decyzji i tym już wcale się nie opłaca spłacić zaległości i starać się o decyzję bo musieliby do tego czasu duuuzo wyższy czynsz płacić
- 40 0
-
2019-09-06 20:57
A dlaczego GZNK miał remontować
Jak ludzie którzy tam mieszkają przez kilkadziesiąt lat mieli i mają w poważaniu?
Na to chcesz żeby Twoje podatki szły?- 23 1
-
2019-09-06 15:03
nareszcie... (5)
w końcu usuną te rudery ...
- 593 95
-
2019-09-06 15:07
wyburzyc motławe i postawic kładki ;) (1)
- 11 14
-
2019-09-06 17:08
niedługo zaczną się pożary
- 5 13
-
2019-09-06 17:49
(1)
Oni chcą, żebyś tak myślał, a Ty się dajesz. Lata zapuszczania tych kamienic tylko po to żeby teren sprzedać deweloperom
- 7 24
-
2019-09-06 18:25
Bez przesady. To zwykłe tanie czynszówki, w których komfort mieszkania, nawet gdy budynek jest w dobrym stanie,
jest znikomy. Dodatkowo są ulokowane 2 metry od bardzo ruchliwej ulicy. A na sprzedaży gruntu zarobi miasta, a nie tylko developer, więc już kompletnie nie rozumiem skąd ten lament akurat na tymi ruderami.
- 44 1
-
2019-09-06 19:47
hyba za 30 lat - ten artykul juz 5 rok !
- 3 0
-
2019-09-06 15:03
w oczekiwaniu na serię pożarów, oczywiście wszystkie przez zpruszenie ognia (4)
- 290 24
-
2019-09-06 16:14
cos szykujesz?
- 4 4
-
2019-09-06 17:33
(1)
zpruszenie ognia.
- 4 0
-
2019-09-07 16:53
jak w zajezdni konnej w Oliwie u Arciszewskiej
- 3 1
-
2019-09-06 21:41
To samo pomyślałem
- 2 0
-
2019-09-06 15:04
Rozebrać jak najszybciej (9)
Miasto ma się rozwijać a nie skansen tworzyć.
- 535 123
-
2019-09-06 15:07
(1)
może wyeksmitujmy twoją babcie?
- 15 30
-
2019-09-06 16:15
a moze twoja?
- 12 6
-
2019-09-06 15:10
myslenie typowo niemieckie (1)
po to wybuchala wojna jak nie pamietasz
- 7 9
-
2019-09-06 15:56
Żeby twój dziadek zegarków nakradł a babcia Niemka miała służbę
- 5 1
-
2019-09-06 17:14
Chyba Ci się Gdańsk z innym miastem pomylił. (1)
To miasto ma w dużej swojej części charakter zabytkowy, i tkz. skansen, jak Ty to nazywasz jest nieodłączną częścią takich miast jak Gdańsk, czyli miast historycznych.
- 9 10
-
2019-09-06 21:25
Ci ludzie to skansen pasożytnictwa co tam mieszkają. byłes i widziałeś całe to zjawisko społeczne i te baraki z cegły?
- 13 1
-
2019-09-06 18:00
Jak miasto ma się rozwijać
To lepiej Ty się zwijaj :)
- 3 7
-
2019-09-06 23:13
Te budynki strasza a nie sa chluba Gdanska.Tylko patrzec az stanie sie nieszczescie. Menele tam przesiaduja a to droga do szkoly.
- 13 1
-
2019-09-07 22:44
moze sie rozwijac, bez burzenia tych budynkow, a jak deweloper nie ma pieniedzy na taka inwestycje, bo jak zwykle chce tanie gów#no wybudowac, to niech zajmie sie czyms innym. za te budynki ktore np Inpro buduje w Gdansku, ktos z zarzadu razem z konserwatorem powinni pojsc w wiezienia. Te szkaradztwa beda staly tu teraz pewnie ze sto lat.
- 0 1
-
2019-09-06 15:04
symbol patologii (6)
Jak najszybciej to zrównać z Ziemią, symbol patologii i przestępczości. Zamiast domów poszerzcie jezdnie do traktu św. Wojtka
- 538 80
-
2019-09-06 15:06
i zrównac ul Dluga z Neptunem (1)
ile tam bylo pobic? to patolskie miasto.
- 16 29
-
2019-09-06 16:20
co za barbarzynstwo, pisy nawet neptuna by zburzyly
- 16 5
-
2019-09-06 16:57
Taaa juz ci poszerza. Deweloperka lape polozy na tyn terenie.
- 11 11
-
2019-09-06 18:01
O i jeszcze parking podziemny. (1)
Czegoś jeszcze się domagamy? Coś jeszcze się należy kierowcom?
- 3 11
-
2019-09-06 20:05
Tak, rowery do tuneli.
- 8 1
-
2019-09-07 18:35
To jest symbol zaniedbanego Gdańska ,olewania ludzi i warunków w jakich musieli mieszkać ,nie każdy ma bogatych przodków ,z biedy rodzi sie patologia ,a więc myli Pan symbole . ale jeśli chodzi o poszerzenie drogi to popieram w 100 %.
- 0 0
-
2019-09-06 15:05
jestem kierowcą ZKM, moja żona pielegniarką. kiedyś złożyliśmy podanie o wynajem mieszkania komunalnego oczywiście bez sukcesu. (22)
a tu proszę burzą. w tym miejscu powinny powstać mieszkania komunalne a nie kolejny raj dla deweloperów
- 237 276
-
2019-09-06 15:13
Masz za dobrze (5)
Ty zarabiasz z 4 tys a żona lekko 3 tys. Stać was na małe mieszkanie na kredyt wiec do roboty :-)
- 85 38
-
2019-09-06 17:04
(1)
mirella jesteś żenująca
- 25 45
-
2019-09-06 21:50
żenująca?
Raczej żenujący...
- 4 5
-
2019-09-06 18:02
Komunalne to nie socjalne
- 26 5
-
2019-09-07 13:39
(1)
za darmo to każdy by chciał dostać , a co maja powiedzieć ludzie którzy spłacają kredyt
- 15 4
-
2019-09-10 09:53
Ja spłacam i moge tyle tylko powiedziec ze dałem sie nabrac na bajeczke jak to dobrze posiadac własne mieszkanie odejmujac soebie teraz od ust-do tego nawet nie wiem czy dozyje tej spłaty...
- 0 0
-
2019-09-06 15:14
Na trojmiasto.pl (2)
jest wiele ogłoszeń z mieszkaniami na wynajem.
- 45 24
-
2019-09-06 16:14
problem w wysiokości miesięcznego kosztu (1)
prywaciarze się liczą, poza tym nie pozwalają ci zrobić za dużo z mieszkaniem. w komunalnym można już trochę poszaleć ;) taniej wychodzi wziąć kredyt, ja osobiście w ogóle nie rozumiem długoterminowego wynajmu
- 20 26
-
2019-09-07 06:06
Komuchu - prywaciarz to określenie obraźliwe, wymyślone przez bolszewików.
- 21 7
-
2019-09-06 15:58
Jestem madka horej curki, mi się poprostu należy (1)
- 41 23
-
2019-09-06 17:05
nie życze żebyś był/była rodzicem chorego dziecka patolu
- 21 22
-
2019-09-06 18:57
(1)
Chcialby Pan tam mieszkac? Zapewne gdyby przyznano tam Panu mieszkanie to juz nastepnego dnia pisalby Pan do Trojmiasta, ze dostal mieszkanie w ruderze...
- 44 4
-
2019-09-07 11:06
jak pewna pani Maria z dawnego sierocińca, nie opłacała latami za mieszkanie i poleciała na skargę że dostała lokal socjalny
- 8 1
-
2019-09-06 22:41
nie powinny
- 0 1
-
2019-09-06 23:15
Do pracy I kredyt na mieszkanie zaciagnac a nie zyrowac na komunalnych mieszkaniach! Lenie
- 23 4
-
2019-09-07 06:03
Zbudują po wyburzenia nowe, lepsze. Wtedy kupicie sobie z żonką. A tak byś mieszkał pośród patroli.
- 9 3
-
2019-09-07 11:52
Przepraszam bardzo
Ale co wam szkodzi wziąć kredyt na mieszkanie tak jak inni ludzie? Nie stać? Ojej, no to może czas poszukać gdzieś pod Gdańskiem, tam jest taniej?
- 17 4
-
2019-09-07 14:07
Gdzie na tym wąskim pasku powstaną
bloki?
Ludzie!!!
Tam będzie poszerzana droga. Nie ma tam przestrzeni i miejsca na nowe bloki.- 3 2
-
2019-09-07 16:23
Oszust.
Nie jesteś kierowcą ZKM na 100 % a wiesz po czym to poznałem ? Bo ZKM nie posiada kierowców.Kierowcy pracują w firmie GAiT.
- 11 2
-
2019-09-07 16:38
Głupi kij! Dlugonosy kacperek ci da!
- 3 4
-
2019-09-07 18:37
Powstają budynki na Ujeścisku,niech Pan złoży wniosek w Urzedzie na ul.Partyzantów.
- 2 0
-
2019-12-29 20:25
Może trzeba się wziąć do pracy a nie liczyć aż się coś dostanie! Denerwują mnie ludzie roszczeniowi, nauczyli się płakać i wymagać. Ja zaciągnęłam kredyt i ciężko pracuje aby mieć gdzie mieszkać. Wam tylko dac!!!! Lenie do roboty !
- 0 0
-
2019-09-06 15:05
W Gdańsku płoną pustostany..... (6)
I coś czuję że ten sam los czeka te budynki...
- 249 29
-
2019-09-06 15:20
(2)
Jeżeli to jedyne wyjście żeby pozbyć się tych ruder, to niech płoną.
- 38 11
-
2019-09-06 16:22
tam jest taka jakosc cegiel ze tez by sponely
- 11 0
-
2019-09-06 18:03
Krótkowzroczny lamus ignorant
- 3 9
-
2019-09-06 20:52
A co z budynkiem przy Długich Ogrodach 29 pustostany czekają na lokatorów a może do rozbiorki ?
- 2 0
-
2019-09-07 16:39
Tak! A świstak siedzi i zawija g*wno w sreberka d**ilu!
- 0 0
-
2019-09-07 19:23
i dodrze to sa ruiny
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.