• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,4 mld zł na lepszy dostęp kolei do trójmiejskich portów

Maciej Naskręt
10 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Porty w Gdańsku i Gdyni to setki kilometrów torów, które mają być przebudowane do 2020 r. Porty w Gdańsku i Gdyni to setki kilometrów torów, które mają być przebudowane do 2020 r.

Kolejarze chcą wydać 1,4 mld zł na przebudowę torów w porcie w Gdyni i Gdańsku. Inwestycja ma być gotowa w 2020 r. i przede wszystkim skrócić czas przeładunków, a także poprawić konkurencyjność trójmiejskich portów względem innych portów nad Bałtykiem.



W jaki sposób towar powinien docierać do portów?

Porty w Gdańsku i w Gdyni mają szansę na zwiększenie przeładunku towarów, które docierają do nich lub ruszają w dalszą drogę koleją. Problem w tym, że w ciągu ostatnich 30 lat znajdujące się na terenie portów tory nie doczekały się gruntownej przebudowy. Część z nich, z uwagi na zły stan techniczny, jest wyłączona z ruchu albo ruch pociągów odbywa się tam z bardzo ograniczoną prędkością.

Często jest też tak, że wagony dojeżdżają do portu ciągnięte przez lokomotywy elektryczne, a już w samym porcie podczepiana są do lokomotyw spalinowych. Powód? Brak elektryfikacji ostatniego odcinka trasy. Z tego powodu przeładunek trwa dłużej.

Teraz ma się to zmienić. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza infrastrukturą torową w całym kraju, uzyskała z unijnego programu "Łącząc Europę" (CEF) pieniądze na poprawę dojazdów do portów. Dzięki nim w Trójmieście przeprowadzone zostaną dwa projekty, poprawiające dostęp kolejowy do portów morskich w Gdańsku i Gdyni.

Linie kolejowe do przebudowy w Gdyni. Linie kolejowe do przebudowy w Gdyni.

Przetarg na kolej do portu w Gdyni w 2018 r.



Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie zostanie przebudowanych około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowanych.

W Gdyni przewidziana jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

Inwestycja pochłonie 850 mln zł i ma potrwać do 2020 r.

Planowane przebudowy torów na terenie Gdańska. Planowane przebudowy torów na terenie Gdańska.

Gdańsk. Prace po obu stronach Martwej Wisły



Prace na torach w Gdańsku będą prowadzone w dwóch miejscach. Na zachód od Martwej Wisły rozbudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania, do którego dołączone będą dwie stacje: Gdańsk Port Północny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Kanał Kaszubski zobacz na mapie Gdańska.

Po drugiej strony Wisły prace przy przebudowie będą prowadzone na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany. Łącznie po obu stronach zostanie zmodernizowanych 50 km torów.

Modernizacja polegać będzie na przebudowie torów, rozjazdów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz elektryfikacji linii. Infrastruktura zostanie dostosowana do obsługi dłuższych i cięższych składów towarowych.

W Gdańsku decyzja środowiskowa dla przebudowy torowiska została uzyskana w połowie 2016 r. Kolejarze zakładają teraz, że uzyskają decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej jeszcze w styczniu 2018 r. Natomiast pozwolenie na budowę powinno być wydane w kwietniu przyszłego roku.

Całość przedsięwzięcia to koszt 580 mln zł. Prace mają zakończyć się w 2020 r.

Opinie (173) 2 zablokowane

  • Pisuary i tak zablokują bo Pomorze nie pisowskie! (13)

    Bo kolej czyli PKP podlega towarzyszom ministrom z pisu a oni pchają kasę tam gdzie jest ich elektorat!

    • 109 167

    • Wybrałeś już na święta prezent dla matki która musi Cię cierpliwie utrzymywać? (1)

      • 74 25

      • Nie oceniaj ludzi wg swojej miary

        I sprawdź czy rodzice za internet w tym miesiącu Ci zapłacili

        • 7 5

    • (1)

      Jezeli adamowicz przestanie wojowac z wladzami centralnymi to nikt pieniedzy noe bedzie zabieral. Adamowicz musi przestac zachowywac sie samolubnie a powinien zaczac myslec jak dyplomata. Pieniactwiem nic nie wskora

      • 46 29

      • To wladze centralne wojuja z samorzadami.

        • 24 21

    • Widzę, że maliniak coś się zrobił nadpobudliwy! czyżby po lewatywie? hmm...

      • 31 12

    • (3)

      Znowu minutę po publikacji umieszcza komentarz. Nikt mi nie wmówi, że ten prowokator nie jest członkiem redakcji.
      PS. Miejcie za grosz honoru i nie usuwajcie komentarzy.

      • 37 9

      • (2)

        Ile Ci płacą pisowski trollu za komentarz ?

        • 15 24

        • (1)

          100zł, a co?

          • 24 4

          • A w PO bida

            muszą sami normy dzienne wyrabiać

            • 15 8

    • Ale przygłup. ty czasem nie pracujesz w urzędzie miasta Gdynia?

      Pasujesz tam ze swoimi tekstami.

      • 12 8

    • A węgiel, ropa, kontenery pisowska? Weż człowieku pomyśl jak coś napiszesz...

      A węgiel, ropa, kontenery pisowska? Weż człowieku pomyśl jak coś napiszesz...

      • 10 6

    • koles

      ty naprawde jesteś je..niety !

      • 5 3

    • Maliniak - głupiś jak but , bucu !!!

      • 6 2

  • Brzmi rozsądnie (4)

    trzeba ograniczyć transport tirami do minimum

    • 151 12

    • To tez jest praca (3)

      A co z ludźmi którzy jeżdżą tymi ciężarówkami - nie TIR-ami

      • 4 15

      • Jest praca

        Brakuje kierowców, więc praca jest i na ciężarowych i na autobusach.

        • 12 3

      • słowo tir

        zawsze obudzi jakiegoś purystę co to uświadamia ciemny lud że TIR to nie synonim ciężarówki, zestawu itp. Jednak mowa potoczna i nie tylko używa tego określenia zamiennie, bez wnikania czy to solówka, solówka z przyczepą czy ciągnik z naczepą.
        "TIR" i wszystko jasne.

        • 4 5

      • w tej branży jest gigantyczny deficyt pracowników

        więc pracy nie zabraknie

        • 6 2

  • ) (8)

    I dobrze,może ograniczy to ogromny ruch tirów,często przeładowanych.

    • 109 13

    • Dlaczego posługujesz się dwoma pseudonimami? (7)

      • 6 7

      • `the bill` posługuje się dwoma nickami bo to jest znany troll pisowski....zawsze czujny jak ORMO! (5)

        • 4 11

        • Jezdem dumny z obrońców esbe i współpracujących z nimi ludzi

          Popieram was razem z Mietkiem

          • 1 10

        • to dlaczego troll pisowski chwali platformę pod drugim pseudonimem ? (3)

          • 5 2

          • Janusz, nie przemeczaj sie na przepustce

            • 1 1

          • Skubany (1)

            Skubany obrotny jest i dostaje kasę z dwóch koryt;)

            • 3 0

            • Jak GW - maja od PO i od Sorosa

              Tylko od PO teraz duzo mniej i musieli zwalniać

              • 3 1

      • Szpilek posługuje się wieloma nickami ;)

        I sam ze sobą toczy dyskusje :)

        • 4 0

  • (13)

    Kiedy SKM do Obłuża i Oksywia? Linia istnieje wiec dlaczego nie dziala i nie odciąża Wisniewskiego i Kwiatkowskiego?

    • 104 16

    • debil (1)

      • 2 41

      • Gd

        Debil to Cię robił.

        • 10 1

    • Gdy Struk z reszta PO w wojewodztwie (9)

      Przeznaczy na kolej lokalna chociaż 30% tego co wladowali w Gdansku w PKM (blisko miliard zl dotacji, tory, wiadukty, 10 przystanków, biurowiec w Matarni)

      • 12 18

      • Nie siej bezsensownego fermentu.... (8)

        I nie pisz głupot.
        Po pierwsze- na terenie Gdańska masz 9, a nie 10 przystanków : 1) Strzyża 2) Niedźwiednik 3) Brętowo 4) Jasień 5) Kiełpinek 6) Matarnia 7) Port Lotniczy 8) Rębiechowo 9) Osowa, z czego de facto Rębiechowo nie leży na terenie Gdańska
        Po drugie- większość, tzn ponad 60 % trasy znajduje się na terenie Gdańska
        Po trzecie- na terenie Gdańska PKM przebiega przez tereny znacznie bardziej zaludnione i ciągle dodatkowo zabudowywane, podczas gdy w Gdyni między Wielkim a Małym Kackiem linia PKM przebiega przez las odcinkiem ok. 3 km, który jest kompletnie bezludny
        Po czwarte- od dziś właśnie doszły dwa nowe przystanki w Gdyni: Karwiny i Stadion
        Polecam zatem najpierw zapoznać się z faktami, a nie siać jakieś pseudo populistyczne teoryjki.
        Pozdrawiam kolejowo :-)

        • 21 8

        • A remont Wrzeszcza pod kątem PKM to pies? (4)

          150 mln chyba tam poszlo przy okazji

          60% trasy w Gdansku? I z tego ma wynikac, ze 95% kasy trafiło do Gdańska a do Gdyni ochlap i przystankow brak? Dopiero gdy wyszło, ze trzeba 50 mln doplacac w roku (2016) to z wielkimi oporami kasę na 1 przystanek dalo PO aby zwiększyć liczbe pasażerów bo w Gdansku pobudowano przystanki w szczerym polu i prawie nikt nie jeździ. Pasażerów szukają... na Kaszubach. Oblizenie PKM to 5% tego co SKM a dokładać do utrzymania trzeba 2-2.5 raza tyle...

          Badz obiektywny i napisz, nie moglo byc tsk, ze w Gdansku powstałoby poki co 6-7 przystankow a w Gdyni 2-3 wiecej? I czy wtedy nie zaoszczędzono by na dotacjach do utrzymania dzięki czemu byloby i wiecej skladow i kursów?

          Ekonomia wg PO jest taka: kasa dla nas reszcie figa.

          • 2 13

          • natomiast (2)

            ekonomia wg PiS jest rewelacyjna?

            • 6 1

            • Oczywiście że lepsza - bardziej sprawiedliwe wydawanie kasy (1)

              Popatrz na mln w artykule - i do Gdyni i do Gdańska

              A w skali kraju zlikwidowanie mafi vatowskich i paliwowych, dobranie sie do zlodziei kamienic. Dxieki temu wplywy (dziesiatki mld!) trafiają do kasy publicznej a nie do prywatnych mafiozow tolerowanych za PO jsk Amber Gold.

              Czy naprawdę takie oczywistosci trzeba przypominac? Nie mówią o tym w TVN?

              • 2 11

              • Mafia VAT-owska. Chyba jestem mafiozą bo na zwrot Vatu czekam po kilka miesięcy. Udzielam darmowego kredytu a rzecz państwa.
                Zwrot kamienic - zapominamy o przyczynie problemu. Polska nigdy nie zwróciła w sposób kompleksowy zabranych kamienic
                ich właścicielom. A jeśli był zwrot to lokatorzy nie otrzymywali lokali od gminy. Gdyby działały obie rzeczy to nie byłoby patologii w reprywatyzacji gdzie osoby dobrze poinformowane i z koneksjami kręcą lody kosztem szarego obywatela.

                • 5 1

          • I znowu brednie....

            Remont Wrzeszcza pod kątem PKM? Z tego co się orientuję to pod kątem SKM i kolei dalekobieżnych również. A w związku z tym, że PKM tam także wjeżdża trzeba było ją gdzieś bezpiecznie wpiąć w dotychczas mocno już zużytą i zapchaną strukturę dworca. Stąd remont generalny peronów i budowa nowego ( zresztą peron przy SKM był współfinansowany przez dewelopera Metropolii czyli Górskiego więc ta kasa w żaden sposób nie wpłynęła na mniejszy stosunek nakładów w Gdyni ...)
            Z kolei to że większość pieniędzy trafiła do Gdańska raczej nie powinno dziwić... Przecież w Gdańsku trzeba było stworzyć nowa infrastrukturę kolejową od zera. Dodatkowo trzeba było wydać pieniądze na likwidację tej starej ( wcześniejsze elementy linii kolejowej do Starej Piły zniszczone przez sowietów pod koniec II Wojny Światowej ) a w jej miejsce wybudować nową linię kolejową. W Gdyni PKM została jedynie "wpięta" w istniejącą linię 201.
            Nawet małe dziecko zrozumie że Gdynia w związku z tym wymagała znacznie mniejszych nakładów finansowych niż Gdańsk ( włączając w to wybudowane ostatnio przystanki Karwiny i Stadion ). Ale ty człowieku widzę tego nie rozumiesz, żadne argumenty cię nie przekonają. Abstrahuję od tego, że Gdynia od samego początku była zdecydowanie mniej zainteresowana budową PKM niż Gdańsk.
            Gdynia chciała przy okazji PKM dociągnąć kolej w kierunku Babich Dołów- i tu akurat żal, że ta północna część PKMki nie powstała. Dzięki temu gdyńska jej część była by bardziej "miejska". Ale to temat raczej na inną dyskusję- Gdańsk wobec tych planów akurat nie oponował.
            Jeszcze raz pozdrawiam kolejowo:-)

            • 5 0

        • co to są trzy kilometry? (2)

          I całe szczęście, że jest bezludny...
          Ten odcinek to linia PLK i nie wliczaj jej do kosztu inwestycji proporcjonalnie do długości... Na niej nie budowano nasypów... Przystanki w Gdyni również nie są finansowane z tego przedsięwzięcia.
          A początkowy "układ" między miastami był zupełnie inny... Dlatego jest pociąg a nie tramwaj na lotnisko... Tylko, że "układ" był potrzebny wyłącznie aby ładnie wyglądać w papierach do UE...

          • 2 4

          • ???? (1)

            W takim razie odpowiedz łaskawco, gdzie miały się znaleźć te stacje w Gdyni skoro sam potwierdzasz, że znaczna część PKMki na terenie tego miasta przebiega przez lasy i tereny słabo zurbanizowane??? I że spory odcinek biegnie po tarach już istniejących, które nie wymagały nakładów, tym bardziej, że linia 201 była modernizowana niezależnie i wcześniej od budowy PKM.

            • 2 0

            • Miały sie znależć tam gdzie miasta ustaliły...

              czyli na północy Gdyni.
              Tak, pierwotne założenia tego przedsięwzięcia, to komunikacja lotnisk... Dlatego jest pociąg a nie tramwaj, jak chciał Gdańsk.
              A potem ktoś stwierdził, po co...?

              • 3 0

    • ktoś kto pisze o istniejącej linii nie ma pojęcia o czym mówi

      • 0 1

  • Za PO sekowano Gdynie i jej port (14)

    Miliardy tylko na Gdańsk szły i dostęp do tamtego portu!

    • 70 85

    • Prawdę minusujecie obiektywni inaczej kondomici? (9)

      Pewnie minusując krzyczycie "konstytucja!demokracja!wolne media"

      • 18 29

      • A wystarczy nie kraść (8)

        I porownac ile PO przeznaczylo kasy samorządowej na PKM w Gdansku a ile w Gdyni.

        Tak samo bylo z portami.

        • 10 20

        • (5)

          Gdańsk jest 2 razy większym miastem, miej to na uwadze. Poza tym, zaraz będziesz miał pretensje do całego świata, że Szczur nie potrafił nawet środków unijnych pozyskać.

          • 28 6

          • Gdansk 2 razy wiekszy? No to do Gdyni powinno trafic 50% tego co do Gdańska na PKM (4)

            A ile trafilo? 6% .

            SRODKI UNIJNE ROZDZIELA RZAD I WLADZE SAMORZĄDOWE WOJEWODZTW, a nie Bruksela. Tak PO dxielila kasę ze do Gdanska wszystko a do Gdyni prawie nic.

            trzeba byc bezczelnym oszustem aby okradzionego obwiniac za kradzież

            • 9 20

            • hehehe (2)

              Było PO - w Gdyni żadnych inwestycji, w Gdańsku full. Jest PiS. W Gdyni dalej żadnych inwestycji, a w Gdańsku budują. Kto będzie następnym winnym nieudolności władz Gdyni? No śmiało smieszny, sfrustrowany człowieczku - Marsjanie? Chińczycy?
              Nie ważne. W Gdańsku się buduje i nie narzeka.

              • 23 7

              • Przeczytaj artykuł zobaczysz "czy dalej żadnych inwestycji" (1)

                A w Gdansku polecam Kielnienska jako przykład drogi i chodnika.

                I te płyty budowlane zamiast drogi z Osowej do Renku.

                • 8 7

              • Ale to kolej inwestuje w swoją infrastrukturę. Nie samorządy.

                • 7 0

            • W Gdyni były tory, a w Gdańsku były chaszcze i kupa piachu.

              Powód przeznaczenia większej kasy na Gdańsk jest chyba oczywisty?

              • 0 0

        • no właśnie... (1)

          ale niestety PiS to jedno wielkie złodziejstwo i nepotyzm

          • 13 12

          • Nie czytaj GWna nie oglądaj TVN

            To sie przekonasz jak wyglada rzeczywistość a nie fake reality

            • 11 18

    • co zrobił szczur aby pozyskać środki??? (3)

      • 15 3

      • Czlowieku, idz zapytaj PO

        Jesli nie wiesz. A teraz wreszcie Gdynia odetchnie. Masz przykład w artykule - wiecej mln do Gdyni.

        • 2 16

      • Nic (1)

        nie pozyskał za Po, nie pozyskuje za Pis. Nawet jakby rządził Polską to i tak by mu się nie chciało, bo on i jego ekipa woli pompować miliony w PR

        • 16 1

        • Dziki chory z nienawiści jsk UBywatele pod sejmem

          • 2 16

  • Kurka (2)

    Myślałem, ze tylko pkm na diesela lata a w porcie sklady też na ON się ciągaja

    • 5 12

    • (1)

      A jak ma się ciagać po nabrzeżu? Do rozładunku głównie żurawie służą więc NIE MA MOWY o jakichkolwiek drutach nad torowiskiem

      • 12 1

      • Jak ktoś chce

        znajdzie sposób
        Jak ktoś nie chce znajdzie powód

        • 0 2

  • WikTylko proszę nie mówić, że ten rząd nic nie robi (4)

    Lista propaństowycych działań jeggst długa. Koniec z tym „Nie da się”

    • 37 55

    • sorry, ale inwestycji jest mniej (3)

      Świat boi się inwestować w nieprzewidywalnej, średniowiecznej Polsce i lista proizolacyjnych działań rządzącej ćwierćinteligencji jest długa. Jedyne propaństwowe działnie: 500 + miał ona celu zebranie biedniejszego elektoratu za pożyczoną kase, którą będą spłacać twoje wnuki. Powrót do wieku emerytalnego? Będziesz prosił, żeby dłużej popracować, żeby nie dostać głodowej. Jeszcze masz jakiś populistyczny bełkot w zanadrzu?

      • 20 21

      • (1)

        Przestań płakać tłuku pancerny. Albo inaczej, Polska rozwija się gospodarczo najszybciej w całej Unii, niech do dotrze do ciebie i tobie podobnych. Ten fakt jest kolcem w waszych d*pach. A niestety został on potwierdzony w twojej żałosnej wypowiedzi. Średniowiecze, cwiercinteligencja, bełkot. Dawno w Polsce nie upadały tak psy.

        • 10 5

        • Najszybciej w Europie?? W ZBiRze może tak, w Europie na pewno nie ale po co dane jak Ty wiesz lepiej

          • 4 2

      • Bełkot leminga co ogląda tvnklamie i czyta gw

        Ogólnie thebill i tłuk

        • 2 3

  • doskonała inwestycja! (2)

    • 47 4

    • :) spoko, jeszcze tylko 30 mld na resztę infrastruktury kolejowej w kraju (tory, stacje przeładunkowe, tabor) i będzie super

      • 3 1

    • Brawo PIS

      • 1 2

  • A co z linią SKM do Obłuża i Oksywia? oraz połączenie z Lotniskiem na Babich Dołach (Kosakowo). (8)

    Przecież do Obłuża i Oksywia jest stara aktywna linia, nie trzeba żadnych większych decyzji, wystarczy przeznaczyć pieniądze na modernizację i odciążyć pół miasta z korków. Kiedy włodarze zaczną rozwiązywać problem dojazdu do lotniska? przecież to oczywiste że skoro lotnisko będzie się rozwijało to trzeba stworzyć połączenia kolejowe.

    • 66 16

    • (3)

      Pytasz kiedy kiedy kiedy, ale jak przychodzi czas wyborów, to i tak głosujesz na Szczurka, po czym znowu pytasz kiedy.... Podpowiem ci: za Szczurasa NIGDY.

      • 26 5

      • Jak PO rzadzace województwem wyda w Gdyni chociaz 30% tego co dala na PKM w Gdansku (1)

        To beda i przystanki w Gdyni i SKM na północ.

        Miliard zl poszedł glownie w Gdansku na: tory, 10 przystankow, wiadukt, biurowiec w Matarni

        I teraz pasazerow tylko 5% tego co wozi SKM (!!!) a do utrzymania PKM trzeba rocznie z 40 mln dokladac. Rocznie!

        • 7 18

        • a i tak brakuje peronów na Politechnice i Zaspie

          frekwencja wzrosłaby, ponadto Chwaszczyno, Fikakowo, Mały Kack

          • 6 1

      • a za kogo ośle, bo piszesz tylko o antyszczurku, podpowiedz nam wszystkim w końcu

        • 0 0

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??

      • 9 6

    • Lotnisko sie nie będzie rozwijało (1)

      Chyba że to w Gdańsku

      • 10 3

      • W gdanskie wladowano w ostatnich 10 latach wiecej niz w Muzeum II Wojny

        Jak w Gdyni polowe tego z państwowej kasy by wladowano to miałoby wiecej pasazerow nis gdanskie. I 150 mln na ILS (2 i 3) nie trzebaby placic

        • 4 7

    • Za szczurka i obecnej ekipy takie rozwiazania nazwywa sie niedasie i koniec

      trzeba pogonić tych biznesmenów na cztery wiatry. Miasto będzie teraz dokładać miliony do awionetek a ludzie będą gnić w korkach. Taka wizja szczurka. Paranoja

      • 8 6

  • PKM do Chyloni, SKM do Oksywia - dobre rozwiązania, których nie chcą podjąć urzędnicy w Gdyni (11)

    Bardzo liczę na zmiany i apeluję o współpracę z Miastem Wspólnym. Wy macie władzę i pieniądze, ale nie macie pomysłów na miasto. Oni mają wiedzę i najlepsze od lat pomysły.

    • 61 11

    • Z kasy województwa wydano blisko miliard zl na PKM w Gdansku (4)

      A teraz tzw apolityczni spolecznicy uwazaja, ze to miasto Gdynia powinno wydac kupe kasy na PKM???

      Was chyba POrypalo... Trzeba w wyborach samorzadowych w wojewodztwie odsunac PO od rozdzielania kasy marszalkowskiej i wowczas do Gdyni powinno trafic chociaz z 30% tego co do Gdańska trafilo.

      • 9 14

      • Z takim podejściem to nic nie zrobimy (3)

        Władze Gdyni nie potrafią lobbować. Za PO źle, za PiS też źle.

        • 9 2

        • Ty, czytać nie umiesz? (2)

          Masz w artykule czarno na białym - ile mln do Gdyni a ile mniej do Gdańska teraz na dostęp fo portów. I porównaj ile na to samo trafilo za rzadow PO.

          Problem jak wszyscy wiedzą lezal po stronie rządzących (PO). I w samorzadzie wjewodztwa nadsl ten problem jest. Zrob zestawienie kasy wydanej przez urzad marszalkowski w Gdansku i w Gdyni przez 10 lat. Nie wyjdzie ci 2:1 o nie...

          • 3 7

          • tak tak (1)

            tłumaczcie się dalej nieudacznicy z UM Gdynia. A przy tym tyle piany, ale was to musi boleć że Gdańsk bez względu na władze centralne buduje za setki milionów, a wy chodnika nie potraficie wyremontować. Nawet zabawne te wasze frustracje - dobrze się bawię czytając takie wypociny niespełnionego frustrata.

            • 8 3

            • Artykulu nie czytales...

              Gdy PO bye bye
              Bedzie w Gdyni raj

              • 3 4

    • niestety ale w Gdyni jest grupa fanatyków, wyznawców szczura. (5)

      Co by się nie działo oni z tą pustką w głowie idą i głosują na tę sitwe.

      • 14 6

      • W Gdyni przytłaczająca wiekszosc ludzi nie ma chorej psyche jak przedmowca (2)

        Ale sa wyjatki co widac powyzej

        • 1 8

        • mają taką psychę, ile szczur w PR i propagandę wrzuci (1)

          • 9 3

          • Pozdrawiamy pacjentów z Tworek

            Już przepustka na Święta?

            • 3 5

      • (1)

        W Gdyni nikt nie chce PiSu. Przymij to do wiadomosci.

        • 5 7

        • wolą syf i taka jest pawda. gdynia to litry farby i nic więcej

          starowiejska, jana z kolna, lotnisko, estakada rowerowa to cała gdynia

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane