30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska

24 marca 2020 (artykuł sprzed 2 lat)
rb
Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi. Więcej zdjęć (5)

Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi.

fot. Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl

Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi.

fot. Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl

Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.



Ulica Węgrzyna to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej. Podobnych osiedlowych ulic w okolicy jest wiele. Ale ul. Węgrzyna jako jedna z nielicznych urywa się tuż przed Trasą WZ. Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni, by wpiąć ją w Armii Krajowej i tym samym umożliwić lepsze skomunikowanie z osiedlem Lawendowe Wzgórze.

- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej. Więcej zdjęć (5)

Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej.

graf. Trojmiasto.pl

Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej.

graf. Trojmiasto.pl

Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.

Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.

- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Mieszkasz albo pracujesz w Trójmieście? Jesteś kierowcą? A może korzystasz z komunikacji miejskiej? Masz pomysł na usprawnienie w ruchu w Twojej okolicy? A może na przyspieszenie transportu publicznego? Napisz do nas, podziel się wiedzą i swoimi przemyśleniami. Z naszą pomocą może się to udać! Napisz do nas w Raporcie z Trójmiasta lub na adres: news@trojmiasto.pl


Wyjazd z osiedla, na którym mieszkasz:
47%

jest bezproblemowy

35%

korkuje się, zwłaszcza w godzinach szczytu

18%

jest mocno problematyczny, często trzeba kombinować i szukać objazdu

zakończona

łącznie głosów: 986

rb

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Nie skróciłoby (7)

    • 98 9

    • pan aleksander to typowy mądrala

      wszystko wie - nawet ile to jest 30m

      • 14 3

    • to jest skrot dla doslownie kilku blokow (2)

      lepsza inwestycja bylo by polaczenie osiedla 5 wzgorz na zakoniczynie z lawendowym wzgorzem na jasieniu.. powstal tylko chodnik ze sciezka rowerowa.. a by sie przemiescic samochodem tzreba nadrabiac sporo km - absurd

      • 14 1

      • urzedasy czekaja na kase - proste!

        łapówa - dojazd a nie to nie! :) Potem marszalki i inne mylą się ile tego mają :)))))))))

        • 2 7

      • NIGDY

        Tylko Wam na za koniczynie jest to połączenie potrzebne, będziecie tylko rozjeżdżać Lawendowe Wzgórze jak taka droga powstanie, kupiłeś mieszkanie na zad*piu z jedną droga dojazdowa to teraz się męcz.

        • 0 0

    • Ja (1)

      Oczywiście.Maja zjazd na AK z Alei Adamowicza która jest tuż obok.W d*pach się ludziom przewraca

      • 8 0

      • No właśnie to już lepiej pełną koniczynę na tym zjeździe by zrobić, jeśli rzeczywiście jest taka potrzeba, żeby nową kasę tam wykładać...

        • 2 0

    • Czy trojmiasto.pl publikuje każdego wysłanego do nich mejla?

      Jak można na poważnie poruszać takie tematy? Dawno już nie było artykułu o tym, że ktoś nie przeczytał jakiegoś regulaminu?

      • 4 0

  • Dokładnie to brakuje 28 metrów (8)

    Jakiś czas temu osobiście mierzyłem ile tam brakuje metrów aby problem rozwiązać wyszło 28 metrów.

    • 24 105

    • lol nie można każdej polnej drogi łączyć z autostradą.

      • 74 2

    • I tak po prostu byś sobie wjeżdżał kuniem na autostradę?

      • 37 0

    • A pomyślałeś, że trzeba zrobić wjazd który musi być odpowiednio długi jako wjazd na ulicę, która ma ograniczenie do 100km/h?

      • 33 1

    • Czuwaj!

      • 1 0

    • To po cam tam budowałeś bloki?

      • 6 0

    • 28 a nie 30? To zupełnie zmienia postać rzeczy, już informuję służby!

      • 6 0

    • wcinka nie ma sensu

      Wcinka w trasę wz to kupa kasy i dodatkowo zwiekszyloby to korki poranne więcej kolizji i ciekaw czy większe natężenie ruchu w/w ulicy pasowało by wtedy mieszkańcom. Więcej wjadow na główne arteria utrudnia ruch i

      Wcinka w trasę wz to kupa kasy i dodatkowo zwiekszyloby to korki poranne więcej kolizji i ciekaw czy większe natężenie ruchu w/w ulicy pasowało by wtedy mieszkańcom. Więcej wjadow na główne arteria utrudnia ruch i zmniejsza przepustowość tych głównych wystarczy zrozumieć psychologię tłumów. Dzisiaj włączony do wz A jutro postawimy szlaban bo wyjeżdżają wszyscy nie tylko mieszkańcy.

      • 3 1

    • Wystarczy Armii Krajowej przekwalifikować na ulicę miejską,

      I będzie można robić skrzyżowania co 5 m, tak jak na Podwalu Przedmiejskim. Lobby rowerowe by się ucieszyło. Obwodnica południowa już jest - autostrady przez miasto nie potrzebujemy.

      • 5 2

  • tam gdzie kończy się logika (2)

    zaczynają się w Polsce przepisy

    • 41 103

    • (1)

      No tak, lepiej przykorkować AK, żeby jakieś pierdo-osiedle miało 100m bliżej.

      • 30 1

      • Czekaj, co zrobić?

        Przecież AK to jedna z najmocniej zakorkowanych dróg, przynajmniej w godzinach szczytu. Nie wiem, co ten wyjazd by miał tam dodatkowo zakorkować.

        • 0 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.