- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (262 opinie)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (213 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (120 opinii)
30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska
Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.
- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.
Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.
- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-03-24 11:03
Nie skróciłoby (7)
- 98 9
-
2020-03-24 12:30
pan aleksander to typowy mądrala
wszystko wie - nawet ile to jest 30m
- 14 3
-
2020-03-24 13:44
to jest skrot dla doslownie kilku blokow (2)
lepsza inwestycja bylo by polaczenie osiedla 5 wzgorz na zakoniczynie z lawendowym wzgorzem na jasieniu.. powstal tylko chodnik ze sciezka rowerowa.. a by sie przemiescic samochodem tzreba nadrabiac sporo km - absurd
- 14 1
-
2020-03-24 13:48
urzedasy czekaja na kase - proste!
łapówa - dojazd a nie to nie! :) Potem marszalki i inne mylą się ile tego mają :)))))))))
- 2 7
-
2020-04-06 21:59
NIGDY
Tylko Wam na za koniczynie jest to połączenie potrzebne, będziecie tylko rozjeżdżać Lawendowe Wzgórze jak taka droga powstanie, kupiłeś mieszkanie na zad*piu z jedną droga dojazdowa to teraz się męcz.
- 0 0
-
2020-03-24 15:32
Ja (1)
Oczywiście.Maja zjazd na AK z Alei Adamowicza która jest tuż obok.W d*pach się ludziom przewraca
- 8 0
-
2020-03-24 16:04
No właśnie to już lepiej pełną koniczynę na tym zjeździe by zrobić, jeśli rzeczywiście jest taka potrzeba, żeby nową kasę tam wykładać...
- 2 0
-
2020-03-24 16:13
Czy trojmiasto.pl publikuje każdego wysłanego do nich mejla?
Jak można na poważnie poruszać takie tematy? Dawno już nie było artykułu o tym, że ktoś nie przeczytał jakiegoś regulaminu?
- 4 0
-
2020-03-24 11:03
Dokładnie to brakuje 28 metrów (8)
Jakiś czas temu osobiście mierzyłem ile tam brakuje metrów aby problem rozwiązać wyszło 28 metrów.
- 24 105
-
2020-03-24 11:15
lol nie można każdej polnej drogi łączyć z autostradą.
- 74 2
-
2020-03-24 12:38
I tak po prostu byś sobie wjeżdżał kuniem na autostradę?
- 37 0
-
2020-03-24 13:09
A pomyślałeś, że trzeba zrobić wjazd który musi być odpowiednio długi jako wjazd na ulicę, która ma ograniczenie do 100km/h?
- 33 1
-
2020-03-24 13:42
Czuwaj!
- 1 0
-
2020-03-24 13:48
To po cam tam budowałeś bloki?
- 6 0
-
2020-03-24 14:09
28 a nie 30? To zupełnie zmienia postać rzeczy, już informuję służby!
- 6 0
-
2020-03-24 14:27
wcinka nie ma sensu
Wcinka w trasę wz to kupa kasy i dodatkowo zwiekszyloby to korki poranne więcej kolizji i ciekaw czy większe natężenie ruchu w/w ulicy pasowało by wtedy mieszkańcom. Więcej wjadow na główne arteria utrudnia ruch i zmniejsza przepustowość tych głównych wystarczy zrozumieć psychologię tłumów. Dzisiaj włączony do wz A jutro postawimy szlaban bo wyjeżdżają wszyscy nie tylko mieszkańcy.
- 3 1
-
2020-03-24 15:03
Wystarczy Armii Krajowej przekwalifikować na ulicę miejską,
I będzie można robić skrzyżowania co 5 m, tak jak na Podwalu Przedmiejskim. Lobby rowerowe by się ucieszyło. Obwodnica południowa już jest - autostrady przez miasto nie potrzebujemy.
- 5 2
-
2020-03-24 11:04
tam gdzie kończy się logika (2)
zaczynają się w Polsce przepisy
- 41 103
-
2020-03-24 13:10
(1)
No tak, lepiej przykorkować AK, żeby jakieś pierdo-osiedle miało 100m bliżej.
- 30 1
-
2020-03-24 14:14
Czekaj, co zrobić?
Przecież AK to jedna z najmocniej zakorkowanych dróg, przynajmniej w godzinach szczytu. Nie wiem, co ten wyjazd by miał tam dodatkowo zakorkować.
- 0 11
-
2020-03-24 11:06
przecież już po planie widać (2)
że ona jest tam wyprowadzona jedynie żeby ewentualnie kiedyś być poprowadzona nad Armii Krajowej albo pod nią. Nigdy nie było planu żeby ją wpinać w główna...
- 164 2
-
2020-03-24 13:21
Sugerując się podziałem terenu na działki na miejskich mapach, to wiadukt był planowany na Jeziorowej.
- 0 1
-
2020-03-24 14:19
Dokładnie
To już lepiej wydłużyć ją do Kartuskiej
- 2 0
-
2020-03-24 11:07
pewnie nie da się.
- 16 21
-
2020-03-24 11:09
poraża nieudolność władz miasta (12)
przecież to proste i koszty nie są wysokie
- 21 192
-
2020-03-24 11:20
Oczywiście, proste (5)
Tylko potem będziesz płakał, że masz ograniczenie do 50 na całej długości AK. Bo taka byłaby konsekwencja.
- 44 3
-
2020-03-24 12:12
A to ciekawe! (4)
Jakoś przy innych wyjazdach na tę drogę nie ma takiego ograniczenia. Pofantazjuj jeszcze.
- 5 36
-
2020-03-24 12:39
Bo jest traktowana jako droga szybkiego ruchu.
Tak ciężko to zauważyć?
Od Węgrzyna do Adamowicza jest 123m. Serio chcesz w takiej odległości drugi węzeł budować?- 30 0
-
2020-03-24 12:57
Chłopie, zamiast się publicznie kompromitować
To poczytaj sobie warunki techniczne dla poszczególnych klas dróg - autostrad, ekspresówek, głównych polskich itd. - to są dokumenty dostępne publicznie. Żeby Ci się nie przemęczyły szare komórki, zignoruj wszystki parametry poza dwoma: dopuszczalnymi odległościami między węzłami i dopuszczalnymi prędkościami. A potem tu wróć i dyskutuj dalej.
- 37 0
-
2020-03-24 13:50
Brokatem się obsyp jak chcesz mądrze zabłysnąć.
- 7 0
-
2020-03-24 13:59
nie pogrążaj się indolencie
Nie masz pojęcia o czym piszesz - chyba kolejne komentarze i liczba łapek w dół do twojego "błyskotliwego inaczej" posta, jasno to pokazują. Nie dostaniecie tego wyjazdu. nigdy. tańsze mieszkania to takie rzeczy i codzienny odór gratis. Pogódź się z tym
- 12 2
-
2020-03-24 11:41
Szkoda że Covit nie celuje w głupków i ignorantów (1)
Już byś nie żył.
- 8 8
-
2020-03-24 13:51
Chyba Vibovit :))))
Bo Covid-19 ma to gdzieś.
- 1 0
-
2020-03-24 13:15
poproś Kacperka w tej sprawie
- 6 3
-
2020-03-24 13:41
To wynika z krajowych przepisów budowlanych, proszę czytać ze zrozumieniem.
- 8 0
-
2020-03-24 16:19
tak, najlepiej z każdego podwórka wyjazd prosto na autostradę
i to w obu kierunkach a nie tylko w prawo. W pobliżu są już 2 węzły i więcej nie będzie.
- 5 0
-
2020-03-24 17:54
d**ilu
Czytaj ze zrozumiemiem. Takie sa przepisy drog głównych a nienze to jest widzi mi sie wladz miasta
- 2 0
-
2020-03-24 11:09
Gdańśk nie może (1)
Gdańsk nie może od lat połączyć takich ulic jak płocka/człuchowska /jeleniogórska, unruga z jerzego świrskiego czy piotrkowskiej z nową bulońska,a tu Pani dopiero się wprowadziłą i chcę już łączyć drogę osiedlową z drogą szybkiego ruchu, gdzie to nie tylko kwestia samego wylania asfaltu a zrobienie nasypów, przyczółków itp
- 68 18
-
2020-03-24 12:40
A potem płacz, że Ci robią tranzyt przez osiedle.
Te drogi nie zostały tak nie bez powodu...
- 15 2
-
2020-03-24 11:10
do redakcji
Na mapce chyba jest błąd. Podpisana ul. Warszawska to tak naprawdę Jabłoniowa
- 27 2
-
2020-03-24 11:12
COOO??!!
Przecież tak się nie robi!
- 58 5
-
2020-03-24 11:13
nowe osiedle, to chyba mieszkańcy widzieli co kupują? (4)
- 114 3
-
2020-03-24 13:31
Hehe
Pewnie deweloper pisał w prospekcie że 9 minut do centrum a tu w godzinach szczytu 30 minut minie zanim wyjedzie z osiedla w kierunku centrum.
- 7 0
-
2020-03-24 13:44
Roszczeniowe społeczeństwo.
Najpierw tanio kupić a później zamykać wszystko co przeszkadza jaśnie paniom. Lotniska , tory wyścigowe itp.
- 10 0
-
2020-03-24 14:35
Wiedzieli, ale panicze wszystko chcą pod nich aby zrobić i to jeszcze na koszt innych mieszkańców. A co z tymi co codziennie jeżdżą AK i nagle będzie spowolnienie ruchu, więcej korków, a może jeszcze komuś się zamarzy lewoskręt i światła ?!?!? Wiedzieli gdzie kupują, więc niech teraz nie płaczą !!!
- 8 0
-
2020-03-24 17:28
Kupiłem mieszkanie przy Węgrzyna i kompletnie nie rozumiem autora listu. Zdecydowanie nie chciałbym, aby tam był puszczony większy ruch samochodowy. I myślę, że większość mieszkańców też tak uważa. To, że komuś od kwarantanny już w głowie odbija nie znaczy, że wszyscy mają takie głupie pomysły.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.