• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska

rb
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi. Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi.

Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.



Wyjazd z osiedla, na którym mieszkasz:

Ulica Węgrzyna to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej. Podobnych osiedlowych ulic w okolicy jest wiele. Ale ul. Węgrzyna jako jedna z nielicznych urywa się tuż przed Trasą WZ. Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni, by wpiąć ją w Armii Krajowej i tym samym umożliwić lepsze skomunikowanie z osiedlem Lawendowe Wzgórze.

- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej. Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.

Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.

- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Mieszkasz albo pracujesz w Trójmieście? Jesteś kierowcą? A może korzystasz z komunikacji miejskiej? Masz pomysł na usprawnienie w ruchu w Twojej okolicy? A może na przyspieszenie transportu publicznego? Napisz do nas, podziel się wiedzą i swoimi przemyśleniami. Z naszą pomocą może się to udać! Napisz do nas w Raporcie z Trójmiasta lub na adres: news@trojmiasto.pl


  • Obecnie to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej.
  • Miasto tłumaczy, że połączenie nie może powstać ze względów na ograniczenie odległości między istniejącymi skrzyżowaniami.
  • Na tzw. bypass mieszkańcy ul. Węgrzyna i osiedla Lawendowe Wzgórze na razie nie mogą więc liczyć.
rb

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Nie skróciłoby (7)

    • 98 9

    • pan aleksander to typowy mądrala

      wszystko wie - nawet ile to jest 30m

      • 14 3

    • to jest skrot dla doslownie kilku blokow (2)

      lepsza inwestycja bylo by polaczenie osiedla 5 wzgorz na zakoniczynie z lawendowym wzgorzem na jasieniu.. powstal tylko chodnik ze sciezka rowerowa.. a by sie przemiescic samochodem tzreba nadrabiac sporo km - absurd

      • 14 1

      • urzedasy czekaja na kase - proste!

        łapówa - dojazd a nie to nie! :) Potem marszalki i inne mylą się ile tego mają :)))))))))

        • 2 7

      • NIGDY

        Tylko Wam na za koniczynie jest to połączenie potrzebne, będziecie tylko rozjeżdżać Lawendowe Wzgórze jak taka droga powstanie, kupiłeś mieszkanie na zad*piu z jedną droga dojazdowa to teraz się męcz.

        • 0 0

    • Ja (1)

      Oczywiście.Maja zjazd na AK z Alei Adamowicza która jest tuż obok.W d*pach się ludziom przewraca

      • 8 0

      • No właśnie to już lepiej pełną koniczynę na tym zjeździe by zrobić, jeśli rzeczywiście jest taka potrzeba, żeby nową kasę tam wykładać...

        • 2 0

    • Czy trojmiasto.pl publikuje każdego wysłanego do nich mejla?

      Jak można na poważnie poruszać takie tematy? Dawno już nie było artykułu o tym, że ktoś nie przeczytał jakiegoś regulaminu?

      • 4 0

  • Dokładnie to brakuje 28 metrów (8)

    Jakiś czas temu osobiście mierzyłem ile tam brakuje metrów aby problem rozwiązać wyszło 28 metrów.

    • 24 105

    • lol nie można każdej polnej drogi łączyć z autostradą.

      • 74 2

    • I tak po prostu byś sobie wjeżdżał kuniem na autostradę?

      • 37 0

    • A pomyślałeś, że trzeba zrobić wjazd który musi być odpowiednio długi jako wjazd na ulicę, która ma ograniczenie do 100km/h?

      • 33 1

    • Czuwaj!

      • 1 0

    • To po cam tam budowałeś bloki?

      • 6 0

    • 28 a nie 30? To zupełnie zmienia postać rzeczy, już informuję służby!

      • 6 0

    • wcinka nie ma sensu

      Wcinka w trasę wz to kupa kasy i dodatkowo zwiekszyloby to korki poranne więcej kolizji i ciekaw czy większe natężenie ruchu w/w ulicy pasowało by wtedy mieszkańcom. Więcej wjadow na główne arteria utrudnia ruch i zmniejsza przepustowość tych głównych wystarczy zrozumieć psychologię tłumów. Dzisiaj włączony do wz A jutro postawimy szlaban bo wyjeżdżają wszyscy nie tylko mieszkańcy.

      • 3 1

    • Wystarczy Armii Krajowej przekwalifikować na ulicę miejską,

      I będzie można robić skrzyżowania co 5 m, tak jak na Podwalu Przedmiejskim. Lobby rowerowe by się ucieszyło. Obwodnica południowa już jest - autostrady przez miasto nie potrzebujemy.

      • 5 2

  • tam gdzie kończy się logika (2)

    zaczynają się w Polsce przepisy

    • 41 103

    • (1)

      No tak, lepiej przykorkować AK, żeby jakieś pierdo-osiedle miało 100m bliżej.

      • 30 1

      • Czekaj, co zrobić?

        Przecież AK to jedna z najmocniej zakorkowanych dróg, przynajmniej w godzinach szczytu. Nie wiem, co ten wyjazd by miał tam dodatkowo zakorkować.

        • 0 11

  • przecież już po planie widać (2)

    że ona jest tam wyprowadzona jedynie żeby ewentualnie kiedyś być poprowadzona nad Armii Krajowej albo pod nią. Nigdy nie było planu żeby ją wpinać w główna...

    • 164 2

    • Sugerując się podziałem terenu na działki na miejskich mapach, to wiadukt był planowany na Jeziorowej.

      • 0 1

    • Dokładnie

      To już lepiej wydłużyć ją do Kartuskiej

      • 2 0

  • pewnie nie da się.

    • 16 21

  • poraża nieudolność władz miasta (12)

    przecież to proste i koszty nie są wysokie

    • 21 192

    • Oczywiście, proste (5)

      Tylko potem będziesz płakał, że masz ograniczenie do 50 na całej długości AK. Bo taka byłaby konsekwencja.

      • 44 3

      • A to ciekawe! (4)

        Jakoś przy innych wyjazdach na tę drogę nie ma takiego ograniczenia. Pofantazjuj jeszcze.

        • 5 36

        • Bo jest traktowana jako droga szybkiego ruchu.

          Tak ciężko to zauważyć?

          Od Węgrzyna do Adamowicza jest 123m. Serio chcesz w takiej odległości drugi węzeł budować?

          • 30 0

        • Chłopie, zamiast się publicznie kompromitować

          To poczytaj sobie warunki techniczne dla poszczególnych klas dróg - autostrad, ekspresówek, głównych polskich itd. - to są dokumenty dostępne publicznie. Żeby Ci się nie przemęczyły szare komórki, zignoruj wszystki parametry poza dwoma: dopuszczalnymi odległościami między węzłami i dopuszczalnymi prędkościami. A potem tu wróć i dyskutuj dalej.

          • 37 0

        • Brokatem się obsyp jak chcesz mądrze zabłysnąć.

          • 7 0

        • nie pogrążaj się indolencie

          Nie masz pojęcia o czym piszesz - chyba kolejne komentarze i liczba łapek w dół do twojego "błyskotliwego inaczej" posta, jasno to pokazują. Nie dostaniecie tego wyjazdu. nigdy. tańsze mieszkania to takie rzeczy i codzienny odór gratis. Pogódź się z tym

          • 12 2

    • Szkoda że Covit nie celuje w głupków i ignorantów (1)

      Już byś nie żył.

      • 8 8

      • Chyba Vibovit :))))

        Bo Covid-19 ma to gdzieś.

        • 1 0

    • poproś Kacperka w tej sprawie

      • 6 3

    • To wynika z krajowych przepisów budowlanych, proszę czytać ze zrozumieniem.

      • 8 0

    • tak, najlepiej z każdego podwórka wyjazd prosto na autostradę

      i to w obu kierunkach a nie tylko w prawo. W pobliżu są już 2 węzły i więcej nie będzie.

      • 5 0

    • d**ilu

      Czytaj ze zrozumiemiem. Takie sa przepisy drog głównych a nienze to jest widzi mi sie wladz miasta

      • 2 0

  • Gdańśk nie może (1)

    Gdańsk nie może od lat połączyć takich ulic jak płocka/człuchowska /jeleniogórska, unruga z jerzego świrskiego czy piotrkowskiej z nową bulońska,a tu Pani dopiero się wprowadziłą i chcę już łączyć drogę osiedlową z drogą szybkiego ruchu, gdzie to nie tylko kwestia samego wylania asfaltu a zrobienie nasypów, przyczółków itp

    • 68 18

    • A potem płacz, że Ci robią tranzyt przez osiedle.

      Te drogi nie zostały tak nie bez powodu...

      • 15 2

  • do redakcji

    Na mapce chyba jest błąd. Podpisana ul. Warszawska to tak naprawdę Jabłoniowa

    • 27 2

  • COOO??!!

    Przecież tak się nie robi!

    • 58 5

  • nowe osiedle, to chyba mieszkańcy widzieli co kupują? (4)

    • 114 3

    • Hehe

      Pewnie deweloper pisał w prospekcie że 9 minut do centrum a tu w godzinach szczytu 30 minut minie zanim wyjedzie z osiedla w kierunku centrum.

      • 7 0

    • Roszczeniowe społeczeństwo.

      Najpierw tanio kupić a później zamykać wszystko co przeszkadza jaśnie paniom. Lotniska , tory wyścigowe itp.

      • 10 0

    • Wiedzieli, ale panicze wszystko chcą pod nich aby zrobić i to jeszcze na koszt innych mieszkańców. A co z tymi co codziennie jeżdżą AK i nagle będzie spowolnienie ruchu, więcej korków, a może jeszcze komuś się zamarzy lewoskręt i światła ?!?!? Wiedzieli gdzie kupują, więc niech teraz nie płaczą !!!

      • 8 0

    • Kupiłem mieszkanie przy Węgrzyna i kompletnie nie rozumiem autora listu. Zdecydowanie nie chciałbym, aby tam był puszczony większy ruch samochodowy. I myślę, że większość mieszkańców też tak uważa. To, że komuś od kwarantanny już w głowie odbija nie znaczy, że wszyscy mają takie głupie pomysły.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane