Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.
Ulica Węgrzyna to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej. Podobnych osiedlowych ulic w okolicy jest wiele. Ale ul. Węgrzyna jako jedna z nielicznych urywa się tuż przed Trasą WZ. Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni, by wpiąć ją w Armii Krajowej i tym samym umożliwić lepsze skomunikowanie z osiedlem Lawendowe Wzgórze.
- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.
Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.
- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Zobacz także
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-03-24 11:03
Nie skróciłoby (7)
- 98 9
-
2020-03-24 12:30
pan aleksander to typowy mądrala
wszystko wie - nawet ile to jest 30m
- 14 3
-
2020-03-24 13:44
to jest skrot dla doslownie kilku blokow (2)
lepsza inwestycja bylo by polaczenie osiedla 5 wzgorz na zakoniczynie z lawendowym wzgorzem na jasieniu.. powstal tylko chodnik ze sciezka rowerowa.. a by sie przemiescic samochodem tzreba nadrabiac sporo km - absurd
- 14 1
-
2020-03-24 13:48
urzedasy czekaja na kase - proste!
łapówa - dojazd a nie to nie! :) Potem marszalki i inne mylą się ile tego mają :)))))))))
- 2 7
-
2020-04-06 21:59
NIGDY
Tylko Wam na za koniczynie jest to połączenie potrzebne, będziecie tylko rozjeżdżać Lawendowe Wzgórze jak taka droga powstanie, kupiłeś mieszkanie na zad*piu z jedną droga dojazdowa to teraz się męcz.
- 0 0
-
2020-03-24 15:32
Ja (1)
Oczywiście.Maja zjazd na AK z Alei Adamowicza która jest tuż obok.W d*pach się ludziom przewraca
- 8 0
-
2020-03-24 16:04
No właśnie to już lepiej pełną koniczynę na tym zjeździe by zrobić, jeśli rzeczywiście jest taka potrzeba, żeby nową kasę tam wykładać...
- 2 0
-
2020-03-24 16:13
Czy trojmiasto.pl publikuje każdego wysłanego do nich mejla?
Jak można na poważnie poruszać takie tematy? Dawno już nie było artykułu o tym, że ktoś nie przeczytał jakiegoś regulaminu?
- 4 0
-
2020-03-24 11:03
Dokładnie to brakuje 28 metrów (8)
Jakiś czas temu osobiście mierzyłem ile tam brakuje metrów aby problem rozwiązać wyszło 28 metrów.
- 24 105
-
2020-03-24 11:15
lol nie można każdej polnej drogi łączyć z autostradą.
- 74 2
-
2020-03-24 12:38
I tak po prostu byś sobie wjeżdżał kuniem na autostradę?
- 37 0
-
2020-03-24 13:09
A pomyślałeś, że trzeba zrobić wjazd który musi być odpowiednio długi jako wjazd na ulicę, która ma ograniczenie do 100km/h?
- 33 1
-
2020-03-24 13:42
Czuwaj!
- 1 0
-
2020-03-24 13:48
To po cam tam budowałeś bloki?
- 6 0
-
2020-03-24 14:09
28 a nie 30? To zupełnie zmienia postać rzeczy, już informuję służby!
- 6 0
-
2020-03-24 14:27
wcinka nie ma sensu
Wcinka w trasę wz to kupa kasy i dodatkowo zwiekszyloby to korki poranne więcej kolizji i ciekaw czy większe natężenie ruchu w/w ulicy pasowało by wtedy mieszkańcom. Więcej wjadow na główne arteria utrudnia ruch i
Wcinka w trasę wz to kupa kasy i dodatkowo zwiekszyloby to korki poranne więcej kolizji i ciekaw czy większe natężenie ruchu w/w ulicy pasowało by wtedy mieszkańcom. Więcej wjadow na główne arteria utrudnia ruch i zmniejsza przepustowość tych głównych wystarczy zrozumieć psychologię tłumów. Dzisiaj włączony do wz A jutro postawimy szlaban bo wyjeżdżają wszyscy nie tylko mieszkańcy.
- 3 1
-
2020-03-24 15:03
Wystarczy Armii Krajowej przekwalifikować na ulicę miejską,
I będzie można robić skrzyżowania co 5 m, tak jak na Podwalu Przedmiejskim. Lobby rowerowe by się ucieszyło. Obwodnica południowa już jest - autostrady przez miasto nie potrzebujemy.
- 5 2
-
2020-03-24 11:04
tam gdzie kończy się logika (2)
zaczynają się w Polsce przepisy
- 41 103
-
2020-03-24 13:10
(1)
No tak, lepiej przykorkować AK, żeby jakieś pierdo-osiedle miało 100m bliżej.
- 30 1
-
2020-03-24 14:14
Czekaj, co zrobić?
Przecież AK to jedna z najmocniej zakorkowanych dróg, przynajmniej w godzinach szczytu. Nie wiem, co ten wyjazd by miał tam dodatkowo zakorkować.
- 0 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
- Zobacz opinie (122)
Mogłeś jeszcze nie czytać
-
Koniec procesu Magdaleny Adamowicz (399 opinii)
-
Mieszkanki Chełmu ostrzegają się przed napastnikiem seksualnym (186 opinii)
-
Śmierdząca ciecz w Żabkach na Morenie (92 opinie)
-
Zmęczyło go ukrywanie się, poszedł na policję (82 opinie)
-
49-metrowy budynek stanie na Oksywiu (69 opinii)
-
Kary za jazdę po alkoholu na rowerze za wysokie? (389 opinii)