• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Ach plany plany... i studium (10)

    A za 20 lat nadal będzie jak z Kielnienska w Osowie. Dulkiewicz jak Budyń.

    • 162 113

    • (1)

      Piękny umysł...

      • 9 9

      • chyba pęknięty umysł

        • 2 2

    • Pomyliłeś Gdańsk (2)

      z gdynią. To tam są tylko plany.

      • 28 11

      • o Gdyni (1)

        to samo miałem pisać

        miasto wymarłe:) (żeby nie być gołosłowny, byliśmy w weekend i na ulicach pusto). Bywałem tam kiedyś kilka razy w tygodniu - po 20, to jak godzina policyjna:D

        • 13 5

        • Typowy trol. Jeśli mieszkaniec Głównego Miasta mówi o Gdyni że jest po 20 miastem wymarłym... ;P

          • 6 5

    • Trzeba się poważnie zastanowić nad zamianą asfaltu na żwirek. W Finlandii nie ma korków, ani dziur budżetowych

      • 2 7

    • jak jest 7 wariantów ............... to mur beton nie zrealizują ani jednego !!!!

      II zasada gonta :))))))))))

      • 12 7

    • Jakie warianty? (2)

      Drogi projektuje się na 20 lat do przodu. Potem będziecie narzekać, że ludzie protestują.

      • 4 3

      • zawsze jaka pała i życiowy nieudacznik się znajdzie i będzie kwiczeć (1)

        ale ofiar losu jest ułamek, można ignorować ten margines społeczny

        • 3 1

        • mam nadzieję, że droga pójdzie po twoim baraku

          • 1 2

  • Wszystkie infrastruktutalne inwestycje są w Gdańsku. (5)

    • 41 23

    • tak, wszystkie dziewięć XD

      Stefan Pcim

      • 7 10

    • w Gdyni powstało giga rondo na ulicy Puckiej. (1)

      • 4 1

      • Brawo Prezydent!

        • 3 3

    • Logika level master

      Mieszkać w Gdyni a marzyć o przeprowadzce na Orunię O_o

      • 7 4

    • Bo Gdynia dorobiła się kompletu porządnych dojazdów do obwodnicy, zdublowanych średnicówek i działającej komunikacji miejskiej gdy w Gdańsku Słowackiego miała tylko górny odcinek, a AK tegoż nie miała ;)

      • 3 3

  • (7)

    Ha!!!!! Czyli jednak w Gdańsku jest układ!!!

    • 52 40

    • Tak ale jezdny.

      Tak ale jezdny.

      • 14 7

    • (3)

      Mówi o tym Grzegorz Brązowy w swoim spocie!

      • 12 11

      • Jakoś sobie trzeba wytłumaczyć ciągłe porażki (1)

        Układ, spisek, zamach... Wszyscy przeciwko niemu. Tylko Bóg z nim. Ehhh

        • 12 9

        • Nie wiem czy Bóg, ale Putin zapewne tak.

          • 0 0

      • on nie wie o czym mówi. On nie jest z Gdańska. To jakiś wiejski brałn

        • 9 7

    • tak - drogowy

      • 8 4

    • przy tym układzie drogowym są działki pod zabudowę deweloperską:)

      • 6 5

  • tramwaj a nie drogi (19)

    nowe drogi nie zmniejszą korków, bo tam i tak budują nowe osiedla i będzie tylko więcej samochodów

    • 105 48

    • Mieszkać na Oruni to jak na poboczu obwodnicy (4)

      całe życie podporządkowane ciężkiemu, intensywnemu ruchowi samochodowemu

      W średniowieczu by sobie chociaż myto pobrali, a tutaj służą wyłącznie za bufor

      • 14 16

      • Chyba mówisz o Dolnej (3)

        Górna jest spoko, brakuje tylko czegoś wzdłuż Malomiejskiej. Nawet buspas byłby pomocny. Za 10 lat będzie pewnie problem, teraz jest jeszcze ok

        • 16 10

        • Nie ma (2)

          Nie ma czegoś takiego jak Orunia Dolna. Jest Orunia.

          • 13 9

          • (1)

            Jest Orunia i O Rany!

            • 1 4

            • O! Renia!

              • 0 1

    • (5)

      SKM!!!

      • 22 6

      • jak się każdy mieszkaniec Południa dorzucic 3000 zł to nie ma sprawy (4)

        i tak kupiliscie taniej mieszkania

        • 12 21

        • a ty się dorzucałeś do tej linii co jest? (2)

          i tak mieszkasz prawie za darmo w kamienicy komunalnej

          • 28 8

          • dorzucam się co roku wyższymi kilkunastokrotnie podatkami od nieruchomości niż Południe (1)

            • 5 12

            • Bajki z mchu i paproci.

              • 6 3

        • Ok, ale wtedy nie macie prawa jeździć naszą skm :)

          • 8 11

    • Jeździsz tramwajem na codziennie ? (3)

      Nikt o zdrowych zmysłach i nikt komu zależy na czasie nie przesiądzie się z auta do tramwaju z prostych przyczyn czyli wieczne spóźnienia a nawet calkieity brak przyjazdu , awarie i rzecz niebywała to korki np. Hucisko nie wspomnę o tłoku i smrodzie

      • 20 12

      • (2)

        Dokładnie. Nawet stojąc w korku na Havla jestem szybciej we Wrzeszczu o jakieś pół godziny.

        • 13 10

        • (1)

          Zależy, jaki jest korek

          • 6 0

          • Za 2 lata będzie później o te pół godziny, a diesla bez DPF-a nie będzie już komu sprzedać...

            • 7 1

    • (2)

      Ostatnio byłem zmuszony jechać tramwajem i dziękuję bardzo. Usiadł koło mnie tak śmierdzący dziad że miałem juz plan opuścić ten wehikuł. Auto to auto.

      • 13 10

      • Nie znasz się. Rezygnować z lokalnego kolorytu na rzecz biosfery kulek z nosa!

        • 2 1

      • to brałn zaczął jeździć tramwajami po Gdańsku ?

        • 6 3

    • nie tramwaj tylko buspas!

      tory zawalają tyle samo miejsca co buspasy, ale z buspasów mogą korzystać: autobusy, taksówki, motocykle, służby, a może kiedyś również traficary - tymczasem z torów tylko śmierdzący tramwaj który jedzie raz na 5 minut.

      • 0 3

  • w Gdańsku wiadukty tunele mosty obwodnice linie tramwajowe (3)

    a u nas w Gdyni pseudo rondo na Puckiej.

    • 57 28

    • byłem, widziałem to Wasze rondo

      do tej pory jestem pod wrażeniem.

      • 12 0

    • Samolociki będą za kilka milionów.

      • 6 3

    • Weźcie sobie Jankowskiego (tfu!) postawcie.

      • 3 4

  • (4)

    Tunel. Od ronda przy muszli do urzedu wojewodzkiego.

    • 29 11

    • (2)

      Jakiej muszli?

      • 3 1

      • muszli klozetowej

        • 1 2

      • Szel przy rondzie.

        • 0 0

    • Rozwiązania 1,2,3 do zrobienia na pilnie

      • 0 0

  • Te warianty to fantastyka. Trzeba budowac glebokie tunele. (5)

    Braun to zrobi. Glosujcie na Grzegorza.

    • 60 119

    • W niektóre tunele lepiej nie wjeżdżać

      Braun tego zakaże. Głosujcie na Słowiańskiego Taliba.

      • 16 7

    • Braun? To ten od urządzeń AGD?

      Polecam jego suszarki do włosów. Nie wiem czemu miałbym na niego głosować. Niezły z niego foliarz.

      • 19 6

    • Tunel Brauna

      Ten twój braun to ma głebokie tunele w głowie , a właściwie jeden puuusty tunel

      • 12 7

    • Własnymi rękoma i łopatą....

      • 3 2

    • dobry dowcip!

      • 2 2

  • (11)

    Tramwaj z Chełmu na Orunię Górną wzdłuż trasy PP. Obecny tramwaj z świętokrzyskiej w niewielkim stopniu pomaga mieszkańcom Orunii Górnej, nie dość że leży ponad 1,5 km od centrum dzielnicy, to jeszcze z pętli do Sikorskiego jedzie niemiłosiernie długo.
    Jeśli realizacja tego odcinka zamknęłaby się w kwocie kilkudziesięciu milionów PLN to uważam, że naprawdę warto zbudować to połączenie.

    • 105 16

    • (2)

      W planach jest SKM

      • 15 9

      • (1)

        Dobrze powiedziane w planach.

        • 12 3

        • no i co, zły plan?

          • 0 2

    • Robiąc tam tramwaj pewnie zamykasz możliwość wrzucenia w pas Malomiejskiej skm-ki (4)

      Potrzebna jest tam droga p-p ale tak jak mówisz, tez jakaś komunikacja bo tramwaj niby jest ale daleko. A wolałbym skm od pętli i dalej wzdłuż Malomiejskiej do torów przy sandomierskiej

      • 13 2

      • (2)

        Nie wiem kiedy SKM powstanie. Tramwaj to kwestia kilku lat, jeśli się władze zdecydują. I mój wymarzony tramwaj przecina malomiejska pod kątem prostym i biegnie wzdłuż kadmowej z krańcówką na placu między kadmową a Biedronką.

        Przejscie przez malomiejską w formie wiaduktu. Tam teren jest już tak ukształtowany, że droga biegnie w dole. Miejsce pod skm można zachować robiąc dłuższy wiadukt.

        • 15 1

        • Oczywiście masz racje, tramwaj o wiele łatwiej wykonac

          Nawet kwestia tego ze skm to sto spółek i zanim one się dogadają to już będziemy mieli transport kosmiczny. Nie mam nic przeciwko tramwajowi, a nawet jestem jak najbardziej ZA. Byle tylko ktoś miał z tylu głowy możliwość strzelenia tam skm za X lat. Oby Twoja wizja się zrealizowała.

          • 15 1

        • Witamy imigrantów z Łodzi!

          • 1 3

      • Inny

        No tak tramwaj źle, autobus zle, tzreba skm-ke zbudować tez bedzie źle, co nastepne ? helikoptry poduszkowce ? zapewne i tak bedzie źle, lepiej zainwestowac w komunikacje do dzielnic ktore docenia wysiłek.

        • 4 15

    • Jak odbierałem mieszkanie przy Dywizji Wołyńskiej w 96 roku to patrzałem na plany. (2)

      Miała być droga z Chełmu nad Małomiejską poprowadzona pod kościołem obok komisariatu w kierunku osiedla Kolorowego dalej rozdzialając się na kierunek Straszyn i Kowale.
      Był tam uwzględniony tramwaj.
      Ale cóż jak wybudowali szeregowce na Fieldorfa to się zaczęło likwidowanie rezerwy tego terenu, bo komuś przyszły hałas by przeszkadzał.
      I teraz mamy przy myjce przy Fieldofra osiedle. Mamy Rossmana i i bloki na przeciwko.
      Cały pas drogowy z potencjalnym tramwajem trafił do kosza.

      • 28 1

      • Plan był (1)

        Ale każdy z dłużej mieszkających wie, że problemem stała się lisiarnia.

        • 2 1

        • Co ma piernik do wiatraka.

          Wtrącając sprawę lisiarni,która absolutnie nie miała znaczenia dla tematu ,ktory poruszył kolega z góry-mącisz i jednocześnie eliminujesz Jego temat z dalszej dyskusji.A jest on podstawą całego zamieszania drogowego w dzielnicach południowych.Był prosty logiczny i przejrzysty plan głównej drogi.Niestety miasto w swoim instytucjonalnym geniuszu częściowo zabudowało i sprzedało deweloperce pas ziemi przeznaczony na tę drogę.Temat ma dużą szansę na powtórkę.Tzw Nowa Świętokrzyska też ma jeszcze gruntową rezerwę.Jej wykonanie jest jednak ciągle przesuwane.Może teren pójdzie też pod deweloperkę?

          • 1 0

  • Stop betonowaniu (4)

    Wolę stać w korkach wśród zieleni niż patrzeć na betonową pustynię po rozbudowie.

    • 32 82

    • Chcesz zielen jedz na wies. (1)

      • 17 14

      • Jak można coś takiego pisać. Nie pasuje Wam smog ale spaliny samochodowe jak najbardziej. Wiesz co to zrównoważony rozwój. Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak dużo daje drzewo w zabetonowanym terenie

        • 6 10

    • Wyprowadź się do Gdyni (1)

      Tam się nic nie buduje i możesz stać w korkach wśród zieleni .

      • 6 1

      • w Gdańsku są większe korki

        więc chybiony argument

        • 0 0

  • Takie studium to powinno powstać ale 20 lat temu (11)

    A teraz być zrealizowane albo przynajmniej zaawansowane w realizacji w dużym stopniu.
    Tymczasem przez te 20 lat dawny pas rezerwowy w okolicach ul Kadmowej został "zagospodarowany" m.in. na TBS-y i komisariat policji

    • 106 12

    • Pamiętam doskonale bo jak kupowałem mieszkanie na Dywizji WOłyńskiej w 96 to widziałem plany.

      Tą rezerwą miała iść z CHełmu droga z tramwajem w kierunku południa.

      • 16 2

    • Studium powstało i to nie jedno. W sumie myślałem, żę są już w połowie budowy węzła Czerwony Post z wiaduktem, tramwajem, SKM i parkingiem P+R :)

      • 9 1

    • i co byś analizował? Ilość królików i myszy polnych (4)

      Nie dało się przewidzieć w jakim stopniu rozwinie się ten rejon Gdańska. To nie PRL (chociaż może niestety nie w tej materii) gdzie planowało się i kuło po tej linii z sensem czy bez.

      • 1 9

      • na zachodzie tak się projektuje tylko w tym grajdole jakoś inaczej (1)

        • 4 2

        • nie kłam i nie zmyślaj

          • 1 4

      • budyń nie wiedział jakie tereny sprzedaje? (1)

        gdzie będą osiedla? No to może był ułomny.

        • 7 1

        • Ot typowe pisowskie kompleksy

          kaczy gnój na pole wywalać, tyle tylko potraficie.

          • 0 3

    • Komisariat stoi poza pasem, a to nie TBSy, tylko mieszkania komunalne.

      • 2 0

    • projektowanie ulic w Gd to moim zdaniem tragedia

      • 5 1

    • oczywiście! teraz to powinno być juz w uzytkowaniu

      a oni dopiero kasę wydaja na marzenia- warianty... kurcze Gdańsk to jednak stan...

      • 5 0

    • studium powstalo juz 50 lat temu

      prezentowane projekty to starocie , no może 2 to nowość

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane