• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

900 tys. zł za przejście przy Miniaturze

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przejście nieczynne jest od grudnia ub.r. Przejście nieczynne jest od grudnia ub.r.

Potwierdził się czarny scenariusz w przetargu na wykonanie przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu. Obie złożone oferty przekraczają budżet ZDiZ na ten cel.



Czy miasto powinno znaleźć dodatkowe pieniądze na przejście przy Miniaturze?

W przetargu na wykonanie nowego przejścia na wysokości Teatru Miniatura zobacz na mapie Gdańska, złożone zostały dwie oferty. WPRD Gravel jest gotowa wykonać pracę za 907 tys. zł, zaś Poldróg Gdańsk za 918 tys. zł.

- To dla mnie zaskoczenie, bo liczyłem na kwotę co najwyżej 700 tys zł. Szacunki faktycznie sięgały 900 tys. zł, ale bardzo rzadko się zdarza, że cena szacunkowa pokrywa się w takim stopniu z ofertami wykonawców - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Zarząd Dróg i Zieleni wcześniej zadeklarował, że na to zadanie zarezerwował ok. 620 - 630 tys. zł. Gdyby w przetargu złożono podobne oferty, przebudowa przejścia dla pieszych mogłaby ruszyć w każdej chwili.

Teraz jednak pozostaje czekać na decyzje, które zapadną w wydziale programów rozwojowych UM w Gdańsku. Tu wkrótce będzie trwać podsumowanie finansowe projektów z różnych jednostek miasta - w tym ok. 60 z samego ZDiZ. Po zestawieniu ich realnych kosztów z szacunkami, będzie wiadomo, czy wystarczy funduszy na dołożenie do takich przedsięwzięć jak nowa zebra we Wrzeszczu.

- Nadal chcemy odtworzyć to przejście. Nie wiadomo jednak czy uda się tego dokonać w tym roku czy dopiero w przyszłym - dodaje Kotłowski.

Miejsca

Opinie (173) 7 zablokowanych

  • (16)

    900 tys ?? to chyba jakies zarty...

    • 260 6

    • nie, to pieniądze

      niestety..

      • 19 5

    • Nie zmienia to faktu, że

      Brak przejścia w tamtym miejscu bezsensownie dzieli tkankę miejską.

      • 20 49

    • po cholerę to przejście?!?! kolejne jest 160m dalej i mało ludzi tamtędy przechodzi (3)

      przy pierwszej wersji z sygnalizacją: zbyt dużo kosztuje!!!!!druga wersja bez sygnalizacji: stwarza zagrożenie!!!!Bezsensu, Bezsensu, Bezsensu, ech.

      • 49 12

      • zagrożenie trollu powoduje szybka (zbyt szybka) jazda samochodów (2)

        a nie przechodzący piesi

        • 15 29

        • to może na wysokości Bohaterów Getta Warszawskiego zroć kolejne przejści?

          • 4 3

        • Zagrożenie powoduje bezmyślność

          zarówno pieszych, jak i kierowców. Pieszy rozglądając się przed wejściem na jezdnię powinien, oprócz odległości od najeżdżającego pojazdu oszacować jego prędkość i przede wszystkim pamiętać, że samochód jest twardszy/większy od ciała człowieka.

          • 2 1

    • (2)

      Zaznaczam, że nie znam się na tych tematach, ale próbuje sobię wyobrazić co jest w budowie przejścia dla pieszych takiego, aby musiało to kosztować 900tys zł. I druga sprawa, ciekawe o ile te wszystkie ceny są wywindowane w górę przy zamówieniach publicznych.

      • 27 6

      • A wystarczy że jeden przes firmy budowlane zadzwoni do drugiego prezesa.. wi a) wiadomo kto wygra kontrakt, b) cena jednej i drugiej firmy, bedzie sie różnić.. no powiedmzy o 2-3%, zeby nie bylo podejrzen. 900 tys PLN? Na łeb upadli?

        • 10 2

      • siwz

        Sprawdź sobie specyfikację przetaru to się dowiesz.

        • 2 4

    • 700 przejscie + 200 nowa fura prezesa = 900 (1)

      • 31 3

      • 200 przejscie + 700 nowa fura i kawalerka w sopocie ;)

        • 29 1

    • 900k?... (1)

      nawet 100k to jakieś żarty...

      • 24 2

      • tam wystarczy troche białej farby

        obniżyć krawęzniki i jazad !!! koszt okolo 3tyś zł plus robocizna dla pracowników - tyle że bez tych durnych świateł które potęgują korki

        • 13 2

    • Ja sam to zrobie...

      Wezme łopate, wiadro farby, szlifiere i poprzesuwam pare płotków, pomaluje pasy. Zrobie to w miesiac i za jedyne 500tys. Koszt to pewnie pare tys na kilka betonowych kostek i kilka kraweznikow. 900tys za pare chalpniec farba i przesuniecie plotkow?! To jakas kpina!

      • 48 2

    • No w koncu farha kosztuje:D

      • 1 1

    • 900 k. zł to rozumiem, ze wersja z tunelem!

      Ja pier.... Nie rozumiem. poważnie nie rozumiem. jak za przejście dla pieszych można wydać 900.000 zł. Czy tam będa helikoptery przewoziły pieszych?!Droga redakcjo: Link do specyfikacji proszę!

      • 1 0

  • (8)

    Nie znam się na budownictwie, ale czy faktycznie wybudowanie przejścia dla pieszych 4 pasy plus 2, aby się opłacało wykonawcy, musi kosztować blisko 1mln zł.?

    • 184 4

    • (4)

      bo ma być pod ulicą bezkolizyjne, ale o tym już nie napiszą.

      • 6 24

      • (3)

        Serio tunel?, czy jaja robisz sobie

        • 12 3

        • jasne, że jaja sobie robi - za 900 tys to można sobie najwyżej wizualizację przejścia zamówić

          • 28 1

        • 900 stówek to za same sygnalizatory (1)

          Naziemne i wiszące dla aut łącznie sztuk 4dla tramwai 2szt. , dla pieszych 4 sztuki. Średnio wychodzi jeden sygnalizator prawie stówkę ;P

          • 5 1

          • Nie tylko samo przejście dla pieszych mają zrobić, ale i przesunąć al.Grunwaldzką tak aby zmieściła się między nitkami wysepka i tutaj trzeba szukać większych wydatków.

            • 3 2

    • no widać, że się nie znasz

      • 4 6

    • Był pokazany wcześniej projekt. Tam jest poszerzana jezdnia czyli dochodzą jakieś roboty drogowe. Jak dla mnie to przejście jest potrzebne jak g*wn..o w lesie. Szkoda kasy. Zamknąć je

      • 10 2

    • Bylo w poprzednich artykułach: przesunięcie trzech pasów w bok, wydzielenie wysepki na środku (bezpieczny azyl), oświetlenie, przy przesunięciu jezdni i chodnika przebudowa instalacji podziemnych, troszkę jest choć 0.9 mln zł to i tak niemało choć sama sygnalizacja już wyrywa małą dziurę w kasie...

      • 2 0

  • zal pupe ściska... (7)

    Co to za czlowiek który szacuje z 30% marginesem błędu.Niestety zatrudniony za nasze pieniadze..

    • 49 11

    • (2)

      on wiedział ile szacunkowo to kosztuje, ale w przetargu była mowa ile mają zagwarantowanych środków. Ale obaj startujący nie mają mocy przerobowych więc dali więcej aby roboty rozpoczeły się później.

      • 3 1

      • To (1)

        Skoro oszacowal na 900 a ma 600 to jak mozna organizowac przetarg nie posiadając odpowiedniego budżetu, na inwestycje?? liczyc na to ze ktos zrobi to za darmo albo sam dolozy?? polska..

        • 13 5

        • taka nowa moda gdańska

          • 1 1

    • (3)

      Szacunki według katalogów nakładów rzeczowych oraz aktualne informacje cenowe o stawkach robocizny kosztorysowej oraz cenach materiałów budowlanych. Firmy budowlane często zaniżały stawki licząc na wysoką wydajność pracy robotników i głodowe płace. Ostatnio robotnicy budowlani zaczęli się stawiać i nie chcą pracować za 8 zł/h netto. Teraz robotnik nie pójdzie do roboty za mniej niż 13 zł/h netto.Czy ktoś uważa, że 2200 zł/m-c to jest wystarczający zarobek na godne utrzymanie rodziny? Budowlańcy godzą się na takie płace, jednak za 1400 zł/m-c pracować nie chcą.Ot i powód wzrostu cen na rynku budowlanym.

      • 7 2

      • Budowlańcy (1)

        też chcą życ jak ludzie , jak za drogo Chinczyki czekają !!

        • 2 0

        • Chińczyk wyjeżdża, by zarobić więcej. Chińczyk na budowie u siebie zarobi 400-1000 USD/m-c. Jeśli tempo wzrostu płac w Chinach się utrzyma, to polacy będą wyjeżdżać na saksy do Państwa Środka.I zmartwię urzędników - Chińczycy nie czekają na możliwość pracy u nas. Najlepszy przykład to Covec - taniej im było robić polakami niż swoimi... mimo to cena była za niska.

          • 3 1

      • za to projektanci za 1400 pracowac musza :/

        • 0 0

  • TYLKO 900 TYŚ ??? MYŚLAŁEM, ŻE Z 5-6 MLN ZŁ A TU TAK TANIO ... (1)

    • 145 5

    • Też !!

      byłem w szoku , tak tanio w Gdańsku w Budyniowej stolycy ????

      • 6 3

  • skoro metr autostrady w polsce jest droższy niz w pozostałej części świata to dlaczego przejście dla pieszych ma być w polsce (10)

    tanie?

    • 124 7

    • za ile?

      Ile odstępnego dla pomysłodawcy.

      • 2 2

    • (8)

      skoro tak gładko powtarzasz słowa swoich idoli to proszę o fakty - ile kosztują autostrady w innych krajach...ze względu na fakt żebyś nie porównały kosztów autostrady budowanej w górach na glinowo iłowych glebach z autostradą na równinach hiszpańskich albo Polską łącznie z kosztami węzłów i mostów a rumuńską bez :)Proszę o wykaz asortymentu robót dla porównywanych przykładów :)

      • 12 6

      • (7)

        "Budowa jednego kilometra autostrady w Polsce waha się od 2 do 20 mln dolarów – średni koszt to 7,8 mln dolarów. To oznacza, że w Polsce jest najwyższy koszt budowy autostrad spośród wszystkich europejskich krajów – informuje „Życie Warszawy”. Dla porównania w Czechach koszt budowy kilometra autostrady wynosi od 1 do 2 mln dolarów. " - Bankier.pl Nominalnie autostrady są w Polsce tańsze, niż w większości krajów Unii Europejskiej. Jednak, gdy stawki zestawimy ze średnimi pensjami, okaże się, że relatywnie za przejazd płacimy cztery razy więcej niż Francuzi - wyliczył Money.pl.Polskie autostrady wyprzedziły całą Europę. Nie chodzi jednak o jakość czy długość, a o cenę przejazdu. Zarządcy dróg szykują podwyżki, mimo że kolejne odcinki okazują się bublami i trzeba je remontować. Niestety, umowy są tak skonstruowane, że nie można zablokować podwyżek. - jeśli chodzi o jej faktyczny koszt - dziennik.pl

        • 9 5

        • (5)

          "Jak informuje magazyn World Highways, który przebadał sytuację w ośmiu krajach regionu, najwyższe średnie koszty budowy kilometra autostrady występują w Austrii (12,87 mln euro). Następne miejsca zajęły Węgry 11,87 mln euro, Słowacja 9,56 mln euro i Czechy 8,86 mln euro. Na przeciwnym końcu tej klasyfikacji znalazła się Dania 5,89 mln euro, Chorwacja 6,68 mln euro, Słowenia 7,29 mln euro i Niemcy 8,24 mln euro. Polska nie została uwzględniona w tym badaniu.Jeśli chodzi o budowę autostrad w terenie górskim, to najwyższe nakłady występują w Niemczech (25,9 mln euro0 i Austrii (24,9 mln euro). Mosty na autostradach najdrożej konstruowane są na Węgrzech, które wyprzedzają pod tym względem Danię, Niemcy i Czechy. Najdroższe tunele budowane są w Czechach i Niemczech."drogi.inzynieria.com

          • 4 2

          • PS (4)

            Cytat a "inżynierii" jest 2010, natomiast cytat poprzednika z 2005.

            • 2 0

            • (3)

              PS' - fakt jeden artykuł jest z 2005r. - mój błąd, ale polecam wpisać w google: "polskie autostrady najdroższe w Europie" i wedle uznania stwierdzić kto ma rację,Bo jeżeli koszta przelicza się na złotówki (tak robią ostatnio media i strasznie manipulują opinią publiczną) to wychodzi, że mamy tani prąd, tanie paliwo, tani gaz, tani chleb itp. tylko, że żaden telewizyjny ekspert, który raczy przed kamerami oratować, jakie to mamy tanie paliwo, nie odniesie cen paliwa do średnich zarobków w państwach i nie zauważy przed kamerą, że to Polacy jeżdżą na Zachód "gdzie paliwo takie drogie" pracować i układać sobie życie, a nie Holendrzy, czy Brytyjczycy do nas na zmywak do eldorado "taniego paliwa".

              • 2 3

              • litości (2)

                Ogranij się i przestań uprawiać demagogię. A jak masz konkrety to napisz.

                • 4 4

              • (1)

                Jaką demagogie? - to właśnie Ty się zlituj - mam się podszyć za speca w dziedzinie infrastruktury drogowej? - dość już takich idiotów zalewa internet; podałem źródła niech każdy sam oceni artykuły, jeśli zdecyduje się je przeczytać, a co do cen paliwa, to zaprzeczysz, że przy okazji podwyżek paliwa w Polsce, media prorządowe często wyciągają ten magiczny przelicznik z Euro na PLN, gdzie faktycznie wychodzi, że 4Euro to ponad 17złotych, tylko, równie dobrze można nasze ceny porównać z cenami w Somalii, gdzie wyjdzie, że za krajową minimalną można tam być jednym z bogatszych w okolicy (jeśli Cejrowski nie kłamał za fryzjera zapłacił 30 groszy), paliwo w Somalii pewnie też jest tańsze, tylko jakoś wciąż nie widzę: tych Niemców, Brytyjczyków, Holendrów przenoszących swoje rodziny na stałe do Polski "do zielonej wyspy"

                • 2 3

              • Drogi nieekspercie drogowy

                Tez mi źrodła. Artykuł z 2k5 i google, w kórym na rózne hasła wypada masa śmieci, to mają być te konkrety do dyskusji?!

                • 1 1

        • Mam dla Ciebie dobrą radę

          Przestań wierzyć dziennikarzom. Kiedyś trafisz na artykuł na temat na którym się znasz i wtedy będziesz bardzo zdziwiony że napisali bzdury albo naginali fakty. Tak jest w artykule który zacytowałeś - nie wiadomo z jakiego okresu były brane dane, jak duże odcinki autostrad, w jakim terenie. A Ty biedny dałeś się zrobić i uwierzyłeś. Jakby porównać południową obwodnicę gdańska z innymi ekspresówkami to też wyjdzie bardzo duża różnica - a może tamten autor by się rozpisał, że na pomorzu najdrożej budują.

          • 0 1

  • (6)

    Zrobię to za połowę ceny!!

    • 87 4

    • A ja ci w tym Pomoge...

      • 7 1

    • Ja

      też pomogę !!!

      • 5 0

    • i ja!

      • 4 0

    • to wy pomagajcie a ja się dołączam do wypłaty :)

      • 6 3

    • I ja

      .

      • 1 2

    • Startuj w przetargu i puść w skarpetkach tych po 900

      • 3 0

  • ? (1)

    Po co to w ogóle likwidowali? Coraz gorzej się dzieje w tym mieście pod rządami Pana Prezydenta.

    • 66 25

    • Halo.

      Co to za podszywanie się pod mój nick! XYZ to ja! A budyń, to budyń!

      • 4 1

  • (1)

    A właściwie co tam musi powstać: Sygnalizacja po dwóch stronach dla pieszych, bo na środku chyba nie ma miejsca, żeby ludzie też stali na sygnalizacji dla tramwaju (na wysepce), plus sygnalizacja dla kierowców i tramwaju, plus ta "guma" po szynach na przejściu, krawężniki i trochę kostki zapewne po obu stronach, bo asfaltu nie ruszają pewnie - i to aż milion stoi prawie...?

    • 50 5

    • KRAJ ZŁODZIEI, PROSTAKÓW I POLITYKÓW

      Do jednego wora wszystkich wrzucić. Jak ma być lepiej skoro prawo ustanawiają złodzieje i mordercy, którzy tak sprytnie lawirują i szukają tematów zastępczych, że nigdy w życiu sobie pod górkę nie zrobią. A my, reszta narodu jesteśmy tak głupi, że jedyne co możemy zrobić, to napisać szczerego posta na blogu, albo w takim miejscu, jak to... gdzie nikt poza nami nie zagląda. ZŁODZIEJE I POLITYCY SĄ PRZYCZYNĄ DROŻYZN W POLSCE!

      • 1 1

  • Składam swoją ofertę. (2)

    Nie jestem skąpym człowiekiem dlatego za wycięcie dziury w płocie i namalowanie pasów na jezdni życzę sobie jedyne pół miliona złotych :)

    • 100 7

    • A CO ZE ŚWIATŁĄMI POŁĄCZONYMI Z INNYMI ŚWIATŁAMI TAK ABY NIE DZIAŁAŁY BEZ SENSU...? (1)

      • 1 2

      • Zielona fala

        To byłyby pierwsze takie światła w tym mieście

        • 8 2

  • TUNEL !!!!!!!! (13)

    A nie kolejne pasy światła i korki.

    • 88 27

    • (2)

      albo kladka!

      • 11 6

      • pewnie (1)

        kładka by kosztowała 400tyś :) i piesi zadowoleni i kierowcy i tramwaje.. można?

        • 5 8

        • tunel dla aut - to zgoda

          ale kładka dla pieszych? w mieście? Zgroza! Porozmawiaj ze swoją mamą albo lepiej z babcią jak bezpiecznie zimą jest na schodach takiej kładki. A ty też się starzejesz...

          • 0 0

    • (2)

      właśnie pasy a nie żadne tunele czy kładki. To nie Obwodnica tylko początek właściwego centrum (Wrzeszcz) 500 tys metropolii.

      • 19 9

      • (1)

        metro-czego? ;)

        • 6 11

        • polii

          • 2 1

    • Tunel (2)

      Czujesz sie szczurem, ze lubisz tak po tunelach chodzic?

      • 16 5

      • Tunel ma rację bytu tam, gdzie wielkie potoki samochodów.

        Gdzie średnie, może być przejście. Ludzie z klaustrofobią nie czują się tam źle. O ile to nie tunel kolejowy.

        • 3 2

      • dokładnie

        tunel nie ma sensu, szczególnie że i tak kawałek dalej auta muszą stać na światłach.

        • 3 0

    • gdzie tunel. Zaraz pojawią się specjaliści od tzw. "tkanki miejskiej" i będą narzekać że nie można miasta przenosić pod ziemię.

      • 4 6

    • a po co Ci ten tunel? (1)

      od strony Gdańska masz światła przy PG, od strony Wrzeszcza - na Minszewskiego. Tam nie ma ciągłego ruchu samochodów - wystarczy dać barierki i żadnych świateł.

      • 8 1

      • odcinek bez żadnego przejścia przez Grunwaldzką od Miszewskiego do PG wynosi 600 m. Przejście w tym miejscu jest konieczne.

        • 6 4

    • tunel by kosztował pewnie 9 MILIONÓW zł i wybudowała by go firma z holandji a projekt z hiszpanii

      b

      • 0 0

  • Linki wycięli

    youtube.com/watch?v=Zdda-bCWXig&feature=relatedyoutube.com/watch?v=StkjuWhPivI

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane