• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Akt oskarżenia w sprawie karambolu na ul. Morskiej

Patryk Szczerba
25 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
W wypadku zginęły dwie osoby, podróżujące trolejbusem, poza tym rannych zostało dziewięć osób. W wypadku zginęły dwie osoby, podróżujące trolejbusem, poza tym rannych zostało dziewięć osób.

Pół roku po wypadku, w którym ciężarówka zjeżdżająca z Trasy Kwiatkowskiego uderzyła w trolejbus na skrzyżowaniu z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni do sądu ma trafić akt oskarżenia przeciw kierowcy Scanii. Opinie biegłych oraz śledztwo potwierdzają, że przyczyną wypadku były niesprawne hamulce w ciężarówce.



Według biegłych Scania nie miała w pełni sprawnych hamulców. Według biegłych Scania nie miała w pełni sprawnych hamulców.

Czy po wypadku wzmożono kontrole samochodów ciężarowych?

Prokuratorzy właśnie zakończyli zbieranie materiału dowodowego w tej sprawie. Prawdopodobnie do końca miesiąca zapadnie decyzja o skierowaniu aktu oskarżenia do sądu.

- Dowody i opinie biegłych jasno wskazują na winę kierowcy ciężarówki. W ostatnich dniach zakończyły się czynności z udziałem podejrzanego. Teraz czas na ostateczną decyzję w sprawie skierowania sprawy do sądu - wyjaśnia Witold Niesiołowski, szef gdyńskiej prokuratury.

Przypomnijmy: do zdarzenia doszło 25 kwietnia, tuż po godz. 9 rano. Ciężarówka zjeżdżająca z nadmierną prędkością z Estakady Kwiatkowskiego staranowała trolejbus na ul. Morskiej, niszcząc także jadący za nim bus. Zginęły dwie osoby, a dziesięć zostało rannych.

Świadkowie zdarzenia od początku wskazywali niesprawne hamulce w samochodzie ciężarowym, jako przyczynę wypadku. Kierowca, wjeżdżając na skrzyżowanie, miał trąbić i błyskać reflektorami na znak, że nie może się zatrzymać. Potwierdzały to również fotografie ciężarówki, do których udało się nam dotrzeć kilka godzin po zdarzeniu. Na części osi brakowało zacisków i tarcz hamulcowych.

Także opinia techniczna ciężarówki przygotowana przez biegłych nie pozostawiła wątpliwości, co do przyczyn wypadku. Specjaliści zbadali dodatkowo technikę jazdy kierowcy, a także sytuację na drodze, mogącą mieć ewentualny wpływ na jego zachowanie. Przypomnijmy, że tuż przed zderzeniem kierowca wyskoczył z szoferki.

- To było tzw. badanie taktyczno - techniczne mające wykluczyć udział czynników zewnętrznych, które mogły przyczynić się do tego zdarzenia - zaznacza prokurator Niesiołowski.

Gdyńska prokuratura już kilka godzin po zdarzeniu postawiła 31-letniemu kierowcy zarzut nieumyślnego spowodowania katastrofy w ruchu lądowym przez umyślne naruszenie przepisów o zachowaniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W toku śledztwa te zarzuty się nie zmieniły. Kierujący ciężarówką cały czas pozostaje na wolności, zastosowano wobec niego zakaz opuszczania kraju oraz 20 tys. zł poręczenia majątkowego.

Teraz grozi mu kara nawet ośmiu lat więzienia.

Materiał archiwalny

Skutki wypadku z 25 kwietnia były tragiczne.

Miejsca

Opinie (132) 2 zablokowane

  • pomyłka ekspertów (1)

    Nie chcę bronić kierowcy ale przeciez hamulce mogły nawalić już na trasie jak wyjechał w drogę. Czy to są tacy eksperci jak zespół parlamentarny??Takiej awarii nigdy nie można udowodnic ze o tym wiedział kierowca i ryzykował jazdę.

    • 4 6

    • Chyba ze kierowca jest wlascicielem auta, zdaje sie ze nie mamy informacji kto nim jest. Moze mial dzialalnosc i do niej wykorzystywal auto.

      • 0 0

  • I kolejny (1)

    poprawny politycznie wyrok sadu. Dzieciaki pochorowaly sie przez kucharke, a w w przypadku fatalnei oznakowanego skrzyzowania podczas przebudowy jest winny kierowca.

    Noz mi sie w kieszeni otwiera gdy widze dzialania tej poklepujacej sie wzajemnie po plecach sitwy.

    • 2 1

    • Weź pigułkę

      I wolne od internetu,będzie dla wszystkich pożytek...

      • 0 1

  • napiszcie

    o kierowcy trolejsbusa... kilka dni po wypadku nie byl w stanie wsiasc za kolko. Psychicznie facet wykonczony byl. Gdyby nie przejechal kilku metrow do przodu bylo by wiecej ofiar... Szacun

    • 0 0

  • A kierowca trolejbusu? (5)

    Dlaczego nikt nie wspomina o braku kompetencji ze strony kierującego pojazdem, w którym zginęły dwie osoby? Trolejbus ma o wiele lepsze przyspieszenie niż autobus, mógł przecież uciekać! Powiecie Państwo zapewne, że był oszołomiony całą sytuacją bądź nie miał fizycznej możliwości opuszczenia toru jazdy ciężarówki. Otóż jestem ciekaw, czy kierowca ciężarówki miał możliwość zatrzymania się, a może celowo wjechał w pojazd ZKM? ;) Inną sprawą jest, czy kierowca wiedział o awarii wcześniej, czy hamulce uległy zniszczeniu bezpośrednio tuż przed tragedią. W drugim wypadku kierowca ciężarówki oczywiście jest niewinny - zrobił, co mógł w tej sytuacji i ostrzegł odpowiednio innych uczestników ruchu. Zainteresowałbym się natomiast sprawą kierowcy trolejbusu, który mimo iż posiadał sprawny wówczas pojazd, nie podjął próby ucieczki.

    • 6 17

    • kierowca trplejsbusa uciekal (3)

      ale nie mial ani czasu ani miejsca zeby pojechac dalej...

      • 2 1

      • Dżoni,ja mam czas i miejsce,może do mnie wpadniesz?????

        • 1 1

      • (1)

        tak tak nie miał.Nie miał bo stało przed nim kilka samochodów które wjeżdżały z tymczasowego pasa w prawo na nitkę estakady w stronę Obłuża teraz w tym miejscu jest powierzchnia wyłączona z ruchu ale przecież w lewo można było uciec prawda?obic najwyżej trochę przód ale uniknąć staranowania przez tira prawda?

        • 0 2

        • tylko że kierowca nie widział tej ciężarówki, dopiero kilka minut po wypadku zrozumiał co się stało, nie miał szans by zrobić co cokolwiek

          • 2 0

    • pitolo pitoly wypisujesz

      Jak kierowca mogl nie wiedziec ze nie ma tarcz hamulcowych,one nie wypadna.....zapierdzielal i zgrzal resztki tych co mial.a kierowce trajtka zostaw w spokoju.

      • 5 0

  • właściciel firmy transportowej na pewno o hamulcach wiedział a kierowca pewnie musiał jechać, inaczej pewnie szukał by pracy (szantaż)a wiadomo jak jest dziś z pracą. po drugie kierowcy autobusów, trolejbusów i tramwajów nie robią sobie nic z przepisów, są więksi to blokują skrzyżowania ( i przejścia dla pieszych)a a inni muszą czekać, omijać, wymijać i się martwić. jestem też kierowcą i widzę co się dzieje.

    • 1 0

  • W Italii Polakowi dali wadliwą ciężarówkę i zginęło 8 osób

    www.youtube.com/watch?v=OqpWAEov44k

    • 2 0

  • Skoro auto mialo wazne badania dopuszczającej do ruchu to nie rozumiem dlaczego winny jest kierowca. Kto z nas kierowców sprawdza przewody hamulcowe przed wyjazdem na ulice. Ten człowiek zostanie ukarany tylko dlatego bo wsiadł do auta aby wykonać swoją prace. I tak żyje z koszmarna trauma. Po raz pierwszy w życiu bronię kierowcy tira.

    • 1 3

  • za morderstwo 3 osob do 8 lat

    To nic tylko zabijac...wkurza mnie to, co za wytlumaczenie nieumyslne, sam mam firme transportowa i wiem co robia firmy pokroju twgo pana,zanizaja stawki do poziomu zero a potem nie maja na remonty, czyja to wina otoz tego bussinesmena z ciezarowki..umyslnie dokonal zabojstwa 3 osob, umyslnie wiedzial co robil, bo jak sie noe zna na ekonomii to potem wychodza takie rzecY

    • 0 1

  • czy pracownik stacji obsługi pojazdów który dopuścił

    ten złom do rchu też zapłaci za swój czyn???

    • 8 0

  • Beznadzieja Polskiego prawa

    tak zawsze kierowca winien. A może kierowca zgłaszał pracodawcy usterki a on miał to w d... tak jest często. Każą jechać ten jeden, jedyny i jak w tym przypadku ostatni raz. Łatwo psy wieszać tylko czasami kierowca nie ma wpływu na takie sytuacje. Każdy jest mądry do puki go to nie tyczy. Za firmę powinni się wziąść a nie za kierowce.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane