- 1 Sławomir Wałęsa nie żyje (40 opinii)
- 2 Lekarka-artystka ozdabia przychodnię mozaikami (53 opinie)
- 3 Majówkowe świętowanie w Trójmieście (56 opinii)
- 4 Zmarł Tomasz Jakubiak (61 opinii)
- 5 Biejat i Hołownia debatowali w Gdyni (291 opinii)
- 6 Długie Pobrzeże po kosztownym remoncie (171 opinii)
Arcybiskup odchodzi, arcybiskup przychodzi
Abp Sławoj Leszek Głódź, dotychczasowy ordynariusz diecezji warszawsko-praskiej, został Metropolitą Gdańskim. Abp Tadeusz Gocłowski odszedł na emeryturę.

Sławoj Leszek Głódź to bowiem przeciwieństwo odchodzącego abp. Gocłowskiego. Jest eurosceptyczny i związany ze środowiskiem Radia Maryja i Telewizji Trwam, na antenie których często występował.
O różnicy ich poglądów świadczy najlepiej sprawa nominacji abp. Stanisława Wielgusa na stanowisko metropolity warszawskiego. Kiedy pojawiły się doniesienia o powiązaniach duchownego z SB nowy przywódca kościoła gdańskiego stanął w jego obronie, były - nie pojechał na jego ingres [uroczyste objęcie władzy przez nowego biskupa - przyp. red]
Stanowisko Metropolity Gdańskiego abp Tadeusz Gocłowski, doktor prawa kanonicznego, pełnił od 25 marca 1992 roku. Wcześniej był mianowany biskupem tytularnym Benevento, biskupem pomocniczym gdańskim i wreszcie biskupem diecezjalnym gdańskim.
Rola, jaką pełnił abp Tadeusz Gocłowski, trudna jest do przecenienia dla społeczności Trójmiasta. W stanie wojennym dawał wsparcie zdelegalizowanej wówczas "Solidarności". Później był jednym z negocjatorów w rozmowach komunistycznego rządu z opozycją w Magdalence i przy Okrągłym Stole.
Doceniają go nawet osoby nie związane z kościołem katolickim. - Arcybiskup Gocłowski miał istotny udział w doprowadzeniu do przełomu ustrojowego w Polsce. To człowiek rozważny, wolny od nienawiści, nastawiony na poszukiwanie dobra wspólnego. Mam o nim jak najlepsze zdanie - komentuje były prezydent Aleksander Kwaśniewski.
To właśnie dzięki abp. Gocłowskiemu gdański kościół postrzegany jest jako ten, który łączy, a nie dzieli. Tadeusz Gocłowski nigdy nie bał się głośno krytykować ksenofobicznych poglądów, wyrażanych niekiedy przez część duchowieństwa.
Metropolita Gdański 1992-2008
w archiwum Kosycarz Foto Press
Jednak arcybiskup Gocłowski miał również swoich krytyków. Do takich należy z pewnością środowisko Radia Maryja, z którym od dawna jest skonfliktowany. W roku 2004 Gocłowski odwołał z fukcji proboszcza kościoła św. Brygidy legendę Solidarności, księdza prałata Henryka Jankowskiego. Na posłudze arcybiskupa cieniem kłądzie się także afera wydawnictwa archidiecezji gdańskiej, Stella Maris. M.in. były kapelan metropolity, ks. Zbigniew B. oskarżony jest o nadużycia podatkowe i nielegalne przywłaszczenie pieniędzy.
Popularności arcybiskupowi z pewnością nie przysporzyły również niektóre publiczne wystąpienia, jak to, w którym komentując wypowiedź dla "Wprost" Marii Kaczyńskiej stwierdził, że "wypowiedzi popierające zapłodnienie in vitro są żenujące".
Mszę dziękczynną za odchodzącego na emeryturę abp. Gocłowskiego - z jego udziałem - zaplanowano na sobotę 19 kwietnia, na godz. 11., w Archikatedrze Oliwskiej.
Ingres nowego metropolity odbędzie się w sobotę, 26 kwietnia.
Opinie (324) ponad 20 zablokowanych
-
2008-04-17 10:44
nie chodze do kosciola dla ksiedza, ale.. (8)
skutecznie zniecheca mnie osoba ktora ma powiazania z radiem maryja!
- 1 2
-
2008-04-17 13:51
to co cie obchodzi .. (2)
masz tam swoich bożkow w TVN swoja poprawną plitycznie religie to sie do nich módl, i sie o nich trosscz
- 1 0
-
2008-04-17 15:52
kościół,kościół z założenia powinien być instytucja religijną.
to niech mi ktoś wytłumaczy ,czemu kościół pcha się w politykę.?
radio ma ryja niech będzie ,lecz bez żadnych podtekstów politycznym,tyczy sie to również trwam.
faktycznie,jak ktoś słyszy o powiązaniach człowiek z radiem ma ryja ,to bez wątpienia ma skojarzenia z kłamstwem i prawidłowo,a rydzyka powinno się 'zdetronizować 'z jego piedestału .
tak prawda.
a ty moherowy berecie ,albo i nie ,spi....lja na drzewo .- 0 1
-
2008-04-17 20:24
dokładnie
najwiecej gadaja ci co ich to nie powinno pbchodzić !
- 1 0
-
2008-04-17 14:03
A dla mnie owiązanie z Toruńskim bastionem Polskości jest zachętą (4)
do chodzenia do Kościoła i jednocześnie rekomendacją prawości i szlachetności takiego wielkiego kapłana jakim jest Sławoj Głódź. Kościół w Polsce nie może być bierny wobec łajdackich poczynań wewnętrznego śmiertelnego wroga Polski oraz zewnętrznych wrogów upudrowanych na rzekomych przyjaciół.
- 0 0
-
2008-04-17 14:25
Leszek: na to co piszesz są leki - antysemityzm w wykonaniu Radia maryja jest nie do przyjęcia (2)
to jak manipuluje się ludźmi - nie do przyjęcia
to co się stało z NFI da stoczni - skandaliczne
Słuchalność RM to 1 w porywach do 2% ludzi a demagogia jaky conajmniej słuchało 50%- 0 1
-
2008-04-17 15:15
Chłopcze nie masz pojęcia o antysemtyzmie. (1)
Największymi antysemitami (i zbrodniarzami) są Żydzi, którzy chcą wymordować swych braci semitów, czyli Arabów. A bajki o rzekomym antysemityzmie w Radiu Maryja bezmyślnie powtarzasz za Gazetą Wyborczą, TVN, Polsatem i innymi antypolskimi gadzinówkami. W toruńskich mediach mówi się wprost o zdrajcach, oszustach i innych kanaliach szkodzących Narodowi Polskiemu. A to oczywiście nie w smak zdrajcom wszelkiej maści. Idź chłopcze po rozum do głowy zanim wrogowie z Ciebie nie uczynią parobka w UE.
- 1 0
-
2008-04-18 07:33
Wróg nr 1
To przecież Tadek z Torunia, nie obchodzi go nic oprócz władzy, pieniędzy radiosłuchaczy a nawet naszych. To ma być wzór wszelkich cnót?? Po za tym jest sponsorowany przez Kobylańskiego, który uciekł z kraju bo był podejrzewany za wydawanie żydów niemcom za pieniądze...
- 0 1
-
2008-04-17 14:53
SLAWMY PONADPAPIEZA RYDZYKA
- 0 0
-
2008-04-17 10:46
Wielki SZACUNEK
Księże Arcybiskupie - DZIEKUJEMY!
- 0 0
-
2008-04-17 10:48
za "oszustwa finansowe w diecezjalnym wydawnictwie Stella Maris, które skutkowały zajęciem przez komornika częsci dóbr
kościelnych."
- 0 0
-
2008-04-17 10:48
ps. (4)
skoro glowy kosciola daja na tak wysokie stnowiska ludzi od rydzyka..
..a pozniej maja problem z radiem maryja
(ktorego zreszta nie podejmuja ku rozwiazaniu)
TO SAMI SOBIE WBIJAJA GWOZDZIA DO TRUMNY!- 0 0
-
2008-04-17 11:31
hahaha (3)
Stanowiska daje się za odpowiednią wiedzę i kompetencje a jaki bilans rządów zostawia za sobą biskup T. Gocłowski? Co do Radia Maryja ono broni Kościoła, Polaków i Polski
- 0 0
-
2008-04-17 12:25
(1)
jedyne czego broni to interesów rydzyka
- 0 0
-
2008-04-17 16:41
na ...
na Głodzia - DANIO;p serek danona;p ahihihi
- 0 0
-
2008-04-18 08:22
Człowieku zastanów się jakim ślepym człowiekiem jesteś. Ile młodych ludzi przez taką bandę półgłówków odsunęło się od kościoła!!!
- 0 0
-
2008-04-17 10:51
I bardzo dobrze, że nareszcie..........
Żegnamy Arcybiskupa ale z gorącą życzliwością i wielką nadzieją Witamy!!! następcę, bardzo miło jeśli to będzie Biskup Głódź.
- 1 0
-
2008-04-17 10:52
Nareszcie odchodzi !!! Jaka ulga ! (8)
Witamy Sławoja w Gdańsku i cieszymy się z nowego duszpasterza. Nareszcie będzie patriotyczny biskup w polskim grodzie nad Bałtykiem ! Brawo !!!
- 2 0
-
2008-04-17 13:10
Krzysztofie pobudka! (5)
Zacznij sam myśleć, zamiast widzieć świat przez okulary swoich rodziców lub dziadków, pokrzywdzonych przez hitlerowców w czasie wojny i przez zakłamanych komunistów po wojnie(z ich paranoicznym strachem przed rewanżystami z zachodu).
Świat się zmienia! Problemy też! Krzysztofie zmień sie też!- 0 0
-
2008-04-17 13:22
Obywatelu, widać, że nie znasz historii bo inaczej wyciągnąłbyś (4)
z niej wnioski. Ten kto nie zna historii, ten jest skazany na powtarzanie błędów poprzedników. A historia nie tylko naszego kraju ale wielu innych pokazała, że tak sztuczny twór jak UE jest skazany na upadek. Szczególnie taki potworek jest skazany na upadek, który nie szanuje praw narodów, ich religii oraz obyczajów. Ktoś kto szydzi z patriotyzmu i tradycyjnych historycznych wartości własnego narodu nie zasługuje na nic dobrego. Taki ktoś staje się po prostu wrogiem !
- 1 0
-
2008-04-17 13:23
Sami patrioci tu dzisiaj. (3)
Szkoda, że każdy z nich w dupie ma piękno mowy ojczystej.
- 0 0
-
2008-04-17 13:58
kultury troche! (2)
powazne tematy sa tu poruszane wiesniaro, artykuly pomylilas ?
- 0 0
-
2008-04-17 17:04
no właśnie jon! (1)
Trochę kultury! Nie wyzywaj ludzi, którzy tylko zwracają uwagę innym, aby ci pisali poprawnie.
- 0 0
-
2008-04-18 09:03
nie mow mi co mam robic!
glowa cie nie boli?
- 0 0
-
2008-04-17 18:17
Precz z judokatolikomasonem Gosłowskim !
j.w.
- 0 0
-
2008-04-18 13:44
nowy biskup
przychodzi do nas rasizm ksenofobia i nietolerancja w wykonaniu moherowym
- 0 1
-
2008-04-17 10:52
WIELKI słowem i czynem
Arcybiskup Gocłowski jest dla mnie szczególną osoba, będzie zawsze przykładem Człowieka z pasją chrześcijańską i ogromnym poziomem intelektualnym. Bóg zapłać za wszystko co nam dałeś!!!
- 0 0
-
2008-04-17 10:55
teraz w Gdańsku (25)
częstym gościem będzie zapewne pan Rydzyk-piszę ,,pan,,,ponieważ z kapłaństwem nie ma ta osoba nic wspólnego.Nie podoba mi się ta kandydatura i myślę że wilu gdańszczan jest tego samego zdania...
- 1 2
-
2008-04-17 11:07
Biedactwo (2)
Ojciec Tadeusz Rydzyk jeśli już - jesteś chora z nienawiści.. Jak masz takie emocje to umuj gary i kibel i zrób staremu obiad
- 1 1
-
2008-04-17 13:50
Ojciec, chyba dla Ciebie.
Dla mnie, jako nie-katolika, to zwyczajny Pan.
Czy ty do Świadka Jehowy mówisz Bracie, albo do Żydowskiego dostojnika Rabbi.
No ale Ty mówisz językiem katlickiej miłości do bliźniego - nieprawdaż.- 0 1
-
2008-04-18 08:16
Jaki ojciec jak dzieci nie ma
Zwykły kuglarz zarabiający na ludzkiej wierze !!!!!
- 0 0
-
2008-04-17 11:09
chyba konkurencja dla Rydzyka - mohery zaczną sciągać watahami (18)
teraz to będzie wesoło...
- 0 0
-
2008-04-17 11:12
Tylko wróg Polaków używa określenia "mohery" ! (14)
- 1 0
-
2008-04-17 11:19
tylko wróg POLSKI jest za rydzolem!!! (10)
:)))))))))))))))))))))
.- 0 1
-
2008-04-17 11:32
Z pewnością prostaczku nigdy nie słuchałeś i nie widziałeś (9)
ani jednego programu publicystycznego Radia Maryja czy Tel. Trwam i dlatego bredzisz. Być może twój poziom intelektualny jest tak niski, że nie potrafisz dostrzec antypolskiego jadu w takich szmatławcach jak Gazeta Wyborcza i bezwiednie powtarzasz to co tam napisali. Jak widać twoja percepcja jest niewystarczająca do tego, aby zrozumieć ile dobrego uczynił i czyni dla Polski ojciec Rydzyk, bracia Redemptoryści i biskup Głódź.
- 1 0
-
2008-04-17 11:55
No napisz co zrobili dobrego? (7)
Ja napisze co zlego:
Lamanie przysiegi ubostwa
wielkie zlodziejstwo
klamstwa na antenie pseudoradia Ma Ryja
wtracanie sie do polityki
Oglupianie mlodych ludzi w pseudowyzszej szkole
sianie nienawisci
jeszcze raz zlodziejstwo
okradanie oglupionych strszych ludzi, ktorzy po wyslaniu kasy na pseudoradio nie maja czest co jest
zlodziejstwo pieniedzy na Stocznie Gdanska
popieranie neofaszystow
popieranie idotow i zlodzieji takich jak ten rektor z Jaroslawia
osmieszanie polski na zewnatrz
Sianie nienawisci rasowej i narodowej
Wszystko slyszalem bo czasami wlaczalem sobie radio maryja w nocy jak bylem na studiach zeby nie zasnac w trakcie nauki, a teksty z Radia tak mnie denerwowaly ze od razu odechciewalo mi sie spac. Zreszta mozna poszukac w necie niektorych kwiatkow z Radia Ma- Ryja- 0 1
-
2008-04-17 12:03
W tych prawdziwie Polskich mediach z miłością mówi się o Polsce (6)
w odróżnieniu od anty polskich mediów takich jak: Gazeta Wyborcza, TVN, Polsat itp. A to co przytoczyłeś to dokładnie anty polska retoryka ziejąca z tego typu anty polskich mediów. Współczuję Ci bo bezwiednie powtarzasz te brednie. Nie umiesz myśleć, bo zauważyłbyś prawdę i tylko prawdę w naszych, bo polskich mediach z Torunia. tam po prostu otwarcie mówi się o łajdactwach wrogów Narodu i Państwa Polskiego !!!
- 1 0
-
2008-04-17 12:09
Marianie, specjalisto od "prawdziwie Polskich mediow" (4)
Naucz sie pisac poprawnie przymiotniki np. antypolski, lub nie powtarzaj tego slowa tak czesto.
- 1 0
-
2008-04-17 12:13
Rumun nie udawaj Polaka, bo z twoich wypowiedzi wynika (3)
że nim nie jesteś. Tak więc nie bądź "specjalistą" od języka polskiego. Prawdopodobnie koledze chodziło o uwypuklenie tych słów. Ot taka "licencja poetica". Kumasz Rumun ?
- 1 0
-
2008-04-17 12:21
Rysio, (2)
z Ciebe tez niezly poeta.
Az Ci sie beret "uwypuklil"- 0 1
-
2008-04-17 12:25
Rumun żal mi Ciebie, współczuję Ci z powodu znacznego (1)
uwypuklenia Twojej czaszki, czyli z powodu wodogłowia. To wynika z Twoich miernych tekstów. Jesteś chory również z nienawiści do tego co POLSKIE !
- 0 0
-
2008-04-17 13:29
ja popieram czasem, albo czesto Rumuna
- 0 0
-
2008-04-19 00:26
Marianie, zachowałeś się jak (...)! zamiast rzetelnie przedstawić atuty radia twego ukochanego (choć powątpiewam w ich istnienie) to Ty niegrzecznie określiłeś inne media! I jeżeli możesz to proszę odpowiedz na pytanie, czy ty jesteś aż tak zadufany w sobie i jesteś tak wielkim patriotą, i masz takie kalpki na oczach, że nie widzisz, że ten facet w habicie (ojciec zakonny nosi habit o ile się nie mylę) okrada społeczeństwo, robi wodę z mózgu i jest bardzo nieszczery w swoich zamiarach, czy nie widzisz ze to jakas sekta, odłam zresztą sporej części... czy marzy Ci się państwo kościelne? błagam cię! daj ludziom żyć!!!
- 0 0
-
2008-04-17 20:50
były porady seksualne dla malzenstw
prowadzone przez niewyzytego nawiedzonego
- 0 0
-
2008-04-17 11:22
nie wróg Polaków, tylko wróg mocherów ;)
- 0 0
-
2008-04-17 11:33
do U. (1)
U. umyj się idź pozmywaj gary i zrób obiad Stanowiska daje się za odpowiednią wiedzę i kompetencje a jaki bilans rządów zostawia za sobą biskup T. Gocłowski? Co do Radia Maryja ono broni Kościoła, Polaków i Polski przed ue
- 0 0
-
2008-04-17 12:27
mhmm hmmm
droga emilio z zabianki ........
moze wymysl cos innego jakis inny tekst ,bo powtarzasz sie w tym co piszesz ,a nie ma tam nic sensownego ....- 0 1
-
2008-04-17 11:20
wesoło? (2)
Wreszcie będzie normalnie - najpierw Polska potem ue
- 0 0
-
2008-04-17 13:10
Nie, najpierw maja byc ludzie, pozniej narody
Przez takich jak ty szerzy sie nienawisc, a to chyba nie jest zgodne z chrzescojanstwem
- 0 0
-
2008-04-19 00:35
Emilo!!!!!!!
i ty się nazywasz chrześcijanką??
bo ja widzę w twoich wypowiedziach tyle nienawiści, że pomodlę sie za ciebie aby twój umysł się oczyścił!
jesteś zwyczajną sekciarą, która daje się omamić... żal mi ciebie naprawdę bardzo szczerze!- 0 1
-
2008-04-17 18:23
przyjdą czasy, gdy arcybiskupa wierni wygwizdają i wtedy niech episkopat zglaszajac taką kandydaturę niech się nie dziwi
- 0 0
-
2008-04-17 23:55
A ZUZA słyszałaś kiedyś na żywo Rydzyka???
- 0 0
-
2008-04-18 23:41
Zuzo, zwolenniczko PO! Odpowiedz z ręką na sercu. Czy kiedykolwiek słuchałaś jakiejś audycji Radia Maryja, czy tylko jak papuga powtarzasz komunały za GW, TVn-em i Bolkiem? Czy nie uważasz, a może po prostu nie wiesz, że podobną nagonkę prowadziły komunistyczne władze na Radio Wolna Europa. I wówczas tak samo wiele osób nigdy nie słuchających tego radia też uważało, że to na jego falach przemawia Belzebub. Najpierw zacznijmy czegoś uważnie słuchać, aby móc wyrażać na dany temat jakąkolwiek opinię. Ja osobiście Radia Maryja prawie nigdy nie słuchałem i nie słucham i dlatego nie wyrażam opinii na temat jego audycji i ich treści.
- 1 0
-
2008-04-17 10:57
Gocłowski (1)
wyjatkowy biskup! odwaga i tolerancja niepotykana w episkopacie. Głódź...nie zapowiada sie to zbyt dobrze...póki co w sobotę pojawie sie w Oliwie, aby podziękować za wspaniałego biskupa (nawet jeśli cos miał za uszami) i by , nie kryję się z tym, wykazać moje poparcie dla niego i zamanifestować przeciwko Radiu Mrryja w biskupstwie w wydaniu Rydzykowym.
- 0 1
-
2008-04-17 19:23
Gocłowski...
Zgadzam się z Tobą całkowicie.Nie jestem z Trójmiasta,a mam rodzinkę i wszyscy ogromnie cenią biskupa Gocłowskiego.Na tle polskiego kleru to perełka.No a teraz powiało dewocją pod sztandarem radia Maryja i ojca dyrektora.Osobiście mam dużo szacunku i sympatii dla biskupa Gocłowskiego.Pozdrawiam
- 0 0
-
2008-04-17 11:04
Wreszcie (20)
Bp. Tadeusz Gocłowski ma słaby bilans rządów, dobry chyba w niszczeniu autorytetu Kościoła. Zniszczył księdza Henryka Jankowskiego - który zrobił dużo dla Kościoła i Gdańska. Zwalczał Radio Maryja, które jest radiem katolickim i walczy w obronie Kościoła a bp T. Gocłowski je krytykował. Bp. Tadeusz Gocłowski wprowadził Komunię Świetą w pozycji stojącej a Ciało Pańskie powinno być przyjmowane na klęcząco. Toleruje świeckich szafarzy i ministrantki przy ołtarzu. Niech idzie na emeryturę i modli się za swoje grzechy
- 1 2
-
2008-04-17 11:09
Radio Maryja nie jest radiem katolickim. Żeby takim być powinno mieć asystenta kościelnego wynzczonego przez kurię. Z oczywistych powodów nie ma takiego asystenta, ani kościelnego prawa do takiej nazwy.
- 0 0
-
2008-04-17 11:23
Do Ulenspiegiel czy jak tam (3)
Idź do szkoły dzieciaku
- 0 0
-
2008-04-17 11:52
Emilia wniebowstąpisz (1)
pod warunkiem że odmówisz różanic tak szybko jak ksiądz Mały Janio.
- 0 0
-
2008-04-17 12:18
MałyJanio? Ten od cointreau-samo-zło? ;DDD
- 0 0
-
2008-04-19 00:29
a co Emilko nie spodobał Ci się komentarz kolegi? chyba to niestety On ma racje, ale ty sie zachowujesz jak na rasowego mohera przystało... niegrzecznie!!
- 0 0
-
2008-04-17 12:05
albo szydzisz albo Bozia odebrala ci rozum.
- 0 0
-
2008-04-17 12:15
Emilio (9)
Ks. Jankowski sam zniszczył swój autorytet, przede wszystkim swoją pychą. A radio, które kipi nietolerancją i nienawiścią do wszystkich, którzy nie są jego zwolennikami trudno nazwać katolickim...
- 0 0
-
2008-04-17 12:21
Zniesmaczona powtarzasz brednie Palikota, Tuska, Gazety Wyborczej, (7)
TVN, Polsatu i innych antypolskich mediów. Dałaś się już ogłupić antypolskim siłom.
- 0 0
-
2008-04-17 12:29
Radku, wiem, że lepiej dać się ogłupiać panu Rydzykowi! Twój wybór!
- 0 0
-
2008-04-17 12:29
co w takim razie jest propolskie? antysemityzm? ksenofobia? nabijanie kasy rydzykowi? (5)
- 0 0
-
2008-04-17 12:33
A może propolskie tzn. oddać wszystko żydkom, niemcom i ruskim ? (4)
Tak pojmujesz patriotyzm i polskość jak Tusk i jego banda ? Tfuuu ...
- 0 0
-
2008-04-17 12:35
jeżeli żyd, niemiec czy rusek ma prawo własności budynku to tak, należy mu go oddać bo to jest jego (3)
ale na pytanie co jest propolskie w radyjku z torunia odpowiedzieć nie umiesz, jedynie popisujesz się rasizmem
- 0 0
-
2008-04-17 12:58
A może powiesz mi mądralo co z wielomiliardowymi stratami (1)
wojennymi Narodu Polskiego ? Co z mieniem zrabowanym przez Niemców i Sowietów ? Gdzie jest kilkaset miliardów dolarów, które Polakom winni są Niemcy w ramach reparacji wojennych ? Naród Polski poniósł największe straty w czasie II Wojny Światowej, mało tego, komuniści i sowieci rabowali Polskę przez kilkadziesiąt lat a przez ostatnie kilkanaście lat okradziono nas z naszego majątku narodowego (zrobiła to banda Wałęsy i Kwacha). czy w tej sytuacji ONI mają moralne prawo do jakiegokolwiek zadośćuczynienia od Narodu Polskiego, który nie miał wpływu na to wszystko ? Z pewnością nie mają takiego prawa !!!
- 0 0
-
2008-04-19 00:45
bo inne kraje nic nie straciły w czasie wojny??
dlaczego my Polacy jesteśmy tak cholernie w siebie zapatrzeni, tyle w nasz nietolerancji... jeśli chodzi o żydów i innych... nie musisz nic im dawać, ale jednocześnie uważając się za chrześcijanina, a nie tylko mohera rydzowego z sekty toruńskiej jego, to chyba wiesz, że należy się miłować, a takie minimum, to obojętność! jesteś omamiony i jak zwykle nie podasz konkretnego argumentu, tylko jak lepper i giertych , i rydzyk zresztą też (przede wszystkim) obrzucisz błotem wszystko dookoła nie dając rzetelnej odpowiedzi... demagogia!!!!!!!!!!!- 0 0
-
2008-04-17 13:06
A gdzie Ty widzisz rasizm w wypowiedzi kolegi, chę ?
Jak to łatwo kogoś obrzucić błotkiem w rodzaju rasizm, antysemityzm, ksenofobia jeśli ten ktoś broni interesów własnego Narodu ! A co robią Żydzi u siebie ? Dopuszczają się prawdziwego antysemityzmu wobec swych braci semitów (Arabów). Mało tego, Żydzi otwarcie mówią o zbrodni ludobójstwa (holokauście) w stosunku do Arabów !!! Tam nikt nie widzi rasizmu, antysemityzmu i ksenofobii w wykonaniu Żydów ? Dziwne !!!!!!!!!!! Nawet nie masz pojęcia z jaką pogardą Żydzi odnoszą się do nie Żydów !
- 0 0
-
2008-04-17 15:24
:)
uwazam ze zabianka to piekne miejsce. Nawet tutaj jednak trafiaja sie takie gupie dziewczyny, jak chociazby ww. co nie znaczy ze niema tutaj tez tych inteligentnych (jak ja) A co do Jankowskiego, to uważam że jest to gnuj, ponieważ ja tak mówie
- 0 0
-
2008-04-17 13:00
Komunia na stojąco i do ręki oraz świeccy szafarze, a co więcej, także SZAFARKI
to już od dawna przyjęta praktyka w KK na świecie. Polski moher się temu opiera, ale to moher ma problem, nie KK.
- 0 0
-
2008-04-17 13:20
zniszczyl?
ksiadz Jankowski, mimo jego zaslug w latach 70/80-tych, nie jest ksiedzem, bardziej pasuje slowo bizesmen Emilio. Uwazam, ze biskup Goclowski i tak byl dla niego bardzo tolerancyjny.
Pachnie moherkiem i to ostro od Ciebie.
W kosciolach zostana niedlugo tylko ludzie Twojego pokroju.- 0 0
-
2008-04-17 14:21
żal mi ciebie. no ale w koncu żabianka, nie ma się co dziwić....
- 0 0
-
2008-04-18 08:14
Fanatyczka i tak to w Polsce wygląda własnie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.