- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (149 opinii)
- 2 Oszuści podszywają się pod system Fala (71 opinii)
- 3 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (55 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (327 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (228 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (104 opinie)
Autobusy muszą wjeżdżać na chodnik, by minąć się z ciężarówkami
Miejski autobus, który wjeżdża na chodnik i mija się z pojazdem ciężarowym na wąskiej ul. Przebiśniegowej w Gdańsku, to codzienny widok, a także realne zagrożenie dla mieszkańców tej części miasta. Receptą ma być rozbudowa ul. Łuczniczej, która miałaby przejąć ruch ciężarówek obsługujących okoliczne budowy w rejonie ul. Wielkopolskiej. Budowa rozpocznie się jednak nie wcześniej niż w drugiej połowie roku.
Pierwsze dwie z nich w dni powszednie przejeżdżają przez wspomnianą ulicę ponad 140 razy dziennie (w obie strony). W rejonie ul. Wielkopolskiej i Niepołomickiej, które leżą w bezpośrednim sąsiedztwie z ul. Przebiśniegową, trwa budowa kilku inwestycji deweloperskich.
W związku z tym mijanka, zarówno pojazdów ciężarowych z innymi pojazdami, jak i z miejskimi autobusami, jest nieunikniona.
TIR-y nie mogą jechać inną drogą
Aby zabezpieczyć drogę dzieci do szkoły i bezpośrednie otoczenie szkoły, wyłączony z ruchu pojazdów ciężarowych jest prowadzący do placówki edukacyjnej odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Świętokrzyskiej do ul. Przebiśniegowej. Cały ruch w relacji Świętokrzyska - Niepołomicka - Wielkopolska przenosi się więc na ul. Przebiśniegową. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zaznacza, że rozważane było wprowadzenie sygnalizacji i ruchu wahadłowego w tym miejscu, ale z powodu zatorów nie byłoby możliwości opuszczenia wahadła.
- Pas drogowy ul. Przebiśniegowej jest wąski i ograniczony z obu stron prywatnymi posesjami. Nie ma możliwości fizycznego poszerzenia jezdni. Rozważana była opcja ruchu wahadłowego na ul. Przebiśniegowej, jednak duże natężenie ruchu zarówno na ul. Niepołomickiej, jak i Wielkopolskiej spowodowałoby wówczas tworzenie się zatorów. Wprowadzenie sygnalizacji wahadłowej byłoby niewydajne, ponieważ pojazdy jadące rano w kierunku ul. Niepołomickiej, a po południu w kierunku Wielkopolskiej z powodu zatorów na tych ulicach nie miałyby możliwości opuszczenia wahadła - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Objazd dla autobusów ul. Wielkopolską jest niemożliwy
W związku z tym, że ul. Wielkopolska od Świętokrzyskiej do Przebiśniegowej jest wyłączona z ruchu dla pojazdów ciężarowych, wyjątek mogłyby stanowić pojazdy ZTM. Problemem jest jednak wąska i kręta jezdnia oraz samochody zaparkowane w pobliżu szkoły.
- Jezdnia na ul. Przebiśniegowej jest bardzo wąska, co utrudnia ruch szczególnie większych pojazdów, w tym pojazdów komunikacji miejskiej. Potencjalny jednokierunkowy objazd ul. Wielkopolską na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ul. Przebiśniegowej nie jest możliwy. Jezdnia jest tu bowiem wąska i kręta, a sam przejazd dodatkowo utrudniają samochody zaparkowane w pobliżu szkoły. Z kolei objazd przez Kowale to kilkukrotne wydłużenie drogi i czasu przejazdu autobusu, bez możliwości dojazdu do przystanku "Hokejowa" - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.
Miasto planuje wydłużyć ulicę Łuczniczą
Jako że zarówno GZDiZ, jak i ZTM mają związane ręce, pomóc chce Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która planuje rozbudowę ulicy Łuczniczej od Wielkopolskiej do Niepołomickiej.
- Planowana jest budowa ul. Łuczniczej w układzie drogi tymczasowej do obsługi budów, które generują bardzo duży ruch ciężarowy. Zadanie jest obecnie na etapie pozyskiwania decyzji niezbędnych do realizacji, które warunkują rozpoczęcie robót. Zakładamy jednak, że realizacja będzie mogła rozpocząć się w drugiej połowie roku. Łucznicza odciążyłaby ul. Przebiśniegową z ruchu ciężarówek. Wówczas można wprowadzić ograniczenie tonażowe na Przebiśniegowej - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-12 05:44
taka jest sytuacja również na dolnym odcinku Muśliwskiej od Piekarniczej do Kartuskiej (1)
tylko, przy stawie rentencyjnym nie ma nawet chodnika, tylko czekać kiedy ktoś do niego wpadnie pieszy czy pojazd.
Zobaczymy co wledy powie na to DRMG- 4 1
-
2021-03-12 06:40
Tam nie jeżdżą autobusy miejskie
- 2 0
-
2021-03-12 18:39
(1)
Dlaczego 213 w kierunku Olimpijska/Kowale a także pozostałe pojazdy nie mogą jeździć przez ul. Wielkopolską? Ulica choć jednokierunkowa to na tyle szeroka, że bez problemu nawet TIR się zmieści. Wystarczy na ul. Niepołomickiej postawić zakaz skrętu w Przebiśniegową.
- 1 2
-
2021-03-12 19:11
Prosty przepis na zwiększenie korków na niepołomickiej
- 0 0
-
2021-03-12 07:46
(1)
I znów wszystko na opak. Najpierw miasto daje pozwolenia na budowy, te juz sa w toku, a dopiero teraz myśli się o drogach do budowy? Jak znam życie to tylko gadanie i będzie jak z łącznikiem, 10 lat planowania na 100 metrów drogi. A skończą się budowy to powiedzą że ta tymczasowa droga już nie potrzebna. I tak w całym Gdańsku.
- 11 0
-
2021-03-12 07:54
Miasto nie "daje pozwolenia na budowy" tylko proceduje decyzje zgodnie z obowiązującym prawem. Warunki drogowe (z tego co wiem) ograniczają się do zapewnienia dojazdu do działki a nie uzależniają pozwolenia od ogólnego stanu układu drogowego w dzielnicy. Za sens budowy odpowiada inwestor a za sens kupowania... kupujący.
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.