• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą szybciej Estakadą Kwiatkowskiego

Patsz
23 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa. Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa.

Jeszcze w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego wydzielone zostaną kolejne odcinki, po których będą mogły poruszać się wyłącznie autobusy. Zmieni się również organizacja ruchu na ul. Kontenerowej biegnącej pod estakadą.



Czy w miastach powinno powstawać więcej buspasów?

Przypomnijmy

  • Na Estakadzie Kwiatkowskiego znajduje się obecnie jeden buspas.
  • Łączy 650-metrowy odcinek pomiędzy ul. Wiśniewskiego i Unruga w kierunku Obłuża.
  • Powstał dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo.

Jeszcze w listopadzie na estakadzie mają pojawić się następne odcinki, które będą przeznaczone tylko dla autobusów.

Zmiany w organizacji ruchu na estakadzie

  • Na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża zostanie wydzielony pas dla autobusów o długości 150 metrów (drogowcy nie nazywają go jednak buspasem).
  • Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się obecnie przed zjazdem na ul. Unruga zostanie wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową. W związku z tym, inne pojazdy będą mogły zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Zmiany w ruchu pojawią się także wokół estakady.

- Trzecia zmiana dotyczy segregacji ruchu na odcinku ul. Kontenerowej, przebiegającym pod Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku bram BCT i ul. Unruga. Tuż za przystankiem Terminal Promowy, prawym pasem ruchu będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy jadące na wprost w kierunku bram BCT oraz autobusy skręcające w lewo na łącznicę wjazdową w stronę ul. Unruga. Lewym pasem ruchu, tak jak to jest obecnie, będzie można poruszać się jedynie w kierunku ul. Unruga - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W planach wciąż pozostaje przebudowa ul. Kwiatkowskiego.

- Szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji przedstawimy w przyszłym roku - obiecuje Łucyk.
Patsz

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    I dobrze,jeszcze zainstalować monitoring bo np w Gdańsku kierowcy osobówek notorycznie jeżdżą buspasami.Sam pomysł si kalafon jeszcze jakby tylko te dziury i zapadajace studzienki naprawili...sama farba nie pomoże najdrożsi.

    • 61 33

  • Buspasy to kretynizm (40)

    Zwiekszaja jedynie korki, emisje spalin i psuja jakosc powietrza w.miescie.

    • 115 171

    • Mylisz się.

      • 27 15

    • Korków nie zwiększają buspasy tylko samochody osobowe! (36)

      Ja wiem, mając swojego "golfa" jestem panem szos i nic mi na drodze nie ma prawa stać ani jechać.

      • 33 13

      • Masz choc jeden dowod na to, ze buspasy zmniejszaja ilosc aut osobowych na drogach? (22)

        Buspasy to wymysl i**oty, ograniczonego umyslu. Buspasy = wieksze korki, wieksze korki = wiecej spalin, wiecej spalin = gorsza jakosc powietrza. Niestety Gdynia rzadzi gromada i**otow, ktorzy przesadziliby wszystkich na rowery....

        • 30 38

        • Tak to proste. Przejazd samochodem będzie utrudniony. ludzie z czasem przesiądą się na inne środki transportu. proste. (21)

          • 33 20

          • Prostackie, to logika Kononowicza (8)

            • 13 22

            • na całym świecie działa. (7)

              • 21 8

              • Nie masz zielonego pojecia o czym piszesz (6)

                Wydaje sie wam, ze jak wprowadzicie cos z Zachodu, o angielskiej nazwie to rozwiazecie problem. Za uzasadnienie waszej glupoty wystarczy stwierdzenie, na Zachodzie tak maja... Nie rozumiecie zaleznosci, zlozonosci problemu.....Buspasy nie rozwiazuja zadnych problemow komunikacyjnych w Gdyni. Ilosc pasazerow zkm spada i bedzie spadac. Nowych drog nie ma. Pieniadze topione sa w drogich i niszowych ( praktycznie dla nikogo) projektach - vide sciezki rowerowe. Buspas daje satysfakcje roznej masci Januszom, ze moga poutrudniac innym zycie.

                • 24 23

              • (3)

                Moim zdaniem pieniadze sa topione jak wydaje sie kolejne miliardy na wylanie asfaltu, po ktorych jezdzi kolejny milion smierdzacych samochodow.
                A zarabia na tym tylko wlasciciel pola naftowego.

                • 14 15

              • O tobie wlasnie pisalem.... (1)

                Gromada paranoikow chce uleczyc swiat.... Gdzie w twojej wizji swiata lokuja sie auta elektryczne?

                • 8 8

              • korek z samochodów elektrycznych to tak samo korek
                pożar Tesli to taki sam pożar jak pożar Golfa
                buc za kierą Bmw to taki sam buc jak w Żuku - zabija tak samo

                i nie tylko właściciel pola ropy zarabia. zarabia też producent fury, właściciel parkingu, no i prywatna służba zdrowia. ale u nas ta ostatnia to patologia, żerująca na naiwności i ideologicznym zacietrzewieniu ciemniaków u władzy

                • 3 3

              • Nie zazdrość

                Won na przystanek

                • 0 1

              • Sam nie wiesz o czym piszesz ale masz do tego święte prawo :)

                • 1 0

              • Brawa dla tego

                Sama prawda

                • 1 0

          • Zastanawiales sie kiedys dlaczego ludzie wola jechac wlasnym autem? (11)

            tylko i**ota rozwiazuje problemy utrudniajac innym zycie

            • 17 8

            • w 99% przypadków jeżdżą wyłącznie dlatego, bo je posiadają (8)

              jeżdżą do pobliskiego kiosku, sklepu obok, żeby nie chodzić za wiele, odwożą dzieci do pobliskiej szkoły, bo pogoda zmienna jest, a jadą do pracy do której i tak się spóźniają stojąc w korku.

              • 13 8

              • no to idzmy dalej - a dlaczego je posiadaja, skoro maja srodki komunikacji miejskiej? (4)

                • 4 0

              • (2)

                bo mogą je mieć... W wielkich miastach nie mają ludzie samochodów bo metrem szybciej ;)

                • 5 3

              • nie: samochód maja, ale go na co dzień nie używają

                • 3 1

              • W jakim mieście?

                W Warszawie? Czy Pradze? Czy w Londynie? W tych miastach z metrem korki są jeszcze większe ;)

                • 2 0

              • bo -czasem- potrzebują
                bo mają domek na zadvpiu
                bo mają chorego seniora
                bo wożą kajak, albo narty
                bo lubią. niewaźne. clou powinno polegać na tym żeby samochód mieć, ale go... nie używać

                promocje powinny skłaniać do zostawienia samochodu
                który już masz (przecież się go nie pobędziesz dla promocji)
                i jeżdżenia alternatywami, komunikacją publiczną, rowerem

                tak jak promocje dnia bez samochodu: targetem powinni być samochodziarze, a nie dzieci, staruszkowie, krwiodawcy itd

                nim tego nie zrozumiecie, nim nie przestaniecie myśleć komunistyczną sprawiedliwością, nic nie zdziałacie

                • 4 3

              • Jeżdżą bo autem jest wygodnie niż autobusem

                • 9 2

              • są w pułapce

                już zapłacili za furę lepsiejszą niż somsiad
                zapłacili ubezpieczonko na rok
                wykupili parking lub garaż
                i co, mieli by terazki nie jeździć?

                zmarnowało by się!

                zły system wtłacza ludzi w furmanki
                czy chcą, czy nie chcą

                oni niewinni, tylko głupi

                • 7 3

              • Wniosek. Siedziec na d*pie i nie psuc powietrza

                • 1 1

            • wolisz zakazy? (1)

              • 1 3

              • woli bezprawie

                • 1 3

      • Jestes uposledzony, ze tego nie rozumiesz? (12)

        Skoro zmniejszasz przepustowosc drog, to powodujesz wieksze korki. Wieksze korki, to wieksza emisja spalin. Naprawde tego nie rozumiesz?

        • 16 24

        • bzdura. jest wręcz odwrotnie.

          • 12 9

        • Hasła na dzisiaj do postudiowania dla ludzi, którzy oceniają system transportowy intuicją (4)

          Paradox Braessa
          Prawo LewisMogridge'a

          Dla niepiśmiennych: wraz ze wzrostem przepustowości dróg rośnie podaż samochodów, konsumujących ten wzrost szybciej niż przyrost następuje. W efekcie rozbudowa dróg = większe korki.

          • 18 8

          • Podobnie gadal Kononowicz

            Zlikwidowac drogi, nie bedzie korkow

            • 9 15

          • Wraz ze zwężaniem dróg i ograniczaniem ruchu korki przenoszą sie na drogi okoliczne ale tego juz (2)

            wspomniany Mogirdge nie pisze wiec wygodnie wychodzi zgodnie z teorią ze ruch sie zmniejsza

            • 11 6

            • zmyślasz, badania naukowe twierdzą odwrotnie (1)

              zadaj sobie pytanie, dlaczego siedzisz w internecie i zmyślasz?

              • 2 3

              • bredzisz

                nie masz zielonego pojecia co to nauka

                • 2 0

        • Popieram (4)

          Nie dyskutuj z i**otą, który i tak nie skuma prostych rzeczy ... Pozdrawiam.

          • 5 3

          • przepływ ruchu drogowego w miasta nie jest prosty (3)

            jest to bardzo skomplikowany proces, gdyby był prosty to naukowcy na świecie dawno by mieli prostą odpowiedź na wszystko, wygooglaj sobie modele matematyczne i równania opisujące transport

            • 1 3

            • przeplyw ruchu drogowego w miastach jest banalnie prosty, tylko trzeba glowa ruszyc (1)

              ilosc samochodow, ktora wjezdza do centrum mozna w prosty sposob ograniczyc - wystarczy kontrolowac ilosc dostepnych miejsc parkingowych. I wyslac do pracy Straz Miejska by zaczela egzekwowac przepisy dotyczace parkowania. Obecnie w Centrum mamy totalna wolna amerykanke z parkowaniem - auta parkuja wszedzie na ulicach, chodnikach, trawnikach. Straz Miejska ma to w nosie - co jakis czas bawia sie w akcje upominania lamiacych przepisy czasem jakas blokade zaloza.... Brak dzialan systemowych i konsekwencji.
              Tymczasem w tej sprawie potrzebne jest zdecydowane dzialanie - nalezy ograniczyc ilosc miejsc parkingowych w centrum ( chocby wprowadzic zakaz parkowania na chodnikach ) - i te zakazy zaczac egzekwowac. To jest finansowy samograj - patrole SM bylyby finansowane z mandatow oplacanych przez lamiacych przepisy. Skoro taki wlasciciel Golfa z rejestracja GWE nie bedzie mial gdzie zaparkowac w Centrum na trawniku czy chodniku - to sila rzeczy wybierze transport publiczny.... Ograniczenie ilosci miejsc parkingowych realnie ograniczy ilosc aut wjezdzajacych do Centrum.
              A buspasy to glupota totalna - nie rozwiazuja zadnego problemu , powoduja jedynie wieksza emisje spalin przez stojace w jeszcze wiekszych korkach samochody.

              • 5 1

              • Daję plusa i żałuję że nie mogą dać dziesięciu. Ostatnio zacząłem wysyłać zgłoszenia do SM. Zostałem wezwany na świadka i przeciągnięty jak jakiś awanturnik. Teraz czekam na wezwanie do sądu. Ale już się nie boję i wiem jakie zgłoszenia budzą wątpliwości (wysyłam zdjęcie samochodu zaparkowanego za znakiem B-36 oraz T-24 i słyszę że właściciel w sądzie powie że jechał a nie stał) ale wiem jakie nie budzą. Wąski chodnik zastawiony na całej szerokości, parkowanie za znakiem B-36 kiedy widać że nie ma kierowcy, parkowanie na trawniku, parkowanie na lub tuż przy przejściu dla pieszych - to są pewniaki. I takie będę wysyłał aż będzie porządek. Czyli już zawsze.

                • 3 1

            • Są miejsca gdzie rozwiązania są proste

              Niestety nie widać ich zza biurka, trzeba dane miejsce znać, wtedy można wprowadzać usprawnienia, tutaj niestety tego zabrakło...

              • 1 0

        • odróżnij przepustowość dla pojazdów od przepustowości dla ruchu ludzi

          bus pas zwiększa przepustowość pasa dla ludzi, zmniejszając dla pojazdów.

          • 4 4

    • co ty piszesz do głupiego bydła, oni sa tak głupi ze popieraja nawet to co szkodzi

      • 1 3

    • Niech zrobią jeszcze na obwodnicy

      Na obwodnicy jeżdżą jakieś trupy K i X , co też spowalniają ruch na obwodnicy , może jeszcze buspas na obwodnicy ????? Co nie mamy tyle farby???

      • 1 1

  • (6)

    Najbardziej kretynski buspas jest na morskiej pod estakada. Ten na wladka tez niepotrzebny.

    • 148 34

    • Powinni w Gdyni dopuścić motocyklistów do ruchu po buspasach (1)

      • 9 9

      • I ciezarowki

        • 1 1

    • cha cha-stać w tych szrotach

      • 2 3

    • Po co to komu (1)

      Dlaczego obłuże leśne ma cierpieć za jeden pas w kierunku do oksywia, a na dodatek stawiają tam nowe osiedla,.

      • 2 3

      • Teraz do pracy i domu jeszcze dłuzej

        Bo autobus na Oksywie najważniejszy, reszta niech stoi w korku i tworzy więcej co2 z którym tak niby walczycie...

        • 1 0

    • Racja

      Ten na władka, tylko spowalnia cały ruch, zobaczcie w nowoczesnym Gdańsku nie ma buspasu na Aleji, ddlaczego? Bo nie ma to sensu...

      • 1 0

  • (3)

    Brawo buspasy z unijnego projektu civitas dynamo powstaną dzięki pędzlom i białej farbie. Chyba nie o to w tym chodziło

    • 179 13

    • Chicho bo się wyda

      • 26 3

    • A tablica informacyjna przy inwestycji będzie:

      Wartość projektu: 10 puszek białej farby, 3 pędzle;
      Udział miasta Gdynia: 3,333333333 litra farby, 1 pędzel
      Dofinansowanie ze środków UE: 6,666666666 litra farby, 2 pędzle

      • 33 5

    • Co z tłiterem

      ?

      • 3 5

  • Farba wszystko załatwi. (1)

    Kretynizm Gdyński biała farba i reszta nic tylko malować. Zresztą w urzędzie mają przetarg na farbę czarną - łatanie dziur,białą i czerwoną. Nowy pomysł prezydenta białą farbą namalują tunel na Puckiej

    • 181 10

    • Więc chodź, pomaluj mój świat...

      Marek "Picasso" Łucyk

      • 8 1

  • promocja na farbę

    w Castoramie była? Po co budować nowe drogi? wiadro farby i heja.

    • 143 14

  • (2)

    nie mogę czytać już artykułów o zmianach, które się wprowadza, ręce opadają, rządzą nami ludzie bezmyślni

    • 160 13

    • Chyba mowisz o pisie

      • 10 13

    • Ktoś równie bezmyślny im te rządy dał....

      • 9 4

  • (11)

    Czyli autobusy mają jechac a auta mają stac w korku. Pewnie ta zmiane wymusili kierowcy autobusów co tam łamią przepisy. Przy dwóch pasach zjazdowych z kwiatkowskiego sa korki a teraz jeden? idioci

    • 161 35

    • (5)

      może będzie tak że część ludzi którzy teraz jeżdżą samochodami przesiądzie się do autobusów, automatycznie spowoduje to mniej aut i mniejsze korki

      • 26 30

      • To nigdy nie nastąpi (3)

        Kto przesiadł się do samochodu, nie wróci do komunikacji miejskiej.

        • 24 13

        • kompletna bzdura, ja wróciłem (2)

          szkoda mi czasu na korki, a przede wszystkim braku ruchu jaki towarzyszy zatłuszczonym kierowcom.

          • 15 10

          • Jadac w autobusie masz duzo ruchu.... (1)

            ... biegasz po autobusie czy pilates?

            • 18 8

            • Raczej tu chodzi że z domu do autobusu trza dojść A pużniej z autobusu do pracy i tu masz ruch. Tylko to jest wada że trza wcześniej wyleść z domu

              • 5 5

      • Taaaak

        Wszyscy się przesiadziemy, a autobus zawiezie nas pod dom do osowej, chwaszczyna, banina, kowal, szadółek i pruszcza... no brawo za logikę...

        • 0 1

    • (1)

      W jaki sposób łamią tam przepisy?

      • 5 1

      • Blokując

        Pas do jazdy na wprost i lewoskręt...

        • 1 0

    • dokładnie tak! (1)

      autobusy mają jechać, mają być traktowane jako pojazdy uprzywilejowane (nie w kodeksowym tego słowa znaczeniu). a samochody? chcącemu nie dzieje się krzywda - chce stać w korku, to postoi :)

      • 1 0

      • Autobus

        Ma stać i czekać, w końcu to środek transportu dla emerytów..

        • 0 1

    • Nie dość że...

      Sami łamą przepisy, blokując lewoskręt oby przeskoczyć o 3 auta, to teraz jeszcze to...

      • 1 0

  • Kolejne farbiane inwestycje (1)

    To pewnie ta jedna ze 130 jakimi się ostatnio chwalili...

    • 90 8

    • To ile on miał tego poparcia? 85% ?

      • 6 3

  • (2)

    Gdynia-miasto farbą malowane.Przejezdzam Gdynię co kilka tygodni i powiem szczerze,że mam problem jechać tam zgodnie z przepisami i się nie zgubić.Linia na linii, jakieś namalowane pasy rowerowe i tego typu fuszerki.Weźcie się za budowanie,nie za malowanie.

    • 179 16

    • (1)

      Mieszkańcy czekają na kolejny etap remontu ulicy Kwiatkowskiego pod górę, trzeba poszerzyć koniecznie.

      • 4 4

      • Akurat tam

        Jest dużo miejsca na dwa pasy w jedną i drugą stronę, a pewnie powiedzą że sie nie da, tak jak nie udało się poszerzyć mostku przed prawo skrętem na kosakowo...

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane