• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie

rb
3 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo

Na kładce łączącej al. ZwycięstwaMapka oraz ul. Łużycką i SportowąMapka w Gdyni pojawią się nowe osłony przeciwporażeniowe. Elementy zabezpieczają osoby korzystające z kładki przed ewentualnym porażeniem prądem elektrycznym z sieci jezdnej. Podczas prac będzie utrudnione kursowanie pociągów.



Pomysł wybudowania nadziemnego przejścia nad torami i Drogą Gdyńską powstał jeszcze za czasów prezydent Franciszki Cegielskiej.Został zrealizowany w pełni w 2009 roku.

Ma 140 metrów długości i waży ponad 350 ton. Jej budowa pochłonęła ponad 14 mln zł z budżetu miasta. Prace trwały prawie cały rok.

Kładką można dojść i dojechać rowerem do hali sportowo-widowiskowej, biurowców Łużycka Office Park, stadionów sportowych, a od kilku lat także stacji PKM Stadion.

Od grudnia nad wejściem wisi neon przeniesiony z peronu SKM Redłowo.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo
  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
  • Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.


Osłony przeciwporażeniowe do wymiany



Jako że kładka biegnie nad torami kolejowymi, na środkowym przęśle konstrukcji znajdują się osłony przeciwporażeniowe. To elementy wykonane w formie stalowego rusztowania, wypełnionego przezroczystym poliwęglanem o grubości 20 mm. Stalowa konstrukcja rusztowania została zabezpieczona powłoką cynkową oraz doszczelniającymi farbami epoksydowo-poliuretanowymi.

Czytaj też: Będzie nowa droga rowerowa przez centrum

  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
Na kładce w Redłowie znajduje się 12 osłon przeciwporażeniowych. Chronią pieszych i rowerzystów przed ewentualnym porażeniem prądem z sieci. Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej musi je posiadać każdy obiekt zlokalizowany nad liniami kolejowymi trakcji elektrycznej.

Osłony na kładce w Redłowie zostały zniszczone i konieczna jest ich wymiana.

Oferta MTM tańsza niż szacunki



Gdynia była gotowa wydać nawet 730 tys. zł na wymianę i modernizację. Do przetargu zgłosiła się jednak tylko jedna firma - MTM - i zaoferowała wymianę osłon za 582 tys. zł w ciągu 170 dni. Propozycja została przyjęta.

Kładka znajduje się oprócz torów także nad Drogą Gdyńską. Kładka znajduje się oprócz torów także nad Drogą Gdyńską.
- Koszt modernizacji wyniesie prawie 600 tys. złotych, ale to konieczna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Będą konieczne zamknięcia torów



Ważna kwestią jest ustalenie harmonogramu prac i uzgodnienia z PKP. Remont wymusi bowiem zamykanie torów i sieci trakcyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie kładki.

- Większość kosztów realizacji tego zadania pochłoną tzw. koszty kolejowe. Wymiana osłon będzie wiązała się z koniecznością wielokrotnego wyłączenia napięcia w trakcji nad poszczególnymi torami, wstrzymania ruchu pociągów czy zmiany harmonogramu ich kursowania - tłumaczy inż. Teresa Okurowska z ZDiZ w Gdyni.
rb

Opinie (60) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Brawo Prezydent Szczurek (3)

    Gdynia kwitnie za jego rządów - stąd tak wysokie poparcie

    • 16 23

    • Inwestycja goni inwestycję

      • 5 0

    • widać rozwój na Skwerze, budy i stragany z chińskim badziewiem, krzywe chodniki, wszystko zawalone szrotami (1)

      • 6 4

      • nie wiem ile wam z nowogrodzkiej płacą ... ale na pewno za mało! ;))))

        • 5 3

  • Już? (2)

    Tak szybko?

    • 23 1

    • Powinni czekac az sie zawali?

      Ty auto pewnie tak serwisujesz aż tłoki bokiem wyjdą, albo koła odpadna

      • 2 0

    • ważne, żeby ten napisł "Redłowo" pozostał, wygląda super

      • 1 0

  • (1)

    I znowu te mtm

    • 13 0

    • Mamy Trzy Maszyny :P

      • 2 0

  • to nie jest kładka dla pieszych

    to jest kładka dla pieszych i rowerzystów. Powinna zostać przedłużona tak, by była kładką nie tylko nad torami, ale także nad jezdniami ulicy Łużyckiej. Czekam na innowacyjny projekt zwodzonej kładki dla pieszych i rowerzystów od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza, wraz z połączeniem pieszo-rowerowym do Placu Kaszubskiego. Tylko w ten sposób mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni zyskali by wygodne połączenie ze śródmieściem, a korki na estakadzie Kwiatkowskiego uległy by znaczącej redukcji. Liczę na wyobraźnię prezydenta Szczurka i wiceprezydenta Łucyka oraz podchwycenie tego pomysłu przez mieszkańców całej Gdyni Północ.

    • 16 6

  • Gwarancja na 64 miesiące...

    W Gdańsku była konieczna wymiana po 44 latach, widać tutaj liczy się trwałość ;-)

    • 15 4

  • Opinia wyróżniona

    Do fachowców, (11)

    Czy istnieje realne zagrożenie porażenia prądem z sieci gdy biegnie ona pod kładką? Rozumiem, że ktoś może wskoczyć na taką sieć, tutaj sprawa jasna:). Ale pytam o sytuację gdy poprostu czlowiek stoi na kładze przy barierce pod taką siecią. W jaki sposób wtedy można zostąc porażony prądem? Podczas deszczów?
    Tylko proszę nie odebrać tego jako jakiś atak, albo narzekanie. Rozumiem, że takie zabezpieczenia są konieczne tylko ciekaw jestem jak to technicznie wygląda:)

    • 44 0

    • Podpinam się (3)

      pod twoje pytanie.
      No i cena wydaje mi się być kosmiczna..

      • 16 1

      • (1)

        Odpowiedź w sprawie kosztów masz w artykule: " Większość kosztów realizacji tego zadania pochłoną tzw. koszty kolejowe".

        • 5 3

        • Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie, ale to norma.

          • 10 0

      • ale to pieniądze są nasze a nie ,,ich,,wiec wydają bez opamietania

        • 0 1

    • Tworzy się łuk elektryczny i nie musisz dotykać samych przewodów. (4)

      Przy wysokim napięciu może on "przeskoczyć" na odległość kilku metrów. Biorąc jednak pod uwagę sieć trakcyjną to realne zagrożenie dla człowieka wynosi około 6 cm (przy 25Kv), a poniżej centymetra dla standardu 3Kv. Naprawdę trzeba się wysilić, aby zrobić sobie krzywdę.

      • 23 1

      • Dziękuje bardzo za odpowiedź!:)

        • 15 0

      • wyrażnie nie doceniasz inwencji i pomysłowości Rodaków (1)

        nie tak dawno na OIOM przywieźli faceta co mutrę nakręcił na żołędzia - jednak można?!

        • 6 0

        • No to napewno,

          Polak Potrafi, bez tych zabezpieczeń to i te 6 cm to żaden problem.

          • 1 0

      • Bzdura nie przy takim napięciu

        • 0 0

    • zwiesi kawałek drucika stojąc na kładce. Dzieci mają często takie pomysły, a szczególnie chętnie

      podpuszczają swoich rówieśników.

      • 9 0

    • To jest zabezpieczenie przed i**otami.

      Normalnie nic nie ma prawa się stać. Ale, jak się ktoś wychyli z drutem w ręce i dotknie przewodów, to go zwęgli. Oczywiście, normalni ludzie po kładkach i mostach chodzą (jadą) a nie spuszczają druty... ale to jest d..po..chron. Przecież, jak ktoś się uprze, to weźmie dłuższy drut, i rzuci go te dwa metry dalej, ale wtedy oni powiedzą, że nie spuścił, tylko rzucał, a zabezpieczania były.

      • 3 0

  • Piękny widok jest z naszej kładki - (2)

    gdy przechodzę od strony gdyńskiego centrum biznesowego - naszego La Défense - w kierunku PPNT po lewej stronie moje oczy cieszy piękna dzielnica willowa zlokalizowana przy głównej arterii miasta - Alei Zwycięstwa.
    Zżera mnie wówczas zazdrość, że mieszkam w zwykłym mieszkaniu Hossy na przedmieściach.

    • 28 6

    • o ile akurat dymek z kominow willi nie zalatuje i nie kluje w oczy (1)

      bo zima, do nocne paliwo idzie caly dzien. Ale przeciez nikt tam nie moze mieszkac caly rok, to dzialkowicze tylko

      • 3 1

      • Chyba sobie zartujesz "tylko dzialkowicze". A Nawet jezeli to to wstyd, ze taki teren w centrum miasta jest oddany "działkowiczom".

        • 2 0

  • powinno być więcej kładek, wiaduktów i tuneli

    naziemne to przeżytek, w przyszłości i tak będziemy je likwidować

    • 8 10

  • kiedy remont kładki na przystanku Gdynia Stocznia? (1)

    czym dalej od centrum tym bardziej zapomniane okolice

    • 27 2

    • Jak znam zycie to nigdy bo obiekt nalezy do PKP.

      • 0 0

  • w Gdańsku już by zrobili przejscie naziemne (2)

    Bo blachosmrodziarz czyli kierowca jest tam powszechnym wrogiem.... brawo Gdynia

    • 6 17

    • Jeździsz samochodem po torach kolejowych?

      • 3 0

    • no ale.....to nad torami

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane