- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (111 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (71 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (20 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (63 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (329 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie
Na kładce łączącej al. Zwycięstwa oraz ul. Łużycką i Sportową w Gdyni pojawią się nowe osłony przeciwporażeniowe. Elementy zabezpieczają osoby korzystające z kładki przed ewentualnym porażeniem prądem elektrycznym z sieci jezdnej. Podczas prac będzie utrudnione kursowanie pociągów.
Ma 140 metrów długości i waży ponad 350 ton. Jej budowa pochłonęła ponad 14 mln zł z budżetu miasta. Prace trwały prawie cały rok.
Kładką można dojść i dojechać rowerem do hali sportowo-widowiskowej, biurowców Łużycka Office Park, stadionów sportowych, a od kilku lat także stacji PKM Stadion.
Od grudnia nad wejściem wisi neon przeniesiony z peronu SKM Redłowo.
Osłony przeciwporażeniowe do wymiany
Jako że kładka biegnie nad torami kolejowymi, na środkowym przęśle konstrukcji znajdują się osłony przeciwporażeniowe. To elementy wykonane w formie stalowego rusztowania, wypełnionego przezroczystym poliwęglanem o grubości 20 mm. Stalowa konstrukcja rusztowania została zabezpieczona powłoką cynkową oraz doszczelniającymi farbami epoksydowo-poliuretanowymi.
Czytaj też: Będzie nowa droga rowerowa przez centrum
Na kładce w Redłowie znajduje się 12 osłon przeciwporażeniowych. Chronią pieszych i rowerzystów przed ewentualnym porażeniem prądem z sieci. Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej musi je posiadać każdy obiekt zlokalizowany nad liniami kolejowymi trakcji elektrycznej.
Osłony na kładce w Redłowie zostały zniszczone i konieczna jest ich wymiana.
Oferta MTM tańsza niż szacunki
Gdynia była gotowa wydać nawet 730 tys. zł na wymianę i modernizację. Do przetargu zgłosiła się jednak tylko jedna firma - MTM - i zaoferowała wymianę osłon za 582 tys. zł w ciągu 170 dni. Propozycja została przyjęta.
- Koszt modernizacji wyniesie prawie 600 tys. złotych, ale to konieczna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Będą konieczne zamknięcia torów
Ważna kwestią jest ustalenie harmonogramu prac i uzgodnienia z PKP. Remont wymusi bowiem zamykanie torów i sieci trakcyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie kładki.
- Większość kosztów realizacji tego zadania pochłoną tzw. koszty kolejowe. Wymiana osłon będzie wiązała się z koniecznością wielokrotnego wyłączenia napięcia w trakcji nad poszczególnymi torami, wstrzymania ruchu pociągów czy zmiany harmonogramu ich kursowania - tłumaczy inż. Teresa Okurowska z ZDiZ w Gdyni.
Opinie (60) 5 zablokowanych
-
2020-06-03 12:22
48,5 tys za jedną "osłonę" - z czego one będą, ze złota ??
- 4 0
-
2020-06-03 12:33
Cena porażająca jak prąd w sieci trakcyjnej. Osłony w cenie mieszkania.
- 5 0
-
2020-06-03 12:37
To nie neon, a kaseton. Neony mają rurki szklane na wierzchu, nie osłonę z plastiku. Ale font ładny.
- 2 0
-
2020-06-03 12:43
Eee tam remont ! .. farbą maznąć i bedzie dobrze !!
- 3 1
-
2020-06-03 13:20
Pamietam jaj dawniej było tam oficjalne i zarazem nielegalne przejście przez tory. Wszyscy tam śmigali ... to były czasy
- 2 0
-
2020-06-03 13:41
"oslony zostaly zniszczone"
chyba przez czas, wiatr i wroble
- 1 0
-
2020-06-03 13:57
szał inwestycyjny w Gdyni
acha.U nas na Rdestowej jeszcze ławkę planują pomalować w 2021r.
- 6 1
-
2020-06-03 16:29
ankieta w dechę
- 1 0
-
2020-06-03 16:40
panandżej z MTM - tanio robota bedzi, piniondze niedurze solidnie zrobymy bedzieta zadowolone
- 0 0
-
2020-06-03 18:22
dziwne. chodzac tamtedy myslalem, ze kladka prezntuje sie OK. Natomiast kladka przy skm stocznia ...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.