• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowce przy Jana z Kolna jak statki w budowie

Ewa Budnik
12 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nowe biurowce, które miałyby stanąć przy ul. Jana z Kolna, swoim kształtem mają nawiązywać do sylwetki statku w trakcie budowy.
  • Od strony ulicy Jana z Kolna budynki mają mieć nowoczesną, wykorzystującą szkło, architekturę.
  • Przed budynkiem traserni zaplanowany został jeden z trzech niewielkich placów.
  • Projekt, nad którym obecnie pracuje obecnie Cavatina obejmuje realizację czterech budynków.
  • Elewacje biurowców od strony stoczni mają nawiązywać do zabudowy stoczniowej.
  • Elewacje budynków, które powstaną od strony Jana z Kolna, nie będą miały jednolitej płaszczyzny.
  • Cały ciąg zabudowy wzdłuż Jana z Kolna projektowany przez Grupę Cavatinę, nie jest jeszcze znany proponowany przez dewelopera projekt budynku pomiędzy kładką pieszą, a placem przed trasernią.

Firma deweloperska Cavatina planuje budowę siedmiopiętrowych biurowców wzdłuż ulicy Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska, blisko tzw. hali traserni. Ponieważ są niewysokie, nie powinny budzić kontrowersji.



Jakie powinny być budynki wzdłuż Jana z Kolna?

O krakowskiej Cavatinie zrobiło się głośno w październiku ubiegłego roku, kiedy deweloper zaprezentował projekt budowy wysokiego na 97 metrów biurowca w sąsiedztwie wiaduktu ul. Popiełuszki zobacz na mapie Gdańska. Projekt wzbudził wiele emocji wśród środowisk oczekujących wysokiej zabudowy na terenie Młodego Miasta. Jego przyszłość stanęła jednak pod znakiem zapytania po decyzji wojewódzkiego konserwatora, który wszczął procedurę wpisu do rejestru zabytków kolejnego obszaru Młodego Miasta. Obejmuje on też działkę, na której miał stanąć wysokościowiec. Dopóki procedura wpisu nie będzie zakończona, nie może być wydane żadne pozwolenia na budowę dla tego terenu.

Zobacz także kompleksową koncepcję zabudowy dla terenu półwyspu Drewnica, stoczni Schichaua i terenów wzdłuż ul. Jana z Kolna

Deweloper postanowił więc nie tracić czasu i przeszedł do realizacji etapu, który w pierwotnych założeniach miał powstać w drugiej kolejności. Wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę już został złożony w urzędzie.

- Skupiliśmy się na terenie położonym po zachodniej części należącej do nas działki - mówił w czasie czwartkowej konferencji "Młode Miasto - Jestem na tak!" Piotr Jasiński, architekt z Grupy Cavatina. - W ramach projektu planujemy odbudowę biegnącej równolegle do Jana z Kolna ulicy Malarzy. Zgodnie z ogólną koncepcją powstanie tu zielona aleja.
Nowa-stara ulica ma łączyć trzy place, które inwestor ma zamiar stworzyć. Pierwszy z nich powstanie u wjazdu w ulicę Malarzy zobacz na mapie Gdańska, drugi przy zejściu z pieszej kładki zobacz na mapie Gdańska, trzeci przed budynkiem traserni zobacz na mapie Gdańska.

Zgodnie z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego budynki będą miały nie więcej niż 30 metrów, czyli osiem kondygnacji nadziemnych. Pod nimi powstaną jednokondygnacyjne hale garażowe.

- Inspiracją dla architektury budynków była stocznia i jej krajobrazy. Najważniejszą zaś - wygląd statku w trakcie budowy. Ta idea oraz wygląd budynków przemysłowych sprzed wojny zainspirowały nas do tego, żeby od strony stoczniowej elewacja miała bardziej przemysłowy charakter - opowiadał Piotr Jasiński. - Zwykle w XXI wieku architektura biurowa jest opakowana w szklaną elewację. My chcemy, by od strony stoczni była to "przemysłowa krata" uzupełniona zielenią.
Szkło i nowoczesna stylistyka ma z kolei pojawić się od strony ulicy Jana z Kolna.

- Tu też planując bryły budynków staraliśmy się nawiązywać do kształtu budowanych w stoczni statków - dodaje Jasiński.
W pierwszym, zaprezentowanym na wizualizacjach, etapie tej inwestycji powstać ma 52 tys. m kw. powierzchni biurowej, powierzchnia całkowita przedsięwzięcia wyniesie 80 tys. m kw.

Zobacz także: Koncepcja, która wygrała konkurs na koncepcję zagospodarowania Stoczni Cesarskiej

Wizualizacja wysokościowca i planowego obok niego parkingu wielopoziomowego. Nie wiadomo, czy ta wizja zostanie zrealizowana, jednak wizualizacja pokazuje planowany plac obok kładki pieszej. Wizualizacja wysokościowca i planowego obok niego parkingu wielopoziomowego. Nie wiadomo, czy ta wizja zostanie zrealizowana, jednak wizualizacja pokazuje planowany plac obok kładki pieszej.
Warto przypomnieć, że w 2015 na wniosek ówczesnego właściciela terenów, spółki Drewnica Development, podjęto próby uchwalenia nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części terenu wzdłuż ulicy Jana z Kolna, obejmującego również teren przed budynkiem traserni. W wyniku uchwalenia nowego planu zagospodarowania odsłonięty miał zostać plac przed budynkiem hali traserni zobacz na mapie Gdańska. Zaplanowana w tym miejscu wcześniej zabudowa miała zostać zrekompensowana zwiększeniem intensywności zabudowy w innym miejscu.

Na takie rozwiązanie nie zgodził się jednak wojewódzki konserwator zabytków, zadaniem którego wysokie budynki mogłyby ograniczyć widok na halę traserni z wiaduktu nad ulicą Jana z Kolna. W opinii konserwatora, lepszym rozwiązaniem jest równa, 12-metrowa zabudowa wzdłuż ul. Jana z Kolna, a nie plac przed halą traserni i wyższe budynki w innych miejscach. Takie rozwiązanie - zdaniem konserwatora - "zacierałoby" pierwotny układ przestrzenny terenów postoczniowych.

Pod koniec 2017 roku miasto odstąpiło więc od uchwalenia zmienionego planu.

Niemal po sąsiedzku, również przy Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska, zabudowę przygotowuje także deweloper Inopa. Realizacja budynku C-300 jest zapowiadana od dłuższego czasu. Inwestycja nadal jest w trakcie projektowania, trwają ustalenia z gestorami sieci. Deweloper chciałby, aby budowa rozpoczęła się jeszcze w tym roku.

Budynek C 300 powstanie w sąsiedztwie wyremontowanego biurowca C 200. Budynek C 300 powstanie w sąsiedztwie wyremontowanego biurowca C 200.

Miejsca

  • Inopa Gdańsk, Marynarki Polskiej 163

Opinie (148) 2 zablokowane

  • pomysł zacny (30)

    ale czy sprzedaż terenów portowych i stoczniowych w Gdańsku i Gdyni jest na pewno dobrym posunięciem?

    w razie zagrożenia militarnego będziemy budować statki w biurach? i loftach ?

    • 75 105

    • (16)

      Przypomnij mi, kiedy w historii marynarka wojenna uratowała nas przed zagrożeniem militarnym ?

      • 66 9

      • Gorzej (4)

        Niech przypomni kiedy udało nam się zbudować jakiś okręt

        • 62 6

        • (2)

          bod oliwą :)

          • 38 0

          • (1)

            W jaki sposób nas uratowała ? Czy znasz skutki tej bitwy ? Czy jesteś w stanie wskazać jakikolwiek efekt tej bitwy oprócz propagandowego ? Czy uwolniliśmy się od ceł jakie nałożyli na nas Szwedzi w tym czasie ? Muszę Cię zmartwić. Niestety, takich wygranych bitew bez większego znaczenia, mieliśmy w historii więcej. Doszło do tego, że musimy się karmić mitami o sukcesach wątpliwej jakości.

            • 11 3

            • Myslenie typowe dla leminga albo konfidenta...

              POkoj będzie zawsze, nic nam się nie stanie, jakoś to będzie itd. itd.
              Każdy kto odważy się myśleć RACJONALNIE czyli przezornie to idiota, nieudacznik, zacofaniec itd.
              OBUŹDZCIE się w końcu!

              • 8 7

        • 1827

          • 1 0

      • poczytaj o wyprawach Racibora (8)

        jak pacyfikował Wikingów...
        Nastepny taki przypadek to Oliwa. Potem to już tylko pływaliśmy dla obcych.
        I tak jest do dzisiaj.

        • 6 11

        • hehe (1)

          pod Oliwą to raczej obcy pływali dla nas :)
          i to jest bardzo dobra koncepcja ;)

          • 10 1

          • jak masz czym zapłacić

            na razie nie płacimy swoim...

            • 1 0

        • (4)

          Jeżeli poczytasz trochę o historii Gdańska to dojdziesz do wniosku, że o naszej potędze nie decydowała własna wielka armia i flota tylko siła ekonomiczna jaką dysponowało miasto. To były zdolności i zaradność mieszkańców umiejących wykorzystać swoje atuty. Tak jest i dzisiaj. To silna gospodarka zadecyduje o naszej potędze. Okręty i czołgi, które dzisiaj kupimy za 30 lat będą tylko złomem i kupą niepotrzebnego żelastwa. To wykształceni i mądrzy mieszkańcy są najskuteczniejszą bronią, w którą należy inwestować.

          • 18 3

          • oprocz przymiotow umyslu, trzeba tego umyslu bronic metodami zrozumialymi dla napastnika (3)

            Inaczej przyjdzie I wezmie jak swoje. Na szczesie, nie mamy czego bronic I predko nie bedziemy mieli. Bo jak cos na kupke uskladamy, to przyjdzie "madrzejszy" I sprzeda za ile beda chcieli kupic. Chocby za zlotowke.
            Mieszkancy licza sie dla miasta wylacznie jako dostawca budzetu - 2/3 to pit. Alba jako przymusowy konsument produktow miejskich spolek.
            W innych kwestiach ma ich nie byc.

            • 9 0

            • (2)

              Mylisz się. Tak w historii bywało, że w wykształconym i mądrym narodzie niejeden napastnik rozpływał się w krótkim czasie. Narody upadały wtedy, kiedy mieszkańcy mieli już dość własnej nieudolnej władzy i marazmu. Zaczynają się wtedy dowcipy o tym jak wywołać z kimś wojnę i poddać mu się następnego dnia. Wykształcony naród rozumie, że płaci podatki po to aby kolejne pokolenia mogły się kształcić i rozwijać. Że podatki idą na utrzymanie dróg i infrastrukturę. Że muszą spłacić to co kiedyś otrzymali od poprzedniego pokolenia.

              • 4 4

              • tyle teoria z podrecznika

                A praktyka?
                Powiedz to wszystkim specom od agresywnej polityki podatkowej, hrowcom traktujacym ludzi jak trzode, karbowym na sluzbie kapitalu, dyspozycujnym "naukawcom", szamanom narracji czy tytanom przesuniec semantycznych...
                Najezdzcy sie rozplywaja, to fakt, ale uprzednio wyrznawszy tubylcow, przejmujac ich zasoby, siedziby I czesto kulture.
                Teze ktora glosisz, zrealizowal tylko jeden narod - wybrany.
                I nie moze byc konkurencji.

                • 4 0

              • historia mówi

                Że bogactwa i pomyslność należały do kupieckich miast, które były jednocześnie militarnymi potęgami. Żeby za daleko nie sięgać, przykładem może być Wenecja i Genua. Tłukły sie między sobą jak i z państwami na drodze ich szlaków handlowych. Zwyciestwa nad Turcją (300 lat wojen) były podstawą dobrobytu...
                Powodzenie Gdańska nie miało związku ze szczególną madrością a z szczególnym położeniem tego miejsca i szczęśliwym zbiegiem okoliczności. Brał udział lub był przyczyną wielu wojen. Gdańsk chciał iść drogą miast włoskich (dzięki temu mamy Zbrojownię) ale na szczęście świat się zmienia i zmieniają sie również metody realizacji polityki. Miasta północy wolały sie dogadać niż wojować. Pragmatyka - pewnie tak? Oportunizm i kunktatorstwo - może? Madrosć? Ile jest mądrości w przyłączeniu się do silniejszego, gdy złoty czas Rzeczpospolitej pszenicznej minął?
                Poza tym, jak zdefiniujesz mądrość? Wykształcenie? Litości... Nie mówmy o poziomie trójmiejskich uczelni i "nauki".
                Czym jest mądrość pokazuje historia. Ale zawsze po czasie... ;)

                • 1 2

        • Przypomina mi to przechwałki niejednego siłacza. O swoich dokonaniach raczej niewiele ma do powiedzenia, ale za to jego znajomi i kuzyni to ho, ho ...

          • 0 2

      • hmmmm

        • 1 1

      • hmmm

        może bitwa pod Oliwą w 1627 ? fakt, że zbyt wielkich konsekwencji nie było, ale ustała czasowa blokada portu gdańskiego

        • 1 0

    • na tym terenie od 30 lat nikt nie prowadzi działalności stoczniowej

      • 29 6

    • nie porównuj w tym temacia Gdańska do zrujnowanej Gdyni (1)

      • 21 12

      • Bierz pół dawki,bo bredzisz.

        • 7 11

    • armię w ogóle trzeba zlikwidować (3)

      pełna neutralnośc i tak z ruskimi albo niemcami nie wygramy.

      • 14 17

      • my sobie możemy ogłaszać neutrealność (2)

        ale warunki geograficzne sprawiają, że nie mamy na nią szans.

        Oczywiście, w czasie pokoju i prosperity wszystko jest ok. Tylko, że czas Pax Americana się kończy.

        • 6 2

        • powiedz to Dmowskiemu albo Piłsudskiemu idioto (1)

          • 0 5

          • Przecież oni nie żyją debilu..nie wiedziałeś?

            • 2 0

    • produkcja militarna ? (1)

      zeby rosjanie mieli co niszczyć gradem czy innym tanim systemem rakietowym z kaliningradu przy okazji demolując sąsiednie dzielnice?

      • 20 1

      • te sąsiednie dzielnice

        już teraz wyglądają jak faludża

        • 1 1

    • Stary, jakie zagrożenie militarne?

      Nie będzie czasu na budowę statków, bo ktoś wcześniej jednym guzikiem odpali atom.

      • 16 3

    • Jakie statki chcesz budować w razie zagrożenia militarnego ? W głowę się puknij ... :-( stocznia to 1/ 20 tego co to było w Gdyni ...

      • 14 3

    • W razie zagrożenia to armia nas obroni

      Mieliśmy bardzo dobrego ministra obrony. Jego wizjonerskie decyzje były sowicie nagradzane. Dzięki niemu jesteśmy w stanie sami się obronić

      • 8 3

    • ale żeś pojechał :)

      w przypadku zagrożenia militarnego, to raczej ratuj się kto może :)

      • 1 2

  • Do Czego to prowadzi??? (3)

    Powstają kolejne dziury w jakich nie wiadomo co będzie, a do tego bez parkingów dla tych co tam będą pracować, Wygląd beznadzieja.

    • 43 78

    • Po co parkingi

      Obok tramwaj i SKM.
      Miejsce idealne wręcz na pracę, bo o dojazd nie ma co się martwić.

      • 6 2

    • nie mogłyby po prostu wyglądać jak biurowce? (1)

      żałosny brak inwencji

      • 2 3

      • Przy ostatnich budynkach stawianych w centrum głównie narzekano ze sa przeskalowane względem reszty. Za duże. Deweloper ma nadzieje ze jak zaznaczy
        ze niskie ale wciśnie barak to nikt nic nie powie? Kolejna cześć miasta sprzedana na lajno.

        • 1 0

  • Gdańsk w regionie bije na głowę jeżeli chodzi o budowę powierzchni biurowych. (11)

    ładnie to wygląda, jest dzięki temu praca i miasto rozwija się w ekspresowym tempie.

    • 94 37

    • (5)

      Ale w porównaniu do innych miast jest słabo

      • 9 19

      • szczegolnie w porównaniu do Gdyni (3)

        kocham Wojtka

        • 17 3

        • Wojtek się kończy! (2)

          Pokazał co umie (lub nie umie) i czas na zmiany!!!

          • 5 2

          • W końcu (1)

            może zwolni się etat dla Jaworskiego. Chłopina desperacko chce zostać gospodarzem miasta na pomorzu, a zły Gdańsk go nie chce! Chyba miasta mu się nie uda do upadłości doprowadzić. W końcu Gdynia to nie Detroit.

            • 0 1

            • On już dostał 2 bańki za rok "pracy" to po mu się pchać o takie marne grosze

              No i na dodatek trzeba by coś robić a nie tylko brać kasę

              • 0 0

      • Słabo to jest z twoim myśleniem

        • 1 1

    • to wyprowadz się tam :-)

      Dlaczego mieszkam w Gdyni a nie Gdańsku ? Bo ją kocham a Gdańsk to miasto po sąsiedzku jak muszę to jadę jak nie to nie jadę ...

      • 6 10

    • Nieprawda. Jesteśmy zapyziałą prowincją.

      Pojeździj po Polsce, zobacz jak rozwijają się inne miasta. Tu mnóstwo ulic nie ma nawet chodników nie mówiąc o ścieżkach rowerowych a orliki to rzadkość

      • 4 4

    • i

      adamowicz tez sie rozwija

      • 2 0

    • Super nowoczesna aglomeracja, taka że GAiT kupił używane autobusy. Miasto aspirujące do nowoczesnego, mającego na względzie ekologię i zrównoważony transport. Chyba już nikt się na to nie nabierze, widać teraz jak płytkie są to aspiracje i obietnice. Kupili diesle, których nie chcą już w Europie. Norwegia kupuje Solarisy CNG, Lublin Autosany elektryczne, Kielce kupiły Solarisy hybrydowe... a my... używane trupy z Niemiec, których nikt już tam nie chce. Brawo! Aż strach pomyśleć, co kupią w miejsce obiecanych nowych tramwajów czy składów PKM... Konstale z Lodzi? Odświeżą EW91? Komunikacja miejska to kpiny w tak dużym mieście.

      • 2 0

    • Biura niczego nie wytwarzają.

      • 1 0

  • jak tam dojechać rowerem? (6)

    rowery to nasza przyszłość.

    • 42 36

    • jak dojechać?

      trzeba pedałować

      ewentualnie zainwestuj wegetariański hipsterze w elektryczny bicykl

      • 14 11

    • martw się o zwieracze, a nie o ścieżki

      • 3 11

    • (2)

      pedałowanie nie ma przyszłości

      • 6 11

      • aktywne formy mobilności mają większą przyszłość niż potrafią sobie wyobrazić (1)

        ludzie mentalnie przyspawane do foteli swoich samochodów

        • 11 6

        • Ja zbieram na polską Tesle od Marcierewicza i

          Morawieckiego.

          • 3 2

    • i tak do czasu gdy z górki to pojedzie a pod górę będzie autobus łapał ...

      • 3 3

  • Dobry projekt (3)

    Budować jak najszybciej póki ta pisowska konserwa tego nie zablokuje, miasto musi się rozwijać!!

    • 62 55

    • jak widać wyżej, już zablokowała rękami konserwatora :-)

      • 14 3

    • (1)

      Całe PO, szybko budować i dawać łapówki póki jeszcze przy władzy, a może mieszkanko w prezencie się dostanie. Do roboty deweloperzy, do roboty, bo czas ucieka, a mamonki się chce.

      • 7 9

      • Nam się nagrody należały !!!

        • 4 2

  • (7)

    nigdzie nie jest napisane, że chodzi o Gdańsk. A Gdynia tez posiada ulice o takiej nazwie. Denerwują mnie artykuły, gdzie nie jest to napisane jawnie, wprost. domyślaj się człowieku po tekście artykułu. bo nie ma ani tego w tytule, ani w pogrubionym tekście. Jak ktoś nie z trójmiasta ma wiedzieć?

    • 27 55

    • słoje jak nie wiedzą to same sobie szkodzą

      • 11 5

    • Nasi są za leniwi żeby coś sprawdzić ani coś z informacja zrobić wiec nie podaje się decydujacych informacji np jak słynne dwie nic nie mówiące nazwy pozornie precyzujące dane....wypadek pod Kozimi Wólkami koło Radzynia.

      • 3 1

    • (3)

      W domyśle chodzi o Gdańsk w Gdyni od 5 lat się nic nie dzieje, tylko radzą , myślą mówią

      • 19 3

      • jest inwestycja w smętarz

        • 4 1

      • Już ponad 10 lat mało się dzieje

        • 4 1

      • ale jest opener !

        • 1 0

    • po arabsku tez powinno byc
      idziemy z duchem czasów

      • 0 0

  • (7)

    Bydyniowy gniot potrafi tylko udostępnić teren developera i zabetonowac kanalia

    • 42 50

    • (5)

      a co budyń ma do tego?

      • 10 4

      • (2)

        To że jego pieski sprzedają wszystko developera jak ciemny jesteś to nie widzisz tego

        • 6 10

        • Jak już to deweloperOM. (1)

          A tak poza tym, to tereny stoczniowe były miejskie czy państwowe? Jak znajdziesz odpowiedź na to pytanie to będziesz wiedział, kto sprzedawał.

          • 9 1

          • a kto robi MPZP i wydaje pozwolenie na zabudowę?

            Transakcja kupna-sprzedaży gruntu zależy od tego co miasto pozwoli wybudować.

            • 4 5

      • ma zapewne mieszkanko w prezencie

        • 4 5

      • Kasa z podatku od nieruchomości idzie do miasta

        • 0 0

    • pissuarowa kanalia do kanalu

      • 5 5

  • Szkoda, że nasze stocznie znikają a w państwach sąsiednich stają się coraz prężniejsze (6)

    ale taki chyba był plan na demontaż naszego kraju

    • 75 45

    • o jakich stoczniach w Rosji lub RFN jest tutaj mowa? (1)

      chyba masz nikły kontakt z rzeczywistością.

      Z Polską graniczy jeszcze LItwa, Białoruś, Słowacja i Czechy. Te trzy ostatnie kraje na ile się orientuję nie mają dostępu do morza ani przemysłu stoczniowego (chyba że chodzi CI o stocznie remontujące barki na Dunaju)

      • 20 5

      • Jakie RFN obudź się PEOWCU.

        • 1 13

    • panstwo dba o nasze stocznie....

      ....oj dba,najpierw niejaki cym@al Jaworski,czy jak mu tam,sprzedal stocznie ukraincom,a teraz kumple tego cym@ala ta stocznie od Ukraincow odkupuja.To sie nazywa polityka....No i jeszcze trzeba wspomniec o KK, ktory to zajefajnie modli sie w intencji stoczni i stoczniowcow....wszak "dostal"za to 25 baniek

      • 6 1

    • (2)

      Kochane ,,po" puki jeszcze przy korycie oddaje deweloperce co się da. Dla nich nie liczy się gospodarka kraju tylko własne kieszenie wypchane łapówkami.

      • 4 7

      • frazes,slogan i demagogia... (1)

        ....ciekawe co pis dzielec,reprezentant tego co do upadku stoczni doprowadził,chciał by na tym terenie produkować ?.Moze pomniki bohaterskiego prezydenta, a moze dewocjonalia dla hochsztaplera Rydzyka który "zaopiekował" sie pieniedzmi na ratowanie stoczni....

        • 0 3

        • a co mamy do zaoferowania swiatu, aby stal w progu I prosil aby mu zrobic?

          Myslisz, ze swiat ci to powie? Zaczeka az sie nauczysz? W koncu dostarczysz albo I nie?. W kazdej dzialalnosci jest walka, tyle ze my ja walkowerem oddajemy.

          • 1 0

  • (7)

    Tylko idioci oddają tereny portowe pod biurowce i apartamenciki

    • 73 51

    • ciekawe, ilu ich jest w Hamburgu (Hafen CIty) lub w Londynie (osiedle Canary Wharf)? (2)

      • 21 7

      • To się tam przeprowadź

        • 1 8

      • ile setek kilometrow nabrzezy maja te kraje?

        Co zbudowano zamiast, zanim przemysl opuscil te tereny. Jaka kase wladowano w Dockland, zanim cokolwiek zaczelo sie tam krecic. Kiedy opuszczono Dockland?
        Widzisz jedynie blichtr I fasade a nie widzisz ciaglosci procesow gospodarczych. Nikt nie oddaje miejsca, bo jest de mode...

        • 4 0

    • Bo i tereny się zmieniają (1)

      Port teraz migruje w kierunku westerplatte i tam wychodzi wgłąb morza.
      Stocznia także będzie w tym kierunku migrowała, bo tam są tańsze tereny i jest łatwiejszy dostęp do morza.
      Wody wewnętrzne to nie jest dobre miejsce na porty, bo i statki są dużo większe i są potem tylko problemy, które n ma teraz Port w Gdyni.

      • 1 0

      • raczej w kierunku Stogów

        Łatwo i po taniości...

        • 0 0

    • Portowe????

      Ot i napisał geniusz gospodarki morskiej, który nie odróżnia portu od stoczni. Pewnie jak był artkuł o rozbudowie portu, to pisałeś, że szkoda plaży na Stgoach dla stoczni

      • 2 2

    • Popieram.

      • 0 0

  • Budować najwyżej jak jest to możliwe, biorąc pod uwagę krajobraz miasta. (1)

    • 37 41

    • wolałbym widzieć budowę statków a nie tylko pozory i biura pod call center - kiedyś btyliśmy twórcami którzy dyktowali warunki - teraz wykonawcami to to najniższego szczebla gdzie warunki nam dyktuje ktoś inny - Polak niewolnikiem w swoim kraju

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane