- 1 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (109 opinii)
- 2 Uziemił się przez skradziony miernik (49 opinii)
- 3 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (82 opinie)
- 4 Cyberpolicjanci mają nową siedzibę (84 opinie)
- 5 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (738 opinii)
- 6 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (527 opinii)
Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego. W wakacje poznamy koncepcję
Gdyńscy urzędnicy pracują nad koncepcją utworzenia buspasa na ul. Janka Wiśniewskiego. Ma się zacząć przy dworcu i skończyć na skrzyżowaniu z ul. Energetyków. Ogłoszenie przetargu na realizację przewidziano na ten rok. Szczegóły mają być znane latem.
Ws. utworzenia stałego buspasa na Janka Wiśniewskiego przed laty do Urzędu Miasta wpłynęła nawet petycja od społeczników, ale nic się przez lata nie zmieniało. A mieszkańcy, także latem, mieli sporo problemów z przejazdem.
W tym roku realizacja buspasa ma się rozpocząć, co zdradził w radiowym wywiadzie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Prace nad koncepcją
- Kończymy pracę nad koncepcją i w tym roku planujemy ogłosić przetarg na realizację. Prawdopodobnie poszerzymy jedną z ulic i nie zabierzemy kierowcom pasa ruchu. Wszystko wskazuje na to, że w godzinach porannych będzie można zjechać w dół, a w godzinach popołudniowych pod górę - tłumaczy w wywiadzie dla Radia Kaszëbë wiceprezydent Gdyni.
Buspas ma pozwolić pasażerom komunikacji miejskiej na swobodny przejazd na odcinku od dworca do skrzyżowania z ul. Energetyków i skrócić czas przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej w godzinach szczytu nawet trzykrotnie.
Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego - szczegóły latem
Szczegóły proponowanych rozwiązań mają być znane latem.
- Aktualnie trwają prace na koncepcją, która powinna być gotowa w połowie wakacji - informują urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie nowe odcinki buspasów pojawiły się na estakadzie Kwiatkowskiego. Wydłużono też drogę dla autobusów ul. Małokacką. Również na Chwarznie planowany jest nowy odcinek. Trwa projektowanie rozwiązań.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-10 16:41
Dodać a nie zabrać (13)
Tworzenie buspasa przez zabieranie pasa jazdy samochodom to bezsens. Trzeba zrobić dodatkowy pas drogowy o przeznaczyć go dla komunikacji miejskiej. Inne rozwiązanie wygeneruje jeszcze większe korki w godzinach szczytu a większe ilości spalin będą truć.
- 176 49
-
2021-05-11 15:34
(1)
No nie, to akurat ma sens. Nie chcesz tracic czasu na korek? Wsiadasz w autobus. Cenisz sobie komfort i nie robi ci, ze stoisz w korku- siedzisz w korku. Jedynym rozwiazaniem majacym wiecej sensu byloby stosowanie oplat za dostep do infrastruktury, uzaleznionych od natezenia ruchu. Dzieki buspasowi korek bedzie wiekszy, ale przepustowosc drogi liczona w osobach na godzine sie zwiekszy. To racjonalne wykorzystanie infrastruktury.
- 0 0
-
2021-05-11 15:52
W tym mieście mieszkają również inwalidzi.
- 0 0
-
2021-05-11 08:47
przypominam, ze korki to nic innego jak zbyt duża liczba samochodów (6)
chcesz ograniczyć korki? To zmniejsz liczbe samochodów. Innej metody nigdzie na świecie nie wynaleziono.
- 9 7
-
2021-05-11 14:53
No i covid rzadzi!!
Glupie podejscie.
Im wiecej ludzi w aurobusach tym wiecej chorych!- 0 1
-
2021-05-11 09:15
Genialna logika (4)
W takim razie kolejki do kas w sklepach czy do lekarza w przychodni to nic innego jak zbyt duża liczba ludzi. Chcesz ograniczyć kolejki - zmniejsz liczbę ludzi.
- 10 1
-
2021-05-11 15:37
Nie (1)
Kolejka w sklepie oznacza, ze kasjerka sie nie wyrabia. Lepsza analogia korka jest kolejka pod sklepem z pustymi polkami, jak za komuny. Malo towaru, duzo chetnych = brak towaru. Infrastruktura ma okreslona przepustowosc. Jezeli chce z niej korzystac wiecej chetnych to twory sie korek. Rozwiazanie? Urynkowienie ceny. Poza godzinami szczytu za
Kolejka w sklepie oznacza, ze kasjerka sie nie wyrabia. Lepsza analogia korka jest kolejka pod sklepem z pustymi polkami, jak za komuny. Malo towaru, duzo chetnych = brak towaru. Infrastruktura ma okreslona przepustowosc. Jezeli chce z niej korzystac wiecej chetnych to twory sie korek. Rozwiazanie? Urynkowienie ceny. Poza godzinami szczytu za darmo, w godzinach szczytu ceny za przejazd takie, zeby osiagnac rownowage pomiedzy popytem (iloscia samochodow) a iloscia dobra (przepustowoscia drogi). Dokladnie ten sam mechanizm, ktory dyktuje cene np. chleba.
- 1 0
-
2021-05-11 17:24
Idąc twoim tokiem myślenia, aby zlikwidować kolejki w sklepie trzeba ceny podnieść o np. 1000 procent.
To jest prawda tylko koleś, ludzie stali po żywność i co? Po prostu połowa ma zdechnąć z głodu aby zlikwidować kolejki? Dobrze jest czasami zastanowić się przed napisaniem. Lepiej trochę więcej poczytać niż tylko na FB.
- 0 1
-
2021-05-11 14:59
A zauważyłeś że ile kas by nie otworzyli, kolejki dalej są?
- 1 0
-
2021-05-11 13:47
I tu mamy odpowiedzi, czy chodzi o covid-19 ??
- 0 0
-
2021-05-10 20:43
Ekolog nam się znalazł :D
- 4 0
-
2021-05-10 19:52
(2)
Brawo ! W tekście o tym jest napisane!
- 19 2
-
2021-05-11 14:17
ot i przeczytał ze zrozumieniem...prawdopodobnie będzie to duża różnica niż będzie
- 1 0
-
2021-05-10 20:22
w tekście jest "prawdopodobnie"
- 11 0
-
2021-05-11 15:17
Gdynianka (1)
Chyba wszyscy zapomnieli , że tam jest ruch tirów. Kierowcy tych pojazdów raczej nie przesiądą się do autobusu. Jak zwykle brak zdrowego rozsądku i analitycznego myślenia.
Ten korek może rozładować tylko SKM na Północ Gdyni a nie buspas.- 31 6
-
2021-05-11 18:08
Ale rowerzystów nie obchodzi, że to są kierowcy tirów. Mają się przesiąść do komunikacji miejskiej i koniec kropka
Majtki uciskają.
- 1 6
-
2021-05-11 12:30
Droga Czerwona, Obwodnica OPAT, Droga Trzech Powiatów i inne (2)
Dlaczego w Gdyni nie budują się nowe drogi , nie powstają tunele tylko maluje sie buspasy? Rumia i Wejherowo widać lepiej sobie radzi i jest przykładem że wszystko można. Od lat sie mówi o drogach wymienionych w tytule mojej wiadomości ale czy kiedykolwiek to powstanie?
- 41 1
-
2021-05-11 12:35
(1)
Mieszkam tu od urodzenia i niestety jedyne wiadukty jakie tu są to te które powstały po II Wojnie Światowej. Co się więc dziwić że miasto bez nowych dróg jest zakorkowane. Jeśli nic nie będzie się budować to nastąpi paraliż
- 8 0
-
2021-05-11 15:39
Zapomniałes o tym wybudowanym za Gierka.
Jak się okazuje większego patriotę od...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.