CNN zrobiło program o gdańskim producencie gitar

31 maja 2012 (artykuł sprzed 8 lat)
piw

Jak sprawić, by jedna z najpopularniejszych na świecie telewizji informacyjnych zrobiła program o twojej firmie? Wystarczy znaleźć swoją niszę, wypracować sobie w niej markę i... mieć odrobinę szczęścia, choćby w postaci mistrzostw Europy w piłce nożnej, które właśnie mają się odbyć w twoim mieście.



Dzięki takim mniej więcej okolicznościom reporterzy CNN trafili do gdańskiej firmy Mayones, najbardziej znanemu na świecie polskiemu producentowi gitar. Bez wątpienia jej nazwa jest obca większości mieszkańców Trójmiasta, ale na jej instrumentach grają muzycy z całego globu, od Japonii po Stany Zjednoczone.

Gitary Mayones najczęściej wybierają muzycy specjalizujący się w ciężkich brzmieniach. Grają na nich m.in. Limp Bizkit, Paradise Lost, The Rasmus, Tiamat czy Katatonia.

Gdańska firma nie chce się jednak zamknąć w szufladce z napisem "heavy metal" .

- Na naszym basie swoją ostatnią płytę nagrał na przykład Nathan East, człowiek, którego usłyszeć można na płytach Michaela Jacksona czy Madonny, facet, który grał z każdym, od Erica Claptona po Phila Collinsa. Teraz gra jazz - mówi Michał Gabryelczyk, zajmujący się marketingiem w firmie Mayones.

Firma sprzedaje rocznie ponad dwa tysiące instrumentów, głównie poza granicami Polski. Zatrudnia około 30 osób. Dodajmy: osób świadomych swojej wartości i renomy firmy.

- Zaskoczyło was, że CNN przyjechało nakręcić o was program?

- W swojej branży jesteśmy bardzo znani, chociaż produkujemy towar, który można określić jako luksusowy. Wiemy, że CNN pojawiło się w Gdańsku przy okazji Euro. Szukało firm, o których można nakręcić materiał. Trafiło na nas - tłumaczy Gabryelczyk.

Nie tylko gitary. Przeczytaj też o znanym gdańskim lutniku, Jacku Wesołowskim

piw