• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki wciąż niszczą ulice w Nowym Porcie. Plan już jest, ale kiedy wejdzie w życie?

Maciej Naskręt
6 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Ciężarówki na ul. Wyzwolenia w Nowym Porcie. Film naszego czytelnika.



Mieszkańcy Nowego Portu denerwują się, bo drogowcy wciąż nie ustawili przy ul. Wyzwolenia znaku, który miał zakazać wjazdu ciężarówkom jadącym do elewatorów zbożowych. ZDiZ zapowiada, że ciężarówki niebawem będą omijać ulice Nowego Portu.



ZDiZ obiecał, że postawi znak już kilka miesięcy temu. Dlatego mieszkańcy Nowego Portu pytają, dlaczego wciąż nie stanął on przy ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, skoro zapowiadano, że znak pojawi się do 8 września.

- Dziś poruszanie się samochodem po ul. Wyzwolenia jest ryzykowne. TIR-y nie tylko ją zapychają, ale tez niszczą nawierzchnię. Znak zakazu ma temu zaradzić. - mówi Łukasz Hamadyk z Rady Osiedla Nowy Port.

O opóźnienie zapytaliśmy władze Zarządu Dróg i Zieleni, które odpowiadają za sytuację na ulicach Gdańska. - Problem ten planujemy rozwiązać bardziej kompleksowo. Nie będziemy ograniczać się wyłącznie do ustawienia znaku - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ.

Tylko co to znaczy?

- Lada dzień podpiszemy z Zarządem Portu Morskiego Gdańsk porozumienie polegające na oddaniu ul. Handlowej zobacz na mapie Gdańska, która znajduje się w obrębie portu, pod nasz nadzór. Na przejętą przez nas drogę będą mogły wjechać ciężarówki ze zbożem. Dzięki temu ominą ul. Wyzwolenia - mówi dyrektor ZDiZ.

Zamiar włączenia ul. Handlowej do zasobu miasta potwierdzają władze Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Sprawa jest skomplikowana, bo występują w niej trzy podmioty. Port, zarządca drogi i spółka Gdańskie Młyny, czyli właściciel elewatorów, do którego ustawiają się kolejki pojazdów. Rozpatrujemy także urządzenie parkingu dla kierowców ciężarówek oraz toalet i śmietników przy ul. Śnieżnej - mówi Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZPMG.

Czy drogi na twoim osiedlu są rozjeżdżane przez ciężarówki?

Władze spółki Gdańskie Młyny, która zarządza elewatorem 3 i 4, deklarują chęć rozwiązania problemu. - Pozostaje nam jedynie czekać na porozumienie Zarządu Dróg i Zieleni wraz Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Jestem przekonany, że wypracowany wspólnie plan sprawdzi się - mówi Kazimierz Meier, kierownik elewatorów.

W tłustych miesiącach przez oba elewatory przewija się ok. 27 tys. ton zboża. Jeśli na każdy z pojazdów załadujemy ok. 20 ton towaru, przez ul. Wyzwolenia w Nowym Porcie przewija się ok. 1350 pojazdów ciężarowych w miesiącu.

Problem z ciężarówkami ustawiającymi się w kolejce do portowych elewatorów ciągnie się od kilku dobrych lat. Miejscy drogowcy w obawie przed szybkim zniszczeniem wyremontowanej ul. Marynarki Polskiej zlecili wykonanie miejsca do ważenia pojazdów i ustawienie zakazów zatrzymywania się. Ciężarówki jednak nie zniknęły z ul. Marynarki Polskiej, dowodzą temu zdjęcia. Nie pomaga też karanie mandatami kierowców ciężarówek.

Pojazdy z naczepami wypełnionymi po brzegi zbożem tamują ruch. Co gorsza, niszczą jezdnię. Ul. Marynarki Polskiej wygląda jeszcze przyzwoicie. Jednak ul. Wyzwolenia usiana jest dziurami i wybojami.

Miejsca

Opinie (85) 3 zablokowane

  • Ludzie co wam to przeszkadza ? (12)

    • 28 133

    • trudno pomyśleć? (7)

      zagrożenie dla innych uczestników ruchu utrudnienia w ruchu. Oddawanie potrzeb fizjologicznych przez kierowców ciężarówki przy cmentarzu wymieniać dalej?? to nie jest ich wina ale nie zwalnia ich to z myślenia i robienia samowolki

      • 28 9

      • (6)

        jaki ruch na tej ulicy ? Dojazd do cmentarza i dwóch domów...
        Nie mają gdzie parkować ? to po co robić im pod górkę ?
        Może wam ktoś kiedyś wlepi mandat 500 zł za to że staliście przed zakładem pracy ?
        Dobroć powraca i nie bądźmy c....

        • 12 32

        • (4)

          Jak stoję osobówką, to nie niszczę drogi, na której naprawę niema później setek tysięcy złotych. Za takie coś powinno być dla ciężarówki 5000 mandatu przynajmniej.

          Myślenie nie boli, spróbuj...

          • 28 6

          • Zwiększaj koszty transportu towarów. Jeśli chcesz mieć...

            wysokie ceny i niskie pensje. A tutaj mówimy o towarze pierwszej potrzeby. Którego cena jest zawsze za wysoka (bez ironii): O żywności. To nie tylko chleb. To także mięso, dla którego omawiane zboże będzie pokarmem przed spotkaniem z rzeźnikiem.

            • 8 14

          • (2)

            zwróć uwagę jaka temperatura panuje na zewnątrz i będziesz wiedział że aktualnie nie ma możliwości zniszczenia drogi. Zresztą kierowcy tirów również płacą podatki i są to też ich drogi. Stan tej drogi nie zmienił się minimum od 25 lat...

            • 9 13

            • Jesteś lekko (1)

              "nie na bieżąco". Sprawdź, kiedy odnowiono Marynarki

              • 3 1

              • chodzi o Wyzwolenia

                od Marynarki do promu. sprawdź o czym piszesz najpierw...

                • 2 1

        • B a r a n i e co przeszkadza!!! Firmy płacą podatki dzierżawę pensje pracownikom itp a przez kilkunastu dalnow blokujący drogę nie mogą zarabiać bo klient nie ma jak dojechac do tego pewnie byś się cieszył jak byś wezwał karetkę do konajacego dziecka a tu niespodzianka dalny zablokowały całą ulice bo przecież to tylko dwa domy walić mandaty ile wlezie wezwać krokodyle oni mogą do 20 tys wlepic bez litości dla bezmózgow

          • 0 0

    • wprowadz sie do portu to zobaczysz (3)

      j/w i dojedz do domu

      • 9 3

      • bez jaj (2)

        pracuję tam i tą ulicę pokonuję kilka razy dziennie - na prawdę trzeba mieć mocno ograniczoną inteligencję, żeby jakoś specjalnie jeżdżenie tam sprawiało większą trudność. A jeśli nawet, to można sobie dojechać Władysława IV, bo na tym odcinku Wyzwolenia nie ma żadnych domów, mieszkańcu NP ;)

        • 10 5

        • (1)

          właśnie że są tam i mieszkańcy !!! może nie wiele ,ale mieszkają tam ludzie z małymi dziećmi i wózek z dzieckiem nie będzie fruwał:)

          • 4 2

          • A kto jest ważniejszy na przemysłowym terenie?

            Wyprowadź się na teren nieprzemysłowy. Nie możesz? Trudno. Grunt to przemysł. Nie będzie dostosowywał się do nic nie znaczących maruderów.

            • 4 3

  • A prawie na całej ulicy jest zakaz zatrzymywania się i postoju a na parkingach dla osobówek sa takie koleiny że nie zaparkujesz (1)

    • 32 10

    • ciężarówki się nie zatrzymują

      po prostu czekają na swoją kolej w manewrze opuszczenia skrzyżowania ; )

      • 3 0

  • dobra dobra... akurat nowy port a zwłaszcza Marynarki Polskiej to ulica która ma byc niszczona przez ciezarówki (3)

    jak nie ona to która?

    • 29 35

    • a może wjazd przez terminal kontenerowy GTK ?

      w końcu na terminalu nie ma już takiego ruchu jak przed laty?

      • 6 0

    • Powinno koleją być transportowane. (1)

      • 1 1

      • Tory też zlikwidowane

        • 1 0

  • Tylko nie zanudzajcie: "A nie można rowerem?" "A w krajach zachodnich towary jeżdżą rowerem!" (16)

    "1000 zł za mililitr paliwa", "zrównoważony transport, to towary na rowerach".

    To jest port!! A w porcie ciężarówki są takim samym zjawiskiem jak woda morska. Pełnią taką samą rolę. Kto mieszka na terenie portowym lub w jego okolicy, musi się liczyć z cechami terenów portowych takimi jak harmider. Lepsze byłyby pociągi? Jasne że tak. Ale tory do stacji Gdańsk Nowy Port poszły się pierniczyć. A nawet gdyby były, narzekalibyście że przez nie dygoczą wam doniczki na parapetach.

    • 65 24

    • (1)

      Skoro jest alternatywna droga (ul. Handlowa), na której ruch nie będzie nikomu przeszkadzał to dlaczego dopiero teraz będzie można ją uruchomić dla ruchu tych ciężarówek. Cała sprawa chyba toczy się właśnie o to, że jest możliwość zmiany organizacji tylko długo to trwa

      • 13 1

      • w samo sedno

        • 5 2

    • Są nowe tory. (3)

      Koło elektrociepłowni i terminala kontenerowego, prowadzą aż pod elewatory zbożowe. To tak gwoli wyjaśnienia. :)

      • 8 1

      • Jeszcze tylko prąd i tramwaje mogłyby już jeździć ze zbożem.

        • 2 4

      • To załaduj pociąg u rolnika... (1)

        • 2 5

        • A czy ja piszę o ładowaniu pociągu u rolnika? Czytaj ze zrozumieniem.

          Odpowiedziałem tylko użytkownikowi "Rowery na tory", który tkwi w błędnym przekonaniu, że nie ma torów do elewatorów zbożowych. Tak więc jeżdżą tam pociągi ze zbożem.
          A skoro wywołałeś mnie do tablicy, przykład z portu gdyńskiego: elewatory zbożowe w Jabłowie koło Starogardu Gdańskiego skupują zboże od pobliskich rolników, którzy dowożą je we własnym zakresie. W Jabłowie zboże ładowane jest na ciężkie pociągi towarowe, które z ładunkiem zjeżdżają prosto do portu w Gdyni i tam zboże przeładowywane jest z wagonów na statek. Można? Można! I nawet się opłaca!

          • 10 1

    • Zboże do piekarni nie jest dostarczane koleją. (1)

      O!

      • 0 5

      • Oooo, szkoda.

        • 4 2

    • A nie można tramwajem? (6)

      W państwie przyszłości i towary będą wozić tramwajami!

      • 2 2

      • W Dreźnie i Amsterdamie zastosowano takie rozwiązanie. (5)

        W sumie ciekawy pomysł. Nocą tramwaje pasażerskie i tak nie kursują, więc w pewnych przypadkach można wykorzystać ich infrastrukturę do przewozu towarów, np. do sklepów w centrach miast.

        • 4 1

        • Tak, profesor Wikipedia pokazała mi kiedyś towarowe tramwaje. (4)

          Jeśli koniunktura się zmieni (nie ma prawa być taka a nie inna wiecznie) w pewnym miejscu taki tramwaj może okazać się zbędny, a tam gdzie nie ma torów, niezbędny. Panie Paździoch, tory to są drogie rzeczy. Nie można ich tak budować i porzucać spontanicznie. No i chyba trochę koliduje z ruchem pasażerskim?

          • 0 3

          • Przecież piszę, że tylko w pewnych przypadkach. (3)

            W NOCY - czyli wtedy, gdy nie jeżdżą pasażerskie tramwaje. Zastosować to warto tylko tam, gdzie jest to możliwe i nie wymaga to dużych inwestycji. Nie sugeruję więc, że należy coś takiego wprowadzić w Gdańsku czy też gdziekolwiek indziej w Polsce, stwierdziłem tylko, że to ciekawy pomysł, który w określonych przypadkach można próbować zastosować.

            • 4 1

            • Pojazdy szynowe są bardzo drogie. Opłacalne tylko wtedy, gdy masz pewność, że (2)

              z punktu A do punktu B przez wiele lat będzie nieprzerwany ciąg wielkiej ilości towarów. Do tego stopnia, że ciężarówki wychodziłyby drożej. Koniunktura się zmienia, to zjawisko naturalne. Zwłaszcza w tak nieciekawych czasach. Więc jeśli jeden z tych punktów się przesunie, robi się niewesoło. Pojazdy szynowe kiepsko ruszają się poza szynami. Ciężarówka szybciej dostosowuje się do zmian. I czy tych towarów w Nowym Porcie jest aż tyle?

              • 1 4

              • Kolejny, co nie umie czytać ze zrozumieniem. (1)

                Gdzie w moim poście wspominam o tramwaju w NOWYM PORCIE??? Przecież piszę, że tylko w niektórych przypadkach, i to niekoniecznie w Polsce. Zadaj sobie trud przeczytania, zanim coś odpiszesz...

                • 5 1

              • Cały czas tylko o tym. Śledź posty, które komentujesz.

                Mówię jak wątpliwe jest, by Nowy Port zaliczał się do niektórych przypadków. Jak to stawianie wszystkiego na jedną kartę.

                Wymyśl se ksywkę.

                • 0 4

    • Ja rowerem przewoziłem kiedyś toster.

      Jestem hardkorem.

      • 1 0

  • szkoda tylko, że zablokowanie śnieżnej jedynie pogorszy sprawę (1)

    w odróżnieniu od pustej ul. Wyzwolenia, Śnieżna jest obłożona wieloma firmami. Jeśli korek tirów wykroczy poza teren portu będzie totalne kongo. Nie wspominając o mega ciasnym skrzyżowaniu Marynarki/Snieżna

    • 20 16

    • zgadza się skrzyzowanie nie jest dostosowane do takiego ruchu. Duży kat skrętu jeden pas do jazdy na wprost i w prawo. tam bedzie bardzo waskie gardło. To jest tylko przesuniecie problemu w inne miejsce i nie wiem czy mieszkańcy nowego portu nie odczują tego bardziej korkami na Marynarki Polskiej

      • 3 2

  • W ZSRS ludziska mieli większy luz

    Jeden stale tutaj sugeruje, żeby nie tylko TIR-y ale w ogóle samochody miały utrudniony wjazd do miasta. Nie byłoby korków, ciężarówki nie rozjeżdżałyby drogi, parkingi byłyby przyjaźnie puste. Kraj rad. Uważa on, że ludzie mają jeździć komunikacją miejską - nie pisze tego wprost, ale wyraźnie sugeruje że nakaz byłby wskazany. A co z towarami? Specjalne pozwolenia na wjazd? Muszę go o to jeszcze zapytać.

    • 21 7

  • Na terenie

    portu maja od zaj... miejsca czemu tam nie postawią ciężarówki? znak jest to walić mandaty

    • 26 13

  • Zakaz jazdy tirom (2)

    Proponuje jak w każdym cywilizowanym mieście wprowadzić zakaz jazdy Tirom od 7.00 do 8.00 oraz od 16.00 do 17.00

    • 25 17

    • aaa potem narzekaj że

      wszystko drogie

      • 0 4

    • jak wjedzie to gdzieś i tak musi parkować,wiec zaraz będzie pierdzenie że i tak stoją.Pojawia się taki sam problem jak z Kwiatkowskiego: jest port-jest ulica-tylko jeździć po niej nie można bo się niszczy... To zbudować od nowa o wytrzymałości 60 ton i problem z głowy dla wszystkich kierowców...

      • 1 0

  • Port, tranzyt (1)

    To też problem portu, jak Gdańsk chce zarabiać na porcie to niech zrobi parkingi dla oczekujących TIRów. Trzeba zwiększyć przepustowość a miejskie drogi oddać mieszkańcom.

    • 41 2

    • dokładnie!

      Port na spółę z miastem (które jest jego właścicielem!) powinien zrobić parkingi "zero" tak, jak Gdyni. Nawet płatne (ale rozsądnie), z toaletą. A zamiast tego miasto robi pod górkę...

      • 7 1

  • Czegoś tu nie rozumiem! (1)

    Na Marynarki Polskiej jest zakaz zatrzymywania, tak? Ale samochody ciężarowe stoją? OK. Przecież utknęły w korku do elewatorów. Więc można powiedzieć, że wciąż są w ruchu, mimo, że stoją. A że mają wyłączone silniki to chyba lepiej bo nie zatruwają. A może miałyby jeździć w kółko pomiędzy NP a Zielonym trójkątem czekając na moment aż będzie można skręcić w Wyzwolenia?
    A to że jadą akurat Wyzwolenia to co w tym dziwnego, skoro to aktualnie jedyna droga dojazdowa do młynów.

    Problem w tym wszystkim widzą ludzie, którzy co dzień rano biegną po świeży chlebek. A ten chlebek skądś się jednak musi brać. Nowy Port! Nie dogodzisz, zawsze jakieś ale...

    • 47 22

    • chlebek

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane