- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (156 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (51 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (209 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (180 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (101 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (179 opinii)
Co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów w Gdańsku do 2027 roku
Do 2027 roku Gdańsk planuje zakup co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów. Ekologicznych pojazdów komunikacji miejskiej może być więcej, uzależnione jest to jednak od dopłat z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Ekologiczna flota gdańskiej komunikacji miejskiej może być jednak większa. W tym roku rozpoczęto procedurę zakupu trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych typu mini wraz infrastrukturą ładowania.
- Zakup kolejnych autobusów zeroemisyjnych i związanej z tym infrastruktury ładowania/tankowania uzależniony będzie od wysokości ewentualnej pomocy finansowej, udzielonej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu "Zielony Transport Publiczny" - dowiadujemy się od miejskich urzędników.
Oferowany poziom dotacji wynosi odpowiednio:
- 90 proc. dla autobusów wodorowych,
- 80 proc. (malejąco) do 60 proc. dla autobusów elektrycznych
- i 50 proc. (ale nie więcej niż 3 mln zł) dla infrastruktury.
Na zakup autobusów zeroemisyjnych, w tym autobusów elektrycznych i napędzanych paliwem wodorowym, zabezpieczono niezbędne środki finansowe w Wieloletnim Planie Inwestycji GAiT do roku 2030.
51 autobusów gdy dotacji nie będzie...
W przypadku braku dotacji, GAiT planuje zakupić autobusy elektryczne:
- 3 sztuki w 2021 r.,
- 9 sztuk w 2022 r.,
- 19 sztuk w 2024 r.
- i 20 szt. w 2027 r.
Czyli łącznie 51 autobusów zeroemisyjnych.
...i 80 pojazdów z dofinansowaniem
Eko-flota może być większa w przypadku otrzymania dotacji. Wówczas w Gdańsku pojawią się:
- 3 autobusy w 2021 r.,
- 48 w 2022 r.,
- 29 w 2024 r.,
czyli łącznie 80 autobusów zeroemisyjnych, w tym 10 autobusów napędzanych paliwem wodorowym.
Rozkłady komunikacji miejskiej
Co istotne - zakup autobusów wodorowych jest uzależniony od możliwości dostawy paliwa wodorowego na akceptowalnym przez GAiT poziomie cenowym.
Opinie wybrane
-
2021-08-12 15:33
(1)
Super, czekamy niecierpliwie na te 3 w tym roku.
- 26 32
-
2021-08-12 22:07
nie tym ale w nastepnym :)
- 0 2
-
2021-08-12 23:24
(4)
Nie opłaca się mieć auta chyba już w ogóle, bo skoro UE straszy podwyżkami cen benzyny, to może i na ON będzie miała pokusę. Jazda na prąd już i tak jest droższa niż dieslem. Nie wspominając o syfie, jaki jest emitowany przy produkcji tego całego prądu. Co z tego że nie będzie spalin lecących z rur, skoro będą one w powietrzu w wyniku produkcji prądu. Wyciąganie kasy i tyle.
- 26 6
-
2021-08-13 12:07
UE to nie cały świat (1)
- 2 0
-
2021-08-13 15:04
Ale nas rząd nie chce z niej wypuścić.
- 1 0
-
2021-08-13 06:50
(1)
A jaki syf jest podczas wydobywania,transportu i przetwarzania ropy naftowej to już o tym nie pomyślałeś? Warto się douczyc.
- 4 2
-
2021-08-13 07:29
taki sam jak węgla
- 2 3
-
2021-08-12 21:16
Marnotrawienie naszych pieniędzy (2)
Cena w połączeniu z zasięgiem wywołuje tylko śmiech, argument o bezemisyjności przy liczbie bloków w Żarnowcu wynoszącej zero również. Autobusy w przeliczeniu na pasażera nie robi takiego wrażenia jak jednoosobówki, których w trójmieście jest aż nadto. Jedyny plus to fakt, że nie smrodzi na ulicy. Na razie nie warto.
- 32 18
-
2021-08-13 12:06
Marnotrawienie to jest czasu na czytanie takich bzdur jak Twoja (1)
Miasto ma Ci kupić elektryka, czy wybudować elektrownię?
A zasięg w zupełności wystarcza, myślisz ile jeden autobus robi dziennie?- 1 2
-
2021-08-13 16:17
Miasto ma zapewnić dostęp do zbiorkomu
Najpierw pensje kierowców i utrzymanie kursów, na eurofanaberie będzie czas, gdy będzie nadwyżka budżetowa. Zasięg wszystkich pojazdów elektrycznych jest zawyżony. Poza tym jak stoi to i tak prąd zużywa, więc unieruchomiony eMercedes na trakcie św. Wojciecha czy Słowackiego mnie nie zdziwi.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.