• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery tygodnie utrudnień na Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
14 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zawężenie jezdni do dwóch pasów będzie obowiązywać przez najbliższe cztery tygodnie. Zawężenie jezdni do dwóch pasów będzie obowiązywać przez najbliższe cztery tygodnie.

W poniedziałek, 17.02.2020 r., do dwóch pasów zostanie zawężone Podwale Przedmiejskie w kierunku Stogów, na odcinku od ul. Kamienna Grobla do przystanków tramwajowych "Akademia Muzyczna". Utrudnienia w ruchu potrwają trzy-cztery tygodnie.



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Teraz drogowcy przystąpili do drugiego etapu, jakim jest przebudowa skrzyżowania z ul. Łąkową.

Cztery tygodnie utrudnień na Podwalu Przedmiejskim



Jak oceniasz stan infrastruktury drogowej na Podwalu Przedmiejskim?

W związku z pracami, które od 10 lutego trwają na Podwalu Przedmiejskim, drogowcy postanowili w poniedziałek, 17 lutego, zwęzić jezdnię do dwóch pasów. Utrudnienia obejmą też pieszych - przez najbliższe cztery tygodnie na odcinku od ul. Angielskiej Grobla do Łąkowej nie będzie można poruszać się chodnikiem. Z kolei zawężenie jezdni do dwóch pasów obowiązywać będzie od ul. Kamienna Grobla do przystanków "Akademia Muzyczna".

Zmiany obowiązywać będą od 17 lutego przez najbliższe cztery tygodnie. Zmiany obowiązywać będą od 17 lutego przez najbliższe cztery tygodnie.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac ma nastąpić w czerwcu br. Do tego czasu powstanie m.in. naziemne przejście dla pieszych na skrzyżowaniu przy gmachu Akademii Muzycznej. Będzie ono wyglądać podobnie do tego, które przed rokiem zostało utworzone na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Chmielnej.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.
Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł.

Zawężenie pasa na Podwalu Przedmiejskim w kierunku centrum (8 opinii)

We wtorek, 10 marca, o godz. 10, nastąpi zmiana w organizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim. Jezdnia w kierunku centrum zostanie zawężona na wysokości skrzyżowania z ul. Łąkową i ruch odbywać się będzie jednym pasem (podobnie jak w odwrotnym kierunku). Nie będzie możliwości wjazdu i wyjazdu z ul. Łąkowej.

Taka organizacja ruchu utrzyma się przez co najmniej tydzień. O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem. Planowane terminy wprowadzenia zmian mogą ulec przesunięciu z uwagi na proces inwestycyjny. W rejonie prowadzonych robót prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Utrudnienia na ul. Podwale Przedmiejskie związane są z przebudową skrzyżowania z ul. Łąkową. Przetarg na realizację robót wygrała firma MTM S.A. Umowa opiewa na kwotę 10,5 mln złotych, a prace potrwają do końca czerwca 2020 r.
Zobacz więcej
We wtorek, 10 marca, o godz. 10, nastąpi zmiana w organizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim. Jezdnia w kierunku centrum zostanie zawężona na wysokości skrzyżowania z ul. Łąkową i ruch odbywać się będzie jednym pasem (podobnie jak w odwrotnym kierunku). Nie będzie możliwości wjazdu i wyjazdu z ul. Łąkowej.

Taka organizacja ruchu utrzyma się przez co najmniej tydzień. O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem. Planowane terminy wprowadzenia zmian mogą ulec przesunięciu z uwagi na proces inwestycyjny. W rejonie prowadzonych robót prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Utrudnienia na ul. Podwale Przedmiejskie związane są z przebudową skrzyżowania z ul. Łąkową. Przetarg na realizację robót wygrała firma MTM S.A. Umowa opiewa na kwotę 10,5 mln złotych, a prace potrwają do końca czerwca 2020 r.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (272) 7 zablokowanych

  • Janusze wytrzymacie;) (29)

    Trasa W-Z... Rozumiem, że na ówczesne realia jej budowa była konieczna. Natomiast minusem było to, że fizycznie odseparowała dolne miasto/stare przedmieście od centrum. Z dolnego miasta utworzyło się oddzielone tunelami od reszty miasta getto;) Myślę, że przejścia naziemne nieco tutaj przywrócą integralności tych części miasta z resztą tkanki miejskiej. Oczywiście proszę zadbać bardziej o bezpieczeństwo pierwszych bo niekótrzy kierowcy chcą wyżyć impotencję na drodze- stwarzając ryzyko na tamtej wielopasmowej drodze.

    • 174 188

    • przecież jest przejście tunelem więc chodzi jak zwykle o kasę? (23)

      • 43 38

      • w tunelu chodzi o gwałt na jednostce ludzkiej (2)

        • 18 21

        • lewactwo od lat 90 często wyłapywało w tunelach (1)

          to teraz postanowili zasypać

          • 10 27

          • jesteś tylko chory czy spowolniony prawaczku cebulaczku?

            • 20 6

      • Zapraszam do tunelu z wózkiem, dwójką dzieci albo o kulach. (19)

        A może tacy ludzie to drugi sort i im się nic nie należy?

        • 40 38

        • trzeba Lichocką zapytać (1)

          ona wie, co się komu należy.

          • 38 12

          • Co ma Lichocka do Podwala Przedmiejskiego?

            Czy mam teraz zniżyć się do poziomu Tobie podobnych i napisać że jesteś z farmy płatnych trolli? Nie jesteś. Po prostu łykasz mainsteamową papkę jak leming pospolity.

            • 12 15

        • Za każdym razem (1)

          Kiedy moja żona szła z dwójką małych dzieci to dziękowała Bozi, że stworzyła tunele.

          • 25 21

          • istnieją lepsze miejsca

            na poczęcie dzieci

            • 16 4

        • Tunel (3)

          Bajki opowiadasz o utrudnieniach dla wózków i dzieci. Tam są zjazdy do tunelu. Nie trzeba nosić wózka. Nawet na rowerze można przejechać bez zsiadania z siodełka.

          • 20 13

          • Znam starsze osoby z chorymi stawami kolanowymi,

            dla których pokonywanie schodów jest bardzo bolesne, czasami niemożliwe.
            O ile tam nie ma windy, co byś im doradzał w takiej sytuacji? Pochwal się

            • 11 17

          • Ja tam byłam zadowolona z tuneli (1)

            Czasem z wózkiem i 2 dzieci chodziłam do tramwaju. Na naziemnym przejściu ,to nie wiadomo ,czy jakiś szaleniec (pijany,albo naćpany) nie wiedzie w Ciebie.
            Lepiej by windy zrobili, pewnie koszta byłyby podobne.

            • 22 11

            • koszty budowy i eksploatacji wind są prohibitywnie wysokie

              dlatego windy są często nieczynne

              • 4 5

        • a jak mają się dostać na pociąg skoro też muszą wejść do tunelu? zrób im przejście przez tory kolejowe

          • 10 5

        • Można postawić windy (6)

          Tak jest między innymi w Krakowie

          • 12 6

          • (5)

            Windą do tramwaju nie można ale do pociągu już tak? Przecież to hipokryzja

            • 6 2

            • Pociąg ma deczko inną masę niż auto - nie wiesz o tym? (4)

              Trend miejski w całej Europie to oddanie miast do użytku pieszym, uspokojenie ruchu samochodowego. Przez miasta nie wolno gnać jak autostradą. Kierowcy też są pieszymi, oprócz tych, którzy swoim autem wjeżdżają do swojej kuchni, do kibelka też nim jeżdżą, a zakup chleba w pobliskiej Biedronce to cała wyprawa samochodowa, bo Bozia jak dawała nóżki to kazała je oszczędzać. Jak zwykle - będzie dużo wrzasku Miłościwie Nam Panujących Januszy Kierownicy Pełnoletnich Golfów, ale dobrego trendu - przywracania miast pieszym - nie zmienicie.

              • 9 12

              • Mam jednonpytanie (1)

                Częściowo zgadzam się z twoją opinią. Ale czy uważasz że zmiana sposobu poruszania się w naszym mieście powinna odbywać się siłą poprzez maksymalne utrudnianie poruszania się autem? Może lepiej skupić się na stworzeniu takiego systemu komunikacji miejskiej który spowoduje że jazda autem nie będzie atrakcyjna. Jeżeli postawimy zakazy i słupki w całym mieście ale nie przygotujemy do tego transportu miejskiego to za chwilę będziemy czytać że Gdańsk to jakaś tragedia bo o miejsce w tramwaju czy utobusie trzeba będzie walczyć. Że spóźniamy sie do pracy czy szkoły bo udało się wsiąść do dopiero czwartego autobusu który podjechał bo wcześniejsze były zapchane. Zobacz ile ludzi się porusza dziś samochidami zaryzykuję że dużo wiecej niz komunikacją

                • 9 1

              • na temat udziału podróży komunikacją zbiorową i samochodami są dostępne twarde dane

                wyzwaniem jest zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa dojść pieszych do przystanków komunikacji. Tego się nie da pogodzić z dotychczasową praktyką mówienia o stawianiu na rozwój komunikacji miejskiej w warunkach, gdy przed wiele lat potrzeby kierowców były stawiane na pierwszym miejscu. Nic tutaj się nie robi "na siłę" - tylko osobom korzystającym z samochodów o ograniczonej wyobraźni tak może się wydawać. Priorytet powinien dotyczyć ruchu pieszych, a nie komunikacji zbiorowej (na pewno nie preferowanej przez kilkadziesiąt lat motoryzacji indywidualnej) Temu właśnie ma służyć realizowany projekt.

                • 3 6

              • Trend obecnie jest taki że faceci żenią się z facetami (1)

                Tzn ze tez tak zrobisz?

                • 7 2

              • dowcip czy wysiłek?

                przypuszczalnie wysilony dowcip

                • 1 4

        • Wystarczyłoby zrobić modernizację tego tunelu...

          • 14 5

        • Bzdura

          Bzdura... Jak można coś takiego pisać...sa zjazdy dla wózków... Tam da się spokojnie zjechać rowerem...

          • 14 5

        • wystarczy winda

          • 2 0

    • głos rozsądku

      dziękuje

      • 10 5

    • Podwale (2)

      oddzielało miasto od patoli z Łąkowej. Idź tam wieczorem to zrozumiesz o co chodzi.

      • 24 19

      • patola to tam się zrodziła

        przez takie rozwiązania pseudo urbanistyczne

        30 lat temu to była kwitnąca część miasta, jeździł tramwaj, a na środku był ciąg pieszy z drzewami, które tam może za 20 lat taki dorosną

        • 26 17

      • do niedawna oddzielało Stare Przedmieście

        od patoli przyjeżdżającej się wybawić i drzeć p*zdę w środku nocy między blokami. Niestety po drugiej stronie Podwala namnożyło się hoteli, hosteli i apartamentowców i ta hołota jest wszędzie

        • 13 4

    • Zwracasz się do Januszy,więc rozumiem,że jesteś Grażyną prostaku.

      Gdy mam coś do załatwienia na Dolnym Mieście idę tunelem i nie stanowi to dla mnie problemu. A ty boisz się,że ktoś cię bzyknie w tunelu ?

      • 16 24

  • Jak nigdy nie było korków w kierunku Stogów. (13)

    To teraz się zaczną, bo jakiemuś urzędasowi zachciało się przejścia dla pieszych...

    • 274 146

    • Jeśli nie wiesz, o co chodzi, chodzi o pieniądze. (3)

      Po drugiej stroni Podwala weszła deweloperka i apartamenty na wynajem.
      Urzędasy się pewnie ze śmiechu nie mogą powstrzymać, jak mówią ciemnym, że to dla mieszkańców.

      • 53 26

      • mój kumpel w japonii wieczorem wracał z pracy a rano nowy asfalt był i tak po 100m noc w noc

        tam można zaplanować i zorganizować to tak, by nie wstrzymać ruchu na głównej ulicy metropolii ... a w Polsce? no tak nie można.

        • 15 6

      • rozbiorów czas się zaczął (1)

        Koniec XVIII w. opozycja Przeciwnicy uchwalenia Konstytucji 3 maja i związanych z nią reform np. Rzewuski, Branicki i Szczęsny Potocki to obrońcy tego jak było wcześniej, przeciwnicy wprowadzanych reform, czyli Konfederacja targowicka symbol zdrady narodowej, spisek magnacki zawiązany w nocy z 18 na 19 maja 1792 w Targowicy (w rzeczywistości 27 kwietnia 1792 w Petersburgu), w porozumieniu z cesarzową Rosji Katarzyną II, pod hasłami obrony zagrożonej wolności przeciwko reformom Sejmu Czteroletniego i Konstytucji 3 maja. Proszą obce państwa o pomoc i opinie w sprawach polskich reform. Polska w ramach tej pomocy obcych mocarstw, została podzielona przez zaborców i znikła z map świata na 123 lata. A wszystko to w ramach udzielonej pomocy przeciwnikom polskich reform. Przeciwko Polsce. Dla przypomnienia czas rozliczeń przyszedł po powstaniu kościuszkowskim i historia niektórych z nich rozliczyła, pozostali dostali to, na co zasłużyli. Wstyd dla zdrajców i ich następców. Jednak to nie uratowało Polski od ponad wiekowej niewoli, germanizacji, rusyfikacji, powstań, zsyłek, katorg oraz zacofania kulturowego i przemysłowego.

        • 8 3

        • Nie na temat

          • 2 4

    • Ile stracisz prezesie? 5minut? 10? Na stogach sami prezesi banków, te 10 minut to pewnie 10 tys warte jest

      • 23 37

    • Naprawde kazde zatrzymanie sie na czerwonym swietle to dla ciebie korek? (4)

      Na skrzyzowaniu z Chmielna nigdy nie czekalem dwoch zmian swiatel.

      • 34 28

      • (3)

        Więcej świateł .. więcej smogu, wąchajcie spaliny....

        • 24 8

        • mniej samochodow mniej smogu (2)

          • 8 13

          • Mniej samochodów mniej mieszkańców, mniej podatków, mniej kasy. (1)

            • 5 4

            • mniejsze uzależnienie od samochodu, więcej przestrzeni dla ludzi

              więcej ludzi, więcej życia na ulicach. Kopenhaga rulezz...

              • 4 1

    • Nie urzędasowi tylko mieszkańcom

      chcesz sobie pojezdzić to wypad na obwodnice

      • 26 24

    • nie było korków w kierunku Stogów?

      wolne żarty

      • 1 0

    • Urząd walczy ze smogiem.

      Tak wygląda realna walka ze smogiem.

      • 4 2

  • A czy remont obejmie również (9)

    wymianę "nawierzchni" ulicy Łąkowej do skrzyżowania z Długimi Ogrodami? Zaczyna mi brakować patentów na pokonanie tego odcinka nie psując zawieszenia

    • 229 7

    • Potwierdzam

      Dodam, że to cholernie niebezpieczne. Kiedyś jadąc tamtędy i wypatrując głębszych dziur w nawierzchni nie zauważyłem przechodnia (bo cała uwaga skupiona na omijaniu dziur).

      • 40 7

    • :) (1)

      Jedź do Bramy Żuławskiej, po co po dziurach?

      • 7 15

      • Żeby nie stać w dłuższym korku.

        • 15 1

    • Nie obejmie bo miasto sprzedalo ulice górskiemu tak samo jak dworzec pks a ten chytry kaszób nie wyremontuje ulicy za swoje bo

      • 20 6

    • Na pilny remont tej ulicy ,to napewno nie ma pieniędzy . (2)

      Po co, niech turyści i zagraniczni studenci zobaczą jak mogą wyglądać ulice w centrum miasta.
      Piękna wizytówka, nie ma co. Ja wolę się cofnąć z Barbary do skrzyżowania z Siennicką.

      • 9 2

      • Niech turyści i zagraniczni studenci zobaczą jak mogą wyglądać ulice w centrum miasta.

        Możesz mi wytłumaczyć, dlaczego my mieszkańcy tego miasta mamy się przejmować co turyści,studenci o nas pomyślą? My tutaj mieszkamy, płacimy niepoważne kwoty za wywóz śmieci,beznadziejną komunikację miejską. A tak swoją droga to całe miasto jest do remontu.

        • 11 1

      • Długo jeszcze nic

        Miasto miało remontować ulicę z PB Kokoszki, ale teraz kokoszki zostały sprzedane i będzie d*pa.

        • 1 0

    • Zgadza się, (1)

      po Łąkowej w pobliżu Akademii Muzycznej i SP4 tramwaj nie jeździ już ho-ho-ho albo dłużej, ale szyny dalej tkwią w jezdni, a wzdłuż nich nawierzchnia asfaltowa, płyty betonowe i kostki są tak wykruszone, że dziura dziurą dziurę pogania. Może w końcu przy tej okazji coś z tym zrobią...

      • 9 0

      • Ciekawe co na to nasz kochany konserwator zabytków

        Pewnie że to zabytkowe dziury i jak miasto chce wyremontować drogę, to musi odbudować oryginalne dziury.

        • 6 1

  • Po co taka zmiana? Utrudnienia jazdy beda tam znowu stałe! (2)

    J,w

    • 136 66

    • a ten smród z rur wydechowych przez korki pójdzie w okna tych "apartamentów"

      ...mądre głowy z tych urzędników w gda

      • 16 9

    • zebys nauczył sie jezdzic z przepisową prędkością

      • 4 8

  • kto wpadł na pomysł z tyloma przejściami dla pieszych? (8)

    • 219 88

    • Pewnie piesi, czyli ty i ja kiedy nie siedzimy w cieplym aucie (2)

      • 21 23

      • (1)

        ja nie mam samochodu, nie lubię przejść podziemnych ale zaczynam się zastanawiać po co te przejścia?
        to miasto i tak już jest stracone dla pieszych; coraz trudniej jest poruszać się po mieście bez samochodu.
        Przejście na drugą stronę ulicy zajmuje kilka / kilkanaście minut (przez czekanie co kawałek na światłach); autobusy co pół godziny, spóźnione bo stoją w korkach. Rowerem nie pojedziesz bo przeszkadzasz i pieszym i kierowcom.

        • 30 7

        • Na ten durny pomysł nie wpadli tylko wykonali polecenia deweloperów nasi kochani urzędnicy, używający mydła i powidła do wiadomych celów. Zgodnie z hasłem Deweloper nasz pan.

          • 16 2

    • obwodnica jest kawałek dalej

      • 8 17

    • Moim zdaniem (1)

      Urzednik który siedzi za biurkiem i nie ma pojęcia o potrzebach mieszkańców.

      • 6 4

      • moim zdaniem internauta siedzi przed ekranem komputera

        i ma pretensje do wielu osób w swoim otoczeniu. Kieruje jadowite opinie w kierunku urzędników, bo wie że znajdzie wielu popleczników uzależnionych od samochodu, którzy mu dadzą lajki

        • 1 5

    • nie wiesz ? taka organizacja z Ogarnej , nazywa sie FRAG ...

      A potem biora sie za skrzyzowanie z Żabim Krukiem ,

      • 2 0

    • Ja

      • 0 0

  • są bezpieczne tunele a nad nimi mają być niebezpieczne przejścia dla pieszych? (9)

    • 218 75

    • Tego chcą deweloperzy, więc magistrat robi. (5)

      Apartamenty lepiej się sprzedają przy przejściach naziemnych.

      • 35 23

      • Na Łąkowej? Gdzie ty mieszkasz, że takie bzdury piszesz?

        • 16 12

      • developerzy, turyści, mieszkańcy.... wszyscy. nie chcą tylko samochodowi tranzytowcy przyssani d*pskem do fotela (3)

        • 29 31

        • GDA i GND najbardziej cierpi. (2)

          • 18 14

          • (1)

            Nie. Najbardziej cierpią mieszkańcy, którzy korzystają z komunikacji miejskiej, która jest pakowana w korki powstające dzięki kretyńskiemu ćkaniu śwaiteł i przejść naziemnych tam, gdzie nie są potrzebne.

            • 4 4

            • mieszkańcy korzystający z komunikacji miejskiej zyskują,

              bo mają dojście do przystanków na poziomie jezdni, nie muszą schodzić do tuneli.

              • 4 4

    • Zacznij jeździć normalnie to nie będą niebezpieczne

      • 8 9

    • (1)

      Na Podwalu ma być 5 przejść! Zamiast tuneli. A na skrzyżowaniu Okopowej i Toruńskiej było przejście A zrobili tunel. Ogarnij się urzędasie jeden z drugim

      • 19 2

      • na skrzyżowaniu Okopowej i Toruńskiej tunel jest jako dojście do peronu SKM

        likwidacja przejść przez tory kolei ma sens, tworzenie przejść na poziomie jezdni do tramwaju również.

        • 2 0

  • trzeba uspokoić ruch, bo nie sprzedają się apartamenty w okolicznych nowych blokach? (2)

    warszawiak który korzysta z mieszkanka na wynajem krótkoterminowy jak otworzy okno, mam mieć ciszę i spokój.

    • 165 44

    • Wszystko sie sprzedaje dobrze, nie bój się

      • 9 13

    • Sam jesteś warszawiak

      I to jeżdżący złomem

      • 1 4

  • Brawo radni miasta Gdansk (10)

    Brawa dla wszystkich radnych ktorzy przyczynili sie do tego genilanej przebudowy podwala - jak widac wszystko dla Deweloperow....a nic dla mieszkancow.

    • 189 73

    • Trafiles nieswiadomie w sedno (4)

      To sa inwestycje dla mieszkancow dla ludzi tam mieszkajacych na co d,ien,a nie dla przejezdzajacych tam samochodziarzy jadacych nie wiadomo skad i dokad.Mieszkancy sa zadowoleni i dziekuja UM

      • 20 24

      • Dokładnie. (3)

        To dla nas, mieszkańców DM, a nie samochodów :)

        • 10 9

        • (2)

          To my na Chełmie tez możemy zawezic Armii Krajowej do jednego pasa? Skoro takie argumentację lokalnie są akceptowalne?

          • 8 0

          • widać, że jakaś zdolność do refleksji się pojawiła (1)

            Bardzo dobrze postawione pytanie. W wielu miastach Europy i świata likwiduje się takie pseudoautostrady miejskie i poprawia warunki ruchu pieszych w poprzek takich korytarzy ruchu.

            • 2 4

            • zanim postawisz dislajka spróbuj sprawdzić swoją wiedzę

              • 1 1

    • a co tu jest nie dla mieszkańców?

      a na Dolnym Mieście, to kto mieszka i w jaki konkretnie sposób to jest "dla deweloperów"?

      • 14 11

    • Uwielbiam komentarze bezdomnych !

      • 7 10

    • płacą za pisanie to piszę...

      • 3 3

    • Żądam strefy tempo 30 na Grunwaldzkiej. (1)

      Jest tak głośno że nie da się TVP Info w spokoju oglądać

      • 6 1

      • super, serce rośnie jak się pojawiają takie wpisy

        znaczy, w narodzie zdolność do twórczej refleksji nie zginęła lub nawet się odradza i rozwija. I jeszcze do tego to nawiązanie do TVP - bezcenne.

        • 2 2

  • o ile wzrośnie cena za m2?

    była głośna droga, będzie cicha aleja.
    może niech ten remont zrobią zaprzyjaźnieni deweloperzy?

    • 121 22

  • (4)

    Spierd... z tego bagna kilka lat temu i odzylem

    • 80 53

    • Do Banina? ;-)

      • 24 9

    • (1)

      Jednego chama mniej ! Nie wracaj i nie odwiedzaj !

      • 16 22

      • Sloikowy prostaku tak właśnie rodowuci gdanszczanie od takich h...uciekaja

        • 6 6

    • Żal czytać takich frustratów

      ...

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane