- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (130 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (52 opinie)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (318 opinii)
- 4 Oszuści podszywają się pod system Fala (42 opinie)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (100 opinii)
Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej
Z trzech do czterech wzrosła liczba wariantów buspasa, jaki ma powstać na Spacerowej między Osową a Oliwą. Miasto robi kolejny krok w kierunku jego budowy i w ciągu kilku dni zamierza ogłosić przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji. Ma być ona gotowa w ciągu 12 miesięcy.
W 2018 r. temat wrócił, ale jako kiełbasa wyborcza, którą przerzucali się kandydaci na prezydenta Gdańska.
Konkrety poznaliśmy jesienią 2020 r. gdy o trwających pracach koncepcyjnych informował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
- Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - mówił przed dwoma laty Grzelak.
Ogólny zarys tych ustaleń poznaliśmy latem zeszłego roku, gdy drogowcy przygotowali trzy warianty buspasa na ul. Spacerowej.
W kolejnych miesiącach przygotowano dodatkowy, czwarty wariant.
Teraz pora na szczegóły.
Buspas na Spacerowej długi na prawie 6 km
- W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy, poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców. Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji.
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy. Ogłoszenie przetargu planowane jest w najbliższych dniach.
Opinie wybrane
-
2022-05-07 09:15
Rozważana powinna być tylko jedna opcja (25)
2x bus pas i 2x ścieżka rowerowa - ruch na tej trasie NIE zmaleje będzie tylko się zwiększał a po co za kilka lub kilkanaście lat zastanawiać się znowu co zrobić aby usprawnić ruch na spacerowej.
- 428 89
-
2022-05-09 07:54
To przydała by się jeszcze kładka nad obwodnica dla pieszych i rowerzystów.
To przydała by się jeszcze kładka nad obwodnica dla pieszych i rowerzystów.
- 2 0
-
2022-05-08 13:58
Świadomy wyborca
Puścić ruch samochodowy estakadą, a dołem rowerki i td.
- 1 0
-
2022-05-07 23:38
Lepiej od razu 3x bus pas i 4x sciezka rowerowa, bo po co nowe drogi dla miasta w którym zwiększa się populacja i jest prowadzona polityka maksymalnego zageszczenia ludności.
- 7 2
-
2022-05-07 20:14
(1)
Po co dwie ścieżki rowerowe? Z powodzeniem wystarczy jedna
- 8 3
-
2022-05-07 20:33
Ścieżka w jedną i w drugą stronę, jak już robić coś to porządnie, niech ścieżki będą kierunkowe. Nikt już nie chce ścieżek szerokich na dwa metry podzielonej pasami.
- 9 6
-
2022-05-07 15:27
tylko po co? (2)
skoro w Osowej wpadasz na wiadukt i drogę 1x1 której nie można przebudować a w Oliwie masz Pałac Opatów i stare kamienice, których też nie można ruszyć. Możesz zbudować po 4 pasy w każdą stronę a i tak dalej będą korki na obydwu końcach drogi. Buspasy czyli priorytet dla komunikacji miejskiej to jedyna wykonalna opcja. Też mi się to nie podoba ale nie widzę innego sensownego rozwiązania.
- 12 5
-
2022-05-08 22:47
Oczywiście że tak ale tępe umysły tego nie ogarną
- 0 2
-
2022-05-08 11:36
Bardzo trafna opinia powyżej
Trzeba spojrzeć na mapę, bez tunelu to wyrzucone pieniądze
To będzie 1x3 parking dla samochodów stojących w korku przed Oliwa lub obwodnicą- 4 1
-
2022-05-07 15:34
chyba idą wybory bo znowu zaczynają rozmawiac o spacerowej
- 17 2
-
2022-05-07 14:41
Dodam jeszcze że aby ta opcja miała sens, należy zapewnić darmowy parking po stronie Osowej i skoordynowane godziny komunikacji miejskiej. W przeciwnym wypadku busy będą jeździły puste.
- 15 1
-
2022-05-07 10:53
Zgadza sie innej opcji niema no ale czego oczekujesz od nie kompetentnych urzędników.
- 11 5
-
2022-05-07 10:33
mało (1)
3x ścieżka rowerowa plus jeszcze jedna obok przez las.
- 26 13
-
2022-05-08 19:04
Wyciąć do końca ten las i wyprostować Spacerową
zabetonować wszystko = 4x2 osobowe + 2 x buspas + tramwaj + światła co 200 m ( koniecznie uspokajające ruch do 5 km/h ) a to wszystko na benzynie z ruskiej ropy tankowanej na stacjach MOL ( Orban + Putin ) i AMIC ( Łukoil = Putin ) i na prądzie z węgla
- 2 4
-
2022-05-07 09:49
i zebra co max 300 metrów (2)
- 27 3
-
2022-05-07 17:22
I światła ! (1)
- 15 1
-
2022-05-10 18:40
i...
zasmażka...
- 0 0
-
2022-05-07 09:42
Idźmy na całość i zróbmy tunel pod ul. Spacerową, albo objazd przez Dolinę Radości. (8)
- 23 10
-
2022-05-07 09:48
Wsumie to dobry pomysł ;) (6)
W Oliwie dwa pasy w górę. W Owczarni dwa pasy w dół ulicą kościerską. Duży pierścień!
- 22 7
-
2022-05-07 10:07
(5)
Tunel podpacholkiem to dobra opcja, nie zmieniałbym tego, tylko bym kombinował skąd wziąć kase
- 21 10
-
2022-05-07 14:30
Projekt Tunel był tylko poto by wyprowadzic miliony z kasy miasta do rąk prywatnych,ale POKOelemingi łykaja wszystko. (3)
Same analizy kosztowały juz mieszkanców miasta kilkanaście milionów !! To taki Miś Gdański .Choć władze Gdańska są specjalistami na skale kraju w marnowaniu milionów z kasy mieszkanców !!
- 17 19
-
2022-05-08 14:12
No tak, specjalistów od skali miliardów zł mamy gdzie indziej
- 2 3
-
2022-05-08 06:32
(1)
Ile milionów i w ramach jakich inwestycji zostało zmarnowanych?
Skoro znasz konkrety, to się nimi podziel.- 6 7
-
2022-05-10 18:39
Droga Zielona
i przyległości.
- 0 0
-
2022-05-07 10:51
A mówią ze głupich nie sieją a jednak jestes przykładem
- 9 28
-
2022-05-07 09:48
Wystarczyłhy zakaz wjazdu samochodów osobowych.
- 21 45
-
2022-05-07 11:19
(12)
Najlepsza opcja to wydzielenie zupełnie oddzielnych pasów dla autobusów w obie strony a także osobny kawałek dla rowerzystów. Może ci co tak namiętnie analizują i tworzą te koncepcje powinni przejechać się choć raz do Holandii żeby zobaczyć jak można dobrze wykorzystać jezdnię i obszar wokół dla wszystkich uczestników ruchu a nie tylko dla samochodów.
- 163 46
-
2022-05-10 18:33
Widziałeś w tej Holandii
200 metrowe wzgórza?
- 0 0
-
2022-05-07 16:14
Osobna jezdnia dla autobusów 1x1 + mijanki
- 3 0
-
2022-05-07 16:13
Dokładnie
Tydzień w Holandii wystarczy, żeby otworzyć oczy na to jak można zrobić buspasy dobrze
- 7 3
-
2022-05-07 14:32
Urzednicy to kolesie maja stołki tylko dzięki znajomości królika.
Oni na zachodzie byli juz wielokrotnie nawet na nasz koszt i to efektów brak
- 6 4
-
2022-05-07 14:21
(3)
Mało masz lasu dookoła? Dlaczego na siłę chcesz upchnąć rowery między samochodami?
- 11 7
-
2022-05-08 16:26
Szosa lasem nie posmigasz
- 0 0
-
2022-05-07 20:14
Zrobili ekspresową drogę przez Kościerską
to ją teraz psują spowalniaczami
- 1 1
-
2022-05-07 17:36
no właśnie. samochody w bruzdy, gdzie ich miejsce. nie upychajmy ich między rowerami.
- 3 5
-
2022-05-07 12:02
Jasne (3)
Osobne pasy dla 3-4 autobusów na godzinę. Brawo Napoleonie
- 16 9
-
2022-05-07 15:14
Elektryki (2)
Wcale tak nie będzie. Coraz więcej aut elektrycznych. Ja już dawno dawno omijam korki nielicznymi co prawda buspasami w Trójmieście. Wydaje mi się, że w czasie jak skończą budowę to połowa kupowanych aut będzie już "na baterie" :) Nie prościej wprowadzić zieloną naklejeczkę na szybę? Korki zaraz by się zmniejszyły a i stan powietrza by się
Wcale tak nie będzie. Coraz więcej aut elektrycznych. Ja już dawno dawno omijam korki nielicznymi co prawda buspasami w Trójmieście. Wydaje mi się, że w czasie jak skończą budowę to połowa kupowanych aut będzie już "na baterie" :) Nie prościej wprowadzić zieloną naklejeczkę na szybę? Korki zaraz by się zmniejszyły a i stan powietrza by się poprawił.
Ot takich mamy włodarzy, którzy wpadają na pomysły dobre na teraz i nie biorą pod uwagę tego co będzie w przyszłości... trochę jak z naszym zakładem utylizacyjnym.- 3 10
-
2022-05-07 21:15
(1)
no i wtedy skończy się rumakowanie elektryków po buspasach :)
- 5 0
-
2022-05-08 06:22
Zrozumienie...
Połowa kupowanych, a nie wszystkich. Nie czytaj byle jak. Nie wiem dlaczego wyczuwam w Twojej wypowiedzi jakąś satysfakcję?
- 0 1
-
2022-05-08 09:59
Czy wy ludzie nie rozumiecie (10)
Po to chcą zrobić bus pas i ścieżkę rowerową, żeby korzystniej się jechało autobusem i rowerem do miasta, a nie samochodem a jak będzie więcej autobusów jeździło po spacerowej to będzie mniej samochodów w centrum.
- 53 20
-
2022-05-10 18:37
tylko najpierw tych autobusów musi być więcej
Jak myślisz, skąd pomysły na "turystyczne" trasy autobusów?
Bo nie ma taboru, a trzeba markować, że świadczy się usługę masową...- 0 0
-
2022-05-10 00:23
gratulacje (1)
Osowa się starzeje i pod górę na rowerze.Brawo.
- 1 0
-
2022-05-12 19:53
ze wspomaganiem elektrycznym
i trochę starszy pojedzie
- 0 0
-
2022-05-08 10:47
(6)
A dalej jednopasmowa ulica do Grunwaldzkiej, i na niej autobus nie bezie stał w korku?
- 4 5
-
2022-05-08 11:40
(1)
We wszystkich takich inwestycjach chodzi o to żeby obrzydzić jazdę samochodem i zwiększyć udział komunikacji miejskiej w ruchu drogowym
- 13 1
-
2022-05-12 19:52
i prawidłowo
- 0 0
-
2022-05-08 11:38
(3)
Jak wjedzie mniej samochodów a więcej autobusów to tak, będzie mniejszy ruch.
- 6 5
-
2022-05-10 18:37
jak babcia ma wąsy
to z dużym prawdopodobieństwem ma szansę być dziadkiem...
- 0 0
-
2022-05-08 12:37
(1)
skąd masz pewność ze tak będzie ? pewnie jeden kierowca na 100 przesiądzie się i tyle będzie z tej inwestycji, lepiej by było zrobić pod dwa pasy w każdym kierunku , było by to z korzyścią dla wszystkich
- 6 6
-
2022-05-08 14:11
Z korzyścią dojechania do jednopasmowej?
Przecież tam jest wąskie gardło.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.