• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy remont wiaduktu kolejowego we Wrzeszczu cokolwiek zmienił?

Krzysztof Koprowski
16 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Kolejarze obiecują, że do połowy listopada uporają się z problemem odprowadzania wody opadowej.


Czy niedawno otwarte przejście i przejazd pod torami kolejowymi, łączące ul. Dmowskiego z Wajdeloty, po remoncie zmieniło się na lepsze? Z odnowionej konstrukcji na przechodniów nadal kapie woda, a oświetlenia nawet nie planuje się montować.



Jak oceniasz jakość prac przy modernizacji torów dalekobieżnych w Trójmieście?

Wiadukt kolejowy zlokalizowany na połączeniu ul. Dmowskiego i Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska remontowany był od połowy lipca do pierwszych dni października. Mieszkańcy po wielu tygodniach utrudnień i nadkładania drogi liczyli, że wraz z odświeżeniem przejścia, znikną też jego dotychczasowe największe usterki i wady.

- W wyremontowanym przejściu nadal na głowę pieszych cieknie woda. Nie ma też oświetlenia, a ponadto stare płytki chodnikowe wymieniono na zupełnie inne, niepasujące do pierwotnego wzorca - zwraca uwagę pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl

W podobnym tonie wypowiada się również pan Szczepan - Tyle czasu czekaliśmy na remont tego przejścia, a efekt końcowy jest gorszy niż pierwotny stan. Wszędzie pełno jest wody, która cieknie po ścianach wiaduktu, jak i kapie bezpośrednio na chodnik oraz jezdnię. Oświetlenia nadal nie ma, podobnie jak porządnego sposobu ułożenia chodnika w karo. Tylko czekać aż przyjdą pierwsze przymrozki i przejście zamieni się w wielkie lodowisko.

Kolejarze uspokajają jednak, że jeszcze nie powiedzieli ostatniego słowa w zakresie remontu połączenia Górnego Wrzeszcza z Dolnym, a ostatecznie budowlańcy zejdą z tego placu w połowie listopada br. (obecnie skupiają się na remoncie pobliskiego muru oporowego).

- Prace związane z wykonaniem odwodnienia wiaduktu są w trakcie realizacji. Po ich zakończeniu, do połowy listopada br., woda opadowa będzie odprowadzana bezpośrednio do kanalizacji. Również chodnik jest tymczasowy i do połowy listopada pojawi się już docelowy, wykonany z elementów drobnowymiarowych, podobnych do swojego poprzednika - wyjaśnia Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zdecydowanie mniej ucieszą mieszkańców tłumaczenia kolejarzy w zakresie instalacji potrzebnego w tym miejscu oświetlenia, którego nie będzie

- Przed modernizacją wiaduktu nie było tutaj oświetlenia i dlatego też projekt nie przewiduje jego montażu - mówi Symonowicz-Ginter.

Czytaj też: Opóźnienia na kolei utrudniają życie mieszkańcom

Opinie (100) 1 zablokowana

  • niemcy gora (5)

    poniemiecki ma juz 100lat

    • 110 7

    • Dokładnie Polski jest do remontu juz w dniu otwarcia (1)

      • 31 1

      • Chodnik

        "Również chodnik jest tymczasowy i do połowy listopada pojawi się już docelowy, wykonany z elementów drobnowymiarowych, podobnych do swojego poprzednika"

        drobnowymiarowych? czyli kostka bauma? srsly?

        • 15 0

    • Zaufajcie mi, jestem inżynierem!

      • 3 0

    • puszki zbierasz? zbieraczu metali? he

      • 1 0

    • oswietlenia nie bedzie

      Bo przed remontem tez nie bylo ;)

      • 0 0

  • slodycz (5)

    O jak slotko...
    Jak ktos chce znajdzie sposob(by dobrze zrobic wykonac) a jak ktos nie chce znajdzie powod by wykonac fuszere.a urzednicy odpowiedzialni sa nieodpowiedzialni.
    Dziekuje dowidzenia
    Goodbye

    • 57 4

    • Co to jest "slotka"? Samica slotu? (1)

      • 18 0

      • mała słota

        • 2 0

    • masz racje. Polacy sa na tyle debilnym narodem ze ten tymczasowy chodnik nigdy nie powinien powstac (2)

      Wiadomo ze wykonawcy sie za niego oberwie. Powinien w p**** zamurowac plac budowy az robotnicy spokojnie wykonaja sobie mur oporowy i za rok na spokojnie zrobic ładny nowy własciwy chodnik. A malkontenci niech dymaja przeez rok naokoło. Przynajmniej takie durne artykuly by nie powstawaly. Mam nadzieje ze wykonawca postawi tam dzis plot do czasu powstania nowego chodnika. Blagam niech pan to zrobi. BŁAGAM!!!

      • 7 9

      • chyba bym umarł z beki jak by tam dzis plot postawili.

        • 6 0

      • Co za bzdura

        Wykonanie takiego chodnika to dwa góra trzy dni pracy na luzie, wykonanie prowizorki niech to będzie jeden dzień a ile czasu przejście było zamknięte? W tym momencie remont chodnika zajmie ok trzech-czterech dni a nawet pięciu gdyż trzeba rozebrać prowizorkę gdzie tu logika? Oświetlenia nie było, to od razu oznacza, że go nie ma być, to z kolei jest jakiś absurd.
        Pamiętajmy, że w tym kraju prowizorki zostają najdłużej.

        • 14 1

  • remont z nazwy (3)

    Bo większość remontów to sciema. Ale myślę że w tym przypadku kompleksowy remont mógłby się odbyć tylko po całkowitym wstrzymaniu ruchu pociągów. A jak wiadomo nikt się pod tym nie podpisze.

    • 31 21

    • Widzę sami eksperci budownictwa i kolejnictwa od rana na forum. (1)

      • 14 4

      • akurat na budowie

        Dróg i mostów się znam. Do pełni szczęścia konieczna jest porzadna hydroizolacja plus odprowadzenie wody opadowej. Żeby to zrobić to niestety trzeba wstrzymać ruch pociągów... Sorry ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy... Można kombinować ale na krótką chwilę tylko. Woda jest cierpliwa i zawsze znajdzie ujście...

        • 3 0

    • wiadukt przy Rynku/Miszewskiego też cieknie - po remoncie

      z niecierpliwością czekam na zakończenie remontu tunelu przy dworcu PKP - jak zrobiony będzie odpływ wody deszczowej ? - zwłaszcza pod nowym peronem, na razie - "po remoncie" (powiedzmy na oko 70% zaawansowania) wygląda na to, że odpływu w ogóle nie zaplanowano :)

      • 6 0

  • Kretynizm urzędniczy nadal dominuje. (9)

    • 82 5

    • No ale jakiś pajac ten remont musi to odebrać. To co on ślepy czy jak zwykle "posmarowano" (7)

      • 8 2

      • Zatrudnij się w nadzorze budowlanym i wszystko napraw (1)

        • 5 8

        • Zbyt wiele inspektorów "od zawsze" by ruszyć" betony" i cokolwiek zmienić,
          lęk przed nowym i nieznanym jest zbyt silny a przy okazji może wyjść brak kompetencji i niezaktualizowana wiedza.

          • 7 0

      • ci wszyscy inspektorzy nadzoru to jedna klika jest!!sa na stołkach dzięki znajomością z politykami miasta (4)

        wystarczy zobaczyć jaka jest teraz przebudowa grunwaldzkiej przy skrzyżowaniu z kołobrzeska kolejna fuszerka nawet chodnika i drogi rowerowej nie potrafią wykonać wielkie wystające krawężniki wstawili na dodatek krzywo!!!Mimo że 100 metrów dalej maja nawet przykład ze wszystko jest na zero"0" z jezdnia wykonane i na 100% beda to potem 10 razy poprawiać ale jakis debil urzedniczy to zaprojektował i kazał tak własnie wykonac!! A potem kolejny urzedas to odbierze i dopiero po interwencji beda poprawiać i tak jest od lat!!

        • 6 0

        • Projekty wykonują zewnętrzne firmy głąbie (2)

          zleca się przetarg, wybiera wykonawcę projektu... tak samo jest z nadzorem autorskim podczas wykonywania inwestycji- robi to z reguły ta sama osoba co wykonała projekt budowy/ przebudowy.
          Winą obarczaj nieudolne prawo zamówień publicznych, które nakazuje wybrać najtańszego, a nie urzędników.
          Ale co Ty o tym możesz wiedzieć, najłatwiej pochlapać ozorem nie mając podstawowej wiedzy ;-)

          • 1 6

          • bzdura, gdyby urzędnicy dali odpowiednio napisane Warunki Techniczne

            to by nie powstały błędy projektowe. Ale jak ktoś się nie zna, to zleci - "przebudowa ulicy/wiaduktu/kosmodromu" i wszystko. Bez dodatkowych obwarowań

            • 5 0

          • A ty lemingu nie wiesz, że prawo od 7 lat ustanawia twoje ukochane PO?

            komentarz do xyz

            • 4 2

        • -om nie -ą

          • 2 0

    • Jak to nadal, tak piszesz jakby kiedyś było inaczej.

      • 0 0

  • dbajmy o dziecictwo kulturalne miasta!

    Wiadukt przeciekal od zawsze. Juz w ksiazkach Guntera Grassa wielokrotnie tym autor pisal. Zatem nie zatykajmy dziur, nie uszelniajmy go. Chrońmy dziedzitwo literackie! Niechaj będzie jak przed wojna, kiedy Gdańsk byl Danzigiem.

    • 71 13

  • Zmarnowana inwestycja - remont zamiast przebudowa i modernizacja

    • 27 3

  • (11)

    PKP jest genialne. Nie było oświetlenia, to znaczy, że jest zbędne. Łaskawie może zrobią coś z wodą wow.

    • 109 3

    • idąc tym torem: pendolino też kiedyś nie (3)

      było więc jest zbędne..

      • 24 1

      • (1)

        porównując czasy przejazdu pociągami jeszcze dwie dekady temu, a Pendolino, można śmiało stwierdzić, że produkt Alstomu jest nam całkowicie zbędny.

        • 28 0

        • a to już inna bajka

          • 9 0

      • chyba nie trafiony przykład, gdyż Pendolino akurat jest zbędne

        • 6 0

    • A woda (1)

      kapała, więc kapać będzie nadal. Grunt to tradycja. A ile zer po początkowej liczbie za remont? Pewnie ze sześć.

      • 12 5

      • Stolec wiesz,a się mądrzysz

        • 3 9

    • Woda

      Woda też wcześniej była więc plan remontowy nie przewiduje, żeby po remoncie jej nie było. Ponad to na czas obfitych opadów deszczów pod wiaduktem będzie uruchamiana zastępcza komunikacja promowa.

      • 18 0

    • to że ty czegos chesz w zwiazku z tym ze ktos se robi remont to malo kogo interesuje.

      Ja robie elewacje w budynku. Jak bys mi przyszedl i zaczal gadac ze ma tu byc na chodnik skierowane z 5 lamp to bys taka lampa w lep zarobil.

      • 4 11

    • pod tym wiaduktem akurat jest dość jasno i bez dodatkowych lamp (1)

      tym niemniej jakieś małe, o walorach bardziej dekoracyjnych nie zaszkodziłoby.

      • 3 6

      • zgadza sie

        jakies dekoracje by sie przydaly zeby patologia z wajdeloty i okolic miala co niszczyc

        • 4 1

    • bo ten tunel jest granicą przejścia do innego świata - więc musi być odpowiedni nastrój

      • 12 0

  • tunele na perony we Wrzeszczu też niby remont - a zalewane regularnie (3)

    jakieś przygłupy to projektują czy co?

    • 78 0

    • polskie inżyniery (1)

      • 5 0

      • jak widzę obecną studenterię na PG to widzę ciemność, ciemność widzę...

        żal i poruta to za wysoka ocena dla nich

        • 7 0

    • Wiekszosc urzedasów to lebiegi dostaja stołki po znajomosci!!

      to jak jest wszystko w miescie czy Polsce budowane to same fuszerki .Potem są remontowane i przebudowywane 500 razy a koszty sa tego ogromne za wszystko płaci podatnik!!I to jest celowe działanie prosze sie przyjzec jakie inwestycje sa obecnie realizowane i jak !!Oni nawet nie potrafia drogi rowerowej zbudować czy chodnika.!!!A nawet jak sie widzi takie fuszerki i sie zlitujesz jak widzisz tą nie gospodarność podajesz przykłady i gotowe rozwiązania to jak beton nie zgadzają sie a potem po 300 przeróbkach w końcu i tak jak im podawałes na tacy!!Ale taki jest własnie urzedniczy beton!!Na piastowskiej zamiast zlikwidowac krawezniki przy budowie nowej drogi i wyrównać na zero podjazd to po interwencji idioci szlifowali kraweznik szlifierka!!Totalna kompromitacja!!Dopiero po kolejnych interwencjach je wywalili!!Przykładów jest setki ale urzedasy niczego sie na błedach nie ucza

      • 5 0

  • Komunistyczne myślenie. (7)

    Czy naprawdę 8 naświetlaczy ledowych po 10 wat każdy - to tak dużo.W hurtowni po 25 złotych.Nie ośmieszajcie się planiści z Bożej łaski.Co za cymbał zadecydował brak oświetlenia pod wiaduktem.

    • 106 5

    • Za tanio. Oświetlenie takiej inwestycji w państwowej

      branży to 30 tys. Euro, nie trzeba robić przetargu. Koszt projektu 20.000 pln netto, itd...

      • 28 2

    • sluchaj no (wyzwisko)

      Nie bylo pod tym wiaduktem luster, barierek, wyswietlaczy ledowych i darmowych parasoli jak w intelu. Naprawde" myslisz" ze ich nie bedzie bo ktos tak zdecydowal?

      • 0 12

    • Nie masz pojęcia (2)

      Te 8 naświetlaczy po 10 W nic Ci nie oświetli i w praktyce byłby tylko ozdobami, które by jeszcze bardziej drażniły ludzi. Do oświetlenia potrzebne jest mocniejsze oświetlenie zużywające więcej prądu za który trzeba płacić i tu jest problem.

      • 9 1

      • tak to sobie po PRL-owskie betony tłumaczą ? (1)

        to co świetlówki co nie ? , zawsze tak było i było dobrze ? czy może pomarańczowe rtęciówki bo leżą jeszcze na magazynie od 1980 roku ?

        • 5 2

        • Ty ale jaki masz problem?

          Wypłać kase z bankomatu i leć do pkp daj im na te lampy.

          • 1 2

    • Nic nie rozumiesz. Trzeba wydać warunki, zbudować przyłącze, uzyskać mapkę do celów projektowych, zgodę konserwatora, zrobić projekt wykonawczy, ogłosić przetarg, przejść procedury odwoławcze, itp. Masa, masa pracy, na lata. Dopiero potem można kupić te lampy i założyć.

      • 10 1

    • Prezesi z PO mają swoje kieszenie na głowie

      więc nie majo czasu na robote.

      • 1 0

  • (1)

    Jak zwykle nikt nie pyta sie osob korzystajacych z wiaduktu co trzeba zmienic. A wystarczyla by skrzynka z napisem "co zmienilbys podczas prac remontowych" co pokazaloby problemy konkretnych remontow czy prac budowlanych.

    • 38 4

    • Ale oni za co dostają pieniądze!!??? To nie trzeba pytac oni powinni to wiedzieć!!

      mają mnóstwo czasu by się samemu przejść i sprawdzić!!Na stołkach siedzą niekompetentni kolesie polityków!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane