Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?

20 lipca 2021, 15:30
Maciej Korolczuk
Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska. Więcej zdjęć (6)

Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska.

fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska.

fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego.Mapka Póki co jeździ tamtędy garstka osób.



Nowe Podwale Grodzkie powstało w ramach budowy centrum handlowego Forum Gdańsk. Nowa droga pozwala ominąć zatkane w godzinach popołudniowego szczytu Hucisko i węzeł Unii Europejskiej.

Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.

Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?

4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:



Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego. Więcej zdjęć (6)

Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego.

graf. Trojmiasto.pl

Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego.

graf. Trojmiasto.pl

  1. Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
  2. Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
  3. Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
  4. Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.

Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (330)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.