- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (274 opinie)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (155 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (280 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (102 opinie)
- 5 Budują nowy ruch miejski (32 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (156 opinii)
Duchy artystów reklamują nowoczesne biurowce
Podczas kampanii promującej nowe biurowce budowane na terenie dawnych koszar we Wrzeszczu , wykorzystywane są nazwiska artystów z różnych państw, przeważnie już nieżyjących.
Czy to autentyczne postacie? I tak, i nie. Zdjęcia bohaterów kampanii reklamowej pochodzą oczywiście z zasobów agencji fotograficznych. Łatwo można więc odkryć, że piękna Rosjanka z plakatu reklamowego jest opisana w jednej z baz zdjęć jako "young businesswoman wearing glasses", a Iriną Wiertową została wyłącznie na potrzeby kampanii reklamowej, w czym nie ma nic dziwnego, ani zaskakującego.
Podobnie jest z innymi postaciami z plakatów. Dziwić może jedynie to, że niemal wszyscy z nich podpisani są jako mniej lub bardziej znane postacie ze świata kultury i sztuki. Dodajmy: w przeważającej mierze nieżyjące.
Osamu Tezuka był japońskim reżyserem, twórcą mangi, porównywanym w kraju kwitnącej wiśni z Waltem Disneyem. George Duning to amerykański kompozytor, w latach 40. i 50. sześciokrotnie nominowany do Oskara za muzykę filmową. Jan Lenica był polskim plastykiem, jednym z autorów polskiej szkoły plakatu. Z kolei Sophie Grimault to współczesna francuska wykonawczyni, pracująca w konserwatorium muzycznym w Cholet nad Loarą.
Mimo kilkudniowych starań, nie udało nam się zdobyć oficjalnego stanowiska Hossy w tej sprawie.
Czy ta kampania jest udana? Skoro wzbudza zainteresowanie mediów, to chyba tak. W Internecie można jednak już znaleźć komentarze, poddające w wątpliwość etyczną stronę takiej promocji.
Miejsca
Opinie (73) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-22 13:01
(5)
Ciekawy pomysł na promocję - oryginalny, nie wulgarny, a więc podoba mi się.
- 48 85
-
2012-04-22 13:34
no tak, ale wykorzystanie imion i nazwisk bez zgody chocby np rodziny to troche nieladnie
- 26 4
-
2012-04-22 14:23
taka reklama, ze dopiero media sie zainteresowaly..
osobiscie jak jade pzrez wrzeszcz to te reklamy nie wnosza nic w srod innych ktore poprostu od nadmiaru i wszechobecnosci poprostu sie mija bladzacym wzrokiem jadac w komunikacji czy samochodzie
- 10 1
-
2012-04-22 14:30
(1)
i całkiem sensowny - oferta biurowa w Trójmieście to padlina. Ponadto w kraju gdzie jest 95% katoli te biurowce nie mają kapelanów!
- 3 9
-
2012-04-22 19:45
rzekłbym iż przyświeca im motto: "guano i drogo"
- 3 0
-
2012-04-22 19:46
Jak to to oni nie mają nic wspólnego z tym osiedlem?
Oszustwo,oszustwo,oszustwo=HOSSA
- 5 0
-
2012-04-22 13:03
Dobre inwestycje nie potrzebują reklamy.Tam niestety tak nie jest. (3)
W wielu mieszkaniach bym nie zamieszkał nawet gdyby mi dopłacili.
Wieczny mrok i odległość do okien sąsiadów kilka metrów,istna katakumba.- 92 15
-
2012-04-22 14:54
Samo się nie sprzeda (1)
- 2 4
-
2012-04-23 07:04
Jeśli przy sowich zakupach sugerujesz się reklamą
to gratuluję wyboru.
- 2 3
-
2012-04-23 12:10
niestety ale nie masz racji. wiele firm padło z powodu złej strategii marketingowej
- 2 1
-
2012-04-22 13:07
Może nadejdzie kiedyś taki dzień (5)
że te wszystkie paskudne płachty i bilbordy znikną z terenu zabudowanego
- 137 1
-
2012-04-22 14:06
Reklama dźwignią handlu (1)
- 4 15
-
2012-04-25 22:43
reklama zarazą naszych czasów
- 2 0
-
2012-04-22 15:31
Krótkowzroczność to opis wszystkich polaków (2)
Jak nie będzie reklam tzw outdoor na ulicach billboardach itp to w telewizji będziesz mieć 2 filmy dziennie z 60min reklamami co 15min na których oczywiście zarobią tylko giganci w większości z zza granicy w mieście też muszą być reklamy ale niech one będą jakoś normowane przez miasto odpowiednia ilość rozmieszczenie itp w New Yorku masz reklamę na reklamę ale jakoś to wygląda i nie przeszkadza to ludziom a u nas tylko smęcenie
- 2 15
-
2012-04-22 17:08
Pieprzysz głupoty
jest masa miast w zachodniej europie które kompletnie wywaliły reklamy z centrum miast, wszystkie oprócz estetycznych szyldów sklepów
- 10 1
-
2012-04-22 23:27
Bzdura, w NY tylko na Times Square dopuszczone są reklamy, dlatego tak wygląda.
A u nas tacy jak Ty porównują wiszące wszędzie, w całym mieście, w każdym zakamarku, szmaty do tego co się dzieje na TS. To trochę śmieszne i trochę tragiczne. Nie mówiąc już o tym, że reklama na takich szmatach, przyczepkach, jeżdzących szczekaczkach i innych wynalazkach po prostu nie działa, tak naprawdę to taka anty-reklama. Ciekawe kiedy przedsiębiorcy się zorientują i przestaną wierzyć takim pseudo agencjom i innym "szmaciarzom".
- 7 0
-
2012-04-22 13:13
CIEKAWE PODEJŚCIE ! TYM BARDZIEJ ZE OPARTE NA WIEDZY O KULTURZE I SZTUCE . OBY TAM ZAMIESZKALI ROWNIEŻ LUDZIE O WYSOKIM POZIOMIE (6)
Fajne podejscie ! Mysle ze wielu jest zniesmaczonych raczej z niewiedzy ,,, no ale coz !!! trzeba sie uczyc to i nie beda obce takie postacie.
- 20 50
-
2012-04-22 13:34
Niektórzy może by zrozumieli (3)
gdyby reklamowała Katarzyna W.
- 6 1
-
2012-04-22 16:52
Katarzyna W.????? (2)
a kto to Katarzyna W.?
- 2 1
-
2012-04-22 16:54
Zazdroszczę, że nie dotarła jeszcze do Ciebie (1)
afera śliskiego kocyka ;]
- 1 1
-
2012-04-22 19:17
ja tez nie wiem, moze dlatego, ze nie mam telewizora, nie kupuje gazet a w necie czytam to co mnie interere :D
- 3 3
-
2012-04-23 14:57
jak można być zniesmaczonym z niewiedzy?? (1)
chyba raczej z wiedzy? piszesz nielogicznie. ktoś, kto nie zna tych postaci, nie zwróci uwagi na reklamę. zniesmaczenie budzi właśnie fakt wykorzystania nazwisk nieżyjących artystów! zapewne bez wiedzy i zgody ich spadkobierców. jak widać, Hossa idzie w ślady LPP (sprawa kradzieży cudzego zdjęcia i wykorzystania go na koszulkach).
- 3 2
-
2012-04-26 07:27
dodatkowo hossa sugeruje że w ich biurowcach będzie straszyć...
- 0 0
-
2012-04-22 13:16
(1)
Garnizon powinni reklamować ułani, szwoleżerowie albo rycerstwo
- 52 6
-
2012-04-26 07:26
dokładnie, proponuje Ulricha von Jungingena
juz go widze w białym płaszczu, kolczudze i mieczem w dłoni z takim tekstem
- 0 0
-
2012-04-22 13:18
DANZIG moje miasto (1)
szczyt kretynizmu
- 70 9
-
2012-04-22 19:22
Też jestem Polskim Gdańszczaninem
Kiedy jestem w Polsce mówię i piszę po polsku :)
pozdrawiam- 2 2
-
2012-04-22 13:22
Tak czy inaczej
przede wszystkim to kolejna szmata, która szpeci miasto a co na niej jest i tak nie patrzę. Od reklam można dostać oczopląsu i to wszystko. Reklamodawcy już dawno zwariowali i ie rozumieją, że przy takim bombardowaniu te reklamy nic nie dają. Ale zbierają się powoli nad nad ich głowami chmury. Kiedyś mieszkańcy tego nie wytrzymają i pozdzierają szmaty.
- 39 3
-
2012-04-22 13:24
Gdańsk = morze billboardów (2)
- 84 5
-
2012-04-22 18:08
takiego komentarza mi brakowało od dawna
- 5 0
-
2012-04-22 20:58
Niedługo Zieleniak zamieni się w Warszawski Novotel
- 0 0
-
2012-04-22 13:31
Po grzyba jakichs egzotykow na tych plakatach pokazywac?
Taka moda multi-kulti czy co? Malo to naszych ludzi z osiagnieciami? Zalosne pajace z agencji reklamowej.
- 37 17
-
2012-04-22 13:38
Przecież tych artysów nikt nie zna,
nawet nie byli w "Tańcu z gwiazdami".
- 92 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.