• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duchy artystów reklamują nowoczesne biurowce

Łukasz Stafiej
22 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jeden z bibllboardów przedstawia zdjęcie Azjaty podpisanego nazwiskiem znanego japońskiego reżysera anime, Osamu Tezuka. Jeden z bibllboardów przedstawia zdjęcie Azjaty podpisanego nazwiskiem znanego japońskiego reżysera anime, Osamu Tezuka.

Podczas kampanii promującej nowe biurowce budowane na terenie dawnych koszar we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, wykorzystywane są nazwiska artystów z różnych państw, przeważnie już nieżyjących.



"Mój Gdańsk, moje biuro" mówią w różnych językach postaci z plakatów reklamujących kompleks biurowców Garnizon, który powstaje we Wrzeszczu. O tym, że jest to świetne miejsce do pracy przekonują osoby podpisane jako Osamu Tezuka z Japonii, Georg Duning z Anglii, Jan Lenica z Polski, Sophie Grimault z Francji, Franz Ficherkosen z Niemiec i Irina Wiertowa z Rosji.

Czy to autentyczne postacie? I tak, i nie. Zdjęcia bohaterów kampanii reklamowej pochodzą oczywiście z zasobów agencji fotograficznych. Łatwo można więc odkryć, że piękna Rosjanka z plakatu reklamowego jest opisana w jednej z baz zdjęć jako "young businesswoman wearing glasses", a Iriną Wiertową została wyłącznie na potrzeby kampanii reklamowej, w czym nie ma nic dziwnego, ani zaskakującego.

Podobnie jest z innymi postaciami z plakatów. Dziwić może jedynie to, że niemal wszyscy z nich podpisani są jako mniej lub bardziej znane postacie ze świata kultury i sztuki. Dodajmy: w przeważającej mierze nieżyjące.

Osamu Tezuka był japońskim reżyserem, twórcą mangi, porównywanym w kraju kwitnącej wiśni z Waltem Disneyem. George Duning to amerykański kompozytor, w latach 40. i 50. sześciokrotnie nominowany do Oskara za muzykę filmową. Jan Lenica był polskim plastykiem, jednym z autorów polskiej szkoły plakatu. Z kolei Sophie Grimault to współczesna francuska wykonawczyni, pracująca w konserwatorium muzycznym w Cholet nad Loarą.

Czy reklama powinna budzić emocje?

Przypadek i zbieżność nazwisk? Oczywiście nie. W  nieoficjalnej rozmowie z przedstawicielką Grupy Inwestycyjnej Hossa usłyszeliśmy, że firma wie, o "drugim życiu" bohaterów jej reklam. - Agencje reklamowe lubią czasami puszczać w ten sposób oko do bardziej świadomych odbiorców reklam - przekonywała nas osoba zaangażowana w przygotowanie kampanii reklamowej.

Mimo kilkudniowych starań, nie udało nam się zdobyć oficjalnego stanowiska Hossy w tej sprawie.

Czy ta kampania jest udana? Skoro wzbudza zainteresowanie mediów, to chyba tak. W Internecie można jednak już znaleźć komentarze, poddające w wątpliwość etyczną stronę takiej promocji.

Miejsca

  • Garnizon Gdańsk, Norwida Cypriana Kamila 1
  • Hossa Gdańsk, Norwida Cypriana Kamila 1

Opinie (73) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    Ciekawy pomysł na promocję - oryginalny, nie wulgarny, a więc podoba mi się.

    • 48 85

    • no tak, ale wykorzystanie imion i nazwisk bez zgody chocby np rodziny to troche nieladnie

      • 26 4

    • taka reklama, ze dopiero media sie zainteresowaly..

      osobiscie jak jade pzrez wrzeszcz to te reklamy nie wnosza nic w srod innych ktore poprostu od nadmiaru i wszechobecnosci poprostu sie mija bladzacym wzrokiem jadac w komunikacji czy samochodzie

      • 10 1

    • (1)

      i całkiem sensowny - oferta biurowa w Trójmieście to padlina. Ponadto w kraju gdzie jest 95% katoli te biurowce nie mają kapelanów!

      • 3 9

      • rzekłbym iż przyświeca im motto: "guano i drogo"

        • 3 0

    • Jak to to oni nie mają nic wspólnego z tym osiedlem?

      Oszustwo,oszustwo,oszustwo=HOSSA

      • 5 0

  • Dobre inwestycje nie potrzebują reklamy.Tam niestety tak nie jest. (3)

    W wielu mieszkaniach bym nie zamieszkał nawet gdyby mi dopłacili.
    Wieczny mrok i odległość do okien sąsiadów kilka metrów,istna katakumba.

    • 92 15

    • Samo się nie sprzeda (1)

      • 2 4

      • Jeśli przy sowich zakupach sugerujesz się reklamą

        to gratuluję wyboru.

        • 2 3

    • niestety ale nie masz racji. wiele firm padło z powodu złej strategii marketingowej

      • 2 1

  • Może nadejdzie kiedyś taki dzień (5)

    że te wszystkie paskudne płachty i bilbordy znikną z terenu zabudowanego

    • 137 1

    • Reklama dźwignią handlu (1)

      • 4 15

      • reklama zarazą naszych czasów

        • 2 0

    • Krótkowzroczność to opis wszystkich polaków (2)

      Jak nie będzie reklam tzw outdoor na ulicach billboardach itp to w telewizji będziesz mieć 2 filmy dziennie z 60min reklamami co 15min na których oczywiście zarobią tylko giganci w większości z zza granicy w mieście też muszą być reklamy ale niech one będą jakoś normowane przez miasto odpowiednia ilość rozmieszczenie itp w New Yorku masz reklamę na reklamę ale jakoś to wygląda i nie przeszkadza to ludziom a u nas tylko smęcenie

      • 2 15

      • Pieprzysz głupoty

        jest masa miast w zachodniej europie które kompletnie wywaliły reklamy z centrum miast, wszystkie oprócz estetycznych szyldów sklepów

        • 10 1

      • Bzdura, w NY tylko na Times Square dopuszczone są reklamy, dlatego tak wygląda.

        A u nas tacy jak Ty porównują wiszące wszędzie, w całym mieście, w każdym zakamarku, szmaty do tego co się dzieje na TS. To trochę śmieszne i trochę tragiczne. Nie mówiąc już o tym, że reklama na takich szmatach, przyczepkach, jeżdzących szczekaczkach i innych wynalazkach po prostu nie działa, tak naprawdę to taka anty-reklama. Ciekawe kiedy przedsiębiorcy się zorientują i przestaną wierzyć takim pseudo agencjom i innym "szmaciarzom".

        • 7 0

  • CIEKAWE PODEJŚCIE ! TYM BARDZIEJ ZE OPARTE NA WIEDZY O KULTURZE I SZTUCE . OBY TAM ZAMIESZKALI ROWNIEŻ LUDZIE O WYSOKIM POZIOMIE (6)

    Fajne podejscie ! Mysle ze wielu jest zniesmaczonych raczej z niewiedzy ,,, no ale coz !!! trzeba sie uczyc to i nie beda obce takie postacie.

    • 20 50

    • Niektórzy może by zrozumieli (3)

      gdyby reklamowała Katarzyna W.

      • 6 1

      • Katarzyna W.????? (2)

        a kto to Katarzyna W.?

        • 2 1

        • Zazdroszczę, że nie dotarła jeszcze do Ciebie (1)

          afera śliskiego kocyka ;]

          • 1 1

          • ja tez nie wiem, moze dlatego, ze nie mam telewizora, nie kupuje gazet a w necie czytam to co mnie interere :D

            • 3 3

    • jak można być zniesmaczonym z niewiedzy?? (1)

      chyba raczej z wiedzy? piszesz nielogicznie. ktoś, kto nie zna tych postaci, nie zwróci uwagi na reklamę. zniesmaczenie budzi właśnie fakt wykorzystania nazwisk nieżyjących artystów! zapewne bez wiedzy i zgody ich spadkobierców. jak widać, Hossa idzie w ślady LPP (sprawa kradzieży cudzego zdjęcia i wykorzystania go na koszulkach).

      • 3 2

      • dodatkowo hossa sugeruje że w ich biurowcach będzie straszyć...

        • 0 0

  • (1)

    Garnizon powinni reklamować ułani, szwoleżerowie albo rycerstwo

    • 52 6

    • dokładnie, proponuje Ulricha von Jungingena

      juz go widze w białym płaszczu, kolczudze i mieczem w dłoni z takim tekstem

      • 0 0

  • DANZIG moje miasto (1)

    szczyt kretynizmu

    • 70 9

    • Też jestem Polskim Gdańszczaninem

      Kiedy jestem w Polsce mówię i piszę po polsku :)

      pozdrawiam

      • 2 2

  • Tak czy inaczej

    przede wszystkim to kolejna szmata, która szpeci miasto a co na niej jest i tak nie patrzę. Od reklam można dostać oczopląsu i to wszystko. Reklamodawcy już dawno zwariowali i ie rozumieją, że przy takim bombardowaniu te reklamy nic nie dają. Ale zbierają się powoli nad nad ich głowami chmury. Kiedyś mieszkańcy tego nie wytrzymają i pozdzierają szmaty.

    • 39 3

  • Gdańsk = morze billboardów (2)

    • 84 5

    • takiego komentarza mi brakowało od dawna

      • 5 0

    • Niedługo Zieleniak zamieni się w Warszawski Novotel

      • 0 0

  • Po grzyba jakichs egzotykow na tych plakatach pokazywac?

    Taka moda multi-kulti czy co? Malo to naszych ludzi z osiagnieciami? Zalosne pajace z agencji reklamowej.

    • 37 17

  • Przecież tych artysów nikt nie zna,

    nawet nie byli w "Tańcu z gwiazdami".

    • 92 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane