Duże centrum logistyczne powstaje w Szadółkach

24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 3 lat)
Michał Brancewicz
Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach. Więcej zdjęć (2)

Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach.

materiały inwestora

Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach.

materiały inwestora

Dwie hale magazynowe o powierzchni prawie 61 tys. m kw. powstają przy obwodnicy w Szadółkach zobacz na mapie Gdańska. Tak duża inwestycja wymagać będzie rozbudowy dróg, ale wciąż nie wiadomo, kiedy się to stanie.



O tym, że zapał inwestorów do budowy kolejnego centrum handlowego w Szadółkach słabnie, w kuluarach mówiło się już od dawna. Potwierdzeniem tego było zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży terenu między White Star Real Estate a Panattoni Europe - specjalizującą się w stawianiu magazynów, o czym informowaliśmy we wrześniu zeszłego roku.

Czytaj też: Nie będzie centrum handlowo-rozrywkowego w Szadółkach

Od pewnego czasu firma Panattoni Europe stawia tam kolejne swoje centrum logistyczne w Trójmieście. Jak czytamy na stronie firmy, Panattoni Park Gdańsk III będzie centrum dystrybucyjnym składającym się z dwóch hal magazynowych klasy A o łącznej powierzchni niemal 61 tys. m kw.

Tak potężny obiekt wymagał będzie zmian w układzie drogowym. Szczególnie, że wciąż rozbudowują się pobliskie centra handlowe przy ul. Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska, a po drugiej stronie obwodnicy zobacz na mapie Gdańska powstaje nowa spalarnia odpadów. Te wszystkie inwestycje wpłyną na wzrost natężenia ruchu.

Niezbędna jest przede wszystkim rozbudowa węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska. Jej koszt szacuje się na ok. 188 mln zł.

Na jakim etapie jest to przedsięwzięcie?

- Projekt został wykonany, jesteśmy w trakcie uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i postanowień. To zadanie będzie realizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Szybko się to jednak nie stanie.

- Przebudowa węzła Szadółki nie jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych, ani też Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych - przyznaje Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA ds. przygotowania inwestycji. - Miasto musi najpierw wywiązać się z podjętych wcześniej zobowiązań w zakresie uzyskania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej oraz wykupu wszystkich nieruchomości koniecznych do uruchomienia inwestycji. Dopiero potem będziemy mogli ubiegać się o środki.
Od dawna mówi się jednak, że do przebudowy mają dołożyć się prywatni inwestorzy, ale ci się z tym nie kwapią.

Dodatkowo Gdańsk przymierza się do rozbudowy ul. Jabłoniowej o drugą nitkę jezdni. Prace projektowe zakończą się dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku. Potem miasto będzie musiało znaleźć środki na realizację, więc budowa prędko nie ruszy.
Powstanie centrum logistycznego utrudni ruch w okolicy?
63%

tak, nastapi całkowity paraliż

24%

tak, nawet po rozbudowie dróg

13%

nie, nowe inwestycje zwiększą ruch nieznacznie

zakończona

łącznie głosów: 2230

Opinie (286) ponad 20 zablokowanych

  • Najpierw rozbudować układ drogowy! (14)

    • 299 16

    • ''logistycznie '' myśląc, budowa na szadółkach ''śmierdzi'' (1)

      • 19 7

      • tak jak moja kaWALerka

        • 3 1

    • ee tam centrum logistyczne, u nas w Gdyni maja plan wybudowania kawałka ścieżki rowerowej:))) (1)

      • 29 0

      • To i tak wielki postęp, że nie namalowania

        • 4 0

    • Wczoraj zjeżdzałem na węźle Kowale jadąc od A1 do Ujeściska, wyjazd to dramat (3)

      Zastanawiam się dlaczego te rozwalone barierki zasłaniają cały czas widoczność wjazdu. Miała być przebudowa, Nowa Świętkorzyska, Małomiejska i kicha.

      • 29 1

      • (2)

        Nigdy nie było mowy że miała być w 2018

        • 0 2

        • Nie każdy był taki bystry jak Ty i złapał, że jak Budyń obiecywał w kampanii budowę, (1)

          to chodziło mu tak naprawdę o jeszcze następną kadencję. Pelikanie, lemingu pożyteczny...

          • 0 2

          • Jest cały plan dla południa gdzie jest zaznaczone w jakiej kolejności będą budować

            • 5 0

    • Oj tam, jakoś to będzie.. Im szybciej postawimy magazyn, tym szybciej zaczniemy zarabiać.

      • 12 1

    • czy Magnactka jest już czynna ???

      • 2 0

    • Tak właśnie postępuje dobry gospodarz. (1)

      A nie kilka centrów handlowych , osiedla na kilkadziesiąt tys. mieszkańców, centra logistyczne, a drogi wiejskie z lat siedemdziesiątych. To jest łapczywość na ewentualne bonusy i kompletny brak wyobraźni, przesłonięty chciwością.

      • 12 6

      • Co poradzisz, że PiS nie chce poszerzyć obwodnicy i rozbudować węzła

        • 4 4

    • Najpierw rozbudować układ drogowy!

      wala w to.(wliczaja kazdy litr ol.) oraz tacho kierowcow. korki?!! sa dla zwyklych ludzi.

      • 3 1

    • Gdansk Południe najpierw deweloper, firma później drogi, a może nie...

      Co tam drogi i mieszkańcy... wyrąbane. Kasa, kasa kasa

      • 0 1

  • (5)

    Powiew świeżości na szadółkach :)

    • 99 15

    • Powstanie centrum logistyczne, szukamy pracowników: (1)

      -Mlody dynamiczny zespol
      -elastyczny grafik, zmiany 4-14, 14-21, 21-4,
      -konkurencyjne wynagrodzenie (nie 13) a 14 brutto/h!!!
      -Mile widziana znajomość ukraińskiego.
      -zatrudninie w nowoczesnej dynamicznej firmie w oparciu o nowoczesna umowę zlecenie
      -mile widziana znajomość 3 języków
      -wymagamy kursu na wszystko.

      • 29 2

      • Problem w tym, że sporo ludzi idzie na takie oferty zamiast szukać pracy dłużej

        • 7 4

    • Właśnie drodzy dziennikarze Trojmiasto_pl ... na szadółkach a nie W.

      • 4 2

    • powinien być zakaz budowy firm przy tak obciążonej obwodnicy, gdzie tu wiara ma rozum??
      przecież obwodnicą za dnia już jest tragedia

      • 1 4

    • Dystrubucja szamba?

      • 1 2

  • Bez przebudowy dróg (11)

    Będzie kłopot - muszą powstać dodatkowe zjazdy i wjazdy na obwodnicę (jak na mapce), a prywatny inwestor może się i nie kwapi, ale dorzucić musi. I to powinno być wpisane w umowie, z groźbą nałożenia kar finansowych.

    Nic na siłę!

    • 163 9

    • zjazsy wjazdy to nic nie da (5)

      Potrzebna jest druga obwodnica i inaczej wszyscy stana w korku. Obwodnica to juz praeie droga miejska

      • 26 2

      • Nie wiem czy druga jest potrzebna (4)

        ale na pewno niewiele ona pomoże pierwszej.
        Druga obwodnica to wymysł drogowców żeby mało i łatwo robić, a nie żeby rozwiązać problem pierwszej obwodnicy. Pan z GDDKiA zamiast pitolic o tym co miasto powinno zrobić

        ale na pewno niewiele ona pomoże pierwszej.
        Druga obwodnica to wymysł drogowców żeby mało i łatwo robić, a nie żeby rozwiązać problem pierwszej obwodnicy. Pan z GDDKiA zamiast pitolic o tym co miasto powinno zrobić to sam powinien monitować centralę, że tu jest już potrzebna rozbudowa do 3 a gdzie możliwe do 4 pasów obecnej obwodnicy. Czekanie z tym do czasu zrobienia OMT jest błędem i zaniedbaniem. Czy GDDKiA zrobiła już jakieś plany rozbudowy ZOT? Na co czekamy? Aż wpadna na obwodnic dodatkowe auta z Drogi Leborskiej i S7 z Elbląga.

        • 10 7

        • OMT to podstawa! Obecna S6 z natężeniem ruchu wielokrotnie przekraczajacym planowany to jakaś parodia. (3)

          Nie budowanie OMT to kara PiS dla Wybrzeża za niepokorność! Ale i tak ChWD faszyści!!!

          • 8 12

          • To kara za głupotę

            Nie tylko władz Gdańska ale i ościennyh gmin blokujących sporami inwestycje.

            • 22 0

          • (1)

            przez tyle lat nic się nie działo i to wina PiSu? co za zryty głąb. odstaw TVN i GW bo lasuje ci się umysł

            • 8 6

            • Tak, bo miało się dziać.

              Pis uwala jedną inwestycję za drugą, byle tylko uzbierać pieniądze na patologia+...

              • 3 2

    • Właścicielem dróg jest miasto / GDDKiA. Inwestor płaci podatki. (3)

      I to powinno wystarczyć. To że Budyń wydaje setki milionów na zbędne inwestycje takie jak np stadion ECS teatr szekspirowski, które nawet na siebie nie zarabiają, to nie ma co się dziwić że na drogi potem brakuje.

      • 7 10

      • Półprawda (2)

        Na całym rozwiniętym świecie jest tak, że jeśli inwestor buduje w polu, to musi dorzucić się do infrastruktury. Inaczej budowano by w szczerym polu, na tanich działkach i pozywano do sądu później skarb państwa, albo gminę że nie ma dróg.
        W Polsce też są w tej kwesti odpowiednie przepisy.

        • 16 1

        • (1)

          Jakie to przepisy. Zacytuj konkretny paragraf

          • 2 0

          • było pisane nawet na Trójmiasto.pl na ten temat.

            Jak podxukasz to znajdziesz. Art. Czy Paragraf 5? Coś takiego kojarzę..
            Ustawa chyba k drogach publicznych.ale mogę się mylić.
            Poszukasz to znajdziesz ;-)

            • 1 1

    • Bez przebudowy dróg

      Czemu prywatny inwestor musi dołożyć?
      Przecież to Urząd Miasta wydaje pozwolenia na budowę zarówno zabudowy mieszkalnej jak i przemysłowo-handlowej, a co za tym idzie musi przemyśleć układ drogowy. No ale jak to zwykle bywa niestety nikt o tym nie myśli. Pieniądze z podatków od nieruchomości płyną, a dróg jak nie ma tak nie będzie...

      • 2 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.