- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (80 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (74 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (33 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (164 opinie)
Duże zmiany przy moście Stągiewnym
W drugiej połowie 2022 roku most Stągiewny łączący Wyspę Spichrzów z Długimi Ogrodami powróci do swojej historycznej formy z przęsłem zwodzonym. Po południowej stronie obiektu nad Motławą powstanie nowa marina mogąca pomieścić ok. 60 jachtów. Budowa przystani południowej rozpocznie się po tegorocznym sezonie letnim.
Aktualizacja, 26 maja
Zmiana organizacji ruchu w związku z przebudową mostu Stągiewnego
W czwartek, 27 maja, wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu w związku z przebudową mostu Stągiewnego.
Zmiany dotyczyć będą zarówno samego mostu, jak i sąsiadującego z nim skrzyżowania ulic Długie Ogrody - Szopy - Szafarnia. Prace realizowane będą etapami. Zakres prac w tym etapie obejmuje przebudowę istniejących sieci: ciepłowniczej, gazowej, elektroenergetycznej i teletechnicznych w rejonie mostu.
Od 27 maja w I etapie prac zamknięty dla ruchu zostanie odcinek ul. Szafarnia przylegający do mostu Stągiewnego. Objazd poprowadzony zostanie ulicami św. Barbary oraz Angielska Grobla. Ponadto jezdnia mostu Stągiewnego zostanie zawężona, a ruch pieszych będzie odbywać się po jednej stronie mostu.
W II etapie robót odcinek ul. Szafarnia przy moście Stągiewnym zostanie otwarty dla ruchu, jednak jezdnia będzie w tym miejscu zawężona. Ciąg pieszy przeniesiony zostanie na drugą stronę mostu.
Planowane zakończenie obu etapów prac to 23 lipca.
W październiku realizowany będzie kolejny etap przebudowy mostu Stągiewnego, polegający na demontażu istniejącego obiektu i wybudowaniu tymczasowej kładki dla pieszych.
Przygotowania do modernizacji mostu Stągiewnego rozpoczęły się w styczniu br. Prace wiążą się z koniecznością przebudowy sieci i instalacji teletechnicznych towarzyszących przeprawie wkraczają właśnie w najbardziej spektakularną fazę.
Pod przęsłem mostu rzekę przecina ciepłociąg, równolegle do niego przebiegają gazociąg, linia energetyczna średniego napięcia oraz instalacje teletechniczne.
- Aby most Stągiewny mógł być obiektem zwodzonym, wszystkie sieci na tym odcinku muszą mieć wyznaczone nowe trasy. Rurociągi i linia energetyczna pójdą pod dnem rzeki, po północnej stronie obiektu - wyjaśnia nam Sławomir Kamiński, kierownik budowy reprezentujący wykonawcę - gdańską firmę BmB Santech. Pieczę nad inwestycją sprawuje Korporacja Budowlana Doraco.
Mieszkańcy Gdańska przywykli już do widoku koparki linowej chwytakowej i szalandy zaangażowanych w prace czerpalne przy moście. Budowa wykopu w dnie rzeki zajęła wykonawcy kilka tygodni. W ostatnich dniach największe zainteresowanie obserwatorów wzbudzały rosnące na moście konstrukcje rurowe.
Operacja "wodowania" trzech kilkudziesięciometrowych odcinków ciepłociągu (zasilanie, powrót i rezerwa) w kształcie rozciągniętej litery U rozpoczęła się w poniedziałkowe przedpołudnie. Każdy z nich zostanie zagłębiony na ok. 1,5 metra (licząc od górnej powierzchni ciepłociągu) poniżej dna rzeki. Na całej szerokości toru wodnego sieć pokryją betonowe płyty zabezpieczające ją przed ewentualnym uszkodzeniem przez jednostki pływające.
Nowo układane odcinki rur preizolowanych zostały dodatkowo obciążone rurami osłonowymi z betonową wkładką. W kolejnych tygodniach na obu brzegach Motławy powstaną komory ciepłownicze umożliwiające w sytuacjach awaryjnych przełączenie przebudowywanego odcinka sieci na sekcję rezerwową. We wtorek mają rozpocząć się prace przy gazociągu, a w kolejnych dniach pod wodą układane będą sieci energetyczne i teletechniczne.
Opinie wybrane
-
2021-05-25 08:05
Plan! (7)
To świetny i potrzebny projekt, ale dlaczego mieliby najpierw nie odnowić pobliskiego kładki dla pieszych. Może pomóc złagodzić przepływ ruchu i ostatecznie przekształcić się w ścieżkę rowerową, aby pomóc skierować rowery z dala od ruchu turystycznego. Nazywa się to dobrym planowaniem.
- 103 22
-
2021-05-25 21:48
Myślę, że autorowi chodzi o Most Krowi
- 1 0
-
2021-05-25 16:47
Pobliska kładka dla pieszych ??
Czy o czymś nie wiemy ??
- 1 0
-
2021-05-25 15:14
Zapewne wiesz o co Ci chodziło, gdy pisałeś ten post.
- 3 0
-
2021-05-25 12:01
nie ma tam żadnej kładki! Jest most stągiewny i podwale tylko. nic więcej
"kładka piesza" czyli most krowi jest po drugiej stronie wyspy więc nic nie złagodzi.
- 11 2
-
2021-05-25 09:04
Jakiej kladki?
- 13 0
-
2021-05-25 08:16
błauty i tak będą jeździć jak chca (1)
- 5 5
-
2021-05-25 09:50
Nie podczas remontu
- 0 1
-
2021-05-25 07:15
niech ktoś mi wytłumaczy, jak to teraz będzie funkcjonować (14)
w sezonie kładka na ołowiankę co 30 minut, a teraz jeszcze to? Wszyscy będą dylać podwalem przedmiejskim, żeby nie czekać, bo Śródmieście, to skansen dla turystów z kocimi łbami i innymi (jw) wygodami? Teraz zwodzony most, żeby garstka żeglarzy mogła zacumować. Miasto skosi hajs, a mieszkańcy będą sobie czekać.
- 91 78
-
2021-05-25 09:48
Ale maruda...
- 6 3
-
2021-05-25 09:09
Nie bój żaby...
...dasz radę
- 4 3
-
2021-05-25 08:07
Dokadnie (1)
Już kiedyś to pisałem, jak były plany z tym mostem. Nagle się okaże że ludzie spieszący się do pracy z ulicy Długie Ogrody itp. będą czekali 30 minut aż obie kładki będą opuszczone. I jedyną alternatywą jest przejście przez Podwale Przedmiejskie. Nie mówiąc już o kosztach dla miasta. Obsługa mostu zwodzonego 24/7 to jest koszt.
- 18 13
-
2021-05-25 09:12
A może kładki i most...
...będą otwierane tak żeby zawsze jedna była opuszczona ?
- 4 0
-
2021-05-25 07:48
(9)
Dlatego powinien być odbudowany most tuż za planowaną mariną.
- 25 2
-
2021-05-25 10:22
ale ten po odbudowie też będzie zwodzony, jak było wcześniej
- 0 0
-
2021-05-25 09:13
Jako kładka dla pieszych...
jak najbardziej
- 4 0
-
2021-05-25 08:06
I będzie
- 1 1
-
2021-05-25 08:00
(5)
Marina będzie sięgać aż do mostu na Podwalu. Dawny most byłby w jej połowie. Ale naprawdę zastanawiam się jak zostanie rozwiązany ruch pieszy podczas przebudowy Stągiewnego. Tą rura pod dnem nie przejdę z siatką piwa. No i potem też nie ucieszy mnie czekanie na otwarcie przejścia. W odróżnieniu od dwóch dotychczasowych kładek widokowo-rozrywkowych to jest jedyne połączenie w ciągu Długich Ogrodów.
- 82 4
-
2021-05-25 19:29
niepotrzebne wydatki dla 60 miejsc postojowych dla bobaczy, a zaplaca mieszkancy zeby bogacz mogl swojego jachcika postawic (1)
- 1 2
-
2021-05-26 00:01
Jachty nie są dla bogaczy
Dlaczego dla bogaczy? Jacht można kupić za 20-40 tysięcy. Problemem jest brak miejsc do zimowania, w Gdańsku buduje się przystanie które nie mają żadnego zaplecza. O ile w przypadku mariny na Szafarni to jest usprawiedliwione przestrzenią, to już np. przystanie w Sobieszewie (budowana) czy Tamka powinny takie zaplecze mieć. Jeden z przystanków
Dlaczego dla bogaczy? Jacht można kupić za 20-40 tysięcy. Problemem jest brak miejsc do zimowania, w Gdańsku buduje się przystanie które nie mają żadnego zaplecza. O ile w przypadku mariny na Szafarni to jest usprawiedliwione przestrzenią, to już np. przystanie w Sobieszewie (budowana) czy Tamka powinny takie zaplecze mieć. Jeden z przystanków tramwaju wodnego na Wiśle Śmiałej w Górkach Zachodnich też ma ogromny plac który mógłby posłużyć jako miejsce do zimowania jachtów, ale projektując te przystanie nikt tego nie uwzględnił ani nie przewidział i np. nabrzeża nie są przewidziane do dojazdu dla dźwigów czy ich ciężaru.
- 1 0
-
2021-05-25 16:52
Gdansk.
Główny most dla pieszych jest obecnie dla wielu centralnym traktem komunikacyjnym. Witamy w Gdańsku.
- 1 1
-
2021-05-25 10:03
tam jest 2 metry głębokości. ile jachtów będzie o tym pamiętać?
- 0 6
-
2021-05-25 08:40
To się nazywa miasto przyjazne pieszym i rowerzystom po gdańsku
ruch pieszy zostanie rozwiązany tak jak ruch rowerowy. dla mieszkańców go po prostu tam nie będzie ! nikt normalny na kładki nie będzie czekał. Każdy wsiądzie w samochód i sobie objedzie centrum podwalem. Bo tak będzie szybciej i wygodniej.
- 26 8
-
2021-05-25 11:23
marnotrawstwo
Na Głównym i Starym Mieście jest pełno niewyremontowanych ulic i chodników po których chodzą tłumy mieszkańców i turystów. Należało by się w pierwszej kolejności zająć tym co niezbędne.
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.