• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dużo większa strefa płatnego parkowania w Gdańsku

Maciej Naskręt
16 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Nowe parkomaty na ulicach Gdańska zapowiadają poszerzenie strefy płatnego parkowania.
  • Nowe parkomaty na ulicach Gdańska zapowiadają poszerzenie strefy płatnego parkowania.
  • Nowe parkomaty na ulicach Gdańska zapowiadają poszerzenie strefy płatnego parkowania.
  • Nowe parkomaty na ulicach Gdańska zapowiadają poszerzenie strefy płatnego parkowania.
  • Nowe parkomaty na ulicach Gdańska zapowiadają poszerzenie strefy płatnego parkowania.
  • Nowe parkomaty na ulicach Gdańska zapowiadają poszerzenie strefy płatnego parkowania.

Gdańsk poszerza strefę płatnego parkowania w kilku dzielnicach miasta. Na ulicach już pojawiają się dodatkowe parkomaty, chociaż zaczną działać dopiero od października. Wreszcie będzie można zapłacić za postój kartą bankomatową.



Jak oceniasz strefy płatnego parkowania w miastach?

Od października powiększy się strefa płatnego parkowania w Gdańsku - kolejne ulice zostaną włączone do istniejących stref. Mieszkańcy i kierowcy od kilku dni mogą dostrzec wymieniane lub ustawiane na nowo parkomaty. Ich ustawienie zapowiadaliśmy przed miesiącem.

Największe zmiany wprowadzone zostaną w centrum Gdańska - do strefy zostanie włączone Młode Miasto zobacz na mapie Gdańska i tereny wokół Urzędu Miejskiego na ul. Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska. Koronnym argumentem urzędników w tej sytuacji jest zapewnienie rotacji samochodów na wolnych miejscach w godz. od 9 do 17 w dni powszednie.

W Oliwie natomiast strefę poszerzono o ulice przy Olivia Buisines Center zobacz na mapie Gdańska i Hali Olivia. zobacz na mapie Gdańska Na Aniołkach z kolei opłatę za postój będzie trzeba dodatkowo wnosić przy ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska, gdzie znajduje się Centrum Medycyny Inwazyjnej. We Wrzeszczu natomiast za parkowanie kierowcy zapłacą w rejonie Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska.

Opłaty, przynajmniej na razie, nie będą pobierane w nowej strefie parkowania w Brzeźnie. O ewentualnym kasowaniu kierowców zdecydują sami mieszkańcy, jeśli okaże się, że trudno im tam zaparkować auto.

  • Strefa parkowania w obrębie Śródmieścia.
  • Strefa parkowania w obrębie Wrzeszcza.
  • Strefa parkowania w obrębie Aniołków i powiększona o ul. Smoluchowskiego.
Najpierw akcja informacyjna

Urzędnicy nie chcą zaskakiwać kierowców parkujących w miejscach, które dotąd nie były w obrębie strefy płatnego parkowania.

- Planujemy akcję informacyjną tydzień przed uruchomieniem parkometrów. Poinformujemy kierowców, że stawiają auta w miejscu, gdzie niebawem będą pobierane opłaty - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Trzeba będzie uważać, bowiem brak opłaty będzie skutkować mandatem w wysokości 50 zł. Na szczęście jednak niefrasobliwi kierowcy nie otrzymają punktów karnych.

  • Strefa parkowania w obrębie Oliwy - powiększona do ul. Bażyńskiego.
  • Strefa parkowania w obrębie Brzeźna, na której nie będą pobierane opłaty.
  • Strefa parkowania w obrębie Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Za postój zapłacimy kartą bankomatową

Urzędnicy zapewniają, że nowe parkomaty są dostosowane do niezawodnej pracy na otwartej przestrzeni, przy temperaturze od minus 25 do plus 55 stopni Celsjusza, przy wilgotności względnej do co najmniej 95 proc. Mają być też odporne na akty wandalizmu, a stalowa obudowa ma być zabezpieczona powłokami antygraffiti oraz antyplakatowymi.

Na parkomatach pojawią się klawiatury, bo aby wykupić bilet w parkomacie, trzeba będzie wprowadzić numery tablic rejestracyjnych pojazdu. Dlatego wszystkie przyciski funkcyjne są podświetlane przy słabej widoczności oraz odporne na uszkodzenia mechaniczne i możliwość zablokowania (np. klejem szybkoschnącym). System obsługi będzie intuicyjny i trwale opisany słownie w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim). Zmiany uszczelnią system i sprawią, że kierowcy nie będą już mogli przekazywać sobie niewykorzystanych biletów parkingowych.

Za postój będzie można płacić bilonem (w złotówkach i w euro), przy pomocy telefonów komórkowych, a także żetonami i kartami bankomatowymi metodą zbliżeniową. To nie tylko ułatwi płatności, ale także usprawni rozliczanie się.

Nowe parkomaty - podobnie jak te obecnie działające - nie będą wydawać reszty, a w przypadku awarii powinny wyświetlać lokalizację najbliższego sprawnego parkometru.

Jakie koszty za postój?

Za pierwszą godzinę w SPP trzeba będzie zapłacić 3 zł, za drugą - 3,60 zł, trzecią - 4,30 zł, a za czwartą i następne - 3 zł.

Aby nowe strefy płatnego parkowania mieszkańcy w pozostałych dzielnicach przyjęli z większym zrozumieniem, władze miasta postanowiły znacząco obniżyć ceny abonamentów miesięcznych. Opłaty spadły do 20 zł miesięcznie. Jeszcze mniej - bo nawet 10 zł za miesiąc - płacą kierowcy, którzy wniosą opłatę za cały rok z góry (120 zł).

Ci kierowcy, którzy chcą parkować samochód legalnie we wszystkich strefach płatnego parkowania muszą wnieść opłatę do ZDiZ w wysokości 500 zł miesięcznie.

W ubiegłym roku miasto z tytułu opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania uzyskało przychód w wysokości 4,4 mln zł (z czego 401 tys. zł pochodziło z opłat abonamentowych). Rok wcześniej do budżetu miasta wpłynęło 3,9 mln zł, a w 2013 r. - 3,7 mln zł.

Opinie (324) 3 zablokowane

  • Bardzo dobrze. Jak najmniej szrotow pod domami. (20)

    • 115 202

    • od teraz do przeziębienia wzywam karetkę (13)

      nie mogę dojechać do szpitala wojewódzkiego to będzie mnie karetka wiozła z Kartuz/Wejherowa/Pucka/Pruszcza/Tczewa. A wy w tym czasie zdych.aj.cie

      • 21 42

      • Spiepszwj dziadu

        • 18 13

      • możesz dojechać (3)

        musisz tylko zapłacić za parking, ewentualnie taxi czy komunikację miejską

        • 20 11

        • boli mnie, strzyka i jeszcze mam za parking płacić? "Służba" zdrowia ponoc darmowa jest w PL (2)

          poza tym skąd masz wiedzieć ile zajmie "wizyta"? BYła afera, że przywieźli jakąś kobietę i kilkanaście godzin czekała na przyjęcie.

          Inny przypadek, przyjeżdżasz bo coś zakuło...i zostajesz na parę dni/tygodni w szpitalu. Po wyjściu mandatami możesz tapetować pokój

          • 9 7

          • bla bla bla (1)

            Sluzba zdrowia tak, parkowanie nie.

            Rozumiem, ze studenci tez koniecznie maja miec w ramach darmowej edukacji darmowe parkingi?

            poza tym - jak cie tak strzyka i boli to moze lepiej nie prowadzic samochodu?

            • 8 1

            • to jak dotrzeć do lekarza?

              "dostęp do służby zdrowia" zatem również możliwość bezpłatnego pozostawienia auta na czas badań/odwiedzin chorych itp.

              Jeśli mam nie jeździć to tak jak w pierwszym poście - trzeba będzie wzywać karetkę

              • 1 5

      • W pierwszej kolejności zadzwoń do psychiatryka, oni na pewno do ciebie przyjadą...

        • 16 9

      • (5)

        Ciekawe od kiedy przeziębienia trzeba leczyć w szpitalu wojewódzkim.

        • 19 5

        • W Polsce to norma

          SOR jest pełny takich asów.

          • 17 3

        • a co powiesz o długotrwałej rehabilitacji i konsulatacjach po zabiegach w szpitalu kolejowym - ortopedia (1)

          • 6 3

          • tak, dokladnie wszystkie samochody przy petli w Oliwie, we Wrzeszczu przy i przu GUMedzie

            to wlasnie ludzie na rehabilitacje.

            • 4 2

        • a gdzie darmowa słuzba zdrowia? (1)

          • 3 2

          • za darmo to można po co najwyżej oberwać

            • 2 2

      • skoro jedziesz do szpitala i chcesz wzywać karetkę to musimy mieć do czynienia ze stanem zagrożenia życia lub zdrowia, więc działając w stanie wyższej konieczności masz prawo popełnić wykroczenie drogowe i nie spotka cie za to żadna kara ani mandat. Możesz jechać na czerwonym, zaparkować na środku ulicy, nie zapłacić za parking i nawet dostać jakiś mandat, ale sąd go anuluje, o ile rzeczywiście działałeś w stanie wyższej konieczności

        • 2 1

    • Płacić mogę, ale... (2)

      ... za parkingi a nie zastawianie chodników czy wąskich uliczek.
      I komunikacja miejska mogłaby być lepsza. Nawet na drugą stronę dzielnicy muszę jechać z przesiadką, mam niecałe 5 km a czas wg "jak dojadę" to 35-40 minut, niewiele wolniej niż "z buta".
      Mimo to staram się nie używać auta, jednak k.. mnie strzela gdy np. na każdym przystanku kolejka by kupić bilet u kierowcy. Musiałem też sobie kupić zapas biletów, bo kierowca nie zawsze miał wydać lub nie udało mi się do niego dopchać. Do tego często ścisk, rozkład prawie nigdy nie jest przestrzegany i trzeba patrzeć w internecie. Płatność mobilna leży i kwiczy - bardzo dużo rzeczy można by zmienić na lepsze.

      • 28 6

      • (1)

        Kierowcy należy płacić odliczoną kwotę, wydawanie przez nich reszty to nic wymaganego. Ja nie rozumiem, moje doświadczenia z komunikacją miejską są nieporównywalnie mniej traumatyczne niż większości tu narzekających - większość busów i tramwajów przyjeżdża na czas, tłok spotykam tylko w godzinach szczytu, a czasy przejazdu zadowalające. Płatność mobilna istnieje i często z niej korzystam, acz brakuje mi w niej możliwości zakupu biletów godzinnych.

        Problemy to zaobserwowałem tylko na długich liniach międzydzielnicowych lub też przy podróży z jednego końca miasta na drugi.

        • 11 12

        • ciekawe skad tyle minusow, bo prawde pisze

          sky cash na komorce, jak ktos nie wierzy

          • 5 1

    • kiedy parkometry na parkingach urzędów? wazna jest rotacja

      • 27 1

    • Im więcej kasy ściągnie Cezar tym mniej jej będzie w obiegu...

      ale ilu ludzi pojmuje tego typu mechanizmy ?

      • 3 4

    • kiedy będą parkometry na parkingach urzędów?!

      czy Owicz jeździ już tramwajem?

      • 12 0

  • Oddajcie drogi dla Wiparking (1)

    Będzie spokój.

    • 107 19

    • Kolejne bezprawie

      Jeśli miasto nie wymaluje oznakowania poziomego miejsc postojowych (a niemalże na pewno nie wymaluje), to pobieranie opłat będzie równie bezprawne, co sprawa z Wiparking.

      Apeluję do Panów @Andrzej Skiba, @Mateusz Błażewicz oraz @Kacper Płażyński o "kręcenie afery" już dziś, zawiadomienie prokuratury w tej sprawie, bo nie może być tak, że przepisy jasno określają jak mają wyglądać miejsca postojowe, a miasto mówi, a nas to nie dotyczy.

      • 7 1

  • (7)

    Gdańsk ciągle sie rozbudowuje, więc muszą skądś pieniądze brać. Janusze,ktorzy do tej pory parkowali tam za frre nie będą zadowoleni, ale patrzcie obiektywnie :)

    • 64 141

    • bardzo się rozbudowuje w rejonie szpitali (wojewódzki/kolejowy); akademia medyczna

      czyste k****two budyniowych

      • 34 12

    • potrzeba na premie w UM (1)

      • 18 5

      • to niech zaczną sami zarabiać ! Poczta - to też urząd - mjusi dodatkowo zarabiać na swoje utrzymanie - więc może po godzinach roznoszenie poczty , rozdawanie ulotek ?

        • 2 0

    • parkometry dla rowerzystów (2)

      Trzeba zacząć pobierać opłaty od rowerzystów, warto zamontować parkometry przy stojakach, będzie niezły dochód i będzie sprawiedliwie. Poza tym jeżdżą jak chcą, gdzie chcą, najczęściej z dużą prędkością, na nikogo nie zważają. Oczywiście najwygodniej po chodniku pieszy odskoczy przecież w ostatniej chwili. Proponuję wysłać patrole na odcinek pomiędzy Opacką a Sopotem.

      • 15 10

      • Na jednym miejscu dla samochodu zmieści się 10 rowerów

        Więc cena musiałaby wynosić 30 gr za godzinę.

        • 16 3

      • a może najpierw stojaki parkingowe dla rowerów

        przy domach i blokach mieszkalnych?

        Przy firmach takich jak Olivia Business Centre stojaki powinny być zadaszone: chronione przed wpływem warunków atmosferycznych.

        Gdyby obecni cykliści dojeżdżali do OBC samochodami, trzeba byłoby opłaty za parkowanie podnieść jeszcze bardziej.

        • 7 1

    • Nie bądz smieszny.... to są takie śmieszne kwoty

      nie wystarczy nawet na naprawe zniszczonych chodników właśnie przez parkujące auta

      • 10 3

  • Od kiedy (16)

    Od kiedy Budyniowe urzędniki zaczną płacić za parkowanie swoich prywatnych aut na parkingu pod urzędem miejskim?
    Płacę podatki w tym grajdola i jeszcze mam płacić dodatkowo za parking?

    • 261 31

    • (13)

      urzędnicy mają parking na tyłach urzędu

      • 13 7

      • Dlaczego nie jest płatny i także dla petentów? (12)

        • 57 3

        • Bo to jest dla VIP ów. Znaczy oni myślą ze sa nimi, a tak naprawdę całe miasto ma ich głęboko w D.

          • 38 0

        • (5)

          Zmieni sie władza wszyscy poleca, jeszcze chwila.

          • 24 4

          • Ktoś na nich głosował... to macie budyń. (1)

            • 21 8

            • Do momentu kiedy maszyna będzie zliczać głosy w momencie wrzucania do urny doputy wybory to zwykła szopka al'a proforma

              • 0 0

          • chyba Cię pogięło (2)

            pisiory w Gdańsku władzy nie zdobędą chyba że przekrętem

            • 6 19

            • Fakt (1)

              Gdańsk nigdy nie zagłosuje na bolszewików

              • 5 11

              • Po to lumpenproletariat

                • 0 0

        • (1)

          Na tym parkingu są również miejsca dla klientów. Wystarczy wjechać

          • 4 16

          • spróbuj sforsować tego ciecia, co broni szlabanu

            non-stop mówi, że nie ma miejsc!!!

            • 14 0

        • dla petentów są cztery miejsca. Bezpłatne, a więc stale zajęte, jak i inne takie miejsca. (2)

          Bez systemu opłat mamy to co mamy - tracimy pieniądze i czas na szukanie miejsca do zaparkowania.

          W mieście jest za dużo samochodów.

          • 2 4

          • bo ludzi jest za dużo (1)

            • 1 1

            • trzeba wojny?

              • 0 0

    • równi i równiejsi (1)

      otóz to. nic dodać, nic ująć. nie dość że sam parking pod urzędem darmowy dla urzędasów, to dziwnym trafem wielki parking przy 3 maja też darmowy, mimo że wszędzie wokół płatne strefy. No bo przecież swoi nie będą płacić. Tak samo jak darmowa KM dla radnych, immunitety itd...

      • 22 0

      • bo to biedna hołota a nie VIP-y , to taki sort ludzi co jak zabierze panienkę na randkę to jeszcze jej za siebie każe płacić - ot to bogaccy , im kto więcej złotem obwieszony tym w większych kredytach tonie

        • 1 0

  • kto musi to musi (7)

    ci co wożą narzędzia czy pracują za kółkiem rozumiem że wszędzie chcą podjechać ale przecież jest masa takich co przez lenistwo wszędzie tym autem się pchają jakby nóg nie mieli ! niech płacą i to słono za zanieczyszanie nam powietrza.

    • 87 81

    • dla wielu czas jest cenny bo dużo pracują, wychowują dzieci, opiekują się rodzicami (6)

      kogo stać- marnuje czas czekając na spóźnione wiecznie ZKM

      • 26 16

      • Albo na trojmiasto.pl

        • 14 2

      • ble ble bla bla (1)

        biedactwo żyjące w czasach octu na półkach

        • 5 8

        • Dzięki że się przedstawiłaś

          • 0 7

      • ZKM sie spóźnia bo sa zatłoczone drogi (2)

        mniej samochodów -> mniej zatłoczonych dróg -> ZKM kursuje punktualnie
        miasto i ZKM powinni być jednak przygotowani na zwiększenie częstotliwości kursów

        • 7 11

        • Korzystasz czasem z ZKM czy teoretyzujesz. Aktualnie praktycznie każdy autobus, tramwaj a nawet kolejka jest zatłoczona.

          Mniej samochodów, więcej ludzi w autobusach, tramwajach czy SKM.
          Autobusy będą jeździły punktualnie ale będzie problem żeby wsiąść i wysiąść.

          Ogólnie komfort jazdy ZKM pozostawia wiele do życzenia

          • 14 4

        • PKM i tramwaje też spóźniają się przez zatłoczone drogi?

          • 4 0

  • (4)

    Won z PO!Płacimy podatki i mamy jeszcze płacić za parkowanie w miejscu publicznym?Radni mają wypłaty też z naszych podatkòw ! Dlaczego mamy za wszystko płacić słono a świnie za nasze pieniądze wymyślaja fanaberie.PO to zaraza!

    • 149 91

    • potraktuj to jako wynajem mobilnej działki (1)

      Jak kupujesz samochód, to bez prawa do miejskiego gruntu.

      • 28 13

      • to może jeszcze bilet wstęp;u do tunelu pod dworcem albo bilet wstępu na dworzec kolejowy ? no i bilet wstępu do zoo zwanego urzędem miejskim

        • 2 2

    • Jak wejdzie PiS to dopiero zapłacisz .... Więc lepiej siedź cicho

      • 12 9

    • won ze Szpilkiem

      ogłupia jeszcze bardziej ogłupiały pisiorski elektorat, zaraza i świnia?

      • 4 7

  • Ktoś musi zrzucić się na pensyjki i premie dla urzędasów Pana Budynia. (4)

    • 140 40

    • celny komentarz ....biurokracja/socjalizm niszczy europe (2)

      ......

      • 23 7

      • Jak na razie to narodowy socjalizm najmocniej dotknął Europę. (1)

        Pomimo upływu 70 lat nadal odczuwamy tego skutki

        • 3 1

        • Ale niemieckie koncerny mają się dobrze i są największymi i najmocniejszymi korporacjami w Europie nawet jeśli potęgę zbudowały na przemyśle wojennym i dzięki wojnie - dzięki niewolniczej pracy - patrz Tysen Krupp , Volkswagen , Bayer...

          • 0 0

    • No tak, pierwsze wybuchła afera z płatnym parkowaniem,

      i teraz miasto musi zebrać kasę, żeby zapłacić należne wiparkingowi, tym z Brzeźna i okolic nad morskich w ramach odszkodowania. Muszą sobie to odbić.

      • 3 0

  • Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu dla samochodów starszych niż 10 lat (22)

    Te trupy zanieczyszczają powietrze, trują ludzi !

    • 58 170

    • stare diesle powinny mieć zakaz wjazdu do centrum ... ale LPG powinno mieć przywilileje jak hybrydy....... (2)

      ...tak jak na zachodzie

      • 43 22

      • LPG nie ma przywilejów, nie kłam.

        • 12 6

      • mechanik roku

        masz chyba na mysli stare silniki od u-botow-czas sie obudzic ,bo wojna dawno sie skonczyla i czas partyzancie wyjsc z okopow

        • 8 2

    • Niz 3

      Jak szalec to szalec

      • 6 4

    • Jakieś dane to potwierdzają, czy informacja rodem z "pudelka"?

      • 11 8

    • Prędzej aut z grupy VW

      • 11 5

    • 10 letnie auto to już trup? (4)

      Jezu, co za konsumpcyjne i właśnie antyekologiczne podejście: rzeczy powinny służyć jak najdłużej, zwłaszcza zużywające multum energii w produkcji samochody! 10 lat trup? Samochody powinny i 20 lat służyć - to jest właśnie ekologia. Tym bardziej, że nie widzę powódów dla których biedna Polska ma napędzać kasę bogatym zachodnim koncernom i co kilka lat kupować nowe samochody.

      • 59 1

      • Powinny. Prawda jest jednak taka że stan przecietnego 10letniego auta jest na tyle słaby że powinno się go.. (1)

        go wyłączyć z eksploatacji.

        zwłaszcza jeżeli chodzi o spaliny

        • 3 22

        • ale ty głupi jesteś

          • 6 2

      • (1)

        zawsze co 10 lat możesz wymieniać silnik na znacznie bardziej ekologiczny - budę jak masz sentyment i spawarkę sobie zostaw :)

        • 6 1

        • no można. teoretycznie. znasz taki przypadek? opowiedz. chętnie posłuchamy

          • 0 1

    • Popieram:)

      • 5 2

    • fili z konopi

      znalazl sie prima inter pares-jakie ziolo kolo palisz bo za nic nie kumam,ze twoj belkot ni chu...za nic nie pasuje do tematu poruszonego w portalu-czas zmienic specjaliste,bo twoj obecny za nic nie uleczy twoich dylematow

      • 2 1

    • Spoko zacznijmy od autobusów komunikacji miejskiej... duża część z nich to mercedesy stare trupy które ledwo na morene się wtaczją.. A kopcą że mało ludzi czekających na pętli nie poduszą...

      • 8 1

    • Dlaczego właśnie 10, a nie 9 albo 11 lat? Albo nawet 7? Skąd ta dysryminacja samochodów? (3)

      Może tylko tym serwisowanym autom i na gwarancji pozwolimy wyjeżdżać na drogi?
      Od razu zrobi się luźniej.

      • 6 0

      • pozwólmy tym co spełniają jakiekolwiek normy spalin. (2)

        To na początek

        • 3 2

        • Te normy zmieniają się co kilka lat. Wkrótce tylko samochody elektryczne będą w stanie je spełnić (1)

          Volkswagen cały świat oszukiwał żeby swoje samochody sprzedawać

          • 2 0

          • napisałem jakiekolwiek. Niech spełnia chociaż te Euro2

            dla większości diesli na naszych drogach to nieosiągalne.

            EURO 2 to norma z 1996r.

            • 2 0

    • wiek nie jest wykładnikiem

      po to wymyślili te Euro5 itd, żeby z tego korzystać. 10 letni diesel dużo więcej truje niż 10 letnia benzyna a tym bardziej gaz, czy hybryda.

      • 1 0

    • Niestety większość społeczeństwa w Polsce zarabia średnią krajową i stać ich jedynie na auta 10+. A dlaczego samochód ma być dobrem luksusowym? Nie każdy jest tak dobrze ustawiony jak Bartłomiej Misiewicz.

      • 2 1

    • Tak

      Szczególnie te które w ogóle nie są na chodzie.

      • 0 0

    • Czyli jak ja mam 29-letnie auto to mam je oddać na złom bo komuś się tak podoba?

      Ludzie, błagam, zanim cokolwiek tu napiszecie, pomyślcie pięć razy. Myślenie nie boli :)

      • 2 0

  • Traugutta w strefie - (13)

    to gdzie teraz biedni studenci, każdy przyjeżdżający samochodem, będą parkować?
    Może politechnika coś wybuduje, skoro nie chce tramwaju przez swój kampus?

    • 151 14

    • (11)

      Niech przyjeżdżają autobusem albo rowerem.
      W duoach się poprzewracało co niektórym z tych "biednych studentów z samochodami"
      Od przystanku tramwajowego też nie ma daleko - można się przejść z buta.
      Całe studia tak robiłem i jakoś mi się krzywda z tego powodu nie stała.
      Zajmujesz miejsce puszką to płać, proste jak drut.

      • 57 15

      • szczególnie jeśli ktoś zaocznie studiuje (2)

        a drut to cię robił

        • 14 35

        • przecież zaoczni mają zajęcia w piątki (popołudniu), soboty i niedziele kiedy opłat nie ma.
          Widać że nawet na zaoczne Cię nie przyjęli...

          • 42 3

        • studiowalem zaocznie na PG

          nigdy nie bylem samochodem tam, bo nie mialem, nikt z moich znajomych nie mial. A zawsze zdazylismy na zajecia. A, dojezdzalem duzo kilometrow SKM

          • 0 0

      • Niech przjeżdzają, na miotle chyba.... (7)

        .... bo komunikacja w Gdańsku mocno kuleje, brak połączeń NS, za rzadkie kursy, słabe skomunikowanie

        • 13 26

        • Wielokrotnie powtarzane kłamstwa nie stają się prawdą (4)

          Od lat czytam, że "komunikacja w Gdańsku mocno kuleje", tylko jakoś zawsze brakuje konkretów :) To brzmi śmiesznie szczególnie w odniesieniu do genialnie skomunikowanego rejonu PG.

          • 13 3

          • kuleje, bo: (2)

            1)nie ma częstych połączeń w godzinach szczytu- 5-15 minut między tramwajami w ciągu grunwaldzkiej/zwycięstwa, powinny być 2-3, podobnie jest w całym mieście.
            2) długie czasy przejazdu, brak priorytetu sygnalizacji dla komunikacji miejskiej- samochód jest znacznie szybszy. nawet w korkach.
            3)całkowity brak integracji z kolejką, co powinno być priorytetem. i nie mówię tu o kulejącym bilecie metropolitarnym za kosmiczne (w stosunku do oferowanej usługi) pieniądze ani o wspólnym bilecie w ogóle. gdańsk powinien odpalać kasę skm i pkm, by jego bilety były honorowane bez gadania.
            4) brak klimatyzacji- fakt, swingi są ok i nie przeszkadza mi nawet przesterowana klima. ale jej brak w dortmundach i części autobusów to ciężka porażka.
            5) brak synchronizacji przesiadek. gdziekolwiek, co uwzględniając punkt 1) tworzy poważny problem.

            wystarczy argumentów? a może po prostu nigdy nie byłeś w mieście, gdzei komunikacja miejska działa sprawnie?

            Mieszkam blisko tramwaju i kolejki. unikam komunikacji jak mogę,bo tracę w porównaniu do samochodu 20 minut dziennie (bez czekania na przystankach), do roweru 10 minut. może ty masz za dużo czasu wolnego, ja nie:) dojazd do pracy w dwa miejsca w ciągu jednego dnia to ciężka porażka bez samochodu, mimo, że komunikacja miejska teoretycznie wszędzie dociera.

            • 3 1

            • (1)

              Te 20 min dziennie to taka wielka strata Twojego jakże drogocennego czasu.

              • 5 4

              • Tak.

                (ale jeśli dla Ciebie to mało, to zauważ, że przy 20 dniach pracujących w miesiącu jest to już 6,5 godziny. i to nie jest czas podróży, tylko jest to różnica czasów podróży)

                w tym czasie mogę przebywać z rodziną, zarabiać pieniądze lub po prostu odpocząć. zresztą problem dla mnie w sumie teoretyczny, bo tylko raz w tygodniu pracuję w jednym miejscu, w pozostałe dni po pierwszej pracy jeżdżę do drugiej.

                • 1 2

          • kuleje

            Masz przykład; ostatni kurs 154 jest o 22;27 a co dalej ? nocne co godzinę.
            Pętla Świętokrzyska -Plaża Stogi tylko w sezonie i tylko w weekend. Na co dzień jeżdżę samochodem, a jak okazjonalnie chce skorzystać z komunikacji to trafiam min na takie bariery. E

            • 3 0

        • Nie ma obowiązku (1)

          studiowania, a takie "kłody" pod nogi powinny zniechęcić. Wybrać studia z dużym bezpłatnym parkingiem.

          • 2 2

          • jeżeli ktoś przy wyborze kierunku studiów kieruje się tym, czy ma darmowy parking ...

            To proponuję od razu założyć odblaskową kamizelkę i iść zamiatać chodniki. Zaoszczędzisz sobie i wykładowcom 5 lat.

            • 7 0

    • logoś nieźle

      Kogoś nieźle pogrzalo. A może problem y z parlowaniem wynikaja z ulomnej polityki ZDiZ i braku nowych parkingów np. Na Traugutta miejsce jest tylko leniuch urzędaszów prześladuje od kilku lat.

      • 1 4

  • Znane.... (2)

    "I trzeba golić, strzyc to bydło,
    A kiedy padnie, zrobić mydło."

    • 121 18

    • (1)

      Prawie wszystkie zwierzęta z wielkim poświęceniem pracowały na wspólny sukces. Najciężej i najwytrwalej pracował Boxer. Wiedząc, że pracuje dla dobra własnego i innych zwierząt, starał się robić jak najwięcej. Tylko nieliczne zwierzęta (np.: Mollie) starały się wymigać od swoich obowiązków. Fizycznie nie pracowały też świnie. Zajmowały się one jedynie kierowaniem pracą innych. Napoleon i Snowball wiele godzin spędzali na układaniu nowych planów pracy. Między knurami często dochodziło do sprzeczek. Nie mogli się oni porozumieć w wielu istotnych kwestiach np.: co zrobić z nadwyżką żywności.

      • 4 0

      • a to

        świnie....

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane