• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej

Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.



O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.

  1. W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
  2. Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
  3. We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
  4. Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.


W czwartek otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że są dwie. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto. Gdynia chce przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.

Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.

Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.

- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.

Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
  • Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
  • Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
  • Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
  • Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni.
  • Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

    Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawią się nowe miejsca parkingowe, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz budowę zbiornika retencyjnego na terenie ogródków działkowych przy ul. II MPS zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • (9)

    Ale nabrali rozpędu po wyborach...
    Ps. Info dla urzędników... Tanio było teraz będzie drożej, inżynierowie budowlani i fachowcy przestali pracować za paczkę fajek

    • 130 19

    • Jak widac projektow nie robi sie w kilka miesiecy.. (5)

      • 33 10

      • (4)

        Jak myślicie kto wygra przetarg?

        • 27 13

        • Na pewno nie MTM

          • 30 10

        • A jak myślisz

          pewnie jedna z DWÓCH firm, które się zgłosiły baranie

          • 19 23

        • Antyszczur (1)

          Tylko normalne rozwiązanie polegające na 2 pasach w obu kierunkach byłoby ok. Oczywiście z odtworzeniem miejsc postojowych dla mieszkańców (obecnie tych wzdłuż Chwarznieńskiej). Zamiast poszerzyć, to zwężą nawet ten leśny odcinek. Tylko w Gdyni jest możliwe, żeby taki cwaniak miał 60% poparcia.

          • 30 16

          • panie Szczurek

            Ja, jako kierowca, mam prostą propozycję. Skoro innym kierowcom modernizacja się tak nie podoba (i nie potrafią zrozumieć, że nawet 5 pasów w każdym kierunku tu nic nie zmieni) to proszę przerzucić te środki na drogi rowerowe. Wyjdzie niemal setka takich inwestycji, o jakich pisano wczoraj. Rowerzyści i piesi przynajmniej to docenią. A docenię i ja, bo kilku potencjalnych konkurentów do walki o pole position w korku się wykruszy ;)

            • 31 5

    • Brawo chcą zlikwidowac korki zwezając jezdnie, tworząc sciezke rowerową i buspas. (1)

      Mruże oczy bo blask geiuszu harcerzy niewydymek mnie poraza. Szkoda kur.. że nie ma tam nieestetycznych drzew w pobliżu bo po ich wycięciu na pewno korki by znikły- a tak trzeba zwężac ulcie dla rowerow zeby samochody mogły sprawniej przejechac. Zascianek, kurnik, 3 swiat to komplementy wobec tego pikującego w cywilizacyjny grob zascianka.

      • 33 22

      • następny specjalista na portalu o charakterze tabloidu

        teraz ja mruże oczy

        • 21 10

    • Serio?? Plan przewiduje to skrzyżowanie na jednym poziomie?? Auta, busy i rowery??? Przy tym ruchu??

      • 21 9

  • Pytanie z ankiety: "Czy proponowane zmiany rozładują korki na ul. Chwarznieńskiej? " (13)

    Nie, nie rozładują. Korki może rozładować tylko zmniejszenie ilości aut razem z rozbudowaną i godną zaufania komunikacją miejską.

    Możecie sobie nawet mszę co rano na tych skrzyżowaniach odprawiać, i tak to nie pomoże bez powyższych

    • 198 33

    • (5)

      Ale kto wsiadzie do SKM w której zabijają i nie ma reakcji służb? O tramwajach autobusach nawet nie pisze...
      Wolę stać nieraz w korku niż jeździć z patusami i smierdzielami

      • 46 31

      • (3)

        To stój i nie marudź

        • 33 29

        • Mi dobrze
          Nie marudze
          Wróć do podstawówki i powtórz czytanie ze zrozumieniem

          • 33 18

        • (1)

          Nie marudzi tylko opisuje w skrócie komunikację która jest fatalna. Zostawiłem samochód i jeździłem komunikacją, 2 miesiące wytrzymałem. Wolę jechać samochodem siedząc, słuchać czego chcę i nawet stojąc w korkach niż autobusem, który stoi również w korkach nie mając miejsca siedzącego. Również czasowo samochodem 2x szybciej.

          • 46 16

          • Przykre ale prawdziwe.

            • 38 2

      • W Gdyni nie ma tramwajow

        Trolejbusy tak. Autobusy tez.

        • 35 0

    • Racja (5)

      Jak w sklepie są za duże kolejki to powinno się zamknąć więcej kas prócz jednej żeby było mniej klientów. Niech ludzie robia jedne duże zakupy raz na miesiac! I możecie sobie nawet msze odprawiać w biedronkach.

      • 41 21

      • Kasy nie trują i nie hałasują. (4)

        • 20 18

        • A stanie w kolejce zaliczasz do przyjemności i czynności zdrowej? (1)

          Zakładam że nie. Ale i robić zakupy i przemieszczać się trzeba.

          • 20 11

          • Można robić zakupy racjonalnie (część w Internecie, część w kasie samoobsługowej itd) i można przemieszczać się racjonalnie (100m po bułki jednak pieszo, nie wyprowadzać się na wieś).

            • 25 4

        • Elektrociepłownie też trują, pociągi hałasują, a fabryki i jedno i drugie... (1)

          Nie pozostaje nam nic, tylko się cofnąć do epoki kamienia łupanego. Będzie nam się wszystkim zdrowiej i bezpieczniej żyło. O ile średnia życia się nie obniży do 35lat, ze względu na brak opieki zdrowotnej i wojny plemienne.

          • 22 8

          • akurat średnią wieku ciągną teraz w dół choroby cywilizacyjne

            w szczególności aktywność fizyczna na poziomie wciskania tyłka w siedzenie samochodu, fatalne nawyki żywieniowe i zanieczyszczenie powietrza

            • 22 8

    • Gdynia wrogiem kierowcow

      To proste postawić znaki zakaz ruchu.Niech jeżdżą autobusami i rowerami!

      • 18 10

  • nic się nie stało (2)

    weźmiemy kredyt

    • 58 38

    • Kredyt sobie też zwizualizujcie?

      • 32 10

    • nie dość że ceny najdroższe w EU to na pewno wykonanie najgorsze
      całe wieki w tym kraju pod wiatr

      • 21 10

  • Dlaczego Włodzimierz Szczurek i jego klika stosują rozwiązania dobre dla 20 lat wstecz? (14)

    Jak dozorca kiepsko sprząta to się go wyrzuca z pracy. Jak władze miasta kiepsko nim zarządzają to należy ich sprzątnąć. Ehhh trzeba było schować swoją godność w buty i iść w politykę. Zero odpowiedzialności a i życie jakie wygodne. Tylko lustra z domu trzeba usunąć....

    • 116 47

    • (7)

      A jakie jest rozwiązanie dobre na, no, max. 10 lat wstecz?

      • 27 8

      • Dobre rozwiązania by były na 10, 20 lat ale do przodu. (6)

        A jakie to proszę mnie nie pytać. To nie ja kłamię że mam receptę na każde strapienie mieszkańców. Nie powołuję ludzi którzy z plakietkami ekspertów wyznaczają życie tysiącom na lata. Wreszcie nie pobieram bardzo dużych pieniędzy za te zadania i to nie ja odpowiadam za nie. Włodzimierz bierze uposażenie to niech do jasnej cholery dobrze wykonuje swoją robotę. Skoro newralgiczne punkty od lat się korkują a miasto spoczywa od lat na wizualizacjach i planach to coś jest nie tak. A polityka eliminowania aut z dróg jest chora... To tak jakby receptą na kolejki w biedronce było otwarcie tylko jednej kasy żeby przyszło mniej klientów. Absurd.

        • 30 23

        • bredzisz dziecko

          • 14 33

        • czyli wierzysz w politykę odchudzania (4)

          za pomocą popuszczania pasa...

          • 25 14

          • otóż nie (3)

            uważam że jeśli jest taka potrzeba to należy rozbudowywać infrastrukturę a nie aparat opresji żeby eliminować grupę roszczeniową. Co byście powiedzieli gdyby zamiast budowy ścieżek rowerowych wprowadzić obowiązkowe oc i karty rowerowe tak żeby rowerzyści mogli jezdzic bezpiecznie po ulicach?

            • 30 3

            • (2)

              Nikogo to nie ruszy, każdy rowerzysta jeżdżący na poważniej ma wykupione OC w życiu prywatnym i posiada prawo jazdy. A co by zmotoryzowani powiedzieli, jakby im zaoferowano tyle km dróg w ostatniej dekadzie co rowerzystom?

              • 23 10

              • A kto w tych dwóch grupach jest mniejszością a kto większością (1)

                • 15 14

              • większość nie oznacza "bierzemy wszystko"

                chyba, że masz mentalność pisowca

                notabene najwięcej to jest pieszych, a oni są dyskryminowani najbardziej

                • 24 6

    • Jak widac wiekszosc uwaza,ze dobrze zarzadza, wiec jednak to ty masz problem z zyciem... (3)

      • 30 21

      • Przyjacielu. (2)

        Ludzie interesujący się na co dzień polityką to garstka. No i nie dziwie się bo jest to niezłe bagno. Na koniec wygrywa ten kto ma lepszy PR a w tym włodzimierz sz. jest mistrzem. A poza tym nie jestem demokratą. To że większość coś uważa nie znaczy że jest to prawda albo jakaś słuszność. Jak większość uzna że nie należy myć zębów rano to przestaniesz to robić czy jednak się zastanowisz?

        • 33 11

        • (1)

          Napiszę Ci coś. Pamiętam artykuł jak mieli przebudowywać skrzyżowanie przy dworcu, jakie było ujadanie, że to lipa, że trzeba tam rondo bo to nic nie da. I co mamy dzisiaj? Brak w tym miejscu zahamowania ruchu nawet w godzinach szczytu, a co było poprzednio? Czyli świetne rozwiązanie które w praktyce sie potwierdziło. Wy będziecie ujadać na wszystko bo zostaliście tak zaprogramowani. Gdynianie wybrali ponownie więc przestań bredzić.

          • 34 11

          • Napiszę Ci coś. Pamiętam artykuł jak mieli budować lotnisko, jakie było ujadanie, że to lipa, że to nic nie da. I co mamy dzisiaj? Świetne rozwiązanie które w praktyce sie potwierdziło. Wy będziecie ujadać na wszystko bo zostaliście tak zaprogramowani. Gdynianie wybrali ponownie więc przestań bredzić.

            • 31 9

    • (1)

      Ok
      Ale sam się nie wybrał...

      • 33 5

      • Tak dokładnie to wybrało go 75,5 tysiąca głosujących

        Więcej niż w poprzednich wyborach, gdzie na W. I. Szczurka oddano 58 tysięcy głosów.

        • 30 8

  • Łoooo (6)

    Ale majom rozmach skur.....ny

    • 101 19

    • no mają rozmach... (4)

      przyjrzeliście się?
      6 sygnalizacji świetlnych na 800m odcinku drogi, z czego 4 są NOWE

      • 35 8

      • 75,5 tysiąca Gdynian poparło w wyborach ten projekt (3)

        Malkontentom mówimy stanowcze: nie!

        • 30 15

        • No za mądry wybór to nie jest

          • 31 9

        • (1)

          W kampanii wyborczej nikt się tym projektem nie chwalił

          • 25 16

          • Był przygotowany długo przed wyborami

            Było wiadomo, że jeśli dotychczasowa ekipa dostąpi reelekcji, nic się w tym idiotyzmie nie zmieni.

            • 23 21

    • Rozmach to jest w Gdańsku - takie skrzyżowanie zajmowałoby 4x więcej miejsca, koniecznie z obowiązkową wyspą centralną o powierzchni 3ha.
      Co się pitolić :).

      • 24 14

  • (10)

    Nie prościej i taniej rondo?)

    • 101 40

    • Kto z kierowcow by je ogarnal ;)

      Mam nadzieje,ze kamery rejestrujace przejazd na czerwonym beda w cenie projektu...

      • 37 8

    • (1)

      W d.... Masz rondo

      • 7 40

      • Rondo hahahabha
        Prosto i tanio to się placki smaży!

        • 23 8

    • rondo jest dobre na nieduży ruch np osiedlowy (6)

      w takim miejscu rondo pogorszy sprawę i będzie permanentnie zakorkowane

      • 36 16

      • (1)

        I tak będzie zapchane, a rondo przynajmniej byłoby tańsze

        • 29 13

        • Taniej trupy wyciągać z aut.

          • 22 9

      • (3)

        bzdury gadasz !!!!!

        W UK każde większe skrzyżowanie w mieście, wjazdy na autostrady i inne miejsca, gdzie przecinają się jezdnie w różnych kierunkach to ronda i ruch jest tam płynny i spokojny. To sygnalizacja świetlna powoduje zatrzymanie kilkudziesięciu samochodów na raz i jakby nie była super sterowana to i tak będzie generować korki. W tym konkretnym miejscu dwupasmowe turbinowe rondo sprawdziłoby się w 100%. Nawet w zapyziałym Koszalinie zaczęli to rozwiązanie stosować. Niedawno cudowali z sygnalizacją i nigdy nie dali rady jej ustawić tak, żeby rozładować korek na głównym skrzyżowaniu. Przebudowali na dwupasmowe turbinowe rondo z możliwością bezkolizyjnego zjazdu w prawo i CUD !!!! Korki skończyły się z dnia na dzień. Kolejka przez światłami była na ok 400 metrów, teraz przed rondem kolejka to max 6, 7 samochodów. Można? Można!!!

        • 18 24

        • racja,

          ewentualnie dodać solidne progi zwalniające przed wjazdem, aby hamowały zbyt nagrzanych Januszów-kubiców :)

          • 20 11

        • Porównujesz UK do Polski?

          U nas ludzie nie wiedzą, kto ma pierwszeństwo na równorzędnych skrzyżowaniach, a ty chcesz rondo wprowadzić?

          • 28 8

        • Ręce opadają

          • 27 3

  • Fajne plany (1)

    plany
    plany
    plany.

    A skąd niby biedna gdynia weźmie pieniążki na realizację?

    • 64 47

    • Fakt miejska kasa świeci pustkami

      • 34 4

  • (5)

    O takim czymś jak rondo w Gdyni chyba nie słyszeli...

    • 103 51

    • (1)

      Widziałeś to skrzyżowanie?

      • 37 8

      • Nie widział
        Ale dobrze zna Bartoszyce

        • 43 15

    • Przy dworcu też ujadaliście, żeby było rondo, a obecne rozwiązanie świetnie się sprawdza.

      • 31 16

    • (1)

      Każde!!! - każde!!! rondo spowalnia ruch i powoduje korki.

      • 16 12

      • Jeśli jedziesz pod prąd....

        • 18 9

  • (2)

    No, no! Skrzyżowanie jak w Rosji, podoba mnie się.

    • 90 21

    • Brawo dla Prezesa, dzielnie dziś walczył z Bolkiem w gdańskim sądzie.

      • 31 14

    • maksymalna przepustowość. hahaah
      nasi kierowcy go nie ogarną tam będzie kolizja za kolizją

      • 24 15

  • ??? (4)

    80 albo 100 tygodni?, ludzie drodzy! Rozumiem, że prace będą prowadzone po 6 godzin na dobę z wyłączeniem sobót, ferii, przerw świątecznych i wakacji.

    • 100 34

    • (3)

      Dużo dróg w życiu zbudowałes?
      To wpadnij tam i rób w niedzielę i święta i pokaż jak to robić...

      • 37 19

      • (2)

        Bardzo bym chciała wiedzieć jak będzie wyglądał harmonogram prac, nikt nie mówi o przerwach technologicznych, ale wystarczy spojrzeć jak przebiegają dotychczasowe roboty, od godz15 nikt nie uświadczy nikogo na budowie, albo na 7 przy łopacie jeden pracuje.

        • 30 20

        • Widać masz dużo czasu w życiu by to obserwować i analizowac
          Pokaż mi harmonogram swojej pracy
          Też ocenie.

          • 29 23

        • Jaka płaca taka praca.

          • 26 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane