• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej

Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.



O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.

  1. W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
  2. Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
  3. We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
  4. Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.


W czwartek otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że są dwie. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto. Gdynia chce przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.

Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.

Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.

- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.

Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
  • Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
  • Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
  • Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
  • Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni.
  • Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

    Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawią się nowe miejsca parkingowe, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz budowę zbiornika retencyjnego na terenie ogródków działkowych przy ul. II MPS zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • Tylko obwodnica witomina może uratować ruch (1)

    Inaczej utoniemy w korkach

    • 91 1

    • Panie, a samolociki?

      • 19 14

  • Tylko obwodnica Witomina (3)

    może rozładować korki! Powinna łączyć się z Chwarzniejską przy domu starcu, biec pomiędzy cmetarzem a jednostką wojskową, przecinać wiaduktem Witomińską i łączyć się z Kielecką. Drugą opcją jest budowa Chwarzniejskiej po dwa pasy w każdym kierunku po wykupieniu i wyburzeniu budynków jednorodzinnych które ewidentnie łamią linię zabudowy pomiędzy Hodowlaną a Nauczycielską! Każda inna przebudowa Chwarzniejskiej po jednym pasie w każdym kierunku nic nie zmieni. Jest to tylko pudrowanie i tak już dramatycznej sytuacji komunikacyjnej w tym rejonie. Ścieżki rowerowe nic tutaj nie pomogą, to nie Holandia gdzie zimy właściwie nie ma. Dziękuję za uwagę, dobranoc!

    • 95 13

    • I chciał bym zobaczyć

      jak pan Szczurek i Stępa codziennie, deszcz czy śnieg, jeżdżą do roboty na rowerach. Jestem ich sąsiadem i jakoś żadnego nigdy nie widziałem jadącego do centrum na rowerze... Hipokryci!!!

      • 38 0

    • Chwarznieńska, a nie Chwarzniejska (1)

      mój błąd, przepraszam :(

      • 19 10

      • polska trudna język :(

        • 0 0

  • przebudowa

    przebudowa nie wiele da wystarczy wyremontowac porzadnie droge polozyc nowy asfalt
    a gdy mowimy o rozwiazaniu problemu korkow to trzeba pomyslec o nowej drodzr przez las kola domu starcow

    • 50 21

  • 2 lata

    przebudowa niecałego kilometra jezdni to skandal. Powinno to trwać góra pół roku. O cenie z kosmosu nawet nie wspomnę. Rozwiązanie z prawo i lewo skrętami dobre było w latach 70tych.

    • 58 18

  • sie kur...a do roboty weźcie, a nie rysunki na spółę z trojmiasto.pl

    rysujecie. Jedno warte drugiego. K...wa jedno skrzyżowanie i artykuł. Weżcie się do roboty urzędasy i pismaki.

    • 57 18

  • przy tym tempie robót

    autostradę z Pruszcza do Łodzi - 365 km budowano by 750 lat. Brawo Łucyk - trzeba ogłosić sukces.

    • 58 20

  • Jeśli tak wygląda priorytet włodarzy to ręce opadają (1)

    Nic nie zmieni taka kosmetyka. Codziennie przyglądam się mapom googla jak wyjechać po pracy z centrum Gdyni w stronę Gdańska przez obwodnicę i często jako mniejsze zło wybieram Morską, Kapitańską i Kwiatkowskiego bo Witomińska, Małokacka, KIelecka (i Wielkopolska) stoją na całej długości. Przez brak porządnych dróg dokładam tylko kilometrów i w sumie zwiększam ruch.

    A ścieżki rowerowe? Nie zaszkodzą ale zapewniem, że w tej okolicy najprzyjemniejsze trasy do centrum, Wiczlina czy Karwin są w lesie, a koszt miasta to tylko farba z oznaczeniem szlaków. Mogę to napisać, bo przez te korki przejechałem w tym roku prawie 3 tys. km na rowerze po tych rejonach. Jeśli mowa o priorytetach to szybciej w centrum, np. na Śląskiej.

    • 49 20

    • I znów kolejne chodnikowe rozwiazanie "ścieżkowe"

      zamiast pasów dla rowerów

      • 19 8

  • Poszerzą ścieżkę rowerową i zrobią buspas?

    I to ma rozładować korki. d**ilizm władz sięgnął już zenitu. Szczur i Stępa na tandemie będą jeździć do pracy rozumiem?

    • 60 21

  • bezsensowny projekt, buspas w nietrafionym miejscu, nie zamierzam tedy jezdzic

    • 49 20

  • Chwarznienska

    "69 490 862,83 zł brutto" Ciekawe skąd wzięła się ta kwota , z naciskiem na ,83 zł brutto? Urzednicy w magistracie odlatują czy też może ceny w tym kraju są aż tak stabilne , bo ja troszkę inaczej to widzę i czuję w moim budżecie.

    • 62 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane