• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzielnica dworcowa za 140 mln zł

ms
19 czerwca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nagroda dla sopockiego dworca i przestrzeni wokół

Sopot dogadał się z PKP w sprawie wspólnego przebudowania terenów wokół dworca kolejowego.



Wielofunkcyjny projekt zlokalizowany w Sopocie w okolicach dworca, a dokładnie otoczony ulicami Podjazd, Kościuszki, Chopina ma służyć podróżnym, usprawnić komunikację miejską, dostarczyć nowe miejsca parkingowe, handlowe, usługowe, biurowe i hotelowe.

Wspólne przedsięwzięcie zakłada budowę obiektów handlowych i usługowych, m.in. z pomieszczeniami dla pasażerów kolei oraz komunikacji samochodowej. Przy ul. Dworcowej, naprzeciwko Hotelu Rezydent miałby powstać trzygwiazdkowy hotel. - Bliskość torów kolejowych raczej nie pozwala na budowę bardziej prestiżowego obiektu - tłumaczy Zofia Kaszkur z sopockiego urzędu miasta.

Przy ul. Kolejowej oraz ul. Podjazd mają powstać parkingi podziemny (na ok. 240 aut) i naziemny. Wspólnymi siłami stworzona zostanie cała infrastruktura, czyli drogi dojazdowe, chodniki, tunel na przedłużeniu ul. Chopina w stronę al. Niepodległości. Przearanżowane miałyby zostać tereny zielone.

Sopot i PKP nie mają ambicji zrealizować tej inwestycji samodzielnie. Obie strony uznały, że lepiej jest zaprosić do współpracy doświadczonego partnera, który oprócz know-how wniesie także niezbędny kapitał.

- Szacujemy, że całe przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 140 mln zł - ocenia Zofia Kaszkur. Zaraz jednak zaznacza, że koszt może się zmienić, gdyż wycenę przedsięwzięcia przeprowadzano już kilka miesięcy temu.

Trzeci partner miałby ostatecznie przejąć wybudowane obiekty pozostawiając miastu ciągi komunikacyjne i tereny zielone zaś PKP infrastrukturę okołodworcową.

Harmonogram sopockiej inwestycji

wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r.
ms

Opinie (100) 5 zablokowanych

  • w końcu..

    Rzeczywiście był obskurny, w końcu dobra zmiana....

    • 0 0

  • Paweł

    Ciekaw jestem czy menele znikną. Jakoś na każdym dworcu w Polsce ich pełno, czy na staryn czy na nowym.

    • 0 0

  • spoko

    menele przeniosa sie do gdanska - skoro w gdyni i sopocie remontuja to zostanie im tylko dworzec w gdansku, zamkniety czy otwarty - niewazne :)

    • 0 0

  • MM

    Remonty nic nie dają. Przecież dworzec w Gdańsku był generalnie wyremontowany na początku lat 90-tych. Powalczono z menelami parę dni i dano sobie spokój.

    • 0 0

  • tlumaczenie

    know-how - wie jak
    kiepsko

    • 0 0

  • Myśle ze moge wspomóc swoimi majątkiem tą inwestycje bo naleze do pracujących polaków ktorzy cos osiągneli

    • 0 0

  • Sprywatyzować dworzec

    Właściciel sam będzie mógł zdecydować co zrobić z tym obiektem. Jak będzie chciał mieć dom publiczny to zrobi dom publiczny, jak Biedronkę to będzie miał Biedronkę, a jak będzie chciał dokładać do interesu i utrzymywać PKP, to jego sprawa. Takie są prawa rynku. Precz z komuną

    • 0 0

  • Kto za to płaci?

    Z tekstu zrozumiałem, że miasto zapłaci za infrastrukturę, a inwestor zbuduje obiekty i zainkasuje. Dobry biznes. Podany na srebrnej tacy. Brakuje tylko słodkiego całusa po rączkach. Oto inwestor zlituje się nad miastem i zastane drewniane zostawi murowanem. Ciekawe kto jest tym wybrańcem?
    Jak znam życie będzie "przetarg". Komu koperkę? Komu?

    • 0 0

  • jestem ciekaw ile czasu będą tylko ględzić na temat tego syfiastego dworca... to już się autentycznie nudne robi - cykliczna porcja propagandy i tyle

    ktoś mi powie gdzie są te gigantyczne pieniądze które dostaje sopot z dzierżaw i podatków? takie małe i takie drogie miasteczko a na większości dróg można sobie oberwać zawieszenie, wiekszość elewacji jest rodem z czeczenii, koślawe chodniki.. można tak wymieniać bez końca no ale dworzec to jest naprawde KONIEC ŚWIATA....

    • 0 0

  • Dlatego należy niezwłocznie sprywatyzować dworzec. Nie ma wtedy korupcji, gdyż właściciel sam decyduje co zrobić z dworcem ,a nie miejski urzędnik socjalistyczno-unijny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane