• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziury w jezdni obok Trasy Kaszubskiej. Trwała poprawa "za jakiś czas"

Patryk Szczerba
8 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską

Kierowcy narzekają na fatalny stan odcinka ul. Rdestowej, prowadzącego do ul. ChwaszczyńskiejMapka. Powodem jest budowa Trasy Kaszubskiej. - Jestem w stanie zrozumieć utrudnienia w ruchu, ale nie rozumiem tolerowania okropnego stanu drogi - pisze pan Kamil. - Wystąpiliśmy do wykonawcy prac budowlanych o doraźną naprawę nawierzchni drogi. Na trwałą poprawę trzeba poczekać - odpowiadają przedstawiciele GDDKiA.



Czy jeżdżąc w okolicach Trasy Kaszubskiej, zauważasz problemy z nawierzchnią?

Z prośbą o interwencję w sprawie nawierzchni odcinka ul. Rdestowej prowadzącego do ul. Chwaszczyńskiej napisał do nas kilka dni temu czytelnik.

Czytelnik: rozumiem utrudnienia, ale nie rozumiem fatalnego stanu nawierzchni.

- Jestem w stanie zrozumieć, że są utrudnienia w organizacji ruchu, ale stan konkretnie tego odcinka nawierzchni z dnia na dzień się pogarsza. Firma Polaqua przez pewien czas dosypywała co chwilę żwir, jednak teraz nie jest to droga przeznaczona dla samochodów osobowych. Obecne tymczasowe rozwiązanie jest nieskuteczne i powoduje uszkodzenia samochodów osobowych. Dziury w drodze są na tyle duże, że podwoziem zahacza się o drogę - opisuje sytuację pan Kamil.
Wskazuje, że droga nie jest przeznaczona dla samochodów osobowych.

- Na stronie wykonawcy były zapewnienia, że jest to tymczasowe rozwiązanie, tymczasem trwa już dwa miesiące - dodaje.

GDDKiA: znamy problem, ale realna poprawa nie tak szybko



Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przyznają, że także dla nich stan nawierzchni jest niezadowalający.

- Ul. Rdestowa, na odcinku dochodzącym do skrzyżowania z ul. Chwaszczyńską, jest terenem budowy związanym z realizacją drogi ekspresowej S6. W związku z tym posiada nawierzchnię tymczasową. Faktycznie, stan tej drogi był niezadowalający i dlatego w środę wystąpiliśmy do wykonawcy prac budowlanych o doraźną naprawę nawierzchni drogi. W czwartek na tym odcinku poprawiono stan nawierzchni. Wykonawca ma monitorować jego stan - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA.
Na dalszą poprawę w najbliższym czasie nie ma co liczyć.

- Na radykalną poprawę będzie można liczyć po wykonaniu nowej kanalizacji deszczowej i nowej konstrukcji drogi. Prace budowlane w tak zurbanizowanym terenie jak okolice Gdyni i Chwaszczyna są trudne, ze względu na ilość infrastruktury, którą trzeba przebudować lub wybudować. Przy czym ta istniejąca musi cały czas działać. Prace budowlane na ul. Rdestowej są uzależnione od tych na ul. Chwaszczyńskiej - dodaje Piotr Michalski.
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską
  • Ulica Rdestowa, odcinek dochodzący do skrzyżowania z ulicą Chwaszczyńską

W maju ruch na ul. Nowej Rdestowej



Przy okazji informuje, że w maju dojdzie do zamknięcia ul. Krzemowej i Rdestowej (za wyjątkiem dojazdów do posesji). Wtedy ruch zostanie skierowany na ul. Nową Rdestową.

- Inwestycja zmierza ku końcowi, ale jeszcze nie będzie malała ilość utrudnień związanych z przejazdem przez tę część budowy - kończy Piotr Michalski.
Budowa Trasy Kaszubskiej jest już na ostatniej prostej. Niedawno informowaliśmy, że drogowcy otrzymali już pozwolenie na użytkowanie jednego z trzech budowanych odcinków. Sęk w tym, że to środkowy fragment i aby otwarcie trasy miało sens, trzeba też uzyskać przejezdność na pozostałych dwóch odcinkach. Ma to nastąpić w najbliższych miesiącach.



Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (83)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane