• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

E-mail, który może uratować stocznie

Krzysztof Katka
13 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stocznia Gdańska ocalała, Gdynia nie sprzedana?
Plany naprawy polskich stoczni będą wiązały się z kilkutysięcznymi zwolnieniami - obawiają się niektórzy związkowcy. Plany naprawy polskich stoczni będą wiązały się z kilkutysięcznymi zwolnieniami - obawiają się niektórzy związkowcy.

Rząd wysłał w piątek plany restrukturyzacji polskich stoczni do Komisji Europejskiej. "Solidarność" Stoczni Gdańskiej straszy, że plany przewidują zwolnienie czterech tysięcy osób w Trójmieście, ale ich koledzy z Gdyni uważają, że to przesada.



W piątek po południu resort skarbu wysłał plany restrukturyzacji do Brukseli. Minister skarbu Aleksander Grad (PO) dostarczył dokumenty w ostatniej chwili pocztą elektroniczną - termin wyznaczony przez Komisję Europejską mijał o północy.

- Analiza dokumentów trochę potrwa. Musimy mieć odpowiedź w październiku - wyjaśnił minister. Dodał, że plany zmian w stoczniach w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie cały czas się zmieniają. - Pracują nad tym eksperci po stronie inwestorów i po naszej stronie. Konsultujemy to z Komisją Europejską - powiedział.

Jeśli Komisja nie zaakceptuje planów, stocznie będą musiały zwrócić ponad 1,2 mld zł pomocy publicznej, co doprowadzi je do bankructwa.

Jeżeli plany zostaną przyjęte, to stocznie w Gdyni i Szczecinie trafią do prywatnych właścicieli (stocznia w Gdańsku należy już do ukraińskiego ISD), a we wszystkich zakładach przeprowadzona zostanie restrukturyzacja. Zakład w Gdyni też miałoby przejąć ISD, Szczecinem zainteresowany jest Mostostal Chojnice. Rząd jest gotowy dopłacić inwestorom nawet 1,2 mld zł, aby tylko wzięli odpowiedzialność za stocznie.

Przeciwko przejęciu Gdyni przez ISD protestują związkowcy z Gdańska. Uważają, że ISD połączy oba zakłady, co doprowadzi do likwidacji produkcji w Gdańsku. 80 proc. pracowników Stoczni Gdańsk jest przeciwko połączeniu z gdyńskim zakładem - wynika z referendum zorganizowanego przez związki.

Grad nie ujawnił planów, które wysłał do Brukseli. Roman Gałęzewski, przewodniczący "S" Stoczni Gdańskiej uważa, że zakładają one zwolnienie 4 tys. osób w Trójmieście. - Będą zwolnienia grupowe - zapowiada. - Nawet trzy tysiące w Gdyni i tysiąc osób w Gdańsku straci pracę.

- Koledzy z Gdańska przesadzają - uważa Aleksander Kozicki, wiceprzewodniczący "S" Stoczni Gdynia. - Nawet najbardziej krytyczne analizy zatrudnienia w naszych zakładach nie mówią o takich liczbach.

W Stoczni Gdańskiej pracuje ponad 2 tys. osób, w gdyńskiej ponad 4 tys. - Mieliśmy spotkanie z ISD i ministrem Gradem. Nie padły liczby, choć była mowa o restrukturyzacji związanej ze zwolnieniami - przyznaje Kozicki. - Pewnych działań możemy się spodziewać, ale nie zwolnienia niemal całej załogi.
Gazeta WyborczaKrzysztof Katka

Opinie (72) 1 zablokowana

  • Przez 10 lat problem stoczni i oddluzanie, zadluzanie, oddluzanie i zadluzanie (1)

    Moim zdaniem tych, ktorzy narobili stoczni takich dlugow i to nie jeden raz sie dzialo powinien spotkac sad polowy.

    Nikt nie mowi KTO SPPRZYL tylko ze stocznia ma dlugi...

    PS: Co u prawie milionera z Sopotu Jacusia? Ktos ma jakies wiesci?

    • 0 0

    • Sprywatyzować ten syf i już!

      • 0 0

  • A czemu rząd wysłał plany na ostatnią chwilę ? (5)

    W ogóle jedyne co potrafią to zwalniać ludzi ? To najlepiej w tym kraju wychodzi, recepta na problem, POZWALNIAĆ !!!
    Jeden wielki dramat

    • 0 0

    • pewnie dlatego

      żeby do ostatniej chwili można było zweryfikować to co się wysyła, a nie na "łapu capu" jak to było do tej pory. Poza tym jeżeli gdańscy stoczniowcy się boją zwolnień to znaczy że wiedzą że produkcja w Gdańsku nie mam sensu, jest nierentowna? O co chodzi z tym strachem przed zwolnieniami?

      • 0 0

    • sam jesteś dramat

      • 0 0

    • Pewnie dlatego, że PiSderskie rządy zostawiły TAKI BURDEL w papieraqch, że nie można nic było w sposób jasny sprawdzic i (1)

      ptrzygotować! Czy ten BURDEL w papierach to przypadek czy może sabotaż?

      • 0 0

      • to norma

        widać, że swieży aferzysta z ciebie...

        • 0 0

    • (?)

      też mnie zastanawia czemu czekano do ostatniej chwili? czyżby sprawa miałaby być już przesądzona? - wysyłając wcześniej jest zawsze możliwość poprawek, domówień, uzgodnień, zaś teraz- termin minął UE podejmie decyzje wg. tego co otrzymała!

      • 0 0

  • Bedzie dobrze!

    Moj ojciec tez bal sie ze jak remontowa przejmie spolki w polnocnej to bedzie zle, a teraz sam przyznaje ze sie mylil bo jest im lepiej niz bylo! Pozdrawiam! i 3mam kciuki by bylo lepiej:D

    • 0 0

  • tresc artykulu nie wyjasnia tytulu (11)

    treść artykułu nie wyjaśnia tytułu
    o co chodzi z e-mailem.. w jaki sposób możne on uratować stocznie??
    czy ten artykuł pisał jakiś blacharz czy motorniczy??

    • 0 0

    • to pisał :krzysztof katka

      • 0 0

    • 70 % społeczeństwa nie czyta ze zrozumieniem (8)

      Na początku jest napisane że minister wysłał drogą elektroniczną - czyli e-mailem n.p. dokumenty do Brukseli. Sam pewnie jesteś magazynierem, albo urzędnikiem skoro taki z Ciebie ignorant.
      Nie będę wyjaśniał pojęcia "ignorant"

      • 0 0

      • (6)

        tak.. w jaki sposob Panie Magistrze e-mail moze uratowac stocznie?? prosze o wyjasnienie w kilku zdaniach

        • 0 0

        • (5)

          w tym artykule naprawde wszystko jest napisane...
          W piątek po południu resort skarbu wysłał plany restrukturyzacji do Brukseli
          te plany (wyslane w mailu) moga uratowac stocznie gdy komisja je przyjmie lub doprowadzic do bankructwa jezeli je odrzuci, kumasz juz ?

          • 0 0

          • (4)

            znaczy chcesz powiedziec ze DOKUMENTY wyslane tym mailem mogą uratować stocznie??

            • 0 0

            • tak

              • 0 0

            • bzdura, przemadrzaly Asterixie (2)

              nie dokumenty, a ich tresc. a raczej nie ich tresc, a postanowienia, jakie beda podjete po jej przeczytaniu i analizie.
              jeszcze chcesz sie pomadrzyc?

              • 0 0

              • (1)

                nie, ale chciałbym gorąco zachęcić takich ignorantów jak Ty do dbałości o nasz piękny język i ustrzec przed tabloizacją i sensacyjnością nagłówków.

                • 0 0

              • jeżeli chcesz zachęcić to sam daj dobry przykład

                w nagłówku pierwszego twojego posta w pięciu wyrazach popełniłeś pięć błędów

                • 0 0

      • p.s.
        wszystko zniese.. ale od urzedasow to prosze mnie nie wyzywac..
        dawno mnie tak nikt nie obrazil..

        • 0 0

    • A co ty masz do motorniczych????????????????????

      • 0 0

  • Polacy zawsze wszystko robią na ostatnią chwilę (1)

    Dlaczego ten minister wysłał mejla o godz. 23:59? A dlaczego nie wysłał go np miesiąc temu? Albo drugi przykład-wymiana dowodów osobistych-trąbią o ich wymianie od paru lat, a ludziom to wisi i powiewa. Dopiero jak przychodzi co do czego to sie rzucają do urzędów i jeszcze mają czelność skarżyć się że są kolejki i nie mogą niczego załatwić. Trzeba było myśleć i załatwić to wcześniej!

    • 0 0

    • lol - glupie pytanie. bo od 10 lat nikt nie chce ruszyc tematu stoczni - bo zamiast traktowac to jak jeden z wielu zakladow pracy to dorabia sie ideologie.

      a z dowodami? ludzie sa generalnie glupi, rzadko zdarzaja sie wyjatki.

      • 0 0

  • A komputer w Brukseli potraktuje tego mejla jak spam (2)

    i go od razu przeniesie do kosza. Wysyłać takie ważne dokumenty mejlem-śmiech na sali

    • 0 0

    • zyjemy w XIX wieku czy co? (1)

      • 0 0

      • średniowiecze

        jak widać GD trzyma pieniądze ukryte w krochmalonej pościeli w meblościance

        • 0 0

  • wywalenie kilka tys. pijusów wyjsie tylko stoczniom na zdrowie. (3)

    Do tego kontrola pracy jak w prywatnych przedsiębiorstwach i okaże się, że stocznie mogą zarabiać.

    • 0 0

    • Robiłem pewien czas w Gdańskiej... (2)

      ...a raczej, prawie nic nie robiłem a płacili. Niestety prawda jest przykra, duża liczba osób lubi się obijać. Na wodowaniu 1/3 jak nie lepiej w stanie wskazującym...

      Obecnie pracuję w mniejszej prywatnej stoczni, wszyscy robią co do nich należy. Płacą dobrze, premie są, zakład się rozbudowuje i unowocześnia.

      Mam nadzieje, po przeczytaniu mojej wypowiedzi nasuwa się wam wiele przemyśleń i wyciągnięcia własnych wniosków.

      • 0 0

      • No cóż

        Niestety anonimowe wypowiedzi nie działają tak skutecznie na ludzką wyobraźnię. Też liczę na poprawę wydajności tych stoczni i ludzi tam zatrudnionych. Skoro teraz jest źle, to dlaczego sprzeciwiać się zmianom? Czy może być gorzej?

        • 0 0

      • dlatego właśnie wodowanie nazywa się wodowaniem

        chłopaki też mają "wodowanie"

        • 0 0

  • ZAMKNĄĆ WRESZCIE (2)

    Zamknąć wreszcie te stocznie, bo ile można dokładać do interesu? Kolejna restrukturyzacja, kolejne strajki, a jak nie było wyniku ekonomicznego, tak nie ma i pewnie nie będzie dopóki, dopóty nie trafi wszystko w prywatne ręce. A że trzeba zwolnić parę setek czy tysięcy ludzi, to chyba oczywiste.

    • 0 0

    • RE: ZAMKNĄĆ WRESZCIE (1)

      Nikt do tego nie doklada! Nie wiesz, ze od czasu UE doplaty bezposrednie sa zakazane? Stocznie same by sobie poradzily gdyby nie ciagla interwencja panstwa w te firmy. Dajcie w koncu spokoj stoczniom i jezeli upadna z powodow rynkowych to niech tak bedzie, ale upadek z powodow politycznych to juz spora przesada. Prywatyzacja powinna byc przeprowadzona od razu gdy stocznie dostaly przydomek S.A.

      • 0 0

      • Dlaczego z moich podatków dotuje sie cały czas stoczne

        Prosze mi powiedziec dlaczego cały czas stocznie sie dotuje - czy nie lepiej byłoby zamknac je i zlikwidowac a za dotacje które sie do stoczni wpłaca przekwalifikowac pracowników.

        • 0 0

  • stocznie mogę ratować, ale nie solidaruchów nazywających się stoczniowcami (1)

    na bruk tych politykierów, im szybciej tym lepiej - koniec ze sr.... w kabiny budownych statków. Solidaruchy powinni mieć zabroniony wstep na teren stoczni - mam nadzieję, ze UE powie im gdzie ich miejsce, i nie będzie ECS na terenie stoczni - niech budują za swoje w Szadółkach!!!!!!!

    • 0 0

    • popieram

      treściwa wypodziedź.

      • 0 0

  • przegońcie tych związkowców i dajcie stoczniowcom sprawnie pracować

    jak słyszę kolejne związki zawodowe - obecne plany restrukturyzacji są gorsze niż inne ktre wcześniej zwizaki zawodowe przegoniły - TO WY NIE DALIŚCIE STOCZNIOM SIĘ ZREFORMOWAĆ

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane